Постанова
від 17.04.2014 по справі 805/2656/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 квітня 2014 р. Справа № 805/2656/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Донецький окружний адміністративний суд в складі: головуючого судді - Дмитрієва В.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом 3 державно-рятувального загону Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Азовторгінвест» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

В С Т А Н О В И В:

3 державно-рятувальний загін Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Донецькій області звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Азовторгінвест» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі нічного клубу «Арлекін», розташованого за адресою: м. Маріуполь, вул. Короленко, 1 шляхом знеструмлення та опечатуванням пристроїв відключення джерел електропостачання.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем проведено планову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Азовторгінвест», розташованого за адресою: м.Маріуполь, пр. Перемоги, буд. 36/23, кв. 3 на предмет дотримання вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, цивільного захисту та техногенної безпеки.

Під час проведення перевірки виявлено 13 порушень нормативно-правових актів, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

У зв'язку з виникненням загрози життю та здоров'ю людей, з метою недопущення спричинення такої шкоди, є підстави для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення експлуатації будівлі нічного клубу «Арлекін», розташованого за адресою: м. Маріуполь, вул. Короленко, 1, шляхом знеструмлення та опечатуванням пристроїв відключення джерел електропостачання.

Представник позивача через відділ діловодства та документообігу суду надав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності відповідач суду не надавав. За таких обставин та враховуючи приписи ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за його відсутності.

Відповідно до ч. 1 ст. 41, ч. 4 ст. 122, ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в порядку письмового провадження та фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав та мотивів.

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 1 статті 38 Закону України «Про охорону праці» державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють, зокрема центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Позивач - 3 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області є юридичною особою, суб'єктом владних повноважень, який у спірних правовідносинах виконує обов'язки, покладені на нього чинним законодавством, що підтверджується довідкою Головного управління статистики у Донецькій області Серії АБ № 711951 (а.с.22) та випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії АВ № 119961 (а.с.23).

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16.01.2013 № 20/2013, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (далі - ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України. ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

Пунктом 2 Положення № 20/2013 визначено, що ДСНС України у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства оборони України, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України та Міністра, щорічним посланням Президента України до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України, а також цим Положенням.

Згідно з пунктом 6 зазначеного Положення, ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Відповідно до пункту 1 та підпункту 63 пункту 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 року № 3, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (скорочена назва - ГУ ДСНС України у Донецькій області) (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Наказом ДСНС України від 22.05.2013 року №279 затверджено Положення про 3 державний пожежно-рятувальний загін ГУ ДСНС України у Донецькій області (далі - ДПРЗ-3) згідно п.1.3. якого ДПРЗ-3 підпорядковується ГУ ДСНС України у Донецькій області. Одним із основних завдань ДПРЗ-3 є здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб на території відповідної адміністративної одиниці, проведення інших заходів, спрямованих на попередження виникнення надзвичайних ситуацій та пожеж, мінімізації їх наслідків.

Таким чином, 3 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області є суб'єктом владних повноважень.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Азовторгінвест» зареєстровано в якості юридичної особи у встановленому порядку, включено до ЄДРПОУ за № 30832586, адреса: 87502, Донецька область, м. Маріуполь, проспект Перемоги, будинок 36/23, квартира 3), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з веб-сайту Державного підприємства «Інформаційно-ресурсний центр».

31.12.2014 Відділенням запобігання надзвичайним ситуаціям 24 ДПРЧ 3ДПРЗ Головного управління ДСНС України у Донецькій області видано повідомлення про проведення планової перевірки додержання і виконання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту нічного клубу «Арлекін» ТОВ «Азовторгінвест» за адресою: м.Маріуполь, вул. Короленко, 1 у період з 13 січня 2014 року по 31 січня 2014 року.

08.01.2014 Відділенням запобігання надзвичайним ситуаціям 24 ДПРЧ 3 ДПРЗ Головного управління ДСНС України у Донецькій області видано посвідчення на проведення планової перевірки в період з 13.01.2014 по 31.01.2014 за № 41 нічного клубу «Арлекін» Товариства з обмеженою відповідальністю «Азовторгінвест» за адресою м. Маріуполь вул. Короленко, 1 щодо додержання та виконання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки.

За результатами перевірки Відділення запобігання надзвичайним ситуаціям 24 ДПРЧ 3 ДПРЗ ГУ СНС України у Донецькій області складено акт від 31.01.2014 № 31. Відповідно до цього акту встановлено, що в ході проведеної перевірки посадовими особами були виявлені порушення Правил пожежної безпеки в України, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 № 126, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04.11.2004 за № 1410/10009 (далі за текстом - НАПБ А.01.001-2004) та Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 № 557, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 03.09.2007 № 1006/14273 (далі за тестом - ПТБ), з яких 13 порушень, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей в приміщеннях будівлі нічного клубу «Арлекін» Товариства з обмеженою відповідальністю «Азовторгінвест», а саме:

1) приміщення столової не обладнано системою пожежної сигналізації (ДБН В.2.5-56:2010 п. 4.1, 4.2), що є порушенням п. 6.1.2 НАПБ А.01.001-2004;

2) тривожні сповіщення від приймально-контрольного приладу автоматичної пожежної сигналізації приміщень не виведені на пульти централізованого пожежного спостерігання (ДБН В.2.5-56:2010, п. 4.9), що є порушенням п. 6.1.28 НАПБ А.01.001-2004;

3) конструктивні й планувальні рішення евакуаційних шляхів і виходів не відповідають протипожежним вимогам будівельних норм, а саме: евакуаційні сходові клітки не відповідають вимогам, що стосуються сходових кліток типу СКІ у частині відокремлення цих кліток від інших приміщень, відокремлення вестибюлів, що мають сполучення зі сходовими клітками, від суміжних приміщень, що є порушенням п.4.3.1 НАПБ А.01.001-2004, табл.5, п.5.9, п.5.32, п.5.44 ДБН В.1.1-7-2002;

4) приміщення нічного клубу, не забезпечено нормативною кількістю первинних засобів пожежогасіння згідно до НАПБ Б.03.001-2004, п. 3.7., п. 3.8., до.3, що є порушенням п.6.4.8 НАПБ А.01.001-2004;

5) не проведено замір опору ізоляції електричних мереж та електроустановок у приміщеннях нічного клубу, що є порушенням п.5.1.34 НАПБ А.01.001-2004;

6) не перевірені на працездатність шляхом пуску води пожежні крани з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування, що є порушенням п.6.3.2.6 НАПБ А. 01.001-2004;

7) пожежні крани не укомплектовані вентилями, з'єднувальними голівками, пожежними рукавами, стволами одного діаметру, що є порушенням п. 6.3.2.3 НАПБ А.01.001-2004;

8) не проведено вогнезахисну обробку дерев'яних конструкції сценічної коробки, що є порушенням п. 7.5.5 НАПБ А.01.001-2004;

9) не проведено вогнезахисну обробку дерев'яних конструкцій горищного приміщення кровлі, що є порушенням п. 4.2.6 НАПБ А.01.001-2004;

10) дозволяється улаштування тимчасової дільниці електромережі підсобному приміщенні зліва від входу, що є порушенням п.5.1.9 НАПБ А.01.001-2004;

11) дозволяється заклеювання шпалерами відкрито прокладеного електропроводу дитячій кімнаті, що є порушенням п.5.1.29 НАПБ А.01.001-2004;

12) дозволяється використання кабелів пошкодженою ізоляцією в приміщенні гардеробу, підсобному приміщенні на 1-му поверсі та підсобному приміщенні під сценічною коробкою, що є порушенням п.5.1.29 НАПБ А.01.001-2004;

13) не забезпечено працівників підприємства засобами індивідуального захисту органів дихання та шкіри згідно діючих нормативних актів, що є порушенням п.4.3. ПТБ у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 № 557, п.14 Порядку забезпечення населення і особового складу засобами радіаційного та хімічного захисту, затвердженого постановою КМУ від 19.08.2002 № 1200, ст. 37 глави 9 Кодексу цивільного захисту України, ст. 6 Порядку забезпечення населення і особового складу засобами радіаційного та хімічного захисту, затвердженого постановою КМУ від 19.08.2002 № 1200.

Станом на час розгляду справи, порушення, встановлені під час перевірки нічного клубу «Арлекін» Товариства з обмеженою відповідальністю «Азовторгінвест», у встановлений законом спосіб та термін відповідачем не усунуті.

Відповідно до частини 4 статті 43 Конституції України, кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці.

Згідно з частиною 1 статті 6 Закону України «Про охорону праці», умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства.

Статтею 55 Кодексу цивільного захисту України визначено, що діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях. Забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Відповідно до статті 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом. У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно з статтею 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Статтею 70 цього Кодексу визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених Кодексом цивільного захисту України, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Згідно з пунктом 10 частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України, негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, під час проведення перевірки дотримання вимог законодавства та нормативно-правових актів у сферах пожежної та техногенної безпеки встановлені порушення норм чинного законодавства, які відповідачем не усунені.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки, порушення, встановлені позивачем під час перевірки відповідача у встановлений час та спосіб не усунені, існує загроза життю та здоров'ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю та здоров'ю людей, суд вважає за доцільне застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі нічного клубу «Арлекін», розташованого за адресою: м. Маріуполь, вул.Короленко, 1.

Стосовно позовних вимог позивача в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до ТОВ «Азовторгінвест» шляхом знеструмлення та опечатуванням пристроїв відключення джерел електропостачання у будівлі нічного клубу «Арлекін», то суд вважає їх необґрунтованими з огляду на наступне.

Обрання того чи іншого заходу у сфері державного нагляду на відповідача (підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів) здійснюється безпосередньо центральним органом виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки окремо в кожному випадку окремо, тому суд не може підміняти повноваження органів виконавчої влади, які здійснюють державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки та визначати, яким чином зупиняти експлуатацію роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт.

Таким чином, позовні вимоги 3 державно-рятувального загону Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Азовторгінвест» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, суд задовольняє частково.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка є суб'єктом владних повноважень, питання про перерозподіл судових витрат не вирішується.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7-14, 17-20, 69-72, 86, 94, 122-154, 158-163, 167, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов 3 державно-рятувального загону Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Донецькій області - задовольнити частково.

Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю «Азовторгінвест» (код ЄДРПОУ 30832586) заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення експлуатації будівлі нічного клубу «Арлекін», розташованого за адресою: м. Маріуполь, вул. Короленко, 1.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Дмитрієв В.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2014
Оприлюднено28.04.2014
Номер документу38392766
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2656/14

Постанова від 17.04.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 27.02.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні