Постанова
від 26.02.2014 по справі 808/8397/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 лютого 2014 року 12:27Справа № 808/8397/13-а м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., за участю секретаря судового засідання Заболотньої Н.Ю. та представників

позивача: Черкас Ю.Є., Бутіної JI.B.,

відповідача: Косицького С.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Приватного акціонерного товариства «Приазовкурорт»

до Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

28 жовтня 2013 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Приватного акціонерного товариства «Приазовкурорт» до Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Запорізькій області, в якому позивач просить суд визнати нечинним податкове повідомлення-рішення від 19.09.2013 №0001102211.

Ухвалою суду від 30.10.2013 позовна заява залишена без руху. Ухвалою суду від 29.11.2013 відкрито провадження по зазначеній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 18.12.2013. В судовому засіданні оголошувалась перерва до 26.12.2013 та провадження у справі неодноразово зупинялось за клопотанням сторін.

26.02.2014 провадження у справі поновлено.

На обґрунтування вимог позивач зазначає, що висновки податкового органу про порушення позивачем вимог п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, п.193.1 ст.193, пп.194.1.1, п.194.1 ст.194, п.198.6 ст.198 п.10 Підрозділу 2 Розділу XX, п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України є необґрунтованими. Позивачем при продажу санаторно-курортних путівок правомірно застосовувалася норма пп.197.1.6 п.197.1 ст.197 Податкового кодексу України, яка передбачає звільнення від оподаткування операції з постачання реабілітаційних послуг інвалідам, дітям - інвалідам, а також постачання путівок на санаторно-курортне лікування, оздоровлення та відпочинок на території України фізичних осіб віком до 18 років, інвалідів, дітей - інвалідів. Вважає спірне податкове повідомлення - рішення таким, що прийняте з порушенням норм матеріального права України, в зв'язку з чим підлягає визнанню протиправним та повинне бути скасоване повністю. Просить позов задовольнити.

Представники позивача у судовому засіданні підтримали вимоги позовної заяви.

Відповідач заперечив проти позовних вимог з підстав, викладених у запереченнях. Зазначив, що у перевіряємому періоді позивач неправомірно скористався пільгою з податку на додану вартість згідно пп.197.1.6 п197.1 ст.197 Податкового кодексу України в частині вартості послуг проживання, наданих ТОВ «Київ-Естім», ПГ1 «Азов-Роланд», ТОВ «ТК «Радуга» та, як наслідок підприємством занижено обсяг операцій, що підлягають оподаткуванню, в частині вартості проживання, у розмірі 270 435 грн. та занижено суму податкових зобов'язань з ПДВ у розмірі 54 087 грн. в т.ч. за липень - грудень 2012 року. Вважає, що висновки фахівців податкової ґрунтуються на законодавстві, а спірне податкове повідомлення - рішення є законним та обґрунтованим. Просить у задоволенні позову відмовити.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав заперечення з підстав викладених вище. Просить у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Розгляд справи здійснювався за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу «Камертон».

У судовому засіданні 26 лютого 2014 року на підставі ст.160 КАС України судом проголошено вступну та резолютивну частину постанови.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи і з'ясувавши обставини адміністративної справи, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності,

ВСТАНОВИВ:

Як встановлено матеріалами справи, в період часу з 25.07.2013 по 14.08.2013 на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 та п.75.1 ст.75 та п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України фахівцями відповідача проведено позапланову виїзну перевірку ПрАТ «Приазовкурорт» (код ЄДРПОУ 02647763) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2012 по 30.06.2013 валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2012 по 30.06.2013, на підставі якого складено акт перевірки від 29.08.2013 №039/08-22-22-01/02647763 (далі - акт перевірки).

Позивачем до відповідача були подані заперечення 09.09.2013 вих.№05/1350 на акт перевірки, за результатами розгляду яких відповідачем (лист від 02.10.2012 вих.№4328/10/08-22-22-11) висновки акту перевірки визнанні обґрунтованими.

Згідно з висновками акту перевірки, зокрема, встановлено:

- порушення п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, п.193.1 ст.193, пп.194.1.1, п.194.1 ст.194, п.198.6 ст.198 п.10 Підрозділу 2 Розділу XX, п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України, а саме, що позивачем занижено суму податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету 57 181 грн., у т.ч. по періодам: липень 2012 року - 4 575 грн.; серпень 2012 року - 6 945 грн.; вересень 2012 року - 10 238 грн.; жовтень 2012 року - 21 740 грн.; листопад 2012 року - 7 744 грн.; лютий 2013 року - 2 845 грн.; квітень 2013 року - 3 094 грн.

На підставі матеріалів перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 19.09.2013р. №0001102211, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 85 771 грн. 50 коп., у тому числі - 57 181 грн. - за основним платежем, 28 590 грн. 50 коп. - за штрафними (фінансовими) санкціями.

Не погодившись з винесеним податковим повідомленням - рішенням позивач звернувся з даним позовом до суду.

Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд вважає, що адміністративним позов підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з право установчих документів позивача, предметом його діяльності є медична практика з застосуванням методів санаторно-курортного лікування, реабілітації й оздоровлення, організація ефективного спеціалізованого, відновлюваного і реабілітаційного лікування і відпочинку громадян України та інших держав. До структури позивача входять оздоровчі заклади - філії позивача, які безпосередньо надають послугу відновлюваного, спеціалізованого, реабіліта ційного лікування. У відповідності до Положень про філії - санаторії позивача, метою діяльності філій є здійснення підприємницької діяльності для організації і надання громадянам комплексного санаторно - курортного відновлюваного, реабілітаційного лікування, відпочинку та інших послуг на основі ефективного використання наявної матеріальної бази, родовищ природних лікувальних ресурсів; будівництва нових, експлуатації та реконструкції діючих будівель та споруд, тощо.

У відповідності до калькуляцій вартості санаторно-курортної послуги (путівки) комплексне санаторно-курортне оздоровлення складається з послуг: проживання, лікування, харчування, культури та ін.

Також, судом встановлено, що основними покупцями санаторно-курортних путівок є Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві України, Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Міністерство соціальної політики України, профспілкові організації, юридичні та фізичні особи.

Так, згідно матеріалів перевірки та досліджених судом документів встановлено, що між позивачем та Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України було укладено договір від 18.04.2012 №21804-11 на закупівлю послуг лікувальних закладів (санаторно-курортні послуги) (далі - Договір 1).

Предметом Договору 1 є забезпечення санаторно-курортним лікуванням потерпілих, які стали інвалідами внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійних захворювань.

Згідно з умовами Договору 1 вартість однієї доби перебування для інваліда становить 333,00 грн., без ПДВ, вартість однієї путівки становить 7 992 грн. без ПДВ. Вартість путівок та послуг, не можуть збільшуватись протягом дії цього Договору. Позивач зобов'язаний надати послуги, якість яких відповідає звичайному рівню якості для такого виду послуг з додержання умов, що забезпечують захист інвалідів.

Одночасно між Позивачем та Міністерством Соціальної політики України було укладено договори від 21.03.2012 №12/130 (далі - Договір 2) та від 02.07.2012 №214 (далі - Договір 3) про закупівлю послуг санаторно-курортного лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, за державні кошти.

Згідно з умовами Договорів 2,3 позивач надає послуги: послуги санаторно-курортного лікування для громадян віком від 18 років, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, в тому числі інвалідів, (далі - послуги для дорослого) на 18 днів перебування у закладі залежно від профілю лікування, що вказаний у Додатку 1 до Договору; послуги санаторно-курортного лікування для дітей у складі груп віком до 18 років, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи, (далі - послуги для дитини) на 21 день перебування у закладі залежно від профілю лікування, що вказаний у Додатку 1 до Договору; послуги санаторно-курортного лікування для дітей віком до 10 років, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи, у супроводі одного з батьків або особи, яка їх замінює, за умови, що останні належать до постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі - послуги для дитини у супроводі) на 21 день перебування у закладі залежно від профілю лікування, що вказаний у Додатку 1 до Договору.

Найменування послуг визначаються в додатку 1 до Договорів 2, 3 (специфікація до договору про закупівлю послуг санаторно-курортного лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, за державні кошти.

Зі змісту п.1.2 Договору 2, додатку 1 - специфікації до нього вбачається, що частина громадян, що оздоровлювалися за Договором 2, є інвалідами, частина - діти до 18 років.

У специфікації до Договору 2 передбачено вартість послуги без ПДВ для зазначених категорій громадян у відповідності до п.п.197.1.6 п.197.1 ст.197 Податкового кодексу України, а саме щодо звільнення від оподаткування операцій з постачання реабілітаційних послуг інвалідам, дітям - інвалідам, а також постачання путівок на санаторно - курортне лікування, оздоровлення та відпочинок на території України фізичних осіб віком до 18 років, інвалідів, дітей - інвалідів.

Згідно п.3.3 Договору 2 вартість путівок та послуг, не можуть збільшуватись протягом дії цього договору.

Зі змісту п.1.2 Договору 3, додатку 1-специфікації до нього вбачається, що виключно всі громадяни громадян, що оздоровлювалися за Договором 3, є інвалідами. У специфікації до Договору 3 передбачено вартість послуги без ПДВ на тих же підставах. Вартість путівок та послуг, не можуть збільшуватись протягом дії цього договору.

Також, у відповідності до п.2.1, п.2.2 Договорів 2, 3 позивач зобов'язується надавати послуги, якість яких відповідає вимогам, що звичайно ставляться до надання послуг санаторно-курортного лікування. Позивач зобов'язується надавати послуги відповідно до умов своєї пропозиції конкурсних торгів щодо умов проживання, харчування та лікування залежно від виду послуг та профілю лікування, що визначені у додатках 1 до договорів.

В цей же період між позивачем та Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності було укладено договори від 24.04.2012 №943/06/12 (далі - Договір 4) та від 10.09.2012 №1075/06/12 (далі - Договір 5), предметом яких є надання протягом дії цих договорів послуг із санаторно-курортного та відновлювального лікування застрахованим особам та членам їх сімей (за договорами частина осіб - діти у супроводі дорослого згідно додатком 2 до Договорів).

Згідно п.2.1, п.3.3 Договорів 4,5 збільшення вартості послуг, що надаються за однією путівкою, не допускаються. Позивач зобов'язаний забезпечити якість послуг відповідно до вимог документації конкурсних торгів, вимог нормативно-правових документів МОЗ України та інших нормативно-правових актів, які визначають повний обсяг обов'язкових лікувально-діагностичних заходів, а також раціональне дієтичне харчування (дієта, раціон), проживання та відпочинок, в т.ч.: застраховані особи та (або) члени їх сімей розміщуються в номерах відповідно до Додатку 1 до цього договору, в яких обов'язкові повинні бути придатними до використання умивальник, туалет, ванна або душова кабіна, стіл, шафа для одягу з вішаками, радіоточка, телевізор, холодильник, крісла або стільці, ліжка, приліжкові тумби та індивідуальні освітлювальні прилади (відповідно до кількості місць), графин зі склянками.

Отже, згідно з умовами зазначених вище договорів хворі повинні бути розміщені у двомісних кімнатах з телевізором та холодильником, що ускладнювало поселення у необхідні зручності у момент приїздів на власному ліжковому фонді.

Згідно з поясненнями позивача, у зв'язку з виробничою необхідністю, перевантаженням власного ліжкового фонду через нерівномірність заїздів, запізнення хворих та переносів термінів їх перебування в деякі періоди часу у філіях позивача «Клінічний санаторій «Бердянськ» та «Клінічний санаторій «Лазурний» були відсутні вільні місця, що відповідали за умовами проживання вимогам Договорів. А тому, філії позивача закуповували послугу проживання за договорами між філіями Позивача та ТОВ ТК «Радуга», ТОВ «Київ - Естім», ПП «Азов - Роланд». Відповідно, філії розміщували прибулих на лікування хворих у зазначених суб'єктів підприємницької діяльності. Всі ці підприємства є платниками податку на додану вартість.

Так, з наданих матеріалів вбачається, що між філією позивача - «Клінічний санаторій «Бердянськ» було укладено договір про надання послуг б/н від 03.01.2012 з приватним підприємством «Азов-Роланд» (код ЄДРПОУ 35225724, М.Бердянськ, вул. Горького, 29/51, кв.10).

Предметом договору є надання послуг проживання хворим та відпочиваючим КС «Бердянськ» в готелі «Дюна». Вартість послуг за договором встановлюється за угодою сторін. Строк дії договору з 01.01.2012 до 31.12.2012.

На виконання умов договору позивачем були надані акти здачі - прийняття робіт (надання послуг) в яких зазначена обсяги та вартість послуг проживання: за липень 2012 року - акт №20 від 03.08.2012 на загальну суму 61 669 грн. 90 коп., у тому числі ПДВ 12 333 грн. 98 коп.; за серпень 2012 року - акт №21 від 05.09.2012 на загальну суму 56 291 грн. 08 коп., у тому числі ПДВ 9 381 грн. 85 коп., акт №23 від 04.10.2012 на загальну суму 33 509 грн. 43 коп., у тому числі ПДВ 5 584 грн. 90 коп.; за вересень 2012 року - акт №22 від 04.10.2012 на загальну суму 47 73 грн., у тому числі ПДВ 795 грн. 50 коп., акт №24 від 18.10.2012 на загальну суму 25 119 грн. 80 коп., у тому числі ПДВ 4 186 грн. 63 коп.; за вересень-жовтень 2012 року - акт №25 від 16.11.2012 на загальну суму 92 732 грн. 52 коп., у тому числі ПДВ 15 455 грн. 42 коп.; за жовтень-листопад 2012 року - акт №28 від 06.12.2012 на загальну суму 40 000 грн., у тому числі ПДВ 6 666 грн. 67 коп., акт №29 від 11.12.2012 на загальну суму 40 000 грн., у тому числі ПДВ 6 666 грн. 67 коп., акт №30 від 12.12.2012 на загальну суму 43 252 грн. 63 коп., у тому числі ПДВ 7 208 грн. 80 коп.; за листопад-грудень 2012 року - акт №31 від 19.12.2012 на загальну суму 30 000 грн., у тому числі ПДВ 5 000 грн., акт №2 від 09.01.2013 на загальну суму 25 845 грн. 58 коп., у тому числі ПДВ 4 307 грн. 60 коп.; за листопад-грудень 2012 року - акт №3 від 09.01.2013 на загальну суму 1 221 грн., у тому числі ПДВ 203 грн. 50 коп., акт №4 від 05.02.2013 на загальну суму 32 577 грн. 34 коп., у тому числі ПДВ 5 429 грн. 56 коп., акт №5 від 14.02.2013 на загальну суму 999 грн., у тому числі ПДВ 166 грн. 50 коп., акт №6 від 05.03.2013 на загальну суму 33 381 грн. 36 коп., у тому числі ПДВ 5 563 грн. 56 коп., акт №7 від 04.04.2013 на загальну суму 32 785 грн. 31 коп., у тому числі ПДВ 5 464 грн. 22 коп.

До актів виконаних робіт (наданих послуг) надані списки проживаючих в готелі «Дюна» по путівках філії позивача - «КС «Бердянськ» із зазначенням номеру путівки, прізвища хворого, строку перебування, кількості людино-днів, виду путівки, вартості послуги проживання за 1 день, вартості послуги.

Вартість послуги проживання в готелі «Дюна» складала: для хворих, направлених Виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - 63 грн. 39 коп. (без ПДВ) за 1 добу; для хворих, направлених Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України - 90 грн. 10 коп. (без ПДВ) за 1 добу; для хворих, направлених Міністерством соціальної політики України - 56 грн. 31 коп. (без ПДВ) за 1 добу; для інших осіб - 92 грн. 50 коп. (без ПДВ) за 1 добу.

Згідно калькуляцій Позивача вартість послуг проживання, яка закладена в ціну путівки складає: для хворих, направлених Виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - 75 грн. 83 коп.(без ПДВ) за 1 добу; для хворих, направлених Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України - 106 грн. (без ПДВ) за 1 добу; для хворих, направлених Міністерством соціальної політики України - 76 грн. (без ПДВ ) за 1 добу; для інших осіб - 92 грн. 50 коп.(без ПДВ) за 1 добу.

Також, матеріалами справи встановлено, що іншою філією позивача «КС «Лазурний» укладено договір про надання послуг по проживанню №71 від 01.06.2012 з ТОВ ТК «Радуга» (код ЄДРПОУ 37294936, м.Макіївка, вул. Шевченко, 23).

Предметом договору є надання послуг по проживанню відпочиваючих позивача, які прибули на лікування та відпочинок. Вартість послуг на проживання у двомісній кімнаті з усіма зручностями становить 72 грн. на добу (у тому числі ПДВ 12 грн.). Строк дії договору з дати підписання до 31.12.2012.

Позивачем відповідачу при перевірці були надані акти здачі-прийняття робіт (надання послуг), в яких зазначені обсяги та вартість послуги проживання: за період з 09.06.2012 по 01.07.2012 - акт №35 від 31.07.2012 на загальну суму 18 144 грн., у тому числі ПДВ 3 024 грн.; за період з 29.08.2012 по 10.09.2012 - акт №109 від 10.09.2012 на загальну суму 37 440 грн., у тому числі ПДВ 6 240 грн.; за період з 10.09.2012 по 20.09.2012 - акт №110 від 20.09.2012 на загальну суму 53 136 грн., у тому числі ПДВ 8 856 грн.; за період з 20.09.2012 по 30.09.2012 - акт №111 від 28.09.2012 на загальну суму 43 776 грн., у тому числі ПДВ 7 296 грн.; за період з 11.10.2012 по 31.10.2012 - акт №112 від 30.10.2012 на загальну суму 57 600грн., у тому числі ПДВ 9 600 грн. за період з 22.10.2012 по 10.11.2012 - акт №213 від 10.11.2012 на загальну суму 28 800 грн., у тому числі ПДВ 4 800 грн.; за період з 24.10.2012 по 20.11.2012 - акт №214 від 20.11.2012 на загальну суму 24 624 грн., у тому числі ПДВ 4 104 грн.; за період з 24.10.2012 по 30.11.2012 - акт №215 від 30.11.2012 на загальну суму 18 576 грн., у тому числі ПДВ 3 096 грн.

До актів виконаних робіт (наданих послуг) надано списки відпочиваючих філії позивача «КС «Лазурний», які проживали в ТОВ ТК «Радуга» у відповідних періодах із зазначенням прізвища хворого, строку перебування, кількості людино-днів.

Також, встановлено, що в цей же період між філією позивача «КС «Лазурний» укладено договір з ТОВ «Київ-Естім» (ЄДРПОУ 34776431, м.Макіївка, вул.Театральна, 16) про надання послуг з проживання №132 від 03.09.2012, предметом якого є надання послуг по проживанню відпочиваючих замовника, які прибули на лікування та відпочинок. Вартість послуг на проживання у двомісній кімнаті з усіма зручностями становить 72 грн. на добу (у тому числі ПДВ 12 грн.). Строк дії договору з дати підписання до 31.12.2012.

Позивачем при перевірці надавалися акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) в яких зазначені обсяги та вартість наданих послуги проживання: за період з 11.09.2012 по 10.10.2012 - акт №121 від 10.10.2012 на загальну суму 41 400 грн., у тому числі ПДВ 6 900 грн.; за період з 03.10.2012 по 20.09.2012 - акт №122 від 20.10.2012 на загальну суму 43 416 грн., у тому числі ПДВ 7 236 грн.; за період з 20.10.2012 по 31.10.2012 - акт №123 від 30.10.2012 на загальну суму 32 112 грн., у тому числі ПДВ 5 352 грн.; за період з 20.10.2012 по 10.11.2012 - акт №124 від 11.11.2012 на загальну суму 45 504 грн., у тому числі ПДВ 7 584 грн.; за період з 23.10.2012 по 13.11.2012 - акт №125 від 20.11.2012 на загальну суму 50 760 грн., у тому числі ПДВ 8 460 грн.; за період з 24.10.2012 по 13.11.2012 - акт №126 від 30.11.2012р. на загальну суму 13 176 грн., у тому числі ПДВ 2 196 грн.

До актів виконаних робіт (наданих послуг) позивачем відповідачу на перевірку надані списки відпочиваючих філії позивача «КС «Бердянськ», які проживали в ТОВ «Київ-Естім» у відповідних періодах із зазначенням прізвища хворого, строку перебування, кількості людино-днів.

Як свідчать надані до перевірки акти виконаних робіт, списки до них, вартість послуги проживання в ТОВ «Київ-Естім» складала: для хворих, направлених Виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - 60 грн. (без ПДВ) за 1 добу;для хворих, направлених Фондом соціального страхування від нещасних випадків на і виробництві та професійних захворювань України - 60,00 грн. (без ПДВ) за 1 добу; для хворих, направлених Міністерством соціальної політики України - 60 грн. (без ПДВ) за 1 добу.

Згідно калькуляцій позивача вартість послуг проживання, яка закладена в ціну путівки складає: для хворих, направлених Виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - 75 грн. 83 коп. (без ПДВ) за 1 добу; для хворих, направлених Фондом соціального страхування від нещасних випадків на і виробництві та професійних захворювань України - 106 грн. (без ПДВ) за 1 добу; для хворих, направлених Міністерством соціальної політики України - 76,00 грн. (без ПДВ) за 1 добу.

Тобто, вартість послуг проживання, які надані ПП «Азов-Роланд», ТОВ ТК «Радуга», ТОВ «Київ-Естім» не призвели до завищення витрат, які враховуються при визначення об'єкту оподаткування податком на прибуток за період з 01.07.2012 по 31.12.2012, що відображено й в акті перевірки.

Відповідно до п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п.188.1 ст.188 Податкового кодексу України, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів,, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів), а також збору на обов'язкове державне пенсійне страхування на вартість послуг стільникового рухомого зв'язку).

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг.

Проаналізувавши надані докази, суд вважає, що відповідачем при проведенні перевірки неправомірно застосований до продажу санаторно-курортної путівки пп. 97.1.5 п.197.1 ст.197 Податкового кодексу України.

Так, з аналізу норм пп.197.1.5 п.197.1 ст.197 Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування постачання послуг з охорони здоров'я закладами охорони здоров'я, що мають ліцензію на постачання таких послуг, а також постачання послуг реабілітаційними установами для інвалідів та дітей-інвалідів, що мають ліцензію на постачання таких послуг відповідно до законодавства, вбачається, що останні застосовуються при постачанні саме окремих послуг з охорони здоров'я закладами охорони здоров'я (не при продажі санаторно-курортної путівки, як комплексного санаторно-курортного лікування).

З наведеного вище вбачається, що згідно зазначених договорів, позивачем були здійсненні саме операції з постачання реабілітаційних послуг інвалідам, дітям - інвалідам, а також постачання путівок на санаторно-курортне лікування, оздоровлення та відпочинок на території України фізичних осіб віком до 18 років, інвалідів, дітей - інвалідів.

Відповідно до пп.197.1.6 Податкового кодексу України звільняються від оподаткування постачання реабілітаційних послуг інвалідам, дітям-інвалідам, а також постачання путівок на санаторно-курортне лікування, оздоровлення та відпочинок на території України фізичних осіб віком до 18 років, інвалідів, дітей-інвалідів.

Таким чином, суд вважає, що порушень пп.197.1.6 п.197.1 ст.197 Податкового кодексу України, пп.197.1.5 п.197.1 ст.197 Податкового кодексу України у періоді, що перевірявся, відсутні, у позивача були всі підстави скористатися пільгою з податку на додану вартість в частині звільнення від ПДВ вартості послуг проживання у складі санаторно-курортної путівки для певних категорій осіб.

На підставі вищевикладеного, суд вважає, що донарахування позивачу грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 54 087 грн., у тому числі по періодах липень 2012 року лютий 2013 року є необґрунтованим, а податкове повідомлення - рішення в цій частині підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Щодо донарахування податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 3 094 грн., суд зазначає наступне.

Так, в акті перевірки вчинено запис, що перевіркою повноти визначення податкового кредиту за період з 01.07.2012 по 30.06.2013 встановлено його завищення у розмірі 3 094 грн., в т.ч. за квітень 2013 року у розмірі 3 094 грн.

Проведеною перевіркою встановлено, що на формування ПрАТ «Приазовкурорт» показників в рядках 15.1 (колонка Б) Декларацій за період з 01.07.2012 по 30.06.2013 в сумі 4 057 166 грн. мало вплив здійснення операцій з придбання продуктів харчування, медикаментів, мазуту, оплати витрат з електроенергії, газопостачання, водопостачання, та інших витрат, пов'язаних з надання послуг санаторно - курортного лікування, тощо, (перелік основних постачальників наведено у додатку 2.2 до довідки про загальну інформацію).

Перевіркою правильності визначення показників в рядку 15.1 (колонка Б) Декларацій за період з 01.01.2010 по 31.12.2012, яка здійснювалась на підставі таких документів: податкових накладних, реєстрів отриманих податкових накладних, платіжних доручень, актів виконаних робіт, договорів, оборотно-сальдових відомостей по бухгалтерських рахунках 281, 201, 631, 641, 644, 90, 91, 92, 93, касових ордерів та інших документів встановлено його завищення за квітень 2013 у розмірі 3094 грн. за рахунок наступного:

В ході здійснення перевірки встановлено взаємовідносини ПрАТ «Приазовкурорт» з ПАТ «Бердянський хлібокомбінат» код за ЄДРПОУ 00378218 у березні 2013 року. ПАТ «Бердянський хлібокомбінат» є постачальником хлібобулочних виробів для ПрАТ «Приазовкурорт»

Формування податкового кредиту підприємством ПрАТ «Приазовкурорт» в частині взаємовідносин ПАТ «Бердянський хлібокомбінат» проведено на підставі ТТН та податкових накладних (перелік на стор.21 акту перевірки).

Вищенаведені операції відображено платником податків в бухгалтерському обліку по бухгалтерським рахункам 2013 «Продукти харчування», 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками», 641 «Податковий кредит», 311 «Поточні рахунки в національній валюті» - таким чином станом на 01.03.2013 сальдо Кт - 2 944 грн. 47 коп.; Дт 2013 Кт 631 - 23 026 грн. 14 коп. Дт 631 Кт311-16 904 грн. 30 коп.; Дт 641 Кт 631- 4 605 грн. 21 коп. Станом на 31.03.2013 сальдо Кт- 13 671 грн. 52 коп.

Розрахунки між суб'єктами господарювання за відвантажений товар проводились у безготівковій формі.

Суми податку на додану вартість за зазначеною податковою накладною (№420 від 31.03.2013) включено до податкового кредиту двічі - за березень 2013 року у розмірі 4605,21 грн. (в т.ч. операції з придбання з ПДВ, які надають право на формування податкового кредиту у розмірі 3094,25 грн., операції з придбання з ПДВ, які не надають право на формування податкового кредиту у розмірі 1510,98 грн.) та за квітень 2013 року у розмірі 4 605,21 грн. (в т.ч. операції з придбання з ПДВ, які надають право на формування податкового кредиту у розмірі 3094,25 грн., операції з придбання з ПДВ, які не надають право на формування податкового кредиту у розмірі 1510,97 грн.) відображених у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкових декларацій з податку на додану вартість та даним декларацій з ПДВ за відповідні періоди.

За результатами автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту по деклараціях з податку на додану вартість встановлено розбіжність між податковим кредитом та сумою податкового зобов'язання за березень 2013 року - 4 605 грн. 21 коп.

Відповідно п.201.1 ст.201 розділу V Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках.

Відповідно п.201.4 ст.201 розділу V Податкового кодексу України податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг.

Відповідно п.201.6 ст.201 розділу V Податкового кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.»

Відповідно п.201.10 ст.201 розділу V Податкового кодексу України одаткова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п.198.1 ст. 198 розділу V Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг…

Відповідно до п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку...

Відповідно до п.198.6. ст.198 розділу V Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Таким чином, суд вважає обґрунтованими висновки податківців про в порушення позивачем п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого ПрАТ «Приазовкурорт» завищено податковий кредит по взаємовідносинам з ПАТ «Бердянський хлібокомбінат» за квітень 2013 на суму 3 094 грн., а тому спірне податкове повідомлення рішення в цій частині є правомірним, а позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню.

Надаючи правову оцінку спірному рішенню відповідача суд виходить з приписів ч.3 ст.2 КАС України, відповідно до яких, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст.162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень.

Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно із ч.1, ч.3 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Приватного акціонерного товариства «Приазовкурорт» задовольнити частково.

2. Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області від 19 вересня 2013 року за №0001102211 в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 81130,50 грн. в т. ч. 54087,00 грн. за основним платежем та 27043,50 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

3. В іншій частині адміністративного позову відмовити.

4. Повернути з Державного бюджету України на користь Приватного акціонерного товариства «Приазовкурорт» судовий збір у розмірі 811 (вісімсот одинадцять) гривень 31 копійка.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Ю.П. Бойченко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2014
Оприлюднено18.04.2014
Номер документу38256821
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/8397/13-а

Постанова від 26.02.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 04.02.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 20.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 26.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Постанова від 26.02.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 29.11.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 30.10.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні