ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 квітня 2014 року 11:20Справа № 808/786/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд
у складі: головуючого - судді Чернової Ж.М.
розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом: Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області
до: Публічного акціонерного товариства «Дніпробуд»
про: стягнення коштів,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до Публічного акціонерного товариства «Дніпробуд» про стягнення з рахунків відповідача у банках обслуговуючих платника податків суми податкового боргу в тому числі: з податку на додану вартість у розмірі 341 323,02 грн., з плати за землю у розмірі 40520,78 грн. та з орендної плати з юридичних осіб на суму 5488,20грн.
Представник позивача Чорна О.Ю. прибула у судове засідання. Позов підтримує у повному обсязі.
Відповідач у судове засідання не з'явився, направив заяву про розгляд справи без участі його представника. 24.02.2014 до канцелярії суду надійшли письмові заперечення проти позову, зазначає, що визнає заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 341323,02 грн. (в тому числі сума основного боргу 331594,00 грн., штрафні санкції за несвоєчасну сплату ПДВ 9729,02 грн.), з орендної плати за земельну ділянку у розмірі 46,93грн. В іншій частині заявлених вимог щодо податкового боргу з орендної плати за земельні ділянки з юридичних осіб відповідач заперечує, оскільки вважає, що не може нести відповідальність за несвоєчасне переоформлення земельних ділянок новими власниками будівель, що розташовані на земельній ділянці, яка раніше належала позивачу. Просить задовольнити позов лише в частині, яку відповідач визнає.
За приписами ч. 6 ст. 128 КАС України, суд розглянув справу у порядку письмового провадження.
Згідно з ч.1 ст.41 КАС України, під час судового розгляду справи в порядку письмового провадження, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Проаналізувавши матеріали позову, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено із матеріалів справи, Публічне акціонерне товариство «Дніпробуд» (код ЄДРПОУ 00116346) зареєстроване 02.07.1992 виконавчим комітетом Запорізької міської ради за адресою: 69006, м.Запоріжжя, вул.Леонова, б.1-а. Підприємство взяте на податковий облік ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя 24.09.1993 за №828.
Як зазначив представник позивача, відповідач станом на день звернення до суду із цим позовом, має податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 341 323,02 грн., з плати за землю у розмірі 40520,78 грн. та з орендної плати з юридичних осіб на суму 5488,20 грн.
Заборгованість з податку на додану вартість виникла на підставі наступного:
Підприємством подано до контролюючого органу податкові декларації з податку на додану вартість:
№9027990105 від 16.05.2013 на суму 4417,00 грн.;
№9036757152 від 20.06.2013 на суму 4689,00 грн.;
№9043116845 від 18.07.2013 на суму 3702,00 грн.;
№905306330 від 15.08.2013 на суму 3718,00 грн.;
№9058052965 від 15.08.2013 на суму 4992,00 грн.;
№9065571824 від 17.10.2013 на суму 3661,00 грн.;
Однак, у встановлені законодавством терміні податкові зобов'язання не сплачені.
Крім цього, податковим органом донараховано відповідачу штрафні (фінансові) санкції згідно податкових повідомлень-рішень від 15.10.2013 №0003451503 у розмірі 9699,15 грн., від 14.11.2013 №9073081433 у розмірі 306415,00 грн.
Зазначені податкові повідомлення-рішення відповідачем не оскарженні та залишені без задоволення.
За несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань контролюючим органом за період з 04.03.2013 по 14.06.2013 нараховано пеню у розмірі 29,87 грн.
Отже, загальна заборгованість ПАТ «Дніпробуд» з податку на додану вартість складає 341323,02 грн.
Також, позивач зазначив, що за ПАТ «Дніпробуд» рахується заборгованість з плати за землю у сумі 40226,28 грн. та орендної плати за землю у розмірі 5488,20 грн., та донарахованої пені у сумі 294,50 грн., яка виникла внаслідок наступного:
ПАТ «Дніпробуд» подано 24.01.2013 до ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя податкову декларацію з плати за землю, якою відповідачем визначено податкове зобов'язання на 2013 рік у розмірі 65630,97 грн., із сплатою щомісяця суми податку у розмірі 5469,25 грн. Однак, суми щомісячних платежів, що були нараховані 30.04.2013, 30.05.2013, 30.06.2013, 30.07.2013, 30.08.2013, 30.09.2013, 30.10.2013, 30.11.2013 не сплачені, та з урахуванням переплати у розмірі 1941,53 грн. заборгованість за вказаною декларацією становить 40226,28грн.
До того, ж підприємством подано 24.01.2013 до ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя податкову декларацію з плати за землю (земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності), якою відповідачем визначено податкове зобов'язання на 2013 рік у розмірі 16323,72 грн., із сплатою щомісяця суми податку у розмірі 1360,31 грн. Однак, суми щомісячних платежів, що були нараховані 30.08.2013, 30.09.2013, 30.10.2013, 30.11.2013 не сплачені, а сума податку що була нарахована 30.04.2013 сплачена лише частково у сумі 1313,35 грн., залишок несплаченої суми складає 46,96 грн. Отже, заборгованість за вказаною декларацією становить 5488,20грн.
За несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань контролюючим органом за період з 04.03.2013 по 14.06.2013, з 01.04.2013 по 14.06.2013, з 01.04.2013 по 20.06.2013, з 03.05.2013 по 20.06.2013, з 03.05.2013 по 05.07.2013, з 03.05.2013 по 17.07.2013 нараховано пеню у розмірі 29,87 грн.
Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 цього Кодексу встановлено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п.57.1 ст.57 Кодексу, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 59.1 ст.59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У зв'язку з несплатою у визначені законодавством строки податкових зобов'язань, позивачем направлено на адресу відповідача податкову вимогу від 16.07.2013 №454-19, яка надіслана на адресу підприємства та отримана відповідачем.
За правилами пунктів 95.1., 95.2, 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Отже, як вже було зазначено вище, відповідач не заперечує проти стягнення з підприємства суми заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 341 323,02 грн.
Щодо заперечень відповідача про стягнення з ПАТ «Дніпробуд» заборгованості з плати за землю у розмірі 40520,78 грн. та з орендної плати з юридичних осіб на суму 5488,20грн. судом встановлено наступне.
Як свідчать матеріали справи, в користуванні ПАТ «Дніпробуд» перебувала земельна ділянка 1,046667 га. на якій розташовані зокрема будівлі: контори літ.А-2 та неопалювального складу літ.Б, що знаходяться за адресою: м.Запоріжжя, вул. Леонова, 1-б.
В зв'язку з продажем вказаного нерухомого майна на підставі договору купівлі-продажу від 04.02.2013 зареєстрованих в реєстрі №110, №118 ПАТ «Дніпробуд» звернулося до Голови Запорізької міської ради з заявою про вилучення з постійного користування товариства земельну ділянку загальною площею 3,351 га.
13.02.2013 відповідач звернувся з листом №04/54 до ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя з проханням про звільнення від щомісячної оплати земельного податку в сумі 5469,25 грн. починаючи з 05.02.2013.
05.03.2013 ПАТ «Дніпробуд» направило податкову декларацію з плати за землю з урахуванням уточнень. Квітанцією №2 від 05.03.2013 підтверджено, що документ прийнято на районному рівні, отже відповідач стверджує, що починаючі з березня 2013 року земельний податок - щомісячний платіж у сумі 5469,25 грн. (загальна сума 40226,28 грн.) не підлягає сплаті не підлягає.
Крім цього, ухвалою Господарського суду Запорізької області від 06.06.2013 по справі №25/5009/5742/11затверджено Мирову угоду, за умовами п. 3.2 якої та Додатку №2 до Мирової угоди від 28.05.2013 (договір міни) ПАТ «Дніпробуд» передало нерухоме майно ТОВ «Інвест-Фонд-Сервіс»: нежитлове приміщення контори службового управління літ.А-5 інв.№310818 (крім прим. 98-111,115), загальною площею 1139,1 кв.м., що знаходиться за адресою: м.Запоріжжя, вул.Леонова, буд.1-А, про що було повідомлено Голову Запорізької міської ради.
01.08.2013 відповідач звернувся до ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя з листом №04/187 про звільнення від оплати земельного податку в сумі 1360,31 грн. починаючі з серпня 2013 року.
Таким чином, відповідач вважає, що ПАТ «Дніпробуд» не може нести відповідальність за несвоєчасне переоформлення земельних ділянок власниками будівель, а тому визнає заборгованість з орендної плати за земельну ділянку у розмірі 46,93 грн. (залишок несплаченої суми станом на 01.08.2013).
Згідно п.п.9.1.10 п.9.1 ст.9 Податкового кодексу України, до загальнодержавних податків належить плата за землю.
Відповідно до пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (пп. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Як встановлено пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності (далі - орендна плата) - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. При цьому вказано, що далі у розділі XIII Кодексу слова "орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності" визначається як "орендна плата".
Згідно зі ст. 269 Кодексу, платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
У відповідно до ст.270 цього Кодексу, об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Відповідно п.288.1. ст.288 Кодексу, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (пункт 288.2.). Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (пункт 288.4.). Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди (пункт 288.5.).
Згідно пункту 287.3 статті 287 цього Кодексу, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до статті 290 Податкового кодексу України, плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю.
Питання виникнення права власності або права користування земельними ділянками урегульовані ЗК. Так, згідно з частинами першою, другою статті 116 ЗК громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону; набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до статті 120 ЗК до особи, яка придбала житловий будинок, будівлю або споруду, переходить право власності на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення, у розмірах, установлених договором. У випадку, якщо договором про відчуження житлового будинку, будівлі або споруди розмір земельної ділянки не визначено, до набувача переходить право власності на ту частину земельної ділянки, яка зайнята житловим будинком, будівлею або спорудою, та на частину земельної ділянки, яка необхідна для їх обслуговування.
Статтею 377 ЦК України встановлено, що до особи, яка придбала житловий будинок, будівлю або споруду, переходить право власності на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення, у розмірах, установлених договором. Якщо договором про відчуження житлового будинку, будівлі або споруди розмір земельної ділянки не визначений, до набувача споруди переходить право власності на ту частину земельної ділянки, яка зайнята житловим будинком, будівлею або спорудою, та на частину земельної ділянки, яка є необхідною для їх обслуговування.
Отже, законодавством визначено, що з виникненням права власності на будівлю чи споруду до власника переходить право власності на частину земельної ділянки, на якій розташована належна йому на праві власності будівля чи споруда.
Тобто аналіз статей 120 Земельного кодексу України та 377 Цивільного кодексу України дає підстави вважати, що з моменту набуття права власності на жилий будинок (будівлю або споруду) у набувача виникає право (власності або користування)на земельну ділянку, на якій знаходиться цей об'єкт, а з ним - і обов'язок сплачувати земельний податок чи орендну плату.
Матеріалами справи підтверджено передачу нерухомих об'єктів ПАТ «Дніпробуд»: контори літ.А-2 та неопалювального складу літ.Б, що знаходяться за адресою: м.Запоріжжя, вул. Леонова, 1-б. на підставі договорів купівлі-продажу від 04.02.2013 зареєстрованих в реєстрі №110, №118 за умовами яких, передано вказане майно у власність ТОВ «Торгівельна спілка-2010» (код ЄДРПОУ 31970687) та ТОВ «Монада» (код ЄДРПОУ 24513856), а також нежитлового приміщення контори службового управління літ.А-5 інв.№310818 (крім прим. 98-111,115), загальною площею 1139,1 кв.м., що знаходиться за адресою: м.Запоріжжя, вул.Леонова, буд.1-А на підставі ухвали Господарського суду Запорізької області від 06.06.2013, якою затверджено Мирову угоду за умовами, якої ПАТ «Дніпробуд» передало нерухоме майно ТОВ «Інвест-Фонд-Сервіс».
З урахуванням вищезазначеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення з Публічного акціонерного товариства «Дніпробуд» податкової заборгованості з податку на додану вартість у сумі 341323,02 грн. та з орендної плати за земельну ділянку у розмірі 46,93 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, натомість позивач не довів правомірність та обґрунтованість заявленої вимоги про стягнення з відповідача плати за землю у розмірі 40520,78 грн. та з орендної плати з юридичних осіб на суму 5441,27грн.
Згідно ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.2, 7, 17, 69, 71, 158-162 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Стягнути з рахунків у банках обслуговуючих Публічне Публічне акціонерне товариство «Дніпробуд» (код ЄДРПОУ 00116346) на користь УК у Ленінському районі м.Запоріжжя, код одержувача 38025423 в ГУДКС України у Запорізькій області, МФО 813015
-суму податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 341323,02 грн. (триста сорок одна тисяча триста двадцять три гривні 02 коп.) код платежу 14010100 на р/р31119029700006;
-суму податкового боргу з орендної плати за землю у розмірі 46,93грн. ( сорок шість гривень 93 коп.) код платежу 13050200 на р/р 33216812700006;
В іншій частині заявлених вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Ж.М.Чернова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2014 |
Оприлюднено | 24.04.2014 |
Номер документу | 38323233 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Поплавський В.Ю.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Поплавський В.Ю.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Поплавський В.Ю.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні