Ухвала
від 22.04.2014 по справі 820/1018/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 квітня 2014 р.Справа № 820/1018/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Тацій Л.В.

Суддів: Водолажської Н.С. , Філатова Ю.М.

за участю секретаря судового засідання Зарицької Т.В.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів в Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 04.03.2014р. по справі № 820/1018/14

за позовом Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів в Харківській області

до Реєстраційної служби Броварського районного управління юстиції Київської області третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "Атлантіс Мім"

про скасування державної реєстрації,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Державна податкова інспекція у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Реєстраційної служби Броварського районного управління юстиції Київської області, третя особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "Атлантіс Мім", в якому просив зобов'язати Реєстраційну службу Броварського районного управління юстиції Київської області скасувати державну реєстрацію зміни місцезнаходження ТОВ "Атлантіс Мім" за адресою пров. Кравцова, 19, м. Харків, 61057, про що зроблено запис № 13551050009002971 від 24.04.2013 року.

Ухвалою суду від 10.02.2014 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, державного реєстратора - Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 04.03.2014р. по справі № 820/1018/14 позов залишено без задоволення.

Не погоджуючись з постановою Харківського окружного адміністративного суду від 04.03.2014р., позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить її скасувати, та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги, позивач посилається на прийняття оскаржуваної постанови при неповному з'ясуванні обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального і процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання, призначене на 22.04.2014 року не прибули.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити розгляд апеляційної скарги за відсутності представників сторін.

Відповідно до ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання 22.04.2014 року за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснювалось у зв'язку з неявкою осіб, які беруть участь у справі.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши суддю доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Атлантіс Мім" 23.01.2009 року пройшло передбачену чинним законодавством процедуру державної реєстрації, набуло правового статусу суб'єкта господарювання (ідентифікаційний код - 30082674).

Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ТОВ "Атлантіс Мім" взято на обліку як платник податків у Броварській ОДПІ Київської області (а.с.38).

Також з матеріалів справи слідує, що згідно протоколу загальних зборів учасників ТОВ "Атлантіс Мім" від 19.04.2013 року № 19/04 (а.с.60) вирішено:

- змінити місцезнаходження ТОВ "Атлантіс Мім" на адресу: 61057, місто Харків, пров. Кравцова, буд. 19;

- затвердити та підписати Статут ТОВ "Атлантіс Мім" в новій редакції та провести державну реєстрацію відповідних змін;

ТОВ "Атлантіс Мім" з метою проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи" надало державному реєстратору згідно вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб- підприємців" наступні документи: реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, нотаріально посвідчений статут, протокол загальних зборів учасників товариства, договір купівлі-продажу корпоративних прав.

На підставі вказаних документів 24.04.2013 року Державним реєстратором Виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області проведена державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ "Атлантіс Мім", про що у Державному реєстрі вчинений запис № 13551050009002971.

Загальними зборами учасників ТОВ "Атлантіс Мім" 19.04.2013 року затверджено нову редакцію статуту підприємства. (а.с.41-57)

Згідно п.2.3 Статуту зазначено місцезнаходження Товариства: 61057, місто Харків, пров. Кравцова, буд. 19.

При цьому, відповідно до договору суборенди нежитлового приміщення № 1, укладеного 20 квітня 2013 року (а.с. 69-70) між Приватним підприємством "Європейські будівельно-ремонтні технології" (ідентифікаційний код юридичної особи 35207024), та ТОВ "Атлантіс Мім".

Вказане нежитлове приміщення передано в користування ПП "Європейські будівельно-ремонтні технології" на підставі Договору № 23 оренди приміщення, укладеного 15 квітня 2013 року (а.с. 62-63) між Командитним товариством "Концерн "Райский уголок" (ідентифікаційний код юридичної особи 14066385) та ПП "Європейські будівельно-ремонтні технології".

Договір № 23 оренди приміщення від 23.04.2013 р., та відповідно Договір суборенди нежитлового приміщення № 6 від 23.04.2013 р. діють до 31 грудня 2014 року.

Колегія суддів відзначає, що згідно п. 45.2. ст.. 45 Податкового кодексу України - податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі.

Отже, обрання податкової адреси і, відповідно, місцезнаходження, здійснюється платником податків самостійно, без узгодження із податковим органом.

Частиною 3 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Згідно ч. 2 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема, відомості щодо місцезнаходження юридичної особи.

Відповідно до частини 3 статті 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Згідно ч. 1 ст. 29 Закону для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідно до ч. 7 ст. 29 Закону державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

За правилами статті 30 Закону державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Таким чином, державний реєстратор під час реєстраційних дій, а саме зміни місцезнаходження не має права перевіряти подані відомості та вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством.

Юридичною особою ТОВ "Атлантіс Мім" було надано повний пакет документів, передбачений вимогами чинного законодавства, на підставі яких Реєстраційна служба Броварського районного управління юстиції Київської області провела державну реєстрацію змін до установчих документів щодо зміни юридичної адреси ТОВ "Атлантіс Мім", про що у Державному реєстрі вчинений запис.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 Закону в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, якщо нове місцезнаходження юридичної особи розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, здійснюється передача реєстраційної справи такої юридичної особи.

У разі державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати реєстрації зміни місцезнаходження зобов'язаний передати за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи (ч. 2, 4 ст. 14 Закону).

Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити рекомендованим листом юридичну особу про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи (ч. 6 ст. 14 Закону).

Таким чином, взяття на облік реєстраційної справи, переданої з іншого органу державної реєстрації в зв'язку з реєстрацією зміни місцезнаходження юридичної особи, є обов'язком державного реєстратора. Стаття 14 Закону не передбачає підстав для відмови у взятті на облік реєстраційної справи.

Записи про зняття з обліку та взяття на облік реєстраційної справи в органі державної реєстрації вносяться до Єдиного державного реєстру довідково, не мають статусу окремої реєстраційної дії, їм не присвоюється відповідний номер.

Реєстраційна служба Броварського районного управління юстиції Київської області передала реєстраційну справу №1_355_002971_01 ТОВ "Атлантіс Мім" Реєстраційній службі Харківського міського управління юстиції згідно акту прийому-передачі реєстраційної справи від 16.05.2013 року № 44. (а. с. 36).

Проте з матеріалів справи слідує, що відповідно до довідки від 11.11.2013 року № 2190/18-02-12 про встановлення місцезнаходження платника податків ТОВ "Атлантіс Мім" місце знаходження платника податків не встановлено.

Відповідно до п. 12 ст. 19 вищевказаного Закону України у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Згідно п. 13 ст. 19 ЗУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті.

Відповідно до п.14 ст.19 ЗУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Пунктом 67.2. ст.. 67 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Окремо колегія суддів відзначає, що п. 11.10 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України І588 від 09.02.2011 р., зареєстрованого Міністерством юстиції України від 29.12.2011 р. № 1562/20300, передбачено вичерпний перелік умов, при настанні яких орган державної податкової служби може вимагати в судовому порядку скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, а саме якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом та у разі: неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів податкової звітності; якщо установчі документи суперечать чинному законодавству; провадження діяльності, яка суперечить установчим документам та законодавству; наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Таким чином, позивачем не наведено жодних обґрунтованих підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Атлантіс Мім" щодо внесених даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про зміну юридичної адреси підприємства.

Доводи апеляційної скарги з наведених підстав висновків суду не спростовують.

Відповідно до ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Згідно ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на встановлені обставини справи, колегія суддів дійшла висновку, що постанова Сумського окружного адміністративного суду від 20.08.2013р. по справі № 818/6674/13-а прийнята з дотриманням норм чинного процесуального та матеріального права і підстав для її скасування не виявлено.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів в Харківській області залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 04.03.2014р. по справі № 820/1018/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Тацій Л.В. Судді Водолажська Н.С. Філатов Ю.М.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2014
Оприлюднено05.05.2014
Номер документу38478155
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/1018/14

Ухвала від 16.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маслій В.І.

Ухвала від 22.04.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Постанова від 04.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні