Ухвала
від 23.04.2014 по справі 812/10626/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Свергун І.О.

Суддя-доповідач - Нікулін О.А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 квітня 2014 року справа №812/10626/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Нікуліна О.А.

суддів: Лях О.П., Жаботинської С.В.

при секретарі судового засідання: Іванченко О.В.

за участю:

представника позивача: Лавріна О.В.

представника відповідача: не з'явився

представника третьої особи: ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Банк Форум" на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2014 року у справі за позовом Публічного акціонерного товариства "Банк Форум" до Реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції, третя особа ОСОБА_4, про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся з адміністративним позовом до Реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції, третя особа ОСОБА_4, про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи та зобов'язання вчинити певні дії.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2014 року у задоволенні позову Публічного акціонерного товариства "Банк Форум" до Реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції, третя особа ОСОБА_4, про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи та зобов'язання вчинити певні дії відмовлено.

З постановою суду першої інстанції не погодився позивач та звернувся з апеляційною скаргою на неї, в якій зазначено, що суд першої інстанції порушив норми матеріального та процесуального права внаслідок чого неправильно вирішив справу, вважає, що постанова підлягає скасуванню.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції правильно встановив правовідносини між сторонами по справі, застосував відповідні норми матеріального та процесуального права та виходив з наступного.

Правовідносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755).

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону № 755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

За приписами частини 2 цієї статті порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців включає, зокрема:

перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці;

перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації;

внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу-підприємця до Єдиного державного реєстру;

оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до статті 33 Закону № 755 юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Згідно з частиною 1 статті 36 Закону № 755 для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи; оригінал установчих документів; акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах (обов'язкових платежах); довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Відповідно до частини 4 цієї статті державний реєстратор, отримавши документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, зобов'язаний перевірити інформацію про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно такої юридичної особи.

За приписами частини 8 цієї статті документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається поштовим відправленням) голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі з відміткою про дату надходження документів.

Частиною 10 статті 36 Закону № 755 передбачено, що державний реєстратор залишає без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо:

документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;

документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону;

документи подані не у повному обсязі;

документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті;

в Єдиному державному реєстрі щодо юридичної особи, що припиняється, містяться відомості про те, що вона є учасником (власником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи;

не скасовано реєстрацію всіх випусків акцій, якщо юридична особа, що припиняється, є акціонерним товариством;

від органів доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, і воно не відкликане;

не зазначено та не підтверджено особистим підписом голови ліквідаційної комісії, ліквідатора або уповноваженої особи відомості, передбачені частиною другою цієї статті;

стосовно юридичної особи відкрито виконавче провадження;

стосовно юридичної особи відкрито провадження у справі про банкрутство юридичної особи.

За відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи (частина 12 статті 36 Закону № 755).

Згідно з частиною 13 статті 36 Закону № 755 строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати одного робочого дня з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Відповідно до Закону України від 16.10.2012 № 5461-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Міністерства юстиції, Міністерства культури, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, а також Державного космічного агентства України та пункту 8 "Прикінцеві положення" Закону України від 06.12.2012 № 5515-17 "Про Державний бюджет України на 2013 рік", з 01.07.2013 функції з державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців передаються від виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій до підрозділів територіальних органів Міністерства юстиції України, через які забезпечується реалізація повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, тобто до реєстраційних служб територіальних органів юстиції.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Інфініті Центр Україна", ідентифікаційний код 33789497, було юридичною особою, зареєстрованою в установленому законом порядку.

Рішенням загальних зборів учасників ТОВ "Аудиторська фірма "Консалтинг-гарант" (учасника ТОВ "Інфініті Центр Україна") від 26.01.2011 вирішено припинити ТОВ "Інфініті Центр Україна" шляхом його ліквідації (том 2 арк. справи 87-88).

Рішенням загальних зборів учасників ТОВ "Інфініті Центр Україна" від 27.01.2011 вирішено припинити ТОВ "Інфініті Центр Україна" шляхом його ліквідації та створено ліквідаційну комісію (том 2 арк. справи 83-86).

03.02.2011 державним реєстратором Виконавчого комітету Луганської міської ради було внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за № 13821100015018100 про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації (том 1 арк. справи 87-90).

28.05.2013 уповноваженою особою ліквідаційної комісії ТОВ "Інфініті Центр Україна" за описом було надано державному реєстратору документи для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації" (том 2 арк. справи 91).

У зв'язку з наявністю стосовно юридичної особи відкритого виконавчого провадження (№ 30551093) документи, подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, було залишено без розгляду (том 2 арк. справи 92, 93).

10.06.2013 уповноваженою особою ліквідаційної комісії ТОВ "Інфініті Центр Україна" за описом було надано державному реєстратору документи для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації" (том 2 арк. справи 94).

У зв'язку з наявністю стосовно юридичної особи відкритого виконавчого провадження (№ 30551093) документи, подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, було залишено без розгляду (том 2 арк. справи 95, 96).

17.06.2013 уповноваженою особою ліквідаційної комісії ТОВ "Інфініті Центр Україна" за описом було надано державному реєстратору документи для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації", а саме: реєстраційну картку про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; документ, що посвідчує повноваження уповноваженої особи (том 2 арк. справи 97-103).

Згідно зі вказаним описом та матеріалами реєстраційної справи державному реєстратору було надано всі необхідні документи у відповідності до Закону № 755 для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією.

Державним реєстратором було перевірено інформацію про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно ТОВ "Інфініті Центр Україна". За результатами такої перевірки інформацію про відкрите виконавче провадження не знайдено (том 2 арк. справи 104).

17.06.2013 державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис № 13821110016018100 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ "Інфініті Центр Україна" в результаті ліквідації (том 1 арк. справи 87-90), відповідне повідомлення направлено ТОВ "Інфініті Центр Україна" (том 2 арк. справи 105).

Позивач посилався на те, що рішення Жовтневого районного суду м. Луганська від 26.04.2013 про припинення юридичної особи ТОВ "Інфініті Центр Україна" було скасовано ухвалою апеляційного суду Луганської області від 14.10.2013, відтак, суд апеляційної інстанції скасував підставу реєстрації припинення юридичної особи.

Припинення юридичної особи ТОВ "Інфініті Центр Україна" здійснено за рішенням засновників (учасників) товариства, а не за рішенням суду, що підтверджується матеріалами реєстраційної справи. Тому скасування судом апеляційної інстанції рішення Жовтневого районного суду м. Луганська про припинення ТОВ "Інфініті Центр Україна" не має правового значення для вирішення даного спору.

Доводи позивача про відсутність опису, за яким 17.06.2013 було надано документи державному реєстратору для проведення реєстраційної дії - припинення юридичної особи, спростовано в судовому засіданні, матеріали реєстраційної справи містять відповідний опис від 17.06.2013 (том 2 арк. справи 97).

Інформація про відкриті виконавчі провадження отримана державним реєстратором 14.06.2013, тобто, напередодні отримання вказаних документів (15 та 16 червня 2013 року були вихідними днями). Згідно отриманих відомостей інформація щодо відкритих виконавчих проваджень відносно юридичної особи відсутня.

Виконавче провадження № 30551093, яке було підставою для залишення без розгляду документів, поданих ТОВ "Інфініті Центр Україна" державному реєстратору 28.05.2013 та 10.06.2013, було закінчено згідно з постановою державного виконавця від 13.06.2013 (том 2 арк. справи 140-141). Доводи позивача про відсутність підстав для закриття виконавчого провадження судом до уваги не беруться, оскільки правомірність винесення вказаної постанови державним виконавцем не є предметом даного позову, доказів оскарження чи скасування вказаної постанови державного виконавця позивачем, який є стягувачем за даним виконавчим провадженням, суду не надано.

З урахуванням викладеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дотримався норм матеріального та процесуального права під час вирішення справи, тобто відсутні підстави для скасування або зміни судового рішення.

Керуючись ст. 198, 200, 205, 206 КАС України, суд ,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Банк Форум" на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2014 року - залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2014 року - залишити без змін.

Ухвала за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого Адміністративного суду України протягом 20 днів з дня складення у повному обсязі.

Ухвала у повному обсязі складена 24 квітня 2014 року.

Колегія суддів О.А.Нікулін

О.П.Лях

С.В.Жаботинська

Дата ухвалення рішення23.04.2014
Оприлюднено29.04.2014
Номер документу38420870
СудочинствоАдміністративне
Сутьвідміну державної реєстрації припинення юридичної особи та зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —812/10626/13-а

Ухвала від 19.02.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 22.01.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 22.01.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 19.02.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 23.04.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 31.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 28.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 27.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 13.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 23.04.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні