ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 824/2559/13-а
Головуючий у 1-й інстанції: Григораш В.О.
Суддя-доповідач: Совгира Д. І.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 квітня 2014 року м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого-судді: Совгири Д. І.
суддів: Курка О. П. Сторчака В. Ю.
при секретарі: Лозінській Н.В.
за участю представників сторін:
позивач : Костюкович Дмитро Карлович
відповідач (апелянт) : не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Чернівцях Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Чернівецькій області на постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 14 січня 2014 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Фокстрот-Буковина" до Державної податкової інспекції у м. Чернівцях Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Фокстрот-Буковина" звернулось до Чернівецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Чернівцях Головного управління Міндоходів у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 17.05.2013 року № 0001882220.
Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 14 січня 2014 року задоволено адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Фокстрот-Буковина". Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить суд скасувати постанову Вінницького окружного адміністративного суду та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись при цьому на неповне з'ясування судом першої інстанції обставин, які мають значення для справи та порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення спору.
В судовому засіданні представник позивача заперечував проти задоволення вищевказаної апеляційної скарги та просив суд залишити її без задоволення, а постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 14 січня 2014 року без змін.
Відповідач явку уповноваженого представника не забезпечив, причини неявки суду не відомі хоча відповідач був належним чином повідомлений, що підтверджується матеріалами справи.
Заслухавши доповідь судді, пояснення представника позивача, який прибув в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 20.06.2012 року старшим слідчим СВ ДПІ у Подільському районі м. Києва ДПС капітаном податкової міліції ОСОБА_3 винесено постанову про порушення кримінальної справи та об'єднання справи в одне провадження, якою порушено кримінальну справу №77-00186 відносно ОСОБА_3 за створення/придбання з метою прикриття незаконної діяльності ТОВ "Мінераліс" (код ЄДРПОУ 32486018), ТОВ "Мінераліс ЛТД", ТОВ "Вентелектрообладнання", ТОВ "Укрземсервіс ЛТД", ТОВ "ПМК 555", ТОВ "Лекс Гарант" та ПП "Зернь" скоєно повторно, за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 2 ст. 205 КК України.
Постановою старшого слідчого СВ ДПІ у Подільському районі м. Києва ДПС капітаном податкової міліції ОСОБА_3 від 10.07.2012 року по кримінальній справі №77-00186 призначено документальну перевірку ТОВ "Фокстрот-Буковина" по взаємовідносинах з ТОВ "Мінераліс" (код ЄДРПОУ 32486018), яку листом від 10.08.2012 року №311 направлено начальнику ДПІ у м. Чернівцях для організації перевірки.
На виконання постанови старшого слідчого СВДПІ у Подільському районі м. Києва по кримінальній справі №77-00186 на підставі наказу №701 ДПІ у м. Чернівцях від 12.04.2013 року та направлень на перевірку від 15.04.2013 року №004498 та №004499, представниками відповідача в період з 15.04.2013 року по 19.04.2013 року проведено документальну позапланова перевірку ТОВ "Фокстрот-Буковина" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства і правильності нарахування та сплати податку на додану вартість та податку на прибуток з ТОВ "Мінераліс" за період з 01.09.2009 року по 30.04.2010 року.
Під час перевірки встановлено, що плановою документальною перевіркою за період з 01.04.2009року по 30.06.2010року (акт від акт від 23.09.2010 року №3037/23-1/31964152) було встановлено від'ємне значення рядку 26 Декларації в сумі 205 010,00грн та встановлено завищення від'ємного значення рядка 26 Декларації на суму 83 087,55грн, в тому числі за квітень 2010 року на суму 83 087,55 грн.
Під час перевірки, листом від 19.04.2013 року №1904-01, відповідача повідомлено, що первинні документи (виписки банку, податкові накладні, акти виконаних робіт, договори та ін.) надати неможливо у зв'язку із тим, що минув строк давності.
Поточною перевіркою встановлено порушення пп. 7.4.5. п. 7.4. Закону України "Про податок на додану вартість" - товариством завищено задекларовані показники у рядку 17 колонки Б Декларації "усього податкового кредиту" за період з 01.04.2009 року по 30.04.2010року на загальну суму 794 354,00 грн, в тому числі за вересень 2009 року на суму 501667,00 грн, за жовтень 2009 року на суму 41 667,00грн, за листопад 2009 року на суму 51020,00 грн, за лютий 2010 року на суму 50 000,00грн, за квітень 2010 року на суму 150000,00 грн.
За результатами проведеної перевірки складено акт від 26.04.2013 року №577/22-2/31964152, яким встановлено порушення пп. 7.4.5. п. 7.4. Закону України "Про податок на додану вартість" - заниження податку на додану вартість на суму 666 261,00грн. в т.ч. за лютий 2010 року на суму 644 353,00грн, за квітень 2010 року на суму 21 908,00грн.
Не погоджуючись із висновками, вказаними в акті перевірки від 26.04.2013 року №577/22-2/31964152, позивач 30.04.2013 року звернувся до ДПІ у м. Чернівцях із запереченнями на нього.
Розглянувши заперечення на акт перевірки, ДПІ у м. Чернівцях листом від 15.05.2013 року №6595/1/22.209 повідомила позивача про те, що висновки викладені в акті позапланової документальної перевірки від 26.04.2013 року №577/22-2/31964152 є такими, що відповідають вимогам чинного законодавства.
На підставі акта перевірки від 26.04.2013 року №577/22-2/31964152 відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" від 17.05.2013 року №0001882220, яким збільшено суму грошового зобов'язання позивача з податку на додану вартість на суму 27385,00 грн., з яких основний платіж - 21908,00 грн, штрафні санкції - 5477,00 грн.
Розглядаючи даний позов суд першої інстанції дійшов висновку про те, що дії відповідача не відповідають вимогам Податкового Кодексу, тобто є протиправними, а рішення відповідача потрібно скасувати. Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції.
31.10.2008 року між позивачем та ТОВ "Мінераліс" укладено договір підряду № 5/11-2008 за умовами якого ТОВ "Мінераліс" зобов'язується виконати на свій ризик, із власних матеріалів, власними силами або із залученням третіх осіб та фізичних осіб комплекс робіт по благоустрою території об'єкту ТОВ "Фокстрот-Буковина", розташованого за адресою м. Чернівці, вул. Головна, 165-А, по завданню ТОВ "Фокстрот-Буковина" у відповідності до проектно-кошторисної документації, розробленої ТОВ "Мінераліс" та затвердженої ТОВ "Фокстрот-Буковина".
17.08.2009 року між ТОВ "Фокстрот-Буковина" та ТОВ "Мінераліс" укладено додаткову угоду №1 до договору підряду №5/1-2008 від 31.10.2008 року, за умовами якого ТОВ "Мінераліс" зобов'язується виконати власними силами, засобами, та на власний ризик, додаткові будівельні роботи, в межах додаткової договірної ціни, а ТОВ "Фокстрот-Буковина" зобов'язується надати ТОВ "Мінераліс" будівельний майданчик, прийняти закінчені додаткові будівельні роботи і своєчасно та повністю сплатити вартість виконаних робіт.
Роботи по благоустрою території було виконано TOB "Мінераліс", що підтверджується довідкою про вартість виконаних підрядних робіт (типова форма №КБ-3) за листопад 2009 року, актом приймання виконаних підрядних робіт (типова форма №КБ-2в) та податковими накладними виписаними TOB "Мінераліс" №292 від 28.05.2009 року, №365від 25.06.2009 року.
TOB "Фокстрот-Буковина" оплатило TOB "Мінераліс" вартість підрядних робіт по благоустрою території, згідно договору підряду № 5/11-2008 від 31.10.2008року, що підтверджується платіжними дорученнями від 28.05.2009 року на суму 300000,00 грн. та від 25.06.2009 року №2327 на суму 600000,00 грн. та банківськими виписками.
Вартість робіт по благоустрою території виконаних TOB "Мінераліс" було відображено в балансі TOB "Фокстрот-Буковина" на 31.12.2009 року (рядок 020), де загальна сума незавершеного будівництва на кінець 2009 року становить 35 661 тис. грн. (на початок 2009 року - 9 556 тис. грн.).
До податкової декларації з податку на додану вартість за квітень 2010 року TOB "Фокстрот-Буковина" було включено податкові накладні отримані від TOB "Мінераліс" №292 від 28.05.2009 року, №365від 25.06.2009 року.
Відповідно до пп. 7.4.1. п. 7.4. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР (Закон України № 168/97-ВР) податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8 1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: - придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; - придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до пп. 7.5.1. п.7.5. ст. 7 Закону України № 168/97-ВР датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій: - або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; - або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Відповідно до пп. 7.2.6. п. 7.6 ст. 7 Закону України № 168/97-ВР податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. Як виняток з цього правила, підставою для нарахування податкового кредиту при поставці товарів (послуг) за готівку чи з розрахунками картками платіжних систем, банківськими або персональними чеками у межах граничної суми, встановленої Національним банком України для готівкових розрахунків, є належним чином оформлений товарний чек, інший платіжний чи розрахунковий документ, що підтверджує прийняття платежу постачальником від отримувача таких товарів (послуг), з визначенням загальної суми такого платежу, суми податку та податкового номера постачальника.
Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України" від 16.07.1999 року № 996-14 зі змінами і доповненнями (Закон України №996-ХІУ) встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.
З урахуванням зазначеного, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Згідно пп. 7.4.5. п. 7.4. ст. 4 Закону України № 168/97-ВР не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.
Таким чином, системний аналіз наведених норм дає суду підстави стверджувати, що податкові накладні, які видаються платником податку, що поставляє послуги, на вимогу їх отримувача є єдиною та достатньою підставою для нарахування податкового кредиту останнього, за умови здійснення самої господарської операції.
Колегією суддів досліджено первинні бухгалтерські документи (договори, податкові накладні, довідка про вартість виконаних робіт за листопад 2009 року форми КБ-3, акт приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2в, платіжні доручення, баланс товариства та інше), які підтверджують факт виконання та оплату підрядних робіт згідно договору підряду № 5/11-2008 від 30.10.2008 року.
TOB "Фокстрот-Буковина" у податковій декларації з ПДВ за квітень 2010 року сформовано податковий кредит на підставі суми ПДВ, що зазначені в податкових накладних, отриманих від TOB "Мінераліс" на загальну суму 150 000,00грн, №292 від 28.05.2009 року на суму 300 000,00 грн, в т.ч. ПДВ на суму 50 000,00 грн та №365 від 25.06.2009 року на суму 600 000,00 грн, в т.ч. ПДВ на суму 100 000,00 грн. Податкові накладні підписані уповноваженими особами, скріплені печатками та мають всі реквізити відповідно до вимог пп. 7.2.1. п. 7.1 ст. 7 Закону України № 168/97-ВР.
Оскаржуване податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0001882220 від 17.05.2013 року винесено податковим органом на підставі акта перевірки від 26.04.2013 року №577/22-2/31964152 про результати документально позапланової перевірки TOB "Фокстрот-Буковина" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства і правильності нарахування та сплати податку на додану вартість та податку на прибуток з ТОВ "Мінераліс" за період з 01.09.2009 року по 30.04.2010 року, яку призначено відповідно до постанови старшого слідчого СВ ДПІ у Подільському районі м. Києва ДПС капітана податкової міліції ОСОБА_3 від 10.07.2012 року по кримінальній справі №77-00186.
Відповідно до пп. 78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема, якщо отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.
Пунктом 78.4 ст.78 Податкового кодексу України, встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Згідно із п. 86.9 ст. 86 Податкового кодексу України та п. 7 розділу IV наказу Державної податкової адміністрації України № 984 від 22.12.2010 року "Про затвердження Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства" зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.01.2011 за № 34/18772, у разі якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.
Пунктом 58.4 ст.58 Податкового кодексу України, встановлено, що у разі коли судом за результатами розгляду кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори, винесено обвинувальний вирок, що набрав законної сили, або винесено рішення про закриття кримінальної справи за нереабілітуючими підставами, відповідний контролюючий орган зобов'язаний визначити податкові зобов'язання платника податків за податками та зборами, несплата податкових зобов'язань за якими встановлена рішенням суду, та прийняти податкове повідомлення-рішення про нарахування платнику таких податкових зобов'язань і застосування стосовно нього штрафних (фінансових) санкцій у розмірах, визначених цим Кодексом. Складання та надсилання платнику податків податкового повідомлення-рішення за податковими зобов'язаннями платника податків за податками та зборами, несплата податкових зобов'язань за якими встановлена рішенням суду, забороняється до набрання законної сили рішенням суду у справі або винесення постанови про закриття такої кримінальної справи за нереабілітуючими підставами.
Таким чином, матеріали перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку, а статус таких матеріалів перевірки та висновків державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність, при цьому орган державної податкової служби визначає суми грошових зобов'язань, але податкове повідомлення-рішення не приймає до набрання законної сили обвинувальним вироком, винесеним судом за результатами розгляду кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори, або рішенням про закриття кримінальної справи за нереабілітуючими підставами.
Водночас, з огляду на те, що ані норми п. 86.9 ст.86, ані норми пп.78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України не конкретизують коло осіб, щодо яких може бути призначено документальну позапланову перевірку за наявності відповідної постанови компетентної особи, винесеної в порядку кримінально-процесуального законодавства, то відповідну документальну перевірку за постановою слідчого, прокурора, органу дізнання чи суду може бути проведено щодо будь-яких осіб, а тому п.86.9 ст. 86 Податкового кодексу України врегульовує порядок оформлення результатів документальних позапланових перевірок щодо будь-яких осіб, якщо такі перевірки були проведені на підставі пп.78.1.11 п.78.11 ст.78 Податкового кодексу України, тобто в межах кримінально-процесуального законодавства чи законодавства про оперативно-розшукову діяльність.
Документальна позапланова перевірка TOB "Фокстрот-Буковина", за результатами якої складено акт перевірки від 26.04.2013 року №577/22-2/31964152, була призначена та проведена згідно пп.78.1.11 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України у зв'язку з надходженням винесеної 10.07.2012 року старшим слідчим СВ ДПІ у Подільському районі міста Києва ДПС капітаном податкової міліції ОСОБА_3 за результатами розгляду кримінальної справи № 77-00186 постанови про призначення податкової перевірки, що визначено також у наказі №701 від 12.04.2013року про проведення документальної позапланової перевірки.
Відповідач будь-яких відомостей щодо стану кримінальної справи № 77-00186 та доказів на підтвердження факту винесення вироку чи постанови про закриття такої кримінальної справи за нереабілітуючими підставами по вказаній кримінальній справі суду не надав.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи викладене відповідач не довів правомірність своїх дій. В той же час позовні вимоги позивача є обґрунтованими, підтверджені належними доказами, відповідають вимогам чинного законодавства, а тому підлягають до задоволення.
Колегія суддів вважає висновки суду першої інстанції обґрунтованими, постанова місцевого суду ухвалена з додержанням норм матеріального та процесуального права, зміні або скасуванню не підлягає, а апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення.
Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасоване правильне по суті рішення суду з одних лише формальних підстав.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Чернівцях Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Чернівецькій області, - залишити без задоволення, а постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 14 січня 2014 року, - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно ст. 212 КАС України.
Ухвала суду складена в повному обсязі 14 квітня 2014 року.
Головуючий суддя Совгира Д. І.
Судді Курко О. П.
Сторчак В. Ю.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2014 |
Оприлюднено | 16.04.2014 |
Номер документу | 38207176 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Совгира Д. І.
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні