Постанова
від 13.12.2010 по справі 2а-12722/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

13 грудня 2010 року 16:55 № 2а-12722/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., при секретарі Чупринко Н.І.., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомДержавної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва до третя особаТовариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельно-виробнича компанія «ТЕХНІКС» Святошинська районна у місті Києві державна адміністрація про визнання недійсним та скасування запису про проведення державної реєстрації з моменту реєстрації через порушення закону, допущенні при створенні юридичної особи, які не можна усунути та припинення юридичної особи, за участю:

позивача -ОСОБА_1

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 13 грудня 2010 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Державна податкова інспекція у Святошинському районі міста Києва (далі по тексту -позивач) звернулась з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельно-виробнича компанія «ТЕХНІКС»(далі по тексту -відповідач), третя особа - Святошинська районна у місті Києві державна адміністрація про визнання недійсним та скасування запису про проведення державної реєстрації з моменту реєстрації через порушення закону, допущенні при створенні юридичної особи, які не можна усунути та припинення юридичної особи.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що статут та реєстраційні документи відповідача містять неправдиві данні про формування статутного фонду підприємства, власника майна, директора та місцезнаходження товариства, при реєстрації ТОВ «Торгівельно-виробнича компанія «ТЕХНІКС»була відсутня дійсна воля і волевиявлення особи, ім'я якої значиться в реєстраційних та установчих документах на отримання прав та обов'язків власника цього майна.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги.

Відповідач відзиву на позов не надав, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгівельно-виробнича компанія «ТЕХНІКС»зареєстроване Святошинською районною у місті Києві державною адміністрацією 3 вересня 2007 року, на податковому обліку в ДПІ Святошинського району м. Києва перебуває з 4 вересня 2007 року.

Як вбачається з статуту Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельно-виробнича компанія «ТЕХНІКС» засновником та єдиним учасником підприємства є ОСОБА_2.

Представником позивача надано суду акт №4333 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельно-виробнича компанія «ТЕХНІКС», (код ЄДРПОУ 35224102) від 25 листопада 2010 року за результатом документальної невиїзної перевірки №376/15-227 від 24.11.2010р. Платник подає податкові декларації з податку на додану вартість з жовтня 2009 року по вересень 2010 року з показниками, які свідчать про відсутність оподаткованих поставок, та має за останні дванадцять календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій 0,00грн.

Відповідно до статті 42 Конституції України, кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.

Підприємницька діяльність особою може здійснюватись як безпосередньо, так і шляхом створення та участі у суб'єктах господарювання.

Згідно частини першої статті 79 Господарського кодексу України господарськими товариствами визнаються підприємства або інші суб'єкти господарювання, створені юридичними особами та/або громадянами шляхом об'єднання їх майна і участі в підприємницькій діяльності товариства з метою одержання прибутку. У випадках, передбачених цим Кодексом, господарське товариство може діяти у складі одного учасника.

Відповідно до частини другої статті 57 Господарського кодексу України в установчих документах повинні бути зазначені найменування суб'єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом.

Згідно статті 82 Господарського кодексу України установчим документом товариства з обмеженою відповідальністю є статут.

Як свідчать матеріали справи, вимоги чинного законодавства при створенні товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельно-виробнича компанія «ТЕХНІКС»були порушені. Даний факт, зокрема, підтверджують письмовими поясненнями ОСОБА_2 від 30.07.2010р., який згідно з установчими документами вказаний засновником відповідача. Письмові пояснення ОСОБА_2 відібрані посадовими особами Головного відділу податкової міліції ДПІ у Святошинському районі м. Києва та підписаними ним власноручно.

Крім того, в судовому засіданні в якості свідка був допитаний ОСОБА_2, який пояснив, що ніякого відношення до ТОВ «Торгівельно-виробнича компанія «ТЕХНІКС»не має, підприємницькою діяльністю ніколи не займався. Про дане підприємство дізнався вперше від працівників податкової інспекції. Установчий договір, статут підприємства та інші реєстраційні документи не підписував. Паспорт ніколи не втрачав, подавав копії паспорту для влаштування на роботу на будівництво та в Пенсійний фонд.

Матеріали справи містять довідки та витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців про відсутність ТОВ «Торгівельно-виробнича компанія «ТЕХНІКС»за місцезнаходженням за адресою: 03134, м. Київ, Святошинський район, вул. Булгакова, 16.

Відповідно до частини першої статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003р. № 755, у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язані подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. У разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.

Згідно статті 26 Положення про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.1998р. № 740, відповідач був зобов'язаний повідомити про зміну місцезнаходження орган державної реєстрації у семиденний термін. Невиконання цієї вимоги є підставою для скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003р. № 755 підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є: наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Статтею 239 Господарського кодексу України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, однією з яких є скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання.

Згідно статті 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.

За змістом частини 2 статті 105 Цивільного кодексу України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до вимог пункту 6 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або особу, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо інше не встановлено судовим рішенням.

За таких обставин судом встановлено, що державним реєстратором Святошинської районної у м. Києві державної адміністрації внесено запис до Єдиного державного реєстру про відсутність відповідача за місцезнаходженням, вказаним у статутних документах.

Право органу державної податкової служби звертатися до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності передбачене пунктом 17 статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні".

Таким чином, позивачем доведені позовні вимоги в частині щодо припинення юридичної особи ТОВ «Торгівельно-виробнича компанія «ТЕХНІКС»на підставі відсутності відповідача за місцезнаходженням.

Щодо визнання недійсним та скасування запису про проведення державної реєстрації з моменту реєстрації через порушення закону, допущенні при створенні юридичної особи, які не можна усунути, суд звертає увагу на те, що відповідно до положень частини другої статті 110 Цивільного кодексу України вимога про ліквідацію юридичної особи на підставах, зазначених у пункті 2 частини першої цієї статті, може бути пред'явлена до суду органом, що здійснює державну реєстрацію , учасником юридичної особи, а щодо акціонерних товариств - також Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

В той же час, як встановлено судом, позивач не є засновником відповідача, а також не належить до органів, які здійснюють державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності.

Згідно з частиною першою статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Позивач в даному випадку не довів законності та обґрунтованості позовної вимоги, щодо визнання недійсним та скасування запису про проведення державної реєстрації з моменту реєстрації через порушення закону, допущенні при створенні юридичної особи, які не можна усунути.

Таким чином, суд приходить до висновку про часткове задоволення позивних вимог Державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва.

Частиною п'ятою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі відмови у задоволенні позовних вимог позивача, звільненого від сплати судових витрат, а також залишення адміністративного позову без розгляду судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок Державного бюджету України. Таким чином, судові витрати не підлягають стягненню з Відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов Державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва задовольнити частково.

Припинити юридичну особу -Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгівельно-виробнича компанія «ТЕХНІКС»(код ЄДРПОУ 35224102).

Зобов'язати державного реєстратора Святошинської районної у місті Києві державної адміністрації не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи -Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельно-виробнича компанія «ТЕХНІКС»(код ЄДРПОУ 35224102) внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис щодо цього судового рішення та здійснити заходи з припинення юридичної особи у встановленому порядку.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Повний текст постанови виготовлено 20.12.2010р.

Суддя В.В. Амельохін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.12.2010
Оприлюднено25.04.2014
Номер документу38398498
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12722/10/2670

Ухвала від 07.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 13.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Постанова від 13.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Постанова від 20.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 23.02.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Постанова від 13.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні