Рішення
від 04.04.2014 по справі 370/328/14-ц
МАКАРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

МАКАРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Фрунзе, 35, смт. Макарів, Київська обл., 08000, т. (04578) 5-12-39

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" квітня 2014 р. Справа № 370/328/14-ц

Макарівський районний суд Київської області у складі головуючого судді Тандира О.В., при секретарі Приходько О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Макарові Київської області цивільну справу за позовом Гавронщинської сільської ради Макарівського району Київської області до ОСОБА_1, Гавронщинського сільського голови VІ скликання Коби Олексія Леонідовича, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державна інспекція сільського господарства в Київській області, про визнання недійсними державних актів на право власності на земельні ділянки, скасування записів про державну реєстрацію права власності на земельні ділянки, -

в с т а н о в и в :

Гавронщинська сільська рада Макарівського району Київської області в особі свого представника за довіреністю - Збіглея Н.В., звернулася до суду із вказаним позовом, у якому просила визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №203393, зареєстрований 20.06.2008р. в Книзі записів державної реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №0108333000381, яким посвідчується право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку площею 0,20 га, цільове призначення якої ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 3222782300:14:003:0006 та державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №203394, зареєстрований 20.06.2008р. в Книзі записів державної реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010833000382, яким посвідчується право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку площею 0,25 га, цільове призначення якої будівництво і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, кадастровий номер 3222782300:14:003:0007, які розташовані в адміністративних межах села Гавронщина Макарівського району Київської області, а також скасування записів про державну реєстрацію права власності на вказані земельні ділянки за ОСОБА_1.

В обґрунтування позовних вимог посилались на те, що в ході перевірки Державною інспекцією сільського господарства в Київській області законності відведення вказаних земельних ділянок ОСОБА_1, інспекцією було встановлено факти, які свідчать про незаконну передачу спірних земельних ділянок у власність відповідачу, що призвело до порушення права комунальної власності територіальної громади села Гавронщина, на території якої знаходяться спірні земельні ділянки.

Як вказує позивач, спірні державні акти на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №203394 та серії ЯЖ №203393 було видано без належної правової підстави - колегіально прийнятого рішення сесії Гавронщинської сільської ради, яка відповідно до норм статей 14, 142 Конституції України, статті 12, 116, 118, пункту 12 Перехідних положень Земельного кодексу України є єдиним органом, який має право приймати відповідні рішення про передачу спірних земельних ділянок у приватну власність.

Представник позивача - Збіглей Н.В., в судове засідання не прибув, подав до суду заяву, в якій просив слухати справу у його відсутності, вимоги за даним позовом підтримав, просив їх задовольнити із вказаних у позовній заяві підстав.

Відповідач ОСОБА_1, в судове засідання не прибув, подав до суду заяву, в якій просив слухати справу у його відсутності, позов визнав в повному обсязі.

Представник Гавронщинського сільського голови VІ скликання Коби Олексія Леонідовича в судове засідання не прибув, подав до суду заяву, в якій просив слухати справу у його відсутності, позовом просив задовольнити, із вказаних у позовній заяві підстав.

Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державна інспекція сільського господарства в Київській області в своєму листі просила слухати справу у відсутності її представника, позов підтримала в повному обсязі.

Дослідивши письмові матеріали справи, суд встановив наступні факти та відповідні їм правовідносини.

На підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №203393, зареєстрованого 20.06.2008р. в Книзі записів державної реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №0108333000381, ОСОБА_1 на праві власності належить земельна ділянка площею 0,20 га, цільове призначення якої ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 3222782300:14:003:0006, та на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №203394, зареєстрованого 20.06.2008р. в Книзі записів державної реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010833000382, ОСОБА_1 на праві власності належить земельна ділянка площею 0,25 га, цільове призначення якої будівництво і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, кадастровий номер 3222782300:14:003:0007, які розташовані в адміністративних межах села Гавронщина Макарівського району Київської області.

Так, відповідно до статті 116 Земельного кодексу України (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Відповідно до статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Відповідно до статті 142 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування належать, зокрема, земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи місцевого самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень.

Відповідно до статті 12 Земельного кодексу України встановлено, що до повноважень сільських рад у галузі земельних відносин на території сіл належить: розпорядження землями територіальних громад та передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до пункту 12 Перехідних положень Земельного кодексу України (в редакції станом на час виникнення спірних правовідносин) до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання.

Відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву, а при передачі земельної ділянки фермерському господарству - також висновки конкурсної комісії, і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення.

Частинами 1, 2, 10 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень . Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

В ході перевірки Державною інспекцією сільського господарства в Київській області законності відведення вказаних вище земельних ділянок ОСОБА_1, інспекцією було встановлено, що підставою для розробки технічної документації із землеустрою щодо складання державних актів на право власності на спірні земельні ділянки гр.ОСОБА_1, яку було розроблено ТОВ «ЮКАТАН», були зокрема: лист Гавронщинської сільської ради №178 від 28.04.2005 «Про надання дозволу на розробку технічної документації гр. ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства площею 0,20 га в АДРЕСА_2»; та лист Гавронщинської сільської ради №53 від 25.06.2007 «Про надання дозволу на розробку технічної документації гр. ОСОБА_1 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд площею 0,25 га в АДРЕСА_1».

Дані листи підписані одноособово Гавронщинським сільським головою Українець Н.П., та не могли слугувати правовою підставою для розробки технічної документації, що є порушенням ст. 12, 116, 118, 186 Земельного кодексу України, оскільки, єдиною підставою для розробки проекту землеустрою може бути лише рішення сесії ради прийняте у встановленому законом порядку.

Крім того, з відповіді архівного відділу Макарівської райдержадміністрації вбачається, що в протоколі VII (позачергової) сесії Гавронщинської сільської ради V скликання села Гавронщина Макарівського району Київської області від 25.06.2007 року не виявлено рішення за №53 з назвою «Про надання дозволів на виготовлення технічної документації для передачі земельних ділянок у власність ОСОБА_1 площею 0,25 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_1».

Крім того, з відповіді архівного відділу Макарівської райдержадміністрації вбачається, що в протоколі XVI сесії Гавронщинської сільської ради IV скликання, села Гавронщина Макарівського району Київської області від 28.04.2005 року не виявлено рішення за №178 з назвою «Про надання дозволів на виготовлення технічної документації для передачі земельних ділянок у власність ОСОБА_1 площею 0,20га для ведення особистого селянського господарства по АДРЕСА_2».

Тобто, з наведеного слідує, що спірні державні акти були видані без належної правової підстави, а саме - колегіально прийнятого рішення сесії Гавронщинської сільської ради, яка відповідно до норм статей 14, 142 Конституції України, статті 12, 116, 118, пункту 12 Перехідних положень Земельного кодексу України є єдиним органом, який має право приймати відповідні рішення про передачу спірних земельних ділянок у приватну власність.

А тому, враховуючи наведе, вимоги позивача про визнання недійсними оспорюваних державних актів на право власності на земельні ділянки, виданих на ім'я гр.ОСОБА_1, підлягають задоволенню, як і підлягають задоволенню вимоги позивача про скасування записів про державну реєстрацію права власності на спірні земельні ділянки, які є похідними від вимог, які суд задовольняє.

Відповідно до ст. 88 ЦПК України судові витрати стягненню підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 15, 60, 79, 88, 209, 212-215, 223 ЦПК України, суд -

в и р і ш и в:

Позов Гавронщинської сільської ради Макарівського району Київської області до ОСОБА_1, Гавронщинського сільського голови VІ скликання Коби Олексія Леонідовича, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державна інспекція сільського господарства в Київській області, про визнання недійсними державних актів на право власності на земельні ділянки, скасування записів про державну реєстрацію права власності на земельні ділянки - задовольнити.

Визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №203393, зареєстрований 20.06.2008р., в Книзі записів державної реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №0108333000381, яким посвідчується право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку площею 0,20 га, цільове призначення якої ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 3222782300:14:003:0006, яка розташована в адміністративних межах АДРЕСА_2.

Визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №203394, зареєстрований 20.06.2008р., в Книзі записів державної реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010833000382, яким посвідчується право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку площею 0,25 га, цільове призначення якої будівництво і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, кадастровий номер 3222782300:14:003:0007, яка розташована в адміністративних межах АДРЕСА_1.

Скасувати запис №0108333000381 від 20.06.2008р. в Книзі записів державної реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі про державну реєстрацію права власності ОСОБА_1, на земельну ділянку, площею 0,20 га, цільове призначення якої ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 3222782300:14:003:0006, яка розташована в адміністративних межах АДРЕСА_2.

Скасувати запис №0010833000382 від 20.06.2008р. в Книзі записів державної реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі про державну реєстрацію права власності ОСОБА_1, на земельну ділянку, площею 0,25 га, цільове призначення якої будівництво і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, кадастровий номер 3222782300:14:003:0007, яка розташована в адміністративних межах АДРЕСА_1.

Стягнути з ОСОБА_1, Гавронщинського сільського голови VІ скликання Коби Олексія Леонідовича 344,55 грн., судових витрат.

Заходи забезпечення позову, застосовані за ухвалою суду від 26.03.2014 року, скасувати.

Рішення може бути оскаржене до Апеляційного суду Київської області через суд, що його ухвалив протягом десяти днів з моменту його проголошення, а особами, що не були присутні у судовому засіданні при його проголошенні - з моменту отримання його копії.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 223 ЦПК України.

Головуючий О.В. Тандир

СудМакарівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення04.04.2014
Оприлюднено22.04.2014
Номер документу38276874
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —370/328/14-ц

Ухвала від 16.04.2014

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Верланов С. М.

Ухвала від 02.07.2014

Цивільне

Макарівський районний суд Київської області

Тандир О. В.

Ухвала від 12.05.2014

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Верланов С. М.

Ухвала від 16.04.2014

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Верланов С. М.

Рішення від 04.04.2014

Цивільне

Макарівський районний суд Київської області

Тандир О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні