Постанова
від 08.04.2014 по справі 820/4470/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

08 квітня 2014 р. № 820/4470/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді - Горшкової О.О.,

при секретарі судового засідання - Сальніковій А.А.,

за участю представників сторін: позивач - Ролінський Б.І., відповідач - не прибув, 3-тя особа-не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві, 3-тя особа Приватне підприємство "Команда служби безпеки" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна податкова інспекція у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходіву Харківській області, звернувся до суду із адміністративним позовом до Реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві, 3-тя особа Приватне підприємство "Команда служби безпеки", в якому просить суд скасувати державну реєстрацію зміни місцезнаходження третьої особи за адресою: вул. Клочківська, 111 А, м. Харків, 61051, про що зроблено відноповідни запис № 10681050005029844 від 14.05.2013року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 14.05.2013 р. Голосіївською районною в м. Києві державною адміністрацією була проведена державна реєстрація змін, про що зроблено запис № 10681050005029844. До Єдиного державного реєстру внесено зміни про юридичну особу до відомостей про місцезнаходження приватного підприємства "Команда служби безпеки" (код ЄДРПОУ 36858270) та зазначено адресу: вул. Клочківська, 111 А, м. Харків, 61051. При проведенні працівниками ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області перевірки щодо наявності зазначеного вище підприємства за адресою реєстрації встановлено, що за даною адресою підприємство не значиться. Таким чином, позивач вважає, що оскільки місцезнаходження ПП "Команда служби безпеки" не встановлено за адресою, яка зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, то дана обставина є підставою для зобов'язання Реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві, як правонаступника Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації щодо внесення записів про зміни місцезнаходження юридичної особи, скасувати державну реєстрацію зміни до установчих документів щодо місцезнаходження Приватного підприємства "Команда служби безпеки".

Представник позивача у судовому засіданні 08.04.2014року підтримав свою правову позицію по справі.

Представники відповідача та третьої особи, належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, у зазначене судове засідання не прибули, із заявами про розгляд справи за їх відсутності чи відкладення розгляду справи не звертались, заперечення не надали.

Враховуючи вищенаведені обставини, суд дійшов висновку, про належне повідомлення вказаних осіб про дату, час та місце розгляду справи.

Згідно приписів ч.1 ст.41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Частиною 6 ст. 128 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на повному, всебічному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, вважає, що вимоги позивача не підлягають задоволенню виходячи з такого.

Як вбачається з матеріалів справи, Приватне підприємство "Команда служби безпеки" (код ЄДРПОУ 36858270) зареєстровано як юридична особа Шевченківською районною в м. Києві державною адміністрацією, про що зроблено запис № 10741020000035281.

Судом встановлено, що 14.05.2013року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено зміни до відомостей про місцезнаходження Приватного підприємства "Команда служби безпеки " та зазначено адресу: вул. Клочківська, буд. 111-А, м. Харків, 61051, про що зроблено запис № 10681050005029844.

При проведенні працівниками Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області перевірки щодо наявності Приватного підприємства "Команда служби безпеки " за адресою реєстрації: вул. Клочківська, буд. 111-А, м. Харків, 61051, було встановлено, що за даною адресою це підприємство не значиться, що підтверджується довідкою про встановлення місцезнаходження платника податків №2209 від 25.12.2013 року.

Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" № 755-IV від 15.05.2003 року (далі - Закон №755-IV).

Відповідно до статті 1 Закону №755-IV єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Згідно ч. 1 ст. 4 Закону №755-IV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Частиною 3 статті 4 Закону №755-IV встановлено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону №755-IV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.

Згідно ч. 1 ст. 6 Закону №755-IV державний реєстратор проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб-підприємців.

Відповідно до частин 1, 2, 4, 6 статті 14 Закону №755-IV передача реєстраційних справ здійснюється, зокрема, в разі: зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці; утворення, зміни меж або ліквідації адміністративно-територіальної одиниці. Передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом другим частини першої цієї статті, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи - підприємця. За наявності підстави, що передбачена абзацом другим частини першої цієї статті, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця зобов'язаний надіслати поштовим відправленням за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи - підприємця. Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити поштовим відправленням юридичну особу або фізичну особу - підприємця про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.

У відповідності з вимогами статті 14 Закону №755-IV, 01.10.2013 року реєстраційну справу юридичної особи Приватного підприємства "Команда служби безпеки" було знято з обліку державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві та передано до Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи.

Статтею 29 Закону №755-IV визначений перелік документів, які юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) для державної реєстрації змін до установчих документів. Частиною 7 вказаної статті передбачено, що державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Згідно ч. 3 ст. 8 Закону №755-IV установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.

Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін саме до установчих документів.

Частиною 1 статті 31 Закону №755-IV визначено вичерпні підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

З положень вказаної норми права слідує, що контролюючий орган наділений законодавцем повноваженням на звернення до суду з позовом саме стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Позивачем не надано доказів скасування рішення засновників Приватного підприємства "Команда служби безпеки" або уповноваженого органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів, чи існування спору з цих питань.

Відповідно до ч. 2 ст. 81 Цивільного кодексу України юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу.

Статтями 87, 88 Цивільного кодексу України, якими визначено порядок складання і затвердження установчих документів та встановлені вимоги до змісту установчих документів, не передбачено внесення до статуту суб'єкта господарювання відомостей про місцезнаходження цього суб'єкта.

Приписи ст. 57 Господарського кодексу України також не містять вимог про включення до змісту установчих документів, якими в розумінні наведеної норми права є рішення про утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання, відомостей про місцезнаходження суб'єкта господарювання.

Суд зазначає, що за змістом статті 45 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно визначити свою податкову адресу. При цьому згідно з пунктом 45.2 статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться в Єдиному державному реєстрі. Отже, обрання податкової адреси і, відповідно, місцезнаходження, здійснюється платником податків самостійно, без узгодження із податковим органом.

Таким чином, зміна місцезнаходження відповідача не пов'язана із внесенням змін до установчих документів даної особи.

Щодо посилання позивача на відсутність юридичної особи за зареєстрованим місцезнаходженням, як на підставу для скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, суд зазначає наступне.

Згідно пункту 12.4 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1588 від 09.12.2011 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 р. № 1562/20300, щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.

Відповідно до пункту 12.5 зазначеного Порядку, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП (додаток 24) для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону (755-IV). Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про направлення такого повідомлення вноситься запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 19-ОПП (додаток 25).

Суд зазначає, що позивачем не надано до матеріалів справи доказів вжиття заходів встановлення місцезнаходження платника податків структурним підрозділом податкового органу.

Підпунктом 21.1.1 пункту 21.1 ст. 21 Податкового кодексу України визначено, що посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Суд вважає за потрібне зауважити, що протокольною ухвалою суду від 01.04.2014року на податковий орган покладено обов`язок надати суду додаткові докази по справі, необхідні для повного, всебічного та об`єктивного вирішення справи, а саме: довідку про взяття на облік ПП "Команда служби безпеки" як платника податків та нормативно обгрунтовані підстави для проведння перевірки щодо наявності зазначеного підприємства за адресою реєстрації, а також уточнити суду, які саме дії було вчинено контролюючим органом для з`ясування зазначеної обставини. Як вбачається з матеріалів справи, вимоги суду не виконані, поважні причини невиконання суду не відомі. Окрім того, представник позивача у судовому засіданні 08.04.2014року зазначив, що 3-тя особа не знаходиться на обліку у ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова.

За визначенням ч.1 ст.69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно із ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Суд зазначає, що позивачем, в порушення вимог вищезазначених стеттей КАС України, не надано належних та допустимих доказів на підтвердження факту дійсного перебування ПП "Команда служби бзепеки", як платника податків, на обліку саме в ДПІ у Дзержинському районі, що було б достатньою правовою підствою для звернення до суду позивача, суб`єкта владних повноважень, у разі виявлення порушень податкового законодавства зі сторони підприємства.

В свою чергу, суд вважає за потрібне зауважити, що ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова, проводячи державну політику у сфері обліку платників податків шляхом справляння податкого контролю, набуває право на звернення до суду за захистом своїх прав та інтересів лише у випадку дійсного (фактичного) порушення платником податків податкового законодавства. При цьому вказані обставини має довести належними та допустимими доказами саме податковий орган, як позивач. Суд зазначає, що задоволенню в адміністративному судочинстві підлягають лише ті вимоги, які відновлюють порушені права чи інтереси сторони в адміністративній справі.

В силу ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, враховуючи те, що позивачем визнано факт відсутності підприємсва на податковому обліку в ДПІ у Дзержинському районі та у зв`язку з тим, що матеріали справи не містять наданих податковим органом доказів на спростування вказаної обставини, що відповідно, унеможливлює існування реальних обставин того, що дії відповідача по внесенню змін до установчих документів безпосередньо вказують на наявність порушених прав позивача, які підлягають захисту в судовому порядку, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 160,161,162,163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві, 3-тя особа Приватне підприємство "Команда служби безпеки" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - залишити без задоволення.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у десятиденний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України -з дня отримання копії постанови. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Постанова набирає законної сили у порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 14.04.2014року.

Суддя Горшкова О.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2014
Оприлюднено05.05.2014
Номер документу38454999
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/4470/14

Ухвала від 05.06.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Філатов Ю.М.

Постанова від 08.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

Ухвала від 14.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні