Постанова
від 17.04.2014 по справі 803/556/14
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 квітня 2014 року Справа № 803/556/14

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Плахтій Н.Б.,

при секретарі Головатій І.В.,

за участю представника позивача Галяс Т.А.,

представника відповідача Кметя О.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Крупівського навчально-реабілітаційного центру до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Крупівський навчально-реабілітаційний центр (далі - Крупівський НРЦ, позивач) звернувся з позовом до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області (далі - Луцька ОДПІ, відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення №0002621702 від 19.02.2014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішенням Луцької ОДПІ №0002621702 від 19.02.2014 року застосовано до Крупівський НРЦ штрафні санкції та нараховано пеню за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 55521,22 грн. Позивач вважає дане рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки в період з 21.11.2013 року по 05.02.2014 року ним своєчасно проводилось перерахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до бюджету. Однак, у зв'язку зі зміною реквізитів призначення платежу, позивачем у платіжних дорученнях на перерахування єдиного внеску було допущено помилку при зазначенні коду ЄДРПОУ Крупівського НРЦ. Оскільки допущена помилка при зазначенні коду ЄДРПОУ не призвела до ненадходження коштів до бюджету, тому позивач просить скасувати рішення Луцької ОДПІ №0002621702 від 19.02.2014 року про застосування штрафу у розмірі 48073,11 грн. за несвоєчасне перерахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та нараховання пені за період з 21 листопада 2013 року по 05 лютого 2013 року у розмірі 7448,11 грн.

В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги з підстав, викладених з позовній заяві, просила позов задовольнити.

В поданих суду запереченнях відповідач позов не визнав та вказав, що відповідно до пункту 10 статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон України №2464-VI) днем сплати єдиного внеску вважається у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунка платника на відповідні рахунки Пенсійного фонду - день списання банком або Державним казначейством України суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів. Кошти платника були невірно зараховані на інший код ЄДРПОУ не з вини банку чи контролюючого органу, відтак наведені у позові доводи щодо неправомірного застосування штрафних санкцій не спростовують факту виявлення порушення та не можуть служити підставою для скасування оскаржуваного рішення. Оскільки оскаржуване рішення №0002621702 від 19.02.2014 року про застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені прийняте згідно норм чинного законодавства, тому Луцька ОДПІ просить у задоволенні позову відмовити.

Представник відповідача в судовому засіданні підтримав подані заперечення, просив відмовити в задоволенні позовних вимог позивача.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких підстав.

Судом встановлено, що Крупівський навчально-реабілітаційний центр зареєстрований 29.02.1996 року як юридична особа, що підтверджується спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.34-36).

Як свідчать матеріали справи, Луцькою ОДПІ було винесено рішення №0002621702 від 19.02.2014 року про застосування штрафу у розмірі 48073,11 грн. за несвоєчасне перерахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та нараховано пеню за період з 21 листопада 2013 року по 05 лютого 2013 року у розмірі 7448,11 грн. Позивач оскаржував рішення Луцької ОДПІ №0002621702 від 19.02.2014 року в адміністративному порядку (а.с.25-26), але рішенням Головного управління Міндоходів у Волинській області від 27.03.2014 року (а.с.27-29) первинну скаргу Крупівського НРЦ залишено без задоволення.

На думку суду, рішення Луцької ОДПІ №0002621702 від 19.02.2014 року винесене без урахування всіх обставин справи, з порушенням норм чинного законодавства з таких підстав.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України №2464-VI платниками єдиного внеску є, зокрема, роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно з пунктом 1 частини другої статті 6 Закону України №2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Єдиний внесок, відповідно до статті 7 Закону України №2464-VI нараховується на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Згідно із пунктом 3 розділу VІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України №2464-VI з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.

Позивач відповідно до Закону України №2464-VІ є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і знаходиться на обліку в Луцькій ОДПІ.

Відповідно до частини восьмої статті 9 Закону України №2464-VI платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Згідно із частиною десятою статті 25 Закону України №2464-VІ на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Пунктом 2 частини одинадцятої статті 25 Закону України №2464-VІ передбачено, що орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Судом встановлено, що позивачем єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів сплачувався своєчасно та в повному обсязі згідно поданої звітності.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до звітів, поданих відповідачем за період з жовтня по грудень 2013 року, з січня по лютий 2014 року, Крупівським НРЦ самостійно обчислено та нараховано до сплати суму єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2013 року - 157887,44 грн. (а.с.40-42), за листопад 2013 року - 161965,80 грн. (а.с.44-46), за грудень 2013 року - 242536,72 грн. (а.с.48-50), за січень 2014 року - 158499,81 грн. (а.с.52-54), за лютий 2014 року - 156501,52 грн. (а.с.57-58).

Як свідчить зворотній бік облікової картки Крупівського НРЦ, в пероід з 20.11.2013 року по 05.02.2014 року за позивачем рахувалась заборгованість по сплаті єдиного внеску в сумі 139592,21 грн. станом на кінцеву дату.

З пояснень представника позивача вбачається, що в платіжних дорученнях за другу половину жовтня, листопад та першу половину грудня 2013 року на перерахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування помилково зазначено код ЄДРПОУ Крупівського НРЦ - 25093066, замість - 20148727, однак дана помилка не призвела до ненадходження коштів до бюджету. Всі подальші платежі були здійснені з правильним зазначенням коду ЄДРПОУ закладу.

Водночас відповідачем 13.01.2014 року сформовано та надіслано Крупівському НРЦ вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ю-4618-17 на суму 55656,04 грн. (а.с.6). У зв'язку з встановленою контролюючим органом заборгованістю Крупівським НРЦ направлено відповідачу лист №53 від 31.01.2014 року з клопотанням зарахувати помилково зараховані кошти єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з коду 25093066 Луцького районного центру соціальних служб сім'ї та молоді на код 20148727 Крупівського НРЦ (а.с.7).

Згідно п.4.2 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 року №455 сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України, та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь.

Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.

При цьому днем сплати єдиного внеску вважається у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органів доходів і зборів - день списання банком або органами Державної казначейської служби України суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органів доходів і зборів.

Відповідно до п.2.1 Положення про рух коштів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого спільним наказом Міністерства фінансів України та Міністерства доходів і зборів України від 19.09.2013 року №493/815, Міністерство доходів і зборів України (далі - Міндоходів) та територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, Міжрегіональне головне управління Міндоходів - Центральний офіс з обслуговування великих платників, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, об'єднані та спеціалізовані державні податкові інспекції Міндоходів (далі - територіальні органи Міндоходів) відкривають в органах Казначейства небюджетні рахунки за балансовим рахунком 3719 «Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування» (далі - рахунок 3719) для зарахування та розподілу коштів єдиного внеску та фінансових санкцій (далі - страхові кошти).

Пунктом 3.1 цього Положення визначено, що страхові кошти, що сплачуються страхувальниками, зараховуються на рахунки 3719, відкриті на ім'я територіальних органів Міндоходів в управліннях (відділеннях) Казначейства.

Із досліджених в судовому засіданні платіжних доручень від 28.10.2013 року №№1125, 1118, 1127, 1126, 1119, від 04.11.2013 року №1148, від 15.11.2013 року №№1185, 1184, від 26.11.2013 року №№1321, 1323, 1316, 1315, 1324, від 12.12.2013 року №1402 (а.с.8-21) вбачається факт сплати позивачем єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в період з жовтня 2013 року по грудень 2013 року на рахунок 37190201000308 ГУ ДКУ у Волинській області, де в реквізитах платежу зазначено код ЄДРПОУ Крупівського НРЦ - 25093066, замість - 20148727.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позивачем своєчасно та в повному обсязі сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 21.11.2013 року до 05.02.2014 року, який зарахований до бюджету, в зв'язку з чим відсутні правові підстави для застосування відповідачем штрафних санкцій та пені.

При цьому суд зазначає, що помилка в реквізитах платежу при зазначенні коду ЄДРПОУ платника єдиного внеску не впливає на своєчасність сплати таким платником єдиного внеску до бюджету. Така помилка впливає лише на невідображенні сплачених сум єдиного внеску в обліковій картці платника, оскільки остання ведеться за кодом ЄДРПОУ юридичної особи.

З урахуванням наведеного суд дійшов висновку, що підстави для застосування до Крупівського НРЦ штрафних санкцій та пені у контролюючого органу були відсутні, а відтак рішення Луцької ОДПІ №0002621702 від 19.02.2014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені підлягає скасуванню як протиправне.

Керуючись ст.ст.11, 17, 158, 160, 162, 163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області №0002621702 від 19 лютого 2014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої буде виготовлено 22 квітня 2014 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий-суддя Н.Б.Плахтій

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2014
Оприлюднено24.04.2014
Номер документу38345104
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/556/14

Ухвала від 28.03.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 15.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 26.03.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

Ухвала від 12.05.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

Постанова від 17.04.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні