Справа № 2-а-10/12 Провадження № 2-адр/591/5/14
ДОДАТКОВА ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 квітня 2014 року
Зарічний районний суд м. Суми в складі:
головуючого - судді Шершак М.І.
при секретарі - Кузьмичовій Н.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Суми справу за заявою ОСОБА_1 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Сумської міської ради, 3- особа ОСОБА_2 про визнання рішення протиправним, та скасування,
ВСТАНОВИВ:
Заявник ОСОБА_3, звернулась до суду з даною заявою в якій просить суд прийняти додаткову постанову у справі за її позовом до Сумської міської ради, 3- особа ОСОБА_2 про визнання рішення протиправним, та скасування , оскільки залишились поза увагою суду її вимоги в частині визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 15.07.2009 року №2864 МР, в частині продажу фізичній особі підприємцю ОСОБА_2 земельної ділянки загальною площею 0,1373 га. по АДРЕСА_1 під будівництво станції технічного обслуговування, просить суд задовольнити заяву.
У судовому засіданні заявниця свої вимоги підтримала.
Представник Сумської міської ради до суду не з'явився, хоча про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Представник 3- особи з заявою не згоден зазначає, що в задоволенні заяви слід відмовити оскільки питання про ухвалення додаткового рішення може бути вирішено до закінчення строку виконання рішення суду, заявниця таких доказів не надала.
Суд заслухавши сторони по справі, дослідивши зібрані докази по справі в їх сукупності вважає, що заява підлягає задоволенню згідно наступного:
Як було встановлено під час судового розгляду, що постановою Зарічного райсуду м. Суми від 10.01.2012 року було задоволено позовні вимог позивачки, а саме:
Визнано протиправним та скасовано п. 3.1 рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 23.12.2009 року №3381 МР „Про внесення змін до деяких пунктів рішень Сумської міської ради" якими були внесені зміни до п.1 додатку до рішення №2864-МР від 15.07.2009 року, однак поза увагою суду залишились вимоги про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 15.07.2009 року №2864 МР в частині продажу фізичній особі підприємцю ОСОБА_2 земельної ділянки по АДРЕСА_1 під будівництво станції технічного обслуговування. В зв'язку з чим суд вважає за необхідне постановити додаткову постанову згідно наступного:
15.07.2009 року Сумською міською радою було прийнято рішення № 2864-МР, згідно з яким фізичній особі-підприємцю ОСОБА_2 було продано земельну ділянку загальною площею ОД373 га по АДРЕСА_1 під будівництво станції технічного обслуговування.
Вищезазначене рішення Сумської міської ради є незаконним з наступних підстав: По перше 18.02.09 р. ОСОБА_2 звернулась з заявою про продаж земельної ділянки площею 0.1373 га по АДРЕСА_2.15.07.2009 року Сумською міською радою було прийнято рішення № 2864-МР про продаж ОСОБА_2 земельної ділянки площею 0.1373 га по АДРЕСА_1, а 23.12.2009 р. рішенням Сумської міської ради № 3381-МР змінено адресу земельної ділянки з АДРЕСА_1 на АДРЕСА_2, останнє рішення визнано протиправним та скасовано за постановою суду: По друге рішення Сумської міської ради №2864-МР від 15.07.09р. було прийнято всупереч ухвалі Ковпаківського райсуду м. Суми від 15.04.08 р. по справі № 2-А-284/08т якою було накладено заборону на всі види відчуження земельної ділянки площею 0,0465 га, що розташована в АДРЕСА_1, про що було внесено запис до реєстру обтяжень 17.04.2008 року. Заходи забезпечення позову були скасовані ухвалою Ковпаківського районного суду м. Суми лише 25.06.2010 року після прийняття рішеня Сумською міською радою №2864-МР.
Відповідно до ст.19 Конституції України діючої на той час Сумська міська рада має право діяти лише у спосіб та на підставах, що визначені законами, а саме ЗУ „Про місцеве самоврядування" та Конституцією України. Тобто на розгляд Сумської міської ради не могло виноситись і розглядатись питання та не могло прийматись рішення про продаж земельної ділянки АДРЕСА_1 площею 0.1373 га. оскільки існувала заборона на її відчуження у будь-який спосіб на час прийняття такого рішення. Як вбачається з тексту ухвали від 15.04.08 р., вона була направлена також і до Сумської міської ради. При цьому не має значення дата укладання договору купівлі-продажу земельної ділянки, так як Сумська міська рада прийняла рішення про продаж під час дії заборони на продаж та обумовила строк дії свого рішення - на протязі одного місяця з моменту набуття рішенням чинності, тобто саме під час дії заборони. Таким чином, Сумська міська рада, знаючи про наявність арешту стосовно земельної ділянки з 17.04.08 р. і наявність судового спору стосовно цієї земельної ділянки прийняла рішення про її продаж на протязі одного місяця, тобто діяла з перевищенням своїх повноважень. Статтею 128 ЗК України визначено порядок продажу земельних ділянок державної та комунальної власності громадянам та юридичним особам. А саме: продаж громадянам земельних ділянок комунальної власності провадиться органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень; громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до міської ради. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначенні, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки; до заяви (клопотання) додаються: а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці. б)для громадянина - копія документа, що посвідчує особу; в) свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності. Орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.
Сумська міська рада не мала права приймати рішення про продаж земельної ділянки оскільки на ній було відсутнє належне ОСОБА_2 нерухоме майно (будівлі і споруди), як це передбачено п.п. а) ч.2 ст. 128 ЗК України.ОСОБА_2 в заяві від 18.02.09 р. зазначила не відповідні дійсності відомості - про наявність розміщеного на земельній ділянці комплексу СТО, оскільки Постановою Вищого господарського суду України від 09.07.09 р. було скасоване рішення господарського суду Сумської області по справі № 5/700-08 за позовом ОСОБА_2 про визнання за нею права власності на нерухоме майно - павільйон автотехніки , прохідної та огорожі по АДРЕСА_2 на земельній ділянці площею 0,1373 га.
Таким чином, приймаючи рішення № 2864-МР від 15.07.2009 року про продаж ОСОБА_2 земельної ділянки площею 0.1373 га по АДРЕСА_1 Сумська міська рада при відсутності на зазначеній земельній ділянці нерухомого майна, що належало ОСОБА_2, діяла всупереч встановленому ст. 134 ЗК України порядку, згідно якого продаж земельної ділянки площею 0,1373 га по АДРЕСА_1 в м. Суми повинен був відбуватись виключно на умовах аукціону.
У відповідності до ст. 79 Земельного кодексу, земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами та певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами. Тобто індивідуалізація земельної ділянки здійснюється виходячи з визначення меж та визначення певного місця розташування ділянки. Межі земельної ділянки визначають територіальну і просторову сферу здійснення прав і виконання обов'язків їх власниками чи іншими особами. Відповідно до Тимчасового порядку присвоєння кадастрового номера земельній ділянці, затвердженого Постановою КМ України від 18 серпня 2010 р. N 749 кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальний цифровий код (номер) земельної ділянки, що не повторюється на всій території України, присвоюється земельній ділянці під час проведення її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування такої ділянки;Згідно з цим же нормативним актом кадастровий план земельної ділянки - аналітичне графічне зображення (зображення, що містить конкретні неузагальнені або мало узагальнені показники) зовнішніх меж земельної ділянки, земельних угідь та земель, обмежених у використанні та обмежених (обтяжених) правами інших осіб; Аналогічне визначення кадастрового плану земельної ділянки -це складова частина Поземельної книги, графічний документ, що відображає межі земельної ділянки з описом суміжних землевласників і землекористувачів, лінійні проміри між точками по межі земельної ділянки, місце розташування земельної ділянки, розміщення об'єктів нерухомості, розташованих на земельній ділянці, та складається з використанням даних державного земельного кадастру.( Наказ Держкомзему України від 02.07.2003 N 174).
Відповідно до Порядку ведення Поземельної книги , затвердженого Постановою КМ України від 9 вересня 2009 р. N 1021 кадастровий номер - це індивідуальний цифровий код (номер), що не повторюється на всій території України, присвоюється земельній ділянці при здійсненні її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування такої ділянки. Виходячи з вищенаведеного, визначення понять «межування», план земельної ділянки» , що викладені в ст. 1 Закону України "Про землеустрій", ст.55, 56 цього ж закону, Порядку ведення Поземельної книги , затв. Постановою КМ України 09.09.09 р. №1021 , кожна земельна ділянка має лише один кадастровий номер. Земельної ділянки площею 0,1373 га не існує взагалі, кадастрового номера вона не має, як не має ні встановлених меж, ні закріпленого місця розташування. Існує дві не пов'язані між собою окремі земельні ділянки площею 0,0902 га та 0,0465 га, тобто ці земельні ділянки не мають між собою спільної межі. Згідно довідки від 24.11.05 р. № 5567/0124, виданої Сумським міським управлінням земельних ресурсів Держкомзему України існує дві окремі земельні ділянки з різними кадастровими номерами - площею 0,0908 га за № 5910136600:14:003:0019 та площею 0,0465 га кадастровий номер земельної ділянки 5910136600:14:003:0020.Щодо кожної земельної ділянки Сумською міською радою та ОСОБА_2 повинен був бути дотриманий порядок продажу земельних ділянок, визначений Земельним Кодексом України і, таким чином, щодо кожної з земельних ділянок площею 0,0908 га га № 5910136600:14:003:0019 та площею 0,0465 га № земельної ділянки 5910136600:14:003:0020 повинно було бути прийняте окреме рішення Сумською міською радою.
В зв'язку з чим у суду є всі правові підстави задовольнити позов в частині визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 15.07.2009 року №2864 МР .
Керуючись ст.ст. 7-9,11,69-71,158,159, 160,163 185, 186 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Заяву ОСОБА_1 задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 15.07.2009 року №2864 МР в частині продажу фізичній особі підприємцю ОСОБА_2 земельної ділянки загальною площею 0,1373 га. По АДРЕСА_1 під будівництво станції технічного обслуговування.
Постанова суду підлягає апеляційному оскарженню.
Апеляційна скарга на постанову суду особами, які брали участь у розгляді справи, може бути подана до Харківського апеляційного адміністративного суду через Зарічний районний суд м. Суми протягом 10 днів після проголошення.
Суддя
Суд | Зарічний районний суд м.Сум |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2014 |
Оприлюднено | 24.04.2014 |
Номер документу | 38355676 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмільницький міськрайонний суд Вінницької області
Тарнавський М. В.
Адміністративне
Хмільницький міськрайонний суд Вінницької області
Тарнавський М. В.
Адміністративне
Хмільницький міськрайонний суд Вінницької області
Тарнавський М. В.
Адміністративне
Новгород-Сіверський районний суд Чернігівської області
Кочура О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні