Ухвала
від 30.04.2014 по справі 820/1083/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 квітня 2014 р.Справа № 820/1083/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Рєзнікової С.С.

Суддів: Катунова В.В. , Ральченка І.М.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 25.02.2014р. по справі № 820/1083/14

за позовом Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області

до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві

третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "АППС-О-РАМА"

про скасування державної реєстрації та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Державна податкова інспекція у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- зобов'язати Реєстраційну службу ГУ юстиції в м. Києві скасувати державну реєстрацію зміни місцезнаходження ТОВ "АППС-О-РАМА" за адресою: вул. Авіаційна, 3-А, м. Харків, 61166, про що зроблено запис №10741070004044469 від 03.12.2013р.

В обґрунтування позову зазначив, що під час внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців змін до відомостей про ТОВ "АППС-О-РАМА", третьою особою було зазначено відомості про місцезнаходження, які не відповідають юридичній адресі підприємства, у зв'язку із чим внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості є недостовірними.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 25.02.14 року у задоволенні позову Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві, третя особа - ТОВ "АППС-О-РАМА" про скасування державної реєстрації та зобов'язання вчинити певні дії відмовлено.

Позивач, не погодившись з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати вказану постанову та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги позивач посилається на порушення судом першої інстанції при прийнятті рішення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного, на його думку, вирішення спору судом першої інстанції.

Колегія суддів, у відповідності до ч. 1 ст. 197 КАС України, розглядає справу у порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що 03.12.2013р. відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківського району реєстраційної служби Головного управління юстиції м. Києва до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних-осіб підприємців внесено запис №10741050005044469 про державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "АППС-О-РАМА" щодо зміни місцезнаходження юридичної особи та інших змін.

Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серія АГ №608394 від 08.01.2014р. вбачається, що адресою місцезнаходження ТОВ "АППС-О-РАМА" є 61166, Харківська область, м. Харків, вул. Авіаційна, буд.3-А. (а.с.6-8)

03.12.2013р. ТОВ "АППС-О-РАМА" подав державному реєстратору відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківського району реєстраційної служби Головного управління юстиції м. Києва документи, передбачені ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15 травня 2003 року.

Позивачем 13.12.2013 р. складено довідку про встановлення місцезнаходження платника податків №2107/20-30-07-11, якою встановлено відсутність юридичної особи за місцезнаходженням: 61166, Харківська область, м. Харків, вул. Авіаційна, буд.3-А.

На виконання вимог ст.14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківському району реєстраційної служби Головного управління юстиції м. Києва було знято з обліку та передано реєстраційну справу ТОВ "АППС-О-РАМА" до Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, у зв'язку зі зміною місцезнаходження ТОВ "АППС-О-РАМА"

09.01.2014р. до Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції надійшла реєстраційна справа ТОВ "АППС-О-РАМА", яка була поставлена на облік.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що під час вчинення реєстраційної дії з реєстрації змін до установчих документів ТОВ "АППС-О-РАМА" щодо зміни місцезнаходження юридичної особи відповідач діяв у межах повноважень та з додержанням норм Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Зміни до установчих документів юридичної особи підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом (ч.3 ст.4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців").

Згідно ч.3 ст.8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Відповідно до ч.2 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Перелік документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів визначено у ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.

Державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

З матеріалів справи вбачається, що згідно п.2.2. статуту ТОВ "АППС-О-РАМА", адреса місцезнаходження останнього є 61166, Харківська область, м. Харків, вул. Авіаційна, буд. 3-А. Зазначені зміни до установчих документів були здійсненні за рішенням загальних зборів ТОВ "АППС-О-РАМА", які відбулися 05.09.2013р., що підтверджується протоколом позачергових загальних зборів №3 від 05.09.2013р.

Колегією суддів встановлено, що документи, подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "АППС-О-РАМА", відповідали вимогам положень ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та подані уповноваженою особою.

Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що запис про проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "АППС-О-РАМА" вчинений з порушенням закону, а саме: відповідач під час внесення змін до установчих документів вказав адресу місцезнаходження, за якою підприємство не значиться.

З метою підтвердження місцезнаходженням третьої особи за адресою реєстрації: м. Харків, вул. Авіаційна, буд. 3-А, позивачем була проведена перевірка, за результатами якої складено довідку про встановлення місцезнаходження платника податків №2107/20-30-07-11 від 13.12.2013р.

На адресу державного реєстратора позивачем направлено повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням № 2906/18-02-15 від 13.12.2013 року за формою № 18-ОПП.

З цього приводу колегія суддів наголошує, що згідно вимог статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положеннями п.п.20.1.37 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України визначено, що контролюючий орган має право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Пунктом 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України передбачено право контролюючих органів в установленому законом порядку звертатися до суду з позовами про скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Колегія суддів також звертає увагу на те, що, відповідно до положень ст.ст.63 і 64 Податкового кодексу України, які визначають порядок обліку платників податків та Порядку обліку платників податків і зборів затвердженого наказом Міністерства фінансів України 09.12.2011 року № 1588, повноваження контролю реалізуються контролюючим органом лише відносно платника податків, який знаходиться на обліку в останнього.

Проте, враховуючи, що ТОВ "АППС-О-РАМА" на обліку у Державній податковій інспекції у Дзержинському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області не перебуває, у зв'язку з чим, колегія суддів дійшла висновку, що, на момент подання позову, позивач не мав повноважень із здійснення функцій контролю щодо ТОВ "АППС-О-РАМА".

Крім цього, посилання позивача на відсутність ТОВ "АППС-О-РАМА" за зареєстрованим місцезнаходженням не може бути підставою для скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що пов'язані із змінами в установчих документах, виходячи з наступного.

Згідно пунктів 12.4.,12.5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 09.12.2011 року № 1588, щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.

Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону.

Таким чином, зазначені позивачем обставини можуть бути підставою для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням та подальшого припинення юридичної особи на підставі положень п.5 ч.2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Суб'єкт владних повноважень має діяти виключно в межах та у спосіб, що встановлені законом, оскільки він виконує державні функції, і лише держава шляхом законодавчого регулювання визначає його завдання, межі його повноважень та спосіб, у який він здійснює ці повноваження. Розширене тлумачення суб'єктом владних повноважень способів здійснення своїх повноважень не допускається. У зв'язку з цим визначений законом предмет позову, з яким суб'єкт владних повноважень може звернутися до суду при здійсненні ним владних управлінських функцій, не підлягає розширеному тлумаченню.

Враховуючи те, що під час вчинення реєстраційної дії з реєстрації змін до установчих документів ТОВ "АППС-О-РАМА" щодо зміни місцезнаходження юридичної особи відповідач діяв у межах повноважень та з додержанням норм Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", то підстави для задоволення позову відсутні.

Суд першої інстанції належним чином оцінив надані докази і на підставі встановленого, обґрунтовано відмовив у задоволенні позову.

Відповідно до ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.

Колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції від 25.02.14 р. відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог позивача.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 197, п.1 ч.1 ст.198, ч.1 ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 25.02.2014р. по справі № 820/1083/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя (підпис)Рєзнікова С.С. Судді (підпис) (підпис) Катунов В.В. Ральченко І.М.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2014
Оприлюднено14.05.2014
Номер документу38610139
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/1083/14

Ухвала від 12.02.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ізовітова-Вакім О.В.

Ухвала від 30.04.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Постанова від 25.02.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ізовітова-Вакім О.В.

Ухвала від 28.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ізовітова-Вакім О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні