ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 квітня 2014 р. Справа № 3204/11/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Заверухи О.Б.,
суддів - Гінди О.М., Ніколіна В.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Львові апеляційну скаргу Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2010 року у справі за позовом Городоцького районного відділу Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій України в Львівській області до Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
04.10.2010 року Городоцький районний відділ Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій України в Львівській області звернувся до суду з позовом до Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення № 296 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 14.09.2010 року, в частині вилучення 7317, 12 грн.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2010 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області від 14.09.2010 року № 296 про застосування економічних санкції за порушення державної дисципліни цін.
Постанова мотивована тим, що позивач при визначенні вартості послуг з проведення експертизи проектно-кошторисної документації на замовлення громадян керувався Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження тарифів на проведення органом державного пожежного нагляду оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об'єкта, приміщення та проектно-кошторисної документації, затвердження, якої не потребує висновку комплексної державної експертизи» від 31.05.2006 року № 774 і Методикою розрахунку витрат часу та вартості проведення органом державного пожежного нагляду оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об'єкта, приміщення та проектно-кошторисної документації, затвердження якої не потребує висновку комплексної державної експертизи, затвердженої наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи за № 444 від 13.07.2006 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.02.2010 року за № 134/17429. В діях позивача відсутня вина, як одна із підстав застосування адміністративно-господарських санкції.
Постанову в апеляційному порядку оскаржила Державна інспекція з контролю за цінами у Львівській області, вважає, що вона є незаконною та необґрунтованою, прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Просить постанову скасувати та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог повністю.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначає, що постанова № 774 від 31.05.2006 року не може бути підставою для стягнення плати за проведення експертизи громадян, оскільки встановлює плату за вище зазначені послуги лише для суб'єктів господарювання, до яких громадяни (фізичні особи), які не є СПД, не належать. Крім цього, покликання на наказ № 145 від 08.04.2009 року є безпідставним, оскільки ним затверджено перелік об'єктів, для затвердження проектів будівництва яких комплексний висновок державної експертизи не є обов'язковим та не стосується предмету даного спору.
За відсутності клопотань від усіх осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю, суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на основі наявних у ній доказів (ч. 1 ст. 197 КАС України із змінами і доповненнями, внесеними згідно із Законом України від 07.07.2010 року N 2453-VI), що є достатнім для розгляду даної справи.
Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін з наступних підстав.
Постановляючи оскаржувану постанову суд виходив з того, що нормами чинного законодавства не передбачено надання на безоплатній основі населенню послуг з експертизи проектно-кошторисної документації, а навпаки надання згаданих послуг на платній основі передбачено Порядком проведення державної експертизи щодо пожежної безпеки проектів будівництва та іншої документації. Крім цього, суд першої інстанції зазначає, що однією з підстав господарської відповідальності, як і застосування адміністративно-господарських санкції є наявність вини, якої в позивача немає.
Колегія суддів погоджується з обґрунтованістю такого висновку суду першої інстанції з таких підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами, Городоцький районний відділ Головного управління МНС України в Львівській області є структурним підрозділом Головного управління МНС України в Львівській області.
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про ціни і ціноутворення», постанови Кабінету Міністрів України «Питання Державної інспекції з контролю за цінами» від 13.12.2000 року № 1819, Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області 06.09.2010 року проведено планову перевірку Городоцького районного відділу Головного управління МНС України в Львівській області на предмет ціноутворення при наданні платних послуг підрозділами Державної пожежної охорони МНС України, під час якої встановлено, що позивачем, в порушення ст. 2 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», в період з 22.09.2009 року по 20.08.2010 року безпідставно стягувалась плата з громадян за надання послуг з експертизи проектно-кошторисної документації, внаслідок чого необґрунтовано отримано виручку.
За результатами перевірки складено акт перевірки від 06.09.2010 року № 000431 в якому зазначено, що внаслідок безпідставного стягнення з населення (громадян) плати за послуги з оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об'єкта, приміщення та проектно-кошторисної документації, затвердження якої не потребує висновку комплексної державної експертизи, в порушення ст. 2 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», Городоцьким районним відділом Головного управління МНС України в Львівській області необґрунтовано отримано виручку за період з 12.01.2009 року по 19.08.2010 року в сумі 2439, 04 грн.
На підставі акту перевірки від 06.09.2010 року № 000431, Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області прийнято рішення від 14.09.2010 року № 296 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, відповідно до якого, керуючись ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення», вирішено вилучити у Городоцького районного відділу Головного управління МНС України в Львівській області в дохід Держбюджету Городоцького району суму коштів в розмірі 7317, 12 грн.
Відповідно до ст. 7 Закону України «Про ціни та ціноутворення» вільні ціни і тарифи встановлюються на всі види продукції, товарів і послуг, за винятком тих, по яких здійснюється державне регулювання цін і тарифів.
Контроль за додержанням державної дисципліни цін визначається ст. 13 Закону України «Про ціни та ціноутворення», згідно з якою державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. А в сфері дії вільних цін контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог антимонопольного законодавства.
Розмір тарифів на проведення органом державного пожежного нагляду оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об'єкта, приміщення та проектно-кошторисної документації, затвердження якої не потребує висновку комплексної державної експертизи, визначені постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження тарифів на проведення органом державного пожежного нагляду оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об'єкта, приміщення та проектно-кошторисної документації, затвердження якої не потребує висновку комплексної державної експертизи».
Згідно з ч. 22 ст. 10 Закону України «Про пожежну безпеку», експертиза проектної та іншої документації на відповідність нормативно-правовим актам з пожежної безпеки та видача дозволів проводяться органами державного пожежного нагляду в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно ч.3 п. 8 Порядку проведення державної експертизи щодо пожежної безпеки проектів будівництва та іншої документації передбачено, що державна експертиза проектів будівництва щодо пожежної безпеки, затвердження яких не потребує висновку комплексної державної експертизи, а також іншої документації органом держпожнагляду може проводитися виключно на добровільних засадах за заявою юридичних або фізичних осіб. Вартість робіт, пов'язаних з проведенням державної експертизи проектів будівництва щодо пожежної безпеки, які не потребують висновку комплексної державної експертизи, визначається згідно з Тарифами на проведення органом державного пожежного нагляду оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об'єкта, приміщення та проектно-кошторисної документації, затвердження якої не потребує висновку комплексної державної експертизи, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2006 року № 774.
Перелік об'єктів, затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства України не потребує висновку комплексної державної експертизи, затверджений наказом Державного комітету України з будівництва та архітектури від 12.11.2003 року № 187 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 08.12.2003 року за № 1129/8450.
Як вбачається з наведеного нормативно-правового акта, дія такого не обмежується суб'єктами господарювання. Відтак, висновок відповідача про надання послуг з експертизи проектно-кошторисної документації населенню на безоплатній основі суперечить вказаному Порядку.
Крім того, Городоцький районний відділ Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій України в Львівській області, при визначенні вартості послуг з проведення експертизи проектно-кошторисної документації на замовлення громадян, керувався Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження тарифів на проведення органом державного пожежного нагляду оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об'єкта, приміщення та проектно-кошторисної документації, затвердження якої не потребує висновку комплексної державної експертизи» і Методикою розрахунку витрат часу та вартості проведення органом державного пожежного нагляду оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об'єкта, приміщення та проектно-кошторисної документації, затвердження якої не потребує висновку комплексної державної експертизи, затвердженої наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи за № 444 від 13.07.2006 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.02.2010 року за № 134/17429.
Згідно вищезазначеної Методики, серед вказаних найменувань об'єктів та спеціальних робіт визначає такі, які передбачають звернення лише фізичних осіб. Таким чином, нормами чинного законодавства не передбачено надання на безоплатній основі населенню послуг з експертизи проектно-кошторисної документації, а навпаки надання згаданих послуг на платній основі передбачено Порядком проведення державної експертизи щодо пожежної безпеки проектів будівництва та іншої документації.
Відповідно до п. 7 Положення про Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 листопада 2006 року №1539, МНС у межах повноважень на основі та на виконання актів законодавства видає накази, організовує і контролює їх виконання. Нормативно-правові акти МНС підлягають державній реєстрації в установленому законодавством порядку. Рішення МНС, прийняті у межах його повноважень, обов'язкові для виконання центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та громадянами.
Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що оскільки Городоцьким районним відділом Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій України в Львівській області вартість послуг для населення з експертизи проектно-кошторисної документації визначалась відповідно до Порядку проведення державної експертизи щодо пожежної безпеки проектів будівництва та іншої документації, отже в його діях відсутні порушення зазначені в акті перевірки та безпідставно накладено стягнення.
За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та прийняв постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому оскаржувану постанову слід залишити без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. ст. 206, 254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2010 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної сили.
Головуючий: О.Б. Заверуха
Судді: О.М. Гінда
В.В.Ніколін
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2014 |
Оприлюднено | 17.04.2014 |
Номер документу | 38231300 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Заверуха О.Б.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні