ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 квітня 2014 р. Справа № 821/2383/13-а
Категорія: 9.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Варняк С.О.
Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючогосудді -Семенюк Г.В. судді - Потапчук В.О. судді - Коваль М.П.
розглянувши у письмовому провадженні у приміщенні Одеського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області на Постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2013 року по за позовом державної податкової інспекції у м. Новій Каховці Херсонської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю „Астрон" про стягнення суми штрафних санкцій, -
встановиЛА:
Позивач звернувся до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю „Астрон" про стягнення суми штрафних санкцій.
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2013 року у задоволені позовних вимог відмовлено.
Новокаховська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Херсонській області не погодившись з постановою суду першої інстанції, подала апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати Постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2013 року та постановити нову постанову по справі, якою задовольнити позовні вимоги.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на те, що рішення суду першої інстанції є необґрунтованим, незаконним та прийнятим з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Крім того, п.4 своєї апеляційної скарги позивач просить суд змінити державну податкову інспекцію у м. Новій Каховці Херсонської області Державної податкової служби, як позивача на правонаступника - Новокаховську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Херсонській області.
Відповідно до ст. 55 КА України, у разі вибуття або зміни сторони або третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником.
В зв'язку з чим, державну податкову інспекцію у м. Новій Каховці Херсонської області Державної податкової служби змінено на її правонаступника - Новокаховську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Херсонській області.
Сторони по справі сповіщались належним чином про час, дату та місце проведення судового засідання, однак своїм правом на участь в розгляді апеляційної скарги не скористались та у судове засідання не з'явилися, тому судовий розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження згідно ч. 3 ст. 122, ст. 197 КАС України.
Заслухавши доповідача, перевіривши доводи апеляційних скарг, матеріали справи, колегія суддів вважає, що скарга підлягає частковому задоволенню, з огляду на наступне:
Судом першої інстанції встановлено, що TOB «Астрон» зареєстровано в якості суб'єкта господарської діяльності виконавчим комітетом Новокаховської міської ради 13.07.1992 року. В якості платника податків взято на облік в ДНІ у м. Новій Каховці 30.09.1994 року.
09.11.2012 року співробітниками ДПС у Херсонській області було проведено фактичну перевірку кафетерію у приміщенні магазину TOB «Астрон».
За результатами перевірки складений акт фактичної перевірки № 0041/21/02/22/14132610 від 09.11.2012 р., яким було зафіксоване порушення TOB «Астрон» положень п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 р. № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв» .
21.11.2012 р. ДПІ у м. Новій Каховці було прийнято податкове повідомлення - рішення № 0006542301, за яким до TOB «Астрон» було застосовано фінансову санкцію у розмірі-15538,94 грн. (подвійна вартість необлікованих товарів виявлених посадовими особами ДПС у Херсонській області за місцем їх реалізації та зберігання).
21.11.2012 р. ДПІ у м. Новій Каховці було прийняте рішення про застосування штрафних санкцій № 5Л509/21/22/22/14132610 у розмірі 5000 грн. до ТОВ «Астрон».
Відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів.
Відповідно до ст. 20 даного Закону до суб'єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ст. 6 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» встановлено, що облік товарних запасів юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) ведеться у порядку, визначеному відповідним національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку.
Під час проведення перевірки посадовими особами ДПС у Херсонській області було встановлено факт здійснення працівниками ТОВ «Астрон» реалізації товарів, які у встановленому законодавством порядку не були відображені в бухгалтерському та фінансово - господарському обліку належним чином на загальну суму 7769,47 грн. Було виявлено 6 видаткових накладних та 1 товарно - транспортна накладна в яких відсутні підписи постачальників та отримувачів товару.
Відповідно до положень ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Ст. 2 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що цей Закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності.
Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, грунтуються на даних бухгалтерського обліку.
До документів, що є підставою для оприбуткування товару, як правило, належать накладні та товарно-транспортні накладні. Такі документи є підставою для внесення записів до облікових бухгалтерських реєстрів. Відсутність відповідних первинних документів, які підтверджують рух товарно-матеріальних цінностей, є порушенням установленого порядку ведення бухгалтерського обліку. Про це зазначено в Листі ДПА України від 06.07.2009р. № 14083/7/23-7017/572 «Про направлення оглядового листа щодо організації та проведення контролю за дотриманням суб'єктами і господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій, норм обігу готівки, застосування штрафних санкцій» та Листі Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 29.12.2009р. № 16277 «Щодо порядку ведення обліку товарів за місцем їх реалізації та зберігання».
На підставі зазначеного, ДПІ у м. Новій Каховці було прийнято податкове повідомлення - рішення № 0006542301 від 21.11.2012р., за яким до ТОВ «Астрон» було застосовано фінансову санкцію у розмірі 15538,94 грн.
Відповідно до положень ст. 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суми фінансових санкцій, які визначені ст. 17 - 24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами господарювання до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
Аналогічне положення зазначене в п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пп. 54.3.1 - 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У своїй постанові суд першої інстанції зазначив, що товар, який реалізовувався ТОВ «Астрон» та не був належним чином облікованим та відображеним в бухгалтерському та фінансово - господарському обліку, оскільки у 6 видаткових накладних та 1 товарно - транспортній накладній, на підставі яких даний товар був прийнятий від постачальників, відсутні підписи постачальників та отримувачів товару, про те, що даний товар був систематизований на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку, колегія суддів не погоджується з таким висновком з огляду на наступне.
П. 2 Наказу Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. № 88 «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку» затверджено, що первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів. Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи. Первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою. Електронний підпис накладається відповідно до законодавства про електронні документи та електронний документообіг. Фізичні та юридичні особи, які беруть участь у здійсненні операцій, пов'язаних з прийомом і видачею грошових коштів, цінних паперів, товарно-матеріальних цінностей та інших об'єктів майна, забезпечуються підприємством, установою, що виконує ці операції, копіями первинних документів про таку операцію. Первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади. Документування господарських операцій може здійснюватись із використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні містити обов'язкові реквізити чи реквізити типових або спеціалізованих форм. Керівник підприємства, установи забезпечує фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій, що були проведені, у первинних документах та виконання всіма підрозділами, службами і працівниками правомірних вимог головного бухгалтера щодо порядку оформлення та подання для обліку відомостей і документів.
З урахуванням Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та зазначеного Наказу ТОВ «Астрон» зобов'язано було при проведенні перевірки надати правильно оформлені первинні фінансово - господарські документи.
Рішення про застосування штрафних санкцій № 5Л509/21/22/22/14132610 у розмірі 5000 грн. до ТОВ «Астрон» було прийнято позивачем на підставі запису у акті перевірки від 09.11.2012 р. Відповідно до цього запису «згідно фіскального чеку №117 від 07.06.11 р., була реалізована горілка «Немирівська Озима» 0,5л., вартістю 25,50 грн., чек №103 від 07.06.11р, реалізована грілка «Вдала Особлива», 0,5л., вартістю 25.50 грн. вм. спирту 40%».
Відповідно до постанови КМУ від 23 грудня 2009 р. N 1428 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. N 957 мінімальна роздрібна ціна за 1 літр 100-відсоткового спирту, складала 89,8 гривень. Мінімальні роздрібні ціни під час реалізації (продажу) горілки та лікеро-горілчаних виробів визначаються як добуток відповідних затверджених мінімальних цін, міцності за об'ємом (у відсотках) та місткості тари (у літрах), поділений на 100 відсотків.
Таким чином, мінімальна роздрібна ціна на пляшку горілки станом на 07.06.11 року повинна складати: 89,8 х 40 х 0.5:100= 17,96 грн.
В обох випадках, зазначених в акті перевірки від 09.11.2012 р., як порушення чинного законодавства, вартість реалізованих пляшок горілки була вище за мінімальну ціну, встановлену у той період.
Отже, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що працівниками ДПС безпідставно зазначена у акті перевірки реалізація пляшок горілки «Немирівська Озима», «Вдала Особлива», як порушення чинного законодавства.
Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги державної податкової інспекції у м. Новій Каховці Херсонської області Державної податкової служби про стягнення суми штрафних санкцій підлягають частковому задоволенню у розмірі 15538,94 грн.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 198, ст. 202 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції скасовує її та ухвалює нове рішення, якщо визнає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Керуючись ст.ст. 160, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Новокаховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області, - задовольнити частково.
Постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2013 року по справі № 821/2383/13-а, - скасувати.
Прийняти по справі нову постанову, якою позовні вимоги державної податкової інспекції у м. Новій Каховці Херсонської області Державної податкової служби, - задовольнити частково.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю „Астрон" ( 74900, Херсонська область, м. Нова Каховка, вул. Дзержинського, буд. 33, кв. 4, код ЄДРПОУ 14132610) в доход державного бюджету на р/р 31117106700012 в ГУ ДКСУ у Херсонській області, ОКПО 38053504, МФО 852010, код призначення платежу 21081100 суму штрафної (фінансової) санкції у розмірі 15538,94 грн.
Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, проте може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили.
Головуючийсуддя Г.В. Семенюк суддя В.О. Потапчук суддя М.П. Коваль
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2014 |
Оприлюднено | 18.04.2014 |
Номер документу | 38241109 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Семенюк Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні