ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
13 жовтня 2010 року 11:54 № 2а-12690/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., при секретарі Чупринко Н.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомДержавної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вім-Інвест» про стягнення заборгованості в розмірі 18 658,48грн., за участю:
позивача -ОСОБА_1
На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 13 жовтня 2010 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у Оболонському районі м. Києва (далі по тексту - позивач) звернулась з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вім-Інвест»(далі по тексту - відповідач) про стягнення заборгованості у розмірі 18 658,48грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за відповідачем рахується заборгованість в розмірі 18 658,48грн., яка виникла на підставі порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1. статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000р. №2181-ІІІ.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.
Відповідач відзиву на позов не надав, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Вім-Інвест»(код ЄДРПОУ 33694271) зареєстроване Оболонською районною у м. Києві державною адміністрацією, є юридичною особою та платником податків і зборів, передбачених Законом України «Про систему оподаткування»від 25.06.1991р. №1251-ХІІ зі змінами та доповненнями.
Державною податковою інспекцією у Оболонському районі м. Києва проведено невиїзну перевірку дотримання граничних строків сплати узгодженого податкового зобов'язання податку на додану вартість ТОВ «Вім-Інвест»за період 01.09.2009р. -31.03.2010р.
За результатами перевірки складено Акт №1435/15-215 від 12.04.2010р., яким встановлено порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1. статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме відповідачем порушені граничні терміни сплати узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість по строкам: 31.08.2009р., 30.09.2009р., 30.10.2009р., 30.11.2009р., 30.12.2009р., 01.02.2010р., 02.03.2010р., 30.03.2010р.
Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
На підставі акту перевірки позивачем винесені податкові повідомлення -рішення №0008781502/0 від 19.05.2010р., яким зобов'язано сплатити штраф в розмірі 2 115,16грн. №0008791502/0 від 19.05.2010р. на суму 2 371,50грн., №0008771502/0 від 19.05.2010р. на суму 1 382,20грн.
Податкові повідомлення-рішення відправлені рекомендованим листом на адресу відповідача, однак повернулися без вручення з відміткою «не розшукано».
Відповідачем подано декларації з податку на додану вартість за 2010 рок, а саме: декларація з податку на додану вартість №108361 за травень 2010 року, в якій визначена сума ПДВ у розмірі 9 192,00грн.; декларація з податку на додану вартість №91324 за квітень 2010 року, в якій визначена сума ПДВ у розмірі 10 547,00грн.
Станом на серпень 2010 року відповідач має податковий борг в сумі 18 658,48грн., який виник у зв'язку з несплатою останнім податку на додану вартість, а саме: 30.07.2009р. нараховано по декларації (№151311) 9990,00грн., недоїмка 7957,77грн.; 31.08.2009р. нараховано по декларації (№183134) 7045,00грн., сплачено 8200,00грн., недоїмка 6834,00грн.; 30.09.2009р. нараховано по декларації (№196652) 9288,00грн., сплачено 9300,00грн., недоїмка 6870,00грн.; 30.10.2009р. нараховано по декларації (№230703) 1950,00грн., сплачено 2000,00грн., недоїмка 12 686,44грн.; 30.11.2009р. нараховано по декларації (№263182) 2793,00грн., недоїмка 15 479,44грн.; 30.12.2009р. нараховано по декларації (№276279) 3567,00грн., сплачено 6680,00грн., недоїмка 12 391,08грн.; 01.02.2010р. нараховано по декларації (№305680) 728,00грн., сплачено 1410,00грн., недоїмка 10740,00грн.; 31.03.2010р. нараховано по декларації (№22439) 10338,00грн., сплачено 1040,00грн., недоїмка 6885,89грн.; 30.04.2010р. нараховано по декларації (№60360) 6996,00грн., сплачено 1600,00грн., недоїмка 12346,40грн.; 31.05.2010р. нараховано по декларації (№91324) 10547,00грн., недоїмка 12493,21грн.; 30.06.2010р. нараховано по декларації (№108361) 9192,00грн., недоїмка 12626,69грн.; 12.07.2010р. донарахування штрафних санкцій (за несвоєчасну сплату узгодженої суми) 5868,86грн., недоїмка 18495,55грн., пеня 162,93грн.
У зв'язку з несплатою узгодженої суми податкового зобов'язання у встановлені строки та на підставі п.п. 6.2.1. п. 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»відповідачу направлено першу податкову вимогу від 01.10.2009р. №1/3808 на суму 6 870,80грн. Перша податкова вимога повернулась з відміткою «за відсутністю адресата».
16 листопада 2009 року позивачем складено акт №741 перевірки щодо знаходження суб'єкта підприємницької діяльності за юридичною (фактичною) адресою та відповідно до п.п. 6.2.4. п. 6.2. статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»першу податкову вимогу №1/3808 від 01.10.2009р. розміщено на дошці податкових повідомлень.
У зв'язку з непогашенням суми податкового боргу визначеної першою податковою вимогою відповідачу 18.12.2009р. №2/4609 направлено другу податкову вимогу на суму 12 756,55грн.
У зв'язку з поверненням другої податкової вимоги з відміткою «за відсутності адресата», позивачем проведено перевірку щодо знаходження суб'єкта підприємницької діяльності за юридичною (фактичною) адресою, за результатами якої встановлено відсутність підприємства за юридичною (фактичною) адресою, про що складено акт №64 від 28.08.2010р.
Відповідно до п.п. 6.2.4. п. 6.2. статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»другу податкову вимогу від 18.12.2009р. №2/4609 розміщено на дошці податкових повідомлень.
Таким чином, в розумінні Закону України №2181, податкові повідомлення-рішення вважаються такими, що вручені відповідачу.
Податкові повідомлення-рішення відповідачем не оскаржувались ні в апеляційному порядку, процедура якого передбачена Законом України №2181, а ні в судовому порядку.
Так, у відповідності до абз. "а" п.п. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Відповідно до п.п. 5.2.1. п. 5.2. ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Підпунктом 5.4.1. п. 5.4. ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»встановлено, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
У відповідності до п.п. 6.2.1. п. 6.2. ст. 6 Закону України №2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Відповідно до пп. "а" пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України №2181 - перша податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк.
Відповідно до п. "б" пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України №2181, друга податкова вимога направляється не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Згідно з пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України №2181, у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Станом на дату судового розгляду даної справи, суду не надано доказів сплати відповідачем заборгованості у розмірі 18 658,48 грн.
Наявність у відповідача заборгованості підтверджується витягами з облікової картки платника та листом ДПІ у Деснянському районі м. Києва.
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податковий борг (недоїмка) визначається як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлено, що підставою для примусового стягнення активів платників податків в рахунок погашення його податкового боргу є виключно рішення суду.
З урахуванням того, що узгоджена сума податкового зобов'язання в розмірі 18 658,48грн. станом на дату розгляду справи набула статусу податкового боргу відповідача, беручи до уваги те, що позивачем було вжито всіх передбачених Законом України №2181 заходів з погашення податкового боргу відповідача, які, в свою чергу, не дали позитивного результату, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з відповідача заборгованості в сумі 18 658,48грн.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Вім-Інвест»(код ЄДРПОУ 33694271) суму податкового боргу в розмірі 18 658 (вісімнадцять тисяч шістсот п'ятдесят вісім) гривень 48 коп. до Державного бюджету на р/р 31113029700006 УДК у м. Києві, МФО 820019, одержувач: ВДК у Оболонському районі м. Києва, код 26077916.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Повний текст постанови виготовлено 15.10.2010р.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2010 |
Оприлюднено | 25.04.2014 |
Номер документу | 38398431 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні