Ухвала
від 06.05.2014 по справі 4/6-б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65

УХВАЛА

Від "06" травня 2014 р. Справа № 4/6-Б

Господарський суд Житомирської області у складі судді Омельяна О.С., при секретарі Гаврилюку О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи № 4/6-Б

за заявою Андрушівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області, ідентифікаційний код 38325032, місцезнаходження: 13400, Житомирська обл., м. Андрушівка, вул. Воб'яна, 26 (далі - Андрушівська ОДПІ, ініціюючий кредитор 1, кредитор 1),

Управління Пенсійного фонду України в Ружинському районі, ідентифікаційний код 20405124, місцезнаходження: 13600, смт. Ружин, вул. Леніна, 36-А (далі - УПФУ в Ружинському районі, ініціюючий кредитор 2, кредитор 2),

Ружинського районного центру зайнятості, ідентифікаційний код 22057905, місцезнаходження: 13600, смт. Ружин, вул. Бірюкова, 69а (далі - Ружинський РЦЗ, ініціюючий кредитор 3, кредитор 3)

до боржника Відкритого акціонерного товариства "Чорнорудка", ідентифікаційний код 00729345, місцезнаходження: 13621, Житомирська обл., Ружинський район, с. Жовтневе, вул. Шкільна, 1 (далі - ВАТ "Чорнорудка", боржник, банкрут)

про банкрутство,

інші учасники провадження у справі про банкрутство:

кредитор 4 - Житомирське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, ідентифікаційний код 13548797, місцезнаходження: 10014, м. Житомир, вул. Перемоги, буд. 7;

кредитор 5 - Товариство з обмеженою відповідальністю "Хліб України - Полісся", ідентифікаційний код 33178059, місцезнаходження: 10028, м. Житомир, вул. Максютова, буд. 157-А;

кредитор 6 - Приватне акціонерне товариство "Йосипівське", ідентифікаційний код 13546717, місцезнаходження: 13642, Житомирська обл., Ружинський район, село Йосипівка, вул. Грушевського, буд. 1;

кредитор 7 - Державне агентство резерву України, ідентифікаційний код 37472392, місцезнаходження: 01601, м. Київ, вул. Пушкінська, буд. 28;

відділ з питань банкрутства Головного управління юстиції Житомирської області, місцезнаходження: 10014, м. Житомир, майдан Соборний, 1

прокуратура Житомирської області, ідентифікаційний код 02909950, місцезнаходження: 10008, м. Житомир, вул. 1-го травня, буд. 11;

Регіональне відділення Фонду державного майна України по Житомирській області, місцезнаходження: 10008, м. Житомир, вул. 1 Травня 20;

Товарна біржа "Електронні торги України" (ідентифікаційний код 25219107, місцезнаходження: 01011, м. Київ, вул. Панаса Мирного, буд. 7, офіс 3) в особі філії Товарної біржи "Електронні торги України" в м. Запоріжжі (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 38477433, місцезнаходження: 69035, м. Запоріжжя, Орджонікідзевський район, вул. Суворова, буд. 4, офіс 4-5);

ліквідатор банкрута - арбітражний керуючий Шведюк Л.П., свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) від 16.07.2013 р. № НОМЕР_1, місцезнаходження: 10030, АДРЕСА_1;

за участі представників:

від ініціюючого кредитора 1: не з'явився;

від ініціюючого кредитора 2: Ковальчук О.В. - дов. від 22.01.2014 р. № 315/06;

від ініціюючого кредитора 3: не з'явився;

від боржника: ліквідатор банкрута - Шведюк Л.П.;

від кредитора 4: не з'явився;

від кредитора 5: не з'явився;

від кредитора 6: не з'явився;

від кредитора 7: не з'явився;

від відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції Житомирської області - Ольшанська С.Г. - дов. від 09.01.2014 р.;

від прокуратури Житомирської області - не з'явився;

від Товарної біржі "Електронні торги України" в особі філії Товарної біржи "Електронні торги України" в м. Запоріжжі - не з'явився;

від Регіонального відділення Фонду державного майна України по Житомирській області - Заруцька І.В. - дов. від 24.02.2014 р. № 03/649, -

встановив:

у провадженні господарського суду Житомирської області знаходиться справа про банкрутство ВАТ "Чорнорудка".

Ухвалою господарського суду від 28.04.2014 р. призначено наступне судове засідання для розгляду справи, заяви управління Пенсійного фонду України в Ружинському районі Житомирської області від 15.01.2014 р. № 227/06 з вимогами до боржника на суму 42116,37 грн. витрат на виплату та доставку пенсій, заяви Державного агентства резерву України про заміну кредитора по справі, заяви ПАТ "Йосипівське" від 15.04.2014 р. № 11 про заміну кредитора по справі правонаступником на 06.05.2014 р. о 15:30 год.; зобов'язано ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шведюк Л.П., УПФ України в Ружинському районі вчинити певні дії та надати до господарського суду витребувані документи.

Судом встановлено, що особи, які беруть участь у справі, але не з'явилися у засідання, повідомлені про час і місце розгляду справи своєчасно та з дотриманням вимог ГПК України, що підтверджується реєстром на відправку рекомендованої кореспонденції, який містить інформацію про надсилання кредиторам 1, 3, 4-7 відповідних поштових відправлень - копій ухвали господарського суду Житомирської області від 28.04.2014 р.

До початку судового засідання 06.05.2014 р. до господарського суду від ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шведюк Л.П. надійшли наступні документи:

- клопотання від 24.04.2014 р. № 02-01/14 про долучення до матеріалів справи документів;

- клопотання від 24.04.2014 р. № 02-01/16 про затвердження звіту про відшкодування витрат арбітражного керуючого у сумі 122109,38 грн.;

- клопотання від 24.04.2014 р. № 02-01/18 про затвердження звіту про відшкодування витрат арбітражного керуючого за період з 01.10.2013 р. по 31.03.2014 р. у сумі 4500 грн.;

- клопотання від 24.04.2014 р. № 02-01/15 про затвердження звіту про оплату послуг арбітражного керуючого за період з 01.10.2013 р. по 31.03.2014 р. у сумі 14332,00 грн.;

- клопотання від 24.04.2014 р. № 02-01/17 про продовження строку ліквідаційної процедури банкрута та повноважень ліквідатора банкрута на три місяці;

- клопотання про долучення до матеріалів справи виписки про банківські рахунки банкрута.

Розглянувши клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шведюк Л.П. від 24.04.2014 р. про продовження строку ліквідаційної процедури банкрута та повноважень ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шведюк Л.П. на три місяці, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Ухвалою господарського суду від 17.10.2013 р. (суддя Лозинська І.В.), зокрема, продовжено ліквідаційну процедуру боржника до 29.05.2014 р.

За змістом ч. 2 ст. 22 Закону України "Про відновлення платоспроможносі боржника або визнання його банкрутом" в редакції до 19.01.2013 р. (далі - Закон про банкрутство), загальний строк ліквідаційної процедури боржника не може перевищувати 18 місяців. Господарський суд може продовжити цей строк на шість місяців, якщо інше не передбачено цим Законом про банкрутство.

Відповідно до роз'яснень, які викладено у п. 86 постанови Пленуму Верховного Суду україни № 15 від 18.12.2009 р. "Про судову практику в справах про банкрутство" (далі - Постанова № 15) зазначено, що ліквідатор зобов'язаний вчинити ліквідаційні заходи і передати на затвердження господарському суду звіт та ліквідаційний баланс у встановлений строк, проте, невиконання ліквідатором цих дій у граничні строки, визначені Законом про банкрутство, не є підставою для припинення провадження у справі. Наслідків перевищення строку ліквідаційної процедури, як зазначено у зазначеній постанові, Закон не містить.

Частиною третьою ст. 24 Закону про банкрутство визначено, що ліквідатор виконує свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Присутніми в судовому засіданні представниками відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції Житомирської області, Регіонального відділення Фонду державного майна України по Житомирській області та кредитора 2 підтримано клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шведюк Л.П.

Беручи до уваги наведене, ураховуючи, що всі необхідні заходи, що є обов'язковими для здійснення в ліквідаційній процедурі банкрута, ліквідатором боржника в межах строку ліквідаційної процедури в повному обсязі у відповідності до ст. 32 зазначеного Закону з об'єктивних причин наразі не виконано, проте ліквідатором такі заходи активно вживаються, господарський суд визнає за необхідне клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шведюк Л.П. від 24.04.2014 р. задовольнити, продовжити строк ліквідаційної процедури Відкритого акціонерного товариства "Чорнорудка" та повноважень ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шведюк Л.П. на 3 місяці з 29.05.2014 р. до 29.08.2014 р.

Судом розглядається заява Державного агентства резерву України про заміну кредитора у справі, що надійшла на адресу господарського суду 22.04.2014 р. (Т 11, а.с. 118-134).

Присутні в судовому засіданні представники кредитора 2, відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції Житомирської області, Регіонального відділення Фонду державного майна України по Житомирській області та ліквідатор банкрута вважають за необхідне заяву Державного агентства резерву України задовольнити, замінити кредитора по справі Державний комітет України з державного матеріального резерву правонаступником Державним агентством резерву України.

Відповідно до пункту 1 Указу Президента України "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" від 09.12.2010 № 1085/2010 утворено Державне агентство резерву України, реорганізувавши Державний комітет України з державного матеріального резерву. Пунктом 5 зазначено Указу встановлено, що міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, що утворюються шляхом реорганізації центральних органів виконавчої влади, є правонаступником органів, які реорганізуються.

Відповідно до ст. 25 ГПК України у разі припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову заміни сторони чи третьої особи її правонаступником господарський суд виносить ухвалу.

Ураховуючи викладене, господарський суд вбачає заяву Державного агентства резерву України підставною і обґрунтованою у зв'язку із чим вважає за необхідне заяву задовольнити та замінити кредитора Державний комітет України з державного матеріального резерву правонаступником Державним агентством резерву України.

Розглянувши заяву УПФУ в Ружинському районі від 15.01.2014 р. № 227/06 з вимогами до боржника у сумі 42116,37 грн. витрат на виплату та доставку пенсій, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Постановою господарського суду від 29.05.2012 р. визнано банкрутом АТ "Чорнорудка", відкрито ліквідаційну процедуру строком на один рік - до 29.05.2013 р.; призначено ліквідатором у справі про банкрутство ВАТ "Чорнорудка" арбітражного керуючого Шведюк Л. П.

17.01.2014 р. до господарського суду надійшла заява управління Пенсійного фонду України в Ружинському районі Житомирської області від 15.01.2014 р. № 227/06 з вимогами до боржника 42116,37 грн. витрат на виплату та доставку пенсій (Т 10, а.с 208-218).

Ухвалою господарського суду від 20.01.2014 р., зокрема, прийнято заяву управління Пенсійного фонду України в Ружинському районі Житомирської області від 15.01.2014 р. № 227/06 з вимогами до боржника 42116,37 грн. витрат на виплату та доставку пенсій та призначено до розгляду у судовому засіданні 18.02.2014 р. о 15:00; зобов'язано УПФ України в Ружинському районі та ліквідатора банкрута вчинити певні дії та надати до господарського суду витребувані документи (Т10, а.с. 220-221).

Вказані суми заборгованості обґрунтовуються УПФУ в Ружинському районі розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до п.п. "б-з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (Т10, а.с. 211, 214, 215, 218).

Представником кредитора 2 в судовому засіданні підтримано заяву від 15.01.2014 р. № 227/06 з вимогами до боржника на суму 42116,37 грн. витрат на виплату та доставку пенсій. Окрім цього, заявлено клопотання про долучення до матеріалів справи фіскального чеку від 15.01.2014 р. № 9454.

Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Шведюк Л.П. в судовому засіданні зазначено про відхилення вимог кредитора у розмірі 42116,37 грн., оскільки вказані вимоги не є поточними та не є витратами, пов'язаними з ліквідацією банкрута.

Вирішуючи заявлені вимоги господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Згідно з розділом 15 (Прикінцеві положення) Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", пенсії на пільгових умовах призначаються на підставі законодавства, що діяло раніше, тобто на підставі Закону України "Про пенсійне забезпечення.

Відповідно до абз. 4 п. 1 ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", підприємства і організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та ін. корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20% з наступним збільшенням її щороку на 10% до 100 відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

Порядок відшкодування фактичних витрат по виплаті та доставці пенсій передбачений Інструкцією про порядок обчислення та сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яку затверджено постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року №21-1 і зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за №64/8663.

Відповідно до п. 6.1 вказаної Інструкції, відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в таких розмірах: для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції, - фактичні витрати на виплату і доставку пенсій працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім працівників, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, у таких розмірах: 20 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2004 році; 30 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2005 році; 40 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2006 році; 50 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2007 році; 60 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2008 році; 70 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2009 році; 80 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2010 році; 90 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2011 році; 100 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених з 2012 року.

Відповідно до зазначеної п. 6.4 Інструкції розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенсій.

Пунктами 6.8, 6.9 Інструкції, передбачено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Не сплачені та/або несвоєчасно сплачені суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, зазначених в абзаці другому пункту 6.1 цієї Інструкції, стягуються з нарахуванням пені та штрафних санкцій відповідно до норм Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Відшкодування сум і фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.

Разом з тим, згідно з ч. 1 ст. 23 Закону про банкрутство з дня прийняття господарським судом постанови про визнання банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав.

У листі Вищого господарського суду України від 05.02.2010 р. №05-06/520/78 «Щодо деяких питань розгляду справ про банкрутство» зазначено, що відповідно до ст. 23 Закону про банкрутство у зв'язку з визнанням боржника банкрутом в такої особи виникає особливий статус, який є значно відмінним від статусу боржника. Виходячи з аналізу положень ст.ст. 23, 25, 30, 31 Закону про банкрутство в ліквідаційній процедурі нові зобов'язання у банкрута в особі його органу управління - ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть виникати виключно у випадках, прямо передбачених Законом про банкрутство. Такими випадками є зобов'язання з оплати комунальних і експлуатаційних витрат та інших витрат, пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури (ч. 9 ст. 30 Закону про банкрутство).

Згідно з абз. 10 ч. 1 ст. 25 Закону про банкрутство ліквідатор повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю, тому після звільнення працівників підприємства - банкрута фонд оплати праці не формується і не сплачуються витрати на виплату і доставку пенсій.

Виходячи зі змісту вказаних норм, поточні кредитори можуть звернутися в ліквідаційній процедурі з грошовими вимогами до банкрута, які виникли за період після порушення провадження у справі і до дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом.

Законами України врегульовано порядок покриття витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, шляхом введення окремого виду збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Для платників збору, визначених п.п. 1, 2 ст. 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до п.п. «б-з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого ст. 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Статтею 4 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» встановлена ставка збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Отже, суми витрат на виплату та доставку пільгових пенсій є окремим видом збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, у зв'язку з чим на них також розповсюджується дія норм, які передбачені ч. 1 ст. 23 Закону про банкрутство.

З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку, що вимоги УПФУ в Ружинському районі по сплаті фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до п.п. «б-з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за період з 01.12.2012 р. по 31.12.2013 р. в сумі 42116,37 грн. не мають характеру поточних, оскільки виникли після прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом.

При цьому суд також ураховує правову позицію, викладену у постановах Верховного Суду України від 08.04.2014 р. у справі № 3-6гс14 та від 08.04.2014 р. у справі № 3-8гс14 які прийняті за наслідками розгляду заяв про перегляд судових рішень з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, в яких зазначено, що заявлені в ліквідаційній процедурі банкрута вимоги управління Пенсійного фонду України з відшкодування фактичних витрат на доставку і виплату пенсій, які понесені управлінням у ліквідаційній процедурі, не мають характеру поточних у розумінні статті 1 Закону, оскільки виникли після винесення господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури, під час якої не виникає будь-яких нових зобов'язань, що можуть бути заявлені в порядку ч. 1 ст. 23 Закону.

Відповідно до ст. 111-28 ГПК України рішення Верховного Суду України, прийняте за наслідками розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначену норму права, та для всіх судів України. Суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність із рішеннями Верховного Суду України. Невиконання судових рішень Верховного Суду України тягне за собою відповідальність, установлену законом.

Ураховуючи викладене в сукупності господарський суд прийшов до висновку про необхідність відхилення вимог УПФУ в Ружинському районі зі сплати фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з 01.12.2012 р. по 31.12.2013 р. в сумі 42116,37 грн.

Судом розглядаються клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шведюк Л.П. від 24.04.2014 р. № 02-01/18 про затвердження звіту про відшкодування витрат арбітражного керуючого за період з 01.10.2013 р. по 31.03.2014 р. в сумі 4500,00 грн. (вх. № 02-20/501/14 від 06.05.2014 р.) та клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шведюк Л.П. від 24.04.2014 р. № 02-01/16 (вх. № 02-20/501/14 від 06.05.2014 р.) про затвердження звіту про відшкодування витрат арбітражного керуючого в сумі 122 109,38 грн.

Присутні в судовому засіданні учасники провадження у справі про банкрутство вважають за необхідне затвердити подані ліквідатором банкрута звіти.

Відповідно до ч. 12, 16 ст. 3-1 Закону про банкрутство оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника. Звіт про відшкодування витрат арбітражного керуючого затверджується рішенням комітету кредиторів та ухвалою господарського суду. Ухвала може бути оскаржена у встановленому порядку.

Рішенням комітету кредиторів боржника від 18.04.2014 р. затверджено звіт про відшкодування витрат арбітражного керуючого за період з 01.10.2013 р. по 31.03.2014 р. в сумі 4500,00 грн. та звіт про відшкодування витрат арбітражного керуючого в сумі 122109,38 грн., що підтверджується протоколом засідання комітету кредиторів ВАТ "Чорнорудка" від 18.04.2014 р.

На підтвердження витрат, понесених арбітражним керуючим Шведюк Л.П. під час виконання обов'язків ліквідатора банкрута за період з 01.10.2013 р. по 31.03.2014 р. в сумі 4500,00 грн., до звіту додано копію трудової угоди від 01.08.2012 р., копію акту виконаних робіт від 31.03.2014 р., звіту про оплату послуг охоронника ОСОБА_7 (Т.11, а.с.170-172).

На підтвердження витрат, понесених арбітражним керуючим Шведюк Л.П. під час виконання обов'язків ліквідатора банкрута в сумі 122109,38 грн., до звіту додано:

- копії банківських виписок, що підтверджують здіснення розрахунково-касових операцій на суму 1531,86 грн. (Т. 11, а.с. 175-176 ) ;

- копії договорів про проведення незалежної оцінки від 12.07.2012 р. та актів прийому-передачі робіт по незалежній оцінці, платіжного доручення № 7 від 20.08.2013 р., що підтверджують витрати в розмірі 25 830,00 грн. (Т.11 а.с. 181);

- копії договору про підтвердження невідшкодованих витрат від 31.07.2013 р. №32/13; акту приймання-здачі виконаних аудиторських робіт згідно договору № 32/13 від 31.07.2013 р. та платіжного доручення від 20.08.2013 р. № 06, що підтверджують витрати в розмірі 5500,00 грн. (Т11, а.с. 182-184);

- копії договору доручення на організацію аукціону (відкритих торгів) від 30.10.2012 р. № 1, акту приймання-передавання наданих послуг за договором доручення на організацію аукціону (відкритих торгів) від 30.10.2012 р. № 1 та платіжного доручення від 20.08.2013 р. № 08, що підтверджують витрати в розмірі 6174,06 грн. (Т.11, а.с. 185);

- копії платіжних відомостей про виплату заробітної плати охоронникам майна банкрута та бухгалтеру банкрута, що підтверджують витрати в розмірі 83073,46 грн. (Т. 11, а.с. 190-202).

Оригінали наданих ліквідатором банкрута копій документів оглянуто в судовому засіданні.

Дослідивши докази понесених арбітражним керуючим Шведюк Л.П. витрат у ліквідаційній процедурі банкрута судом встановлено, що матеріалами справи документально підтверджено фактичні витрати Шведюк Л.П. у розмірі 4500, 00 грн. за період з 01.10.2013 р. по 31.03.2014 р. та у сумі 122 109,38 грн., які пов'язані з провадженням у справі про банкрутство та витрачені в ході виконання обов'язків ліквідатора банкрута у зв'язку із здійсненням заходів з ліквідації банкрута.

Ураховуючи вимоги Закону про банкрутство стосовно порядку відшкодування витрат арбітражного у справах про банкрутство, обґрунтованість понесених витрат, а також погодження зазначених звітів комітетом кредиторів боржника, господарський суд приходить до висновку про необхідність затвердження звітів ліквідатора банкрута Шведюк Л.П. про відшкодування витрат арбітражного керуючого за період з 01.10.2013 р. по 31.03.2014 р. в сумі 4500,00 грн. та про відшкодування витрат арбітражного керуючого в сумі 122109,38 грн.

Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Шведюк Л.П. в судовому засіданні заявлено усне клопотання про відкладення розгляду клопотання ліквідатора банкрута від 24.04.2014 р. № 02-01/15 про затвердження оплати послуг арбітражного керуючого за період виконання обов'язків ліквідатора ВАТ "Чорнорудка" з 01.10.2013 р. по 31.03.2014 р. на суму 14332,00 грн.

Учасники процесу вважають за необхідне задовольнити зазначене клопотання ліквідатора банкрута.

Господарський суд вважає за можливе задовольнити заявленне усне клопотання та відкласти розгляд клопотання ліквідатора банкрута від 24.04.2014 р. № 02-01/15 про затвердження оплати послуг арбітражного керуючого за період виконання обов'язків ліквідатора ВАТ "Чорнорудка" з 01.10.2013 р. по 31.03.2014 р. на суму14332,00 грн.

Розглянувши заяву Приватного акціонерного товариства "Йосипівське" від 15.04.2014 р. № 11 про заміну кредитора по справі правонаступником, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Як вбачається з наданої суду копії протоколу проведення загальних зборів Відкритого акціонерного товариства "Йосипівське" від 03.11.2011 р. № 1 загальними зборами прийнято рішення змінити повну назву Відкритого акціонерного товариства "Йосипівське" на Приватне акціонерне товариство Йосипівське. Вказаним протоколом загальних зборів внесено та затверджено зміни та доповнення до статуту товариства шляхом затвердження нової редакції статуту Приватного акціонерного товариства "Йосипівське" та її реєстрації.

Відповідно до роз'яснень, які містяться в п. 1.4 постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" від 26 грудня 2011 року № 18, господарським судам необхідно враховувати, що сама лише зміна найменування юридичної особи не означає її реорганізації, якщо при цьому не змінюється організаційно-правова форма даної особи. Зміна типу акціонерного товариства з приватного на публічне не є його реорганізацією (стаття 5 Закону України "Про акціонерні товариства"). Водночас зміна найменування юридичної особи тягне за собою необхідність у державній реєстрації змін до установчих документів, порядок проведення якої викладено у статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". У разі коли така зміна сталася у процесі вирішення спору господарським судом, про неї обов'язково зазначається в описовій частині рішення (при цьому у мотивувальній частині, за необхідності, також зазначається нове найменування учасника судового процесу - наприклад, у разі задоволення позову до нього) або в ухвалі, якою закінчується розгляд справи.

Якщо ж зміна найменування юридичної особи пов'язана зі зміною організаційно-правової форми юридичної особи (статті 104 - 108 Цивільного кодексу України), то йдеться про її реорганізацію, що потребує вчинення господарським судом процесуальної дії, зазначеної в частині третій статті 25 ГПК України.

Ураховуючи наведений факт зміни типу акціонерного товариства зазначеного кредитора та зважаючи на викладені роз'яснення суду касаційної інстанції місцевий господарський суд вважає за необхідне відмовити у задоволенні заяви Приватного акціонерного товариства "Йосипівське" від 15.04.2014 р. № 11 про заміну кредитора по справі правонаступником.

Разом з тим, суд вважає за необхідне прийняти до відома зміну найменування кредитора в частині зміни типу акціонерного товариства з Відкрите акціонерне товариство "Йосипівське" на Приватне акціонерне товариство "Йосипівське" (ідентифікаційний код 13546717, місцезнаходження: 13642, Житомирська обл., Ружинський район, село Йосипівка, вул. Грушевського, буд. 1).

У судовому засіданні ліквідатором банкрута також надано пояснення, що аукціон з реалізації майна банкрута початок якого був призначений на 07.04.2014 р. не відбувся у зв'язку із відсутністю бажаючих придбати майно та що організатором аукціону буде проведено повторний аукціон з продажу майна банкрута.

Статтею 77 ГПК України передбачено, що господарський суд відкладає в межах строків, встановлених статтею 69 цього Кодексу, розгляд справи, коли за якихось обставин спір не може бути вирішено в даному засіданні. Такими обставинами, зокрема, є неподання витребуваних доказів та/або необхідність витребування нових доказів.

Зважаючи на те, що доказів виконання в повному обсязі необхідних заходів, що є обов'язковими для здійснення в ліквідаційній процедурі банкрута в межах строку ліквідаційної процедури, ліквідатором боржника не надано, господарський суд вважає за необхідне відкласти розгляд справи в межах ліквідаційної процедури.

Керуючись ст.ст. 25, 77, 86, 111-28 ГПК України, ст.ст. 3-1, 22-32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції до 19.01.2013 р., господарський суд Житомирської області, -

ухвалив:

1. Клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шведюк Л.П. від 24.04.2014 р. задовольнити, продовжити строк ліквідаційної процедури Відкритого акціонерного товариства "Чорнорудка" та повноважень ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шведюк Л.П. на 3 місяці з 29.05.2014 р. до 29.08.2014 р.

2. Задовольнити заяву Державного агентства резерву України про заміну кредитора у справі та замінити кредитора Державний комітет України з державного матеріального резерву правонаступником Державним агентством резерву України.

3. Відхилити вимоги УПФУ в Ружинському районі зі сплаті фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з 01.12.2012 р. по 31.12.2013 р. в сумі 42116,37 грн.

4. Затвердити звіти ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шведюк Л.П. від 24.04.2014 р. про відшкодування витрат арбітражного керуючого у ліквідаційній процедурі в сумі 4500,00 грн. (вх. № 02-20/501/14 від 06.05.2014 р.) та в сумі 122109,38 грн.(вх. № 02-20/502/14 від 06.05.2014 р.).

5. Відкласти розгляд клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шведюк Л.П. від 24.04.2014 р. № 02-01/15 про затвердження оплати послуг арбітражного керуючого за період виконання обов'язків ліквідатора ВАТ "Чорнорудка" з 01.10.2013 р. по 31.03.2014 р. на суму 14332,00 грн.

6. Відмовити у задоволенні заяви Приватного акціонерного товариства "Йосипівське" від 15.04.2014 р. № 11 про заміну кредитора по справі правонаступником.

7. Прийняти до відома зміну найменування кредитора в частині зміни типу акціонерного товариства з Відкрите акціонерне товариство "Йосипівське" на Приватне акціонерне товариство "Йосипівське" (ідентифікаційний код 13546717, місцезнаходження: 13642, Житомирська обл., Ружинський район, село Йосипівка, вул. Грушевського, буд. 1).

8. Інформацію ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шведюк Л.П. про хід здійснення ліквідаційної процедури взяти до відома.

9. Призначити наступне судове засідання на "24" червня 2014 р. о 10:00 в приміщенні господарського суду Житомирської області, каб. № 110.

10. Зобов'язати ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шведюк Л.П. надати до господарського суду в наступне судове засідання:

- проміжний звіт про проведену роботу підтверджений документально та погоджений на засіданні комітету кредиторів;

- протокол засідання комітету кредиторів боржника, на якому розглядався звіт про проведену роботу, докази повідомлення членів комітету кредиторів про час і місце засідань, реєстр прибулих в зазначені засідання.

11. Копію ухвали направити на адреси Андрушівської ОДПІ ГУ Міндоходів у Житомирській області, Ружинського районного центру зайнятості, Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Товариства з обмеженою відповідальністю "Хліб України - Полісся", ПрАТ "Йосипівське", Державного агентства резерву України, Товарної біржі "Електронні торги України" в особі філії Товарної біржі "Електронні торги України" в м. Запоріжжі , ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Шведюк Л.П.

Суддя Омельян О.С.

Розрахунок розсилки:

1 - а/к Шведюк Л.П. (10030, АДРЕСА_2) - рек.;

2 - Андрушівська ОДПІ (13400, Житомирська обл., м. Андрушівка, вул. Воб'яна, 26) - рек.;

3 - прокуратура Житомирської області (10008, м. Житомир, вул. 1 Травня, 11) - рек.;

4 - ПрАТ "Йосипівське" (13642, Житомирська обл., Ружинський район, с. Йосипівка) - рек.;

5 - ТОВ "Хліб України-Полісся" (10028, м. Житомир, вул. Максютова, 157-А) - рек.;

6 - Державний комітет України з державного матеріального резерву (01601, м. Київ, вул. Пушкінська, 28) - рек.;

7 - Житомирське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (10014, м. Житомир, вул. Перемоги, 7) - рек.;

8 - Ружинський РЦЗ (13600, Житомирська обл., смт. Ружин, вул. Бірюкова, 69-а) - рек.

9 - філія Товарної біржи "Електронні торги України" в м. Запоріжжі (69035, м. Запоріжжя, Орджонікідзевський район, вул. Суворова, буд. 4, офіс 4-5) - рек.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення06.05.2014
Оприлюднено13.05.2014
Номер документу38597498
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/6-б

Ухвала від 17.03.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Омельян О.С.

Ухвала від 24.02.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Омельян О.С.

Ухвала від 28.01.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Омельян О.С.

Ухвала від 16.12.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Омельян О.С.

Ухвала від 28.10.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Омельян О.С.

Ухвала від 11.09.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Омельян О.С.

Ухвала від 01.09.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Омельян О.С.

Ухвала від 06.05.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Омельян О.С.

Ухвала від 28.04.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Омельян О.С.

Ухвала від 18.02.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Омельян О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні