Постанова
від 30.04.2014 по справі 805/4361/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 квітня 2014 р. Справа №805/4361/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 13:43

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Кошкош О.О.

при секретарі Олійник А.І.

за участю представника позивача Заходи О.М.

представників відповідача Городової Т.К., Прянікова К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Коммунсервис» до Державної податкової інспекції в Калінінському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

4 квітня 2014 року позивач звернувся до суду з позовною заявою до Державної податкової інспекції в Калінінському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії.

В обґрунтування зазначив, що податковий орган безпідставно здійснив корегування показників податкової звітності з податку на додану вартість на підставі акту про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Коммунсервис» щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами покупцями та постачальниками за липень, серпень, жовтень, листопад, грудень 2013 року, що суперечить вимогам Податкового кодексу України.

Просив визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Калінінському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області щодо корегування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість ТОВ «Комунсервис» в розрізі контрагентів на підставі акту від 25 січня 2014 року за №173/05-63-22-03/37671665; зобов'язати відповідача привести до відповідності дані обліку та особового рахунку платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю «Коммунсервис», задекларовані за липень, серпень, жовтень, листопад, грудень місяці 2013 року та вилучити з АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» інформацію, внесену на підставі акту від 25 січня 2014 року за №173/05-63-22-03/37671665.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити їх у повному обсязі.

Представники відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнали, надали заперечення, в якому зазначили, що в ході перевірки не підтверджена реальність здійснення господарських операцій з придбання товарів у контрагентів-постачальників та їх подальшої реалізації підприємствам-покупцям. Таким чином, задекларований податковий кредит ТОВ «Коммунсервис» отриманий від контрагентів-постачальників внаслідок відсутності реальності здійснення господарський операцій сформований неправомірно та підлягає зменшенню до 0. Просили відмовити у повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Коммунсервис» (код ЄДРПОУ 37671665, 83017, Донецька область, м.Донецьк, бул.Шевченка б.31, кв.615) зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом 30.06.2011 року, є платником податку на додану вартість, що підтверджується довідкою з ЄДРПОУ.

25 лютого 2014 року ДПІ у Калінінському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області складено акт №92/05-63-22-03/37671665 перевірки місцезнаходження платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) з якого вбачається, що підприємство за адресою: 83017, м.Донецьк, бул.Шевченка, буд. 31, кв.135 не знаходиться, посадові та відповідальні особи за фінансово-господарську діяльність підприємства не встановлені.

25 лютого 2014 року ДПІ у Калінінському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області складено акт № 173/05-63-22-03/37671665 про неможливість проведення зустрічної перевірки ТОВ «Коммунсервис» щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами покупцями та постачальниками за липень, серпень, жовтень, листопада, грудень 2013 року, з висновків якого вбачається, що зустрічною звіркою не підтверджено реальність здійснення господарських операцій з придбання товарів у контрагентів-постачальників за липень 2013 року на суму ПДВ 63 301 грн., серпень 2013 року - 101 142 грн., жовтень 2013 року - 198 833 грн., листопад 2013 року - 479 037 грн., грудень 2013 року - 110 370 грн. та їх подальшої реалізації підприємствам-покупцям за липень 2013 року - 64 452 грн., серпень 2013 року - 110 142 грн., жовтень 2013 року - 201 251 грн., листопада 2013 грн. - 590 518 грн., грудень 2013 року - 110 370 грн.

Підставою таких висновків є не знаходження ТОВ «Коммунсервис» та первинних, бухгалтерських документів за податковою адресою. Також, за основу узяті акти перевірок про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Таймсервіс» та ТОВ «Адванса» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків.

У зв'язку з цим, відповідачем внесено в АІС «Податковий блок» коригування податкового кредиту та податкового зобов'язання ТОВ «Коммунсервис» за липень, серпень, жовтень, листопад, грудень місяці 2013 року, що підтверджується детальною інформацією по декларації, роздрукованої з АІС «Податковий блок».

При цьому, на підтвердження оренди нежитлового приміщення розташованого за адресою 83017, м.Донецьк, бул.Шевченка, буд. 31, кв.135, ТОВ «Коммунсервіс» до суду надано договір №116/12 від 01.11.2012 року на виконання послуг по оренді нежитлового приміщення укладений між ПАТ «ПВКТІ «Донецький Проектбудіндустрія».

Судом встановлено, що податкові повідомлення-рішення у відношенні позивача, на підставі акту зустрічної звірки, контролюючим органом не приймались.

17 березня 2014 року ТОВ «Коммунсервис» до ДПІ у Калінінському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області подана скарга щодо передчасного внесення результатів перевірки до електронних баз та розповсюдження цих результатів на рівні ДПІ України на підставі акту перевірки про неможливість проведення зустрічної звірки.

Відповідно до п. 73.5. ст. 73 Податкового Кодексу України з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Згідно наказу ДПА України від 22.04.11 №236 "Про затверджені Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкові служби зустрічних звірок" у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема, у зв'язку встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою) складається акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання.

Додатком № 3 Наказу № 236 чітко встановлений зразок форми акту про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, яким не передбачено можливості робити висновок щодо реальності (нереальності) вчинення господарських операцій платником податків, робити висновок про неправомірність формування платником податку свого податкового кредиту у відповідному звітному періоді та порушення останнім приписів Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

Тобто, складання акту за наслідками проведення саме зустрічної звірки не передбачено податковим законодавством, окрім акту про неможливість її проведення. Результати такої звірки можуть бути оформлені виключно у формі довідки.

З матеріалів справи вбачається, що за наслідками проведення зустрічної звірки відповідачем складено саме акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Коммунсервис» щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами покупцями та постачальниками за липень, серпень, жовтень, листопад, грудень 2013 року.

В порушення вищенаведених норм, відповідач у акті зробив висновки, що позивачем безпідставно сформований податковий кредит та податкове зобов'язання у зв'язку із здійсненням нікчемних правочинів.

З огляду на викладене, у спірних правовідносинах відповідачем порушено законодавчо встановлений порядок та спосіб проведення зустрічної звірки, а також порядок оформлення її результатів, передбачених п. 73.5 ст.73 Податкового кодексу України та Наказом № 236.

На підставі неправомірно складеного акту №173/05-63-22-03/37671665 від 25.02.2014 року, відповідачем здійснено коригування у АІС «Податковий блок» показників податкової звітності позивача за липень, серпень, жовтень, листопад, грудень 2013 року.

Основним завданням адміністративного судочинства, відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Отже, враховуючи те, що коригування здійснено неправомірно, належним засобом поновлення порушеного права є зобов'язання контролюючого органу відновити показники, самостійно задекларовані ТОВ «Коммунсервис».

Таким чином, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст.94 КАС України суд присуджує з Державного бюджету України на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору відповідно до задоволених вимог на суму 73,08 гривень.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 24, 71, 94, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Коммунсервис» до Державної податкової інспекції в Калінінському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Калінінському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області щодо корегування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість ТОВ «Комунсервис» в розрізі контрагентів на підставі акту від 25 січня 2014 року за №173/05-63-22-03/37671665.

Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Калінінському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області привести до відповідності дані обліку та особового рахунку платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю «Коммунсервис», задекларовані за липень, серпень, жовтень, листопад, грудень місяці 2013 року.

Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Калінінському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області вилучити з АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» інформацію, внесену на підставі акту від 25 січня 2014 року за №173/05-63-22-03/37671665.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Коммунсервис» судові витрати у розмірі 73 (сімдесят три) грн. 08 коп.

Повний текст постанови виготовлений 5 травня 2014 року.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови особами, які беруть участь у справі, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя Кошкош О.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2014
Оприлюднено16.05.2014
Номер документу38645319
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/4361/14

Постанова від 03.06.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

Ухвала від 16.05.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

Постанова від 03.06.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

Ухвала від 16.05.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

Постанова від 30.04.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 07.04.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні