Ухвала
від 26.03.2015 по справі 803/556/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 березня 2015 року Справа № 876/4772/14

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :

Головуючого судді Каралюса В.М.,

суддів: Затолочного В.С., Матковської З.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 17 квітня 2014 року у справі № 803/556/14 за позовом Крупівського навчально-реабілітаційного центру до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В:

В березні 2014 року Крупівський навчально-реабілітаційний центр (далі- Крупівський НРЦ, позивач) звернувся з адміністративним позовом до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області(далі -Луцька ОДПІ, відповідач) про скасування або визнання нечинним рішення відповідача про застосування штрафних санкцій та пені від 19.02.2014 року № 0002621702.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішення про застосування штрафних санкцій та пені Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області є неправомірними, оскільки в період з 21.11.2013 року по 05.02.2014 року перерахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до бюджету проводилось своєчасно, однак у зв'язку з тим, що в платіжних дорученнях на його перерахування було помилково зазначено код ЄДРПОУ №250930066, кошти на особовий рахунок не надійшли, а помилку допустили у зв'язку з тим, що змінилися рахунки і призначення платежу в якому треба вказувати ЄДРПОУ закладу.

Додатково позивач зазначив, що щомісячно подавались звіти до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів, де вказувалися нараховані суми внесків і такі ж суми внесків своєчасно перераховувались до бюджету, але претензій від Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області про несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування не було .

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 17.04.2014 року позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано рішення Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області №0002621702 від 19 лютого 2014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Постанова суду мотивована тим, що помилка в реквізитах платежу при зазначенні коду ЄДРПОУ платника єдиного внеску не впливає на своєчасність сплати таким платником єдиного внеску до бюджету. Така помилка впливає лише на невідображенні сплачених сум єдиного внеску в обліковій картці платника, оскільки остання ведеться за кодом ЄДРПОУ юридичної особи, а тому підстави для застосування до Крупівського НРЦ штрафних санкцій та пені у контролюючого органу відсутні.

Не погоджуючись з прийнятою постановою відповідач Луцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Волинській області подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Волинського окружного адміністративного суду від 17 квітня 2014 року у справі № 803/556/14 та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні адміністративного позову Крупівського навчально-реабілітаційного центру.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що приймаючи оскаржувану постанову суд першої інстанції порушив норми матеріального та процесуального права, а саме ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства, ст.ст. 16,38 Податкового кодексу України, п. 8, ст. 9 ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», що призвело до неправильного вирішення справи по суті.

Сторони в судове засідання не прибули, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомлені належним чином, а тому, колегія суддів, у відповідності до ч.1 п.2 ст.197 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за можливе розглядати справу у порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Встановлено, що Крупівський навчально-реабілітаційний центр зареєстрований 29.02.1996 року як юридична особа, що підтверджується спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.34-36).

Як вбачається з матеріалів справи, Луцькою ОДПІ було винесено рішення №0002621702 від 19.02.2014 року про застосування штрафу у розмірі 48073,11 грн. за несвоєчасне перерахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та нараховано пеню за період з 21 листопада 2013 року по 05 лютого 2013 року у розмірі 7448,11 грн. Позивач оскаржив рішення Луцької ОДПІ №0002621702 від 19.02.2014 року в адміністративному порядку (а.с.25-26), але рішенням Головного управління Міндоходів у Волинській області від 27.03.2014 року (а.с.27-29) первинну скаргу Крупівського НРЦ залишено без задоволення.

Відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» позивач є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і знаходиться на обліку в Луцькій ОДПІ.

Відповідно до ч. 8 ст. 9 цього Закону України платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.

Згідно із ч. 10 ст. 25 Закону на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Пунктом 2 частини одинадцятої статті 25 цього Закону України передбачено, що орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Проте як вбачається, позивачем єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів сплачувався своєчасно та в повному обсязі згідно поданої звітності. Відповідно до звітів, поданих відповідачем за період з жовтня по грудень 2013 року, з січня по лютий 2014 року, Крупівським НРЦ самостійно обчислено та нараховано до сплати суму єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2013 року - 157887,44 грн. (а.с.40-42), за листопад 2013 року - 161965,80 грн. (а.с.44-46), за грудень 2013 року - 242536,72 грн. (а.с.48-50), за січень 2014 року - 158499,81 грн. (а.с.52-54), за лютий 2014 року - 156501,52 грн. (а.с.57-58).

В період з 20.11.2013 року по 05.02.2014 року за позивачем рахувалась заборгованість по сплаті єдиного внеску в сумі 139592,21 грн. станом на кінцеву дату, оскільки в платіжних дорученнях за другу половину жовтня, листопад та першу половину грудня 2013 року на перерахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування помилково зазначено код ЄДРПОУ Крупівського НРЦ - 25093066, замість - 20148727, однак дана помилка не призвела до ненадходження коштів до бюджету. Всі подальші платежі були здійснені з правильним зазначенням коду ЄДРПОУ закладу.

Також, як вбачається 13.01.2014 року відповідачем надіслано Крупівському НРЦ вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ю-4618-17 на суму 55656,04 грн. (а.с.6). У зв'язку з цим Крупівським НРЦ направлено відповідачу лист №53 від 31.01.2014 року з клопотанням зарахувати помилково зараховані кошти єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з коду 25093066 Луцького районного центру соціальних служб сім'ї та молоді на код 20148727 Крупівського НРЦ (а.с.7).

Відповідно до п.4.2 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 року №455 сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України, та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь. При цьому єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.

Пунктом 3.1 Положення про рух коштів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого спільним наказом Міністерства фінансів України та Міністерства доходів і зборів України від 19.09.2013 року №493/815 визначено, що страхові кошти, що сплачуються страхувальниками, зараховуються на рахунки 3719, відкриті на ім'я територіальних органів Міндоходів в управліннях (відділеннях) Казначейства.

Тому, як вбачається із платіжних доручень від 28.10.2013 року №№1125, 1118, 1127, 1126, 1119, від 04.11.2013 року №1148, від 15.11.2013 року №№1185, 1184, від 26.11.2013 року №№1321, 1323, 1316, 1315, 1324, від 12.12.2013 року №1402 (а.с.8-21) є факт сплати позивачем єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в період з жовтня 2013 року по грудень 2013 року на рахунок 37190201000308 ГУ ДКУ у Волинській області, де в реквізитах платежу зазначено код ЄДРПОУ Крупівського НРЦ - 25093066, замість - 20148727.

Відтак, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції в тому, що позивачем своєчасно та в повному обсязі сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 21.11.2013 року по 05.02.2014 року, який зарахований до бюджету і у зв'язку з чим відсутні правові підстави для застосування відповідачем штрафних санкцій.

Також, правильним є твердження суду першої інстанції в тому, що помилка в реквізитах платежу при зазначенні коду ЄДРПОУ платника єдиного внеску не впливає на своєчасність сплати таким платником єдиного внеску до бюджету.

Таким чином, перевіривши дійсні обставини справи та додатково проаналізувавши зібрані документальні докази по матеріалах справи, колегія суддів прийшла до неспростовного переконання про те, що рішення Луцької об'єднаної державної податкової інспекції про застосування штрафних санкцій та пені від 19.02.2014 року № 0002621702 є протиправним та підлягає скасуванню.

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, ухвалено законне та обґрунтоване судове рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову без змін.

Керуючись ст.ст.195, 197, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206,212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області залишити без задоволення, а постанову Волинського окружного адміністративного суду від 17 квітня 2014 року у справі № 803/556/14 - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя: В.М. Каралюс

Судді: В.С. Затолочний

З.М. Матковська

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.03.2015
Оприлюднено09.04.2015
Номер документу43444548
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/556/14

Ухвала від 28.03.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 15.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 26.03.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

Ухвала від 12.05.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

Постанова від 17.04.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні