Постанова
від 28.04.2014 по справі 826/4026/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

28 квітня 2014 року 09:16 № 826/4026/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Саніна Б.В. розглянувши в скороченому провадженні адміністративну справу

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агентство сімейного відпочинку" про застосування заходів реагування ВСТАНОВИВ:

До судді Окружного адміністративного суду м. Києва Саніна Б.В. надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві (надалі - позивач/ГУ ДСНС у м. Києві) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агентство сімейного відпочинку» (надалі - відповідач/ТОВ «Агентство сімейного відпочинку»), в якому просить суд:

1. Прийняти адміністративний позов ГУ ДСНС України у м. Києві до розгляду у скороченому провадженні;

2. Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення подальшої експлуатації приміщень ТОВ «Агентство сімейного відпочинку» (код:34453644) за адресою: вул. Авіаконструктора Антонова, 5-Б у Солом'янському районі у м. Києві;

3. Визначити спосіб виконання судового рішення у порядку, передбаченому наказом МНС України від 21.10.2004 р. №130 «Про затвердження Інструкції про порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів», зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 08.11.2004 р. за №1416/10015, шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощитки та вхідні двері приміщень ТОВ «Агентство сімейного відпочинку», за адресою: вул. Авіаконструктора Антонова, 5-Б у Солом'янському районі у м. Києві;

4. Судові витрати покласти на ТОВ «Агентство сімейного відпочинку».

Ухвалою Окружного адміністративного суду у м. Києві від 28.03.2014 р. було відкрито скорочене провадження по адміністративній справі №826/4026/14.

08.04.2014 р. через відділ документального обігу та контролю суду до судді Саніна Б.В. на виконання вимог ухвали суду надійшла заява (вх. 01-5/25262 від 08.04.2014 р.) про відсутність у провадженні судів України або іншого органу, який в межах своєї компетенції вирішує спір, справи зі спору між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав та немає рішення цих органів з такого спору, а також про те, що недоліки, які були встановлені під час проведення перевірки відповідачем усунуті не були.

Позовні вимоги обґрунтовувалися тим, що виявлені у ході перевірки порушення відповідачем законодавства у сфері пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей, а тому застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення подальшої експлуатації підприємства є заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків.

Поряд із цим, 08.04.2014 р. через відділ документального обігу на контролю суду до судді Саніна Б.В. від відповідача надійшла заява (вх. 01-5/25469 від 08.04.2014 р.), в якій останнім повідомлялося, що ТОВ «Агентство сімейного відпочинку» за адресою: вул. Авіаконструктора Антонова, 5-Б має лише юридичну адресу та просила суд уточнити адресу, водночас жодних заперечень з приводу позовних вимог до суду надано не було.

Розглянувши наявні в матеріалах докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтується позов, оцінивши докази які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, в межах заявлених позивачем вимог та підстав звернення до суду, суд дійшов висновку про наступне.

Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. №877-V (далі - Закон №877) визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходами державного нагляду (контролю) - є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Згідно ч.5 ст.4 Закону №877 повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Якщо законом передбачено, що обґрунтованість вжиття органом державного нагляду (контролю) заходів реагування має бути підтверджена судом, орган державного нагляду (контролю) звертається до адміністративного суду з адміністративним позовом не пізніше наступного робочого дня з дня видання (прийняття) відповідного розпорядчого документа.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі наказу Солом'янського районного управління Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві (надалі - Солом'янське РУ ГУ ДСНС України у м. Києві) від 11.03.2014 р. №94 (надалі-Наказ №94), головному інспектору відділу ОЗНС та ЗЦЗ Солом'янського РУ ГУ ДСНС України у м. Києві Березану А.М., доручено в період з 12.03.2014 р. по 13.03.2014 р. здійснити позапланову перевірку ступеня виконання припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки від 25.02.2014 р., щодо приміщень ТОВ «Агентство сімейного відпочинку» за адресою: вул. Авіаконструктора Антонова, 5-Б у Солом'янському районі у м. Києві та видано посвідчення від 12.03.2014 р. №224 на проведення позапланової перевірки щодо виконання відповідачем припису від 25.02.2014 р., винесеного за результатами планової перевірки, проведеної у період з 06.02.2014 р. по 21.02.2014 р.

За результатами проведеної перевірки позивачем було складено акт від 13.03.2014 р. №460 перевірки додержання (виконання) законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб (надалі - Акт перевірки №460), в якому зафіксовано перелік встановлених порушень пожежної безпеки в приміщенні ТОВ «Агентство сімейного відпочинку».

З огляду на викладені в Акті №460 висновки, ТОВ «Агентство сімейного відпочинку» функціонує із порушенням правил та норм пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей.

Відповідно до ч.7 ст.7 Закону № 877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Водночас, відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту регулює Кодекс цивільного захисту України.

Відповідно до ст.68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно із пп.1, 2, 4, 10 ч.1 ст.70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання.

Факт допущення відповідачем встановлених порушень підтверджується наявними у матеріалах справи актами та фотознімками.

Крім того, суд критично ставиться до прохання відповідача, щодо уточнення місцезнаходження ТОВ «Агентство сімейного відпочинку», оскільки з матеріалів справи, зокрема з посвідчення на проведення перевірки №224 від 12.03.2014 р., Акту №460, які були отримані нарочно менеджером ТОВ «Агентство сімейного відпочинку» Капелькою Р.О., вбачається, що фактичне місцезнаходження відповідача за яким проводилася перевірка додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, знаходиться за адресою: вул. Авіаконструктора Антонова, 5-Б у Солом'янському районі у м. Києві, тому суд не вбачає підстав для його уточнення.

Відповідно до п.6.2 та п.6.4 Інструкції про порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів, затвердженої наказом МНС України від 21.10.2004 р. №130, постанова про застосування запобіжних заходів підлягає виконанню шляхом опечатування, опломбування, знеструмлення (якщо це можливо) з дати приведення її в дію. Зупинення роботи підприємства, окремого виробництва, експлуатації будівель, споруд, випуску пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного призначення шляхом знеструмлення може здійснюватися в присутності спеціаліста служби енергонагляду району (міста), а відключення виробничих дільниць, агрегатів, опалювальних приладів, дільниць електромережі - за присутності енергетика (електрика) відповідного об'єкта, на якому застосовується запобіжний захід. При залученні спеціаліста служби енергонагляду району (міста) посадова особа органу держпожнагляду, якій доручено приведення постанови в дію, направляє на адресу керівництва, де працює спеціаліст, відповідний лист із зазначенням дати та часу приведення постанови в дію.

Таким чином, враховуючи викладені положення та обставини, суд прийшов до висновку про доцільність та необхідність застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення подальшої роботи ТОВ «Агентство сімейного відпочинку» шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері приміщень відповідача.

Крім того, зазначене підтверджується наявними в матеріалах справи документами, зокрема: копією наказу Солом'янського районного управління ГУ ДСНС України у м. Києві від 11.03.2014 р. №94; копією посвідчення на проведення перевірки №224 від 12.03.2014 р.; копією акта перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб Солом'янського РУ ГУ ДСНС України у м. Києві від 13.03.2014 р. №460; фотознімками; копією протоколу КІП №093113/201 від 24.02.2014 р.;

Керуючись ст.ст. 7-11, 69-71, 86, 158-163, 167, 183 2 , 256 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агентство сімейного відпочинку» задовольнити повністю.

2. Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення подальшої роботи Товариства з обмеженою відповідальністю «Агентство сімейного відпочинку» (код ЄДРПОУ 34453644) за адресою: вул. Авіаконструктора Антонова, 5-Б у Солом'янському районі у м. Києві у порядку, передбаченому наказом МНС України від 21.10.2004 р. №130 «Про затвердження Інструкції про порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів», зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 08.11.2004 р. за №1416/10015, шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері приміщень Товариства з обмеженою відповідальністю «Агентство сімейного відпочинку» по вул. Авіаконструктора Антонова, 5-Б у Солом'янському районі у м. Києві.

3. Обов'язок щодо забезпечення виконання рішення суду покласти на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві.

4. Присудити Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві понесені судові витрати в розмірі 73 (сімдесят три) грн. 08 коп. з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Агентство сімейного відпочинку».

5. Роз'яснити, що згідно з ч.12 ст.183 2 КАС України, особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої п.5 ч.1 цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами.

Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя Б.В. Санін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.04.2014
Оприлюднено06.05.2014
Номер документу38528448
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4026/14

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 10.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грибан І.О.

Постанова від 28.04.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Санін Б.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні