УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 квітня 2014 року Справа № 41470/11/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Онишкевича Т.В.,
суддів Дяковича В.П., Іщук Л.П.,
з участю секретаря судового засідання Гелецького П.В.,
представника відповідача Бобиляка В.Б.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2011 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Оскар Інвест Груп» до державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова про скасування рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій,
ВСТАНОВИВ :
У жовтні 2010 року товариство з обмеженою відповідальністю «Оскар Інвест Груп» (далі - ТОВ) звернулося до суду з адміністративним позовом, у якому просило скасувати рішення державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова (далі - ДПІ) про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 21 квітня 2010 року № 0001472380/9066 на суму 44746,66 грн. за порушення п. 2.3, 2.8, 3.5 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 637, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України
13 січня 2005 р. за № 40/10320 (далі - Положення № 637)
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2011 року у справі № 2а-8954/10/1370 позов було задоволено.
У поданій апеляційній скарзі відповідач ДПІ просить зазначену постанову скасувати і прийняти нову про відмову у задоволенні вимог позивача. Апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що проведеною плановою виїзною перевіркою ТОВ виявлено порушення п. 2.3, п. 2.8, п. 3.5 Положення № 637, а саме: зберігання підприємством у своїй касі готівки понад встановлений ліміт каси. Зазначає, що у видаткових касових ордерах видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача коштів, а також встановлено проведення розрахунків з перевищенням встановленої граничної суми готівкового розрахунку одного підприємства з іншим підприємством протягом одного дня. Сума перевищення встановленого ліміту каси становила 22373,33 грн.
Апелянт стверджує, що відповідно до пункту 7.24 Положення № 637 у разі виявлення під час перевірок видаткових касових ордерів або видаткових відомостей, у яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача, сума готівки за такими видатковими документами додається до залишку готівки в касі виключно в день, у якому оформлено зазначені видаткові документи, і надалі зазначена сума не береться до розрахунку понадлімітних залишків готівки.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апелянта у їх сукупності, апеляційний суд приходить до переконання, що подана апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких мотивів.
Задовольняючи вимоги позивача, суд першої інстанції виходив із того, що відповідно до акту перевірки ТОВ від 30.03.2010 року № 167/23-2/35942742 відповідачем було виявлено факти порушення вимог п. 2.3, 2.8, 3.5 Положення № 637, а саме, 28.08.2008 року в сумі 20880,26 грн., 24.06.2008 року в сумі 779,00 грн., 19.01.2009 року в сумі 714,07 грн. за результатами апеляційного оскарження, сума штрафної санкції з суми 714,07 грн. (з останнього факту) була скасована відповідачем, що підтверджується рішенням від 15.06.2010 року № 11176/10/75-005/178, з урахуванням чого залишок суми штрафної санкції становить 43318,52 грн.
Разом з тим, рішення ДПІ від 21 квітня 2010 року № 0001472380/9066 про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій прийнято з порушенням строків, передбачених ст. 250 Господарського кодексу України щодо накладення адміністративно-господарських санкцій, оскільки виявлені порушення мали місце у 2008 році.
Даючи правову оцінку доводам апелянта та висновкам суду, що викладені у оскаржуваному судовому рішення, апеляційний суд виходить із таких міркувань.
Відповідно до пункту 2.3 Положення № 637, гранична сума готівкового розрахунку одного підприємства (підприємця) з іншим підприємством (підприємцем) протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами встановлюється відповідною постановою Правління Національного банку України. Платежі понад зазначену граничну суму проводяться виключно в безготівковій формі. Кількість підприємств (підприємців), з якими здійснюються розрахунки, протягом дня не обмежується.
Пунктами 2.8, 3.5 зазначеного Положення, підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) в межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки. Відокремлені підрозділи підприємств - юридичних осіб можуть здавати готівкову виручку (готівку) безпосередньо до кас таких юридичних осіб або до будь-якого банку для її переказу і зарахування на банківські рахунки зазначених юридичних осіб. У разі видачі окремим фізичним особам готівки (у тому числі працівникам підприємства) за видатковим касовим ордером або видатковою відомістю касир вимагає пред'явити паспорт чи документ, що його замінює, записує його найменування і номер, ким і коли він виданий. Фізична особа розписується у видатковому касовому ордері або видатковій відомості про одержання готівки із зазначенням одержаної суми (гривень - словами, копійок - цифрами), використовуючи чорнильну або кулькову ручку з чорнилом темного кольору. Якщо видаткова відомість складена на видачу готівки кільком особам, то одержувачі також пред'являють паспорти чи документи, що їх замінюють, і розписуються у відповідній графі документа.
Відповідно до пункту 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки», у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу, зокрема, за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах - у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день; за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.
Разом із тим, суд апеляційної інстанції вважає правильним висновок суду першої інстанції про те, що за своєю правовою природою зазначені штрафні санкції є адміністративно-господарськими (стаття 238 Господарського кодексу України).
Статтею 250 Господарського кодексу України визначено, що адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.
З огляду на викладене, на переконання апеляційного суду, застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій 21.04.2010 року за порушення правил ведення господарської діяльності, допущені у червні-серпні 2008 році, здійснено з порушенням строків, встановлених статтею 250 Господарського кодексу України, а відтак судом першої інстанції обґрунтовано скасовано спірне рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій у зв'язку з порушенням ДПІ строків застосування адміністративно-господарських санкцій.
З огляду на викладене суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що суд першої інстанції, вирішуючи даний публічно-правовий спір, правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, а відтак апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України апеляційний суд,
УХВАЛИВ :
апеляційну скаргу державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2011 року у справі № 2а-8954/10/1370 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя Т.В.Онишкевич
Судді В.П.Дякович
Л.П.Іщук
Ухвала у повному обсязі складена 17 квітня 2014 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2014 |
Оприлюднено | 30.04.2014 |
Номер документу | 38416859 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Т.В.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костів Михайло Васильович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костів Михайло Васильович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костів Михайло Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні