cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"27" лютого 2014 р. м. Київ К/9991/38056/11
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючого судді-доповідача Федорова М.О.
суддів: Островича С.Е.
Степашка О.І.
секретар судового засідання Волошин В.М.
за участю представників згідно журналу судового засідання від 27 .0 2.2014 (в матеріалах справи)
розглянувши касаційні скарги Голови Державної податкової адміністрації у Вінницькій області Вітрука Олександра Васильовича, Державної податкової інспекції у м. Вінниці на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 22.04.2011 та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 16.06.2011
у справі № 2а/0270/1002/11
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „ДМС"
до Голови Державної податкової адміністрації у Вінницькій області
Вітрука Олександра Васильовича,
Державної податкової інспекції у м. Вінниці
про визнання протиправними дій, визнання протиправними та
скасування рішення та податкової вимоги
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю „ДМС" звернулось до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом до Голови Державної податкової адміністрації у Вінницькій області Вітрука Олександра Васильовича, Державної податкової інспекції у м. Вінниці про визнання протиправними та скасування рішення № 159 від 11.01.2011, податкової вимоги № 250 від 02.02.2011 та визнання протиправними дій.
Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 22.04.2011 позовні вимоги задоволено, визнано протиправним та скасовано рішення голови Державної податкової адміністрації у Вінницькій області Вітрука О.В. № 159 від 11.01.2011 про скасування податкового повідомлення-рішення № 0000692300 від 09.03.2010, визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Вінниці щодо прийняття податкової вимоги № 250 від 02.02.2011, визнано протиправною та скасовано податкову вимогу Державної податкової інспекції у м. Вінниці № 250 від 02.02.2011.
Ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 16.06.2011 постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 22.04.2011 залишено без змін.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції та ухвалою суду апеляційної інстанції Голова Державної податкової адміністрації у Вінницькій області оскаржив їх в касаційному порядку.
В скарзі просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалу суду апеляційної інстанції, прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.
Касаційна скарга вмотивована тим, що судом першої та апеляційної інстанції при вирішенні спору по даній справі порушено норми матеріального права.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції та ухвалою суду апеляційної інстанції Державна податкова інспекція у м. Вінниці оскаржила їх в касаційному порядку.
В скарзі просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалу суду апеляційної інстанції, прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.
Касаційна скарга вмотивована тим, що судом першої та апеляційної інстанції інстанцій при вирішенні спору по даній справі порушено норми матеріального права.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши правильність застосування судом першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права, юридичної оцінки обставин справи, розглянувши надані письмові докази в їх сукупності, Вищий адміністративний суд України вважає, що касаційні скарги не підлягають задоволенню.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідачем проведена планова виїзна перевірка позивача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2006 по 30.09.2009 та складено акт № 57/2320/32719282 від 24.02.2010.
Перевіркою встановлено порушення позивачем пп. 7.4.1 п. 7.4, пп. 7.5.1 п. 7.5, пп. 7.7.2, пп. 7.7.3, пп. 7.7.7 п. 7.7 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість", занижено суму бюджетного відшкодування по податку на додану вартість у розмірі 808875 грн.
За результатами перевірки відповідачем прийнято та направлено на адресу позивача податкове повідомлення - рішення № 0000692300 від 09.03.2010, яким збільшено позивачу суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 808875 грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення позивачем не оскаржувалось, визначена податковим органом сума заниження бюджетного відшкодування по податку на додану вартість в розмірі 808875 грн. зараховувалась з зменшення податкових зобов'язань по податку на додану вартість в наступних податкових періодах.
11.01.2011 головою Державної податкової адміністрації у Вінницькій області Вітруком О.В. прийнято рішення № 159, яким, відповідно до ст. 55 Податкового кодексу України, скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Вінниці № 0000692300 від 09.03.2010, як таке, що застосоване в порушення п. 7.7 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість".
02.02.2011 Державною податковою інспекцією у м. Вінниці винесено та направлено позивачу податкову вимогу № 250 (форма Ю), відповідно до якої позивачу визначено необхідність термінового погашення податкового боргу по податку на додану вартість в сумі 746047 грн.
Пунктом 1.7 статті 1 Закону України „Про податок на додану вартість" визначено, що податковий кредит - це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.
Відповідно до підпункту 7.2.6 пункту 7.2 статті 7 Закону податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.
Згідно з підпунктом 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 Закону датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Відповідно до підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
Згідно із статтею 1 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинним документом є документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до частини 1 статті 9 Закону № 996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.
Таким чином, необхідною умовою для віднесення сплачених в ціні товарно-матеріальних цінностей сум податку на додану вартість до складу податкового кредиту є факт реального здійснення відповідної господарської операції та підтвердження вказаної обставини належним чином оформленими первинними документами, які, в свою чергу, є підставою для формування податкового обліку платника податків.
Отже, з огляду на встановлений судами факту реального здійснення господарських операцій з придбання позивачем товару, висновок судів про задоволення позову є правильним.
Доводи скаржників про обов'язковість наявності такої підстави для виникнення у платника права на бюджетне відшкодування, як факт надмірного надходження відповідної суми податку до бюджету, обґрунтовано не було взято до уваги судовими інстанціями, позаяк в даному разі виконання контрагентами позивача обов'язку зі сплати податкових зобов'язань до бюджету не має правового значення для вирішення цього спору.
З урахуванням принципу персональної відповідальності підстави для позбавлення такого платника права на включення до податкового кредиту та отримання з бюджету надмірно сплачених сум податку у зв'язку з невиконанням іншими платниками податку - постачальниками по ланцюгу - покладеного на них законом обов'язку щодо внесення до бюджету сплачених покупцем сум податку в ціні придбання товарів (послуг) відсутні.
Враховуючи це, доводи касаційної скарги не спростовують правильність висновку судів про наявність у позивача права на отримання бюджетного відшкодування.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 220 КАС України, суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу. Суд касаційної інстанції переглядає судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій у межах касаційної скарги, але при цьому може встановлювати порушення норм матеріального чи процесуального права, на які не було посилання в касаційній скарзі.
З огляду на вищевикладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про те, що касаційні скарги Голови Державної податкової адміністрації у Вінницькій області Вітрука Олександра Васильовича, Державної податкової інспекції у м. Вінниці на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 22.04.2011 та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 16.06.2011 у справі № 2а/0270/1002/11 залишити без задоволення, а судові рішення без змін.
Керуючись ст.ст. 210 - 232 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Касаційні скарги Голови Державної податкової адміністрації у Вінницькій області Вітрука Олександра Васильовича, Державної податкової інспекції у м. Вінниці залишити без задоволення.
Постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 22.04.2011 та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 16.06.2011 у справі № 2а/0270/1002/11 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та порядку, передбачених статтями 236-239 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий М.О. Федоров Судді С.Е. Острович О.І. Степашко
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2014 |
Оприлюднено | 16.04.2014 |
Номер документу | 38238402 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Федоров М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні