МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Миколаїв.
26 лютого 2014 року Справа № 814/233/14
Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Зіньковський О.А. , в порядку письмового провадження вирішив адміністративну справу
за позовомДПІ у Центральному районі м.Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області, вул.Потьомкінська 24/2, м.Миколаїв, 54030; доФермерського господарства "Северное", вул.Виноградна 1-А, м.Миколаїв, 54000; треті особиРеєстраційна служба Миколаївського міського управління юстиції Головного управління юстиції у Миколаївській обл., вул.Потьомкінська 17/4, м.Миколаїв, 54030; проскасування державної реєстрації змін до установчих документів; ДПІ у Центральному районі м.Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області. (позивач) пред'явлено позов до Фермерського господарства "Северное" (відповідач) з вимогою скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження юридичної особи ФГ "Северное".
Позивач надав клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні.
Відповідач, повідомлений належним чином, в судове засідання не з'явився.
Третя особа (орган реєстрації) надала суду письмові заперечення проти позову (а.с .51-53 ).
Відповідно до ст.122, ст.128 КАСУ справа розглядається в порядку письмового провадження.
Дослідив матеріали справи суд, - встановив:
Фермерське господарство "Северное" (відповідач) зареєстровано як суб'єкта підприємницької діяльності 23.01.1995р. та взято на облік як платника податків Жовтневою ОДПІ ГУ Міндоходів 26.02.1996р. (юридична адреса - м.Миколаєв, вул.Дунаєва 67, кв.7-а, а.с.47-48).
До Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців внесено запис про зміну місцезнаходження позивача, а саме на 54000, м.Миколаїв, вул.Виноградна 1А. (а.с.55).
Перевіркою позивача, щодо встановлення місцезнаходження платника податків, було встановлено, що відповідач за вказаною адресою не знаходиться, його місцезнаходження невідоме. Отже, на думку позивача, відповідач при реєстрації змін щодо місцезнаходження подав державному реєстратору Миколаївського міського управління юстиції недостовірні дані щодо зміни своєї юридичної адреси, оскільки за новою адресою не знаходиться (а.с.3-4).
Відповідно до п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатись до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
На підставі вищевикладеного позивач просив суд задовольнити позов.
В свою чергу, орган реєстрації (третя особа), заперечив проти позову з огляду на його безпідставність та необґрунтованість; всі дії органом реєстрації були вчинені відповідно до положень Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" . Крім того, орган державної податкової служби наділений законом повноваженнями на звернення до суду з позовом саме стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів, а в даному випадку органом реєстрації була проведена тільки зміна місцезнаходження юридичної особи (а.с .51-53 ).
Розглянув матеріали справи, з'ясував фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог з наступних підстав:
Стаття 19 ч.2 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.2, ч.1 ст.3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон ) відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Отже, вказаний Закон є спеціальним нормативно-правовим актом, прийнятий з метою регулювання правовідносин, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, у тому числі і внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, та скасування державної реєстрації змін до їх установчих документів.
Статтею 4 Закону визначено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до частини першої ст.14 зазначеного Закону, у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, то особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
На підставі наявних доказів судом було встановлено, що 02.03.12р. державним реєстратором було проведено реєстраційну дію: включення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, на підставі реєстраційної картки, відповідно до вимог п.2 розділу VIII Закону про реєстрацію (а.с.25).
Крім того, в позовній заяві позивач безпідставно наголошує, що факт відсутності відповідача за адресою: 54000, Миколаївська область, м.Миколаїв, вул.Виноградна 1-А, підтверджується довідкою з ЄДР.
Судом встановлено, що відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 06.02.14р. місцезнаходженням ФГ "Северное" (ЄДРПОУ 20896903) є: 54000, Миколаївська область, м.Миколаїв, вул.Виноградна 1-А, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 08.02.14р. за №18119955 (а.с .54 ). Відтак державним реєстратором не вносилось до ЄДР запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Крім того, суд зазначає, що позивач визначає предмет позовної заяви "про визнання недійсним та скасування державної реєстрації змін до установчих документів". Однак, згідно відомостей ЄДР не проводилась реєстраційна дія "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи". Натомість ним проведено реєстраційну дію "включення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відповідно до вимог п.2 розділу VIII Закону про реєстрацію.
В той же час, відповідно до п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Наведені положення дозволяють дійти висновків, що зміна місцезнаходження відповідача, не пов'язана із внесенням змін до установчих документів даної юридичної особи, тоді як положення п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України наділяють податкові органи правом звернення до адміністративного суду саме з позовами про винесення судового рішення, у тому числі щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів .
Посилання позивача на фактичну відсутність відповідача за зареєстрованим місцезнаходженням, як на підставу задоволення позову суд не приймає до уваги з огляду на таке.
Згідно з ч.2 ст.38 Закону підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Враховуючи викладене, відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням є виключно підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.
Зазначена правова позиція також була висловлена в чисельних рішеннях Вищого адміністративного суду України (ухвали ВАСУ від 22.04.2013р. по справі №К/9991/43571/12, від 12.03.2013р. по справі №К/9991/52365/12, від 19.09.2013р. по справі №К/9991/42275/11, від 22.07.2013р. по справі К/9991/36286/11, від 23.07.2013р. по справі №К/800/25278/13).
Крім того, суд зазначає, що скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності є одним із заходів, спрямованих на запобігання порушенню податкового законодавства або його припиненню, а не засобом забезпечення обліку платників податків.
Суб'єкт владних повноважень має діяти виключно в межах та у спосіб, що встановлені законом, оскільки він виконує державні функції, і лише держава шляхом законодавчого регулювання визначає його завдання, межі його повноважень та спосіб, у який він здійснює ці повноваження. Розширене тлумачення суб'єктом владних повноважень способів здійснення своїх повноважень не допускається (Постанова Колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України від 09.10.2012р. та від 16.10.2012р.).
На підставі всього вищевикладеного, суд дійшов висновку, що мотивація та докази, наведені у позовній заяві, не дають адміністративному суду підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до ст.5 Закону України "Про судовий збір" позивач звільнений від сплати судового збору.
Керуючись статтями 2, 11, 158, 160-163 КАС України, адміністративний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позову відмовити.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанову може бути оскаржено в порядку передбаченому статтями 185, 186 КАС України.
Апеляційна скарга подається до Одеського адміністративного апеляційного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Зіньковський О.А.
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2014 |
Оприлюднено | 24.04.2014 |
Номер документу | 38328939 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Зіньковський О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні