Постанова
від 24.04.2014 по справі 815/1464/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1464/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 квітня 2014 року

15 год. 50 хв.

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Балан Я.В.

розглянувши в порядку письмового провадження за наявними матеріалами адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Одеській області до Саратської районної державної лікарні ветеринарної медицини про зобов'язання Саратську районну державну лікарню ветеринарної медицини вчинити дії по виконанню законних вимог Білгород-Дністровської об'єднаної державної фінансової інспекції № 840-61/724 від 13.06.2013 року, а саме: п. 2 в частині стягнення з винних осіб за допущені порушення, шляхом проведення претензійно-позовної роботи, з колишніх завідувачів Новоселівської дільниці ветеринарної медицини ОСОБА_1 (за період з 01.01.2010 року по 01.03.2012 року) та ОСОБА_2 (за період з 11.05.2012 року по 31.12.2012 року), колишньої завідуючої аптекою ОСОБА_3 (за ревізуємий період) коштів за надані послуги у сумі 462 000 грн. 06 коп.; відобразити в обліку дебіторську заборгованість перед Державним бюджетом; зобов'язання виконати п.п. 3, 4, 5 вимоги Білгород-Дністровської об'єднаної державної фінансової інспекції № 840-61/724 від 13.06.2013 року та стягнути з Саратської районної лікарні ветеринарної медицини кошти у сумі 9 000 грн. 58 коп. до Державного бюджету України, -

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась Державна фінансова інспекція в Одеській області (надалі - ДФІ в Одеській області) до Саратської районної державної лікарні ветеринарної медицини (надалі - Саратська РДЛВМ), з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, про зобов'язання Саратську районну державну лікарню ветеринарної медицини вчинити дії по виконанню законних вимог Білгород-Дністровської об'єднаної державної фінансової інспекції № 840-61/724 від 13.06.2013 року, а саме: п. 2 в частині стягнення з винних осіб за допущені порушення, шляхом проведення претензійно-позовної роботи, з колишніх завідувачів Новоселівської дільниці ветеринарної медицини ОСОБА_1 (за період з 01.01.2010 року по 01.03.2012 року) та ОСОБА_2 (за період з 11.05.2012 року по 31.12.2012 року), колишньої завідуючої аптекою ОСОБА_3 (за період з 01.01.2010 року по 31.12.2012 року) коштів за надані послуги у сумі 462 000 грн. 06 коп.; відобразити в обліку дебіторську заборгованість перед Державним бюджетом; зобов'язання виконати п.п. 3, 4, 5 вимоги Білгород-Дністровської об'єднаної державної фінансової інспекції № 840-61/724 від 13.06.2013 року та стягнути з Саратської районної лікарні ветеринарної медицини кошти у сумі 9 000 грн. 58 коп. до Державного бюджету України.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у ході проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Саратської районної державної лікарні ветеринарної медицини за період 01.01.2010 року по 31.12.2012 року виявлено допущення відповідачем у його діяльності порушень Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Наказу державного комітету ветеринарної медицини України № 85 від 13.04.2009 року, Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку. Затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995 року тощо, що призвело до завдання збитків підприємству, внаслідок неправомірних дій відповідальних за фінансово-господарську діяльність підприємства осіб та нанесення збитків державі.

Через канцелярію Одеського окружного адміністративного суду за вхід. № 10550/14 від 24.04.2014 року від представника позивача надійшла заява про розгляд справи в письмовому провадженні, у якій представник позивача позовні вимоги підтримала повністю, просила суд задовольнити їх з підстав, викладених в адміністративному позові та заяві про уточнення позовних вимог (том І аркуші справи 3-17, том ІІ аркуші справи 135-136, 137).

Через канцелярію Одеського окружного адміністративного суду за вхід. № 10552/14 від 24.04.2014 року від відповідача надійшла заява, у якій зазначено, що позов ДФІ в Одеській області відповідач підтримує повністю (том ІІ аркуш справи 138).

В судовому засіданні представник відповідача підтримав вищезазначену заяву.

Відповідно до приписів ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, вказану справу розглянуто в порядку письмового провадження за наявними матеріалами у справі.

Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги позивача, докази якими вони підтверджуються, з урахуванням наданої відповідачем заяви про визнання позову, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідно до ухвали Саратського районного суду Одеської області від 22.04.2013 року № 513/787/13-к, на підставі направлень № 96 від 29.04.201 року та № 103 від 07.05.2013 року, ревізійною групою очолюваною завідувачем сектором інспектування в Саратському районі Білгород-Дністровської об'єднаної ДФІ, проведено позапланову ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Саратської районної державної лікарні ветеринарної медицини за період з 01.01.2010 року по 31.12.2012 року, результати якої оформлено актом ревізії № 840-16/71 від 31.05.2013 року, який було підписано відповідачем без заперечень (том І аркуші справи 28-44).

У ході ревізії відповідачем було зроблено висновок про порушення позивачем: вимог п.п. 4.2, 4.3, 7.1, 7.2 Наказу Державного комітету ветеринарної медицини України «Про затвердження Порядку видачі ветеринарних документів» № 85 від 13.04.2009 року, що призвело до недоотримання доходів на загальну суму 462, 06 тис. грн., з яких недоотримано установою - 452,48 тис. грн., державним бюджетом - 9,58 тис. грн.; вимог п. 7.1 Наказу Державного комітету ветеринарної медицини України «Про затвердження Порядку видачі ветеринарних документів» № 85 від 13.04.2009 року та п.п. 1, 2, 3 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що призвело до безпідставного списання Саратської районною державною лікарнею ветеринарної медицини протягом 2010-2012 років ветеринарних свідоцтв Ф2 у кількості 1 120 штук на загальну суму 2136,0 грн.; п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що призвело до нестачі 3-х транспортних засобів; п. 2.1 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995 року та п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», в результаті чого протягом 2010-2012 років безпідставно було списано бензин на автомобіль DAEWOO LANOS, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 та CHERI AMULET, державний реєстраційний номер НОМЕР_2 у кількості 10 369 л на загальну суму 77 583 грн. 66 коп.

На виконання п. 46 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого Постановою кабінету Міністрів України № 550 від 20.04.2006 року (із змінами та доповненнями), враховуючи. Що вищезазначені порушення не були в повному обсязі усунуті у ході ревізії, 13.06.2013 року Білгород-Дністровською ОДФІ на адресу Саратської районної державної лікарні ветеринарної медицини направлено вимогу щодо усунення порушень, виявлених в ході позапланової документальної ревізії фінансово-господарської діяльності Саратської районної державної лікарні ветеринарної медицини № 840-61/724 від 13.06.2013 року, та встановлено строк для їх усунення з наданням звірених копій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтверджують усунення порушень, у тому числі копії відповідних рішень плану заходів по усуненню порушень та наказів про притягнення до відповідальності винних осіб до 19.09.2013 року (том І аркуші справи 22-24).

Згідно з п. 2 вимоги № 840-61/724 від 13.06.2013 року, внаслідок не забезпечення тотожності ведення записів про кількість голів в корінцях ветеринарних свідоцтв за формою 2, які зберігаються в лікарні, даним першого примірника ветеринарного свідоцтва, зареєстрованих в журналах ветеринарно-санітарної експертизи м'яса на ринках міста Одеси та повноти надходження плати від наданих послуг при видачі ветеринарних свідоцтв Ф1, Ф2, згідно записам журналу видачі ветеринарних свідоцтв по Новоселівській дільниці ветеринарної медицини, недоотримано доходів на загальну суму 462,06 тис. грн., в тому числі установою на суму 452,48 тис. грн. та державним бюджетом на загальну суму 9,58 тис. грн., у зв'язку із чим, стягнути з винних осіб за допущені порушення, шляхом проведення претензійно-позовної роботи, з колишніх завідувача Новоселівської дільниці ветеринарної медицини ОСОБА_1 (за період з 01.01.2010 року по 01.03.2012 року) та ОСОБА_2 (за період з 11.05.2012 року по 31.12.2012 року), колишньої завідуючого аптекою ОСОБА_3 (за ревізуємий період) кошти за надані послуги у сумі 462,06 тис. грн. відобразити в обліку дебіторську заборгованість перед Державним бюджетом та перерахувати кошти в сумі 9,58 тис. грн.

Відповідно до п. 3 вказаної вимоги, внаслідок не підтвердження в журналі видачі ветеринарних свідоцтв видачі ветеринарних свідоцтв Ф2 в загальній кількості 1 120 штук на загальну суму 2 136 грн. 00 коп. з податком на додану вартість, які за даними бухгалтерського обліку Саратської РДЛВМ на 14.05.2013 року списано за дебетом рахунку 411 «Фонд у малоцінних та швидкозношуваних предметах зі їх видами» та Кредитом рахунку 411«Фонд у малоцінних та швидкозношуваних предметах зі їх видами», що призвело до безпідставного списання Саратською РДЛВМ протягом 2010-2012 років ветеринарних свідоцтв Ф2 у кількості 1 120 штук на загальну суму 2 136 грн. 00 коп., у зв'язку із чим, підприємство має поновити у обліку матеріальні цінності; у разі відсутності матеріальних цінностей відобразити як нестачу; стягнути вартість нестачі з винних осіб: колишньої завідуючої аптекою ОСОБА_3 та бухгалтера ОСОБА_5 (за ревізує мий період).

Згідно з п. 4 вимоги, у ході ревізії організації фактичного контролю за збереженням товарно-матеріальних цінностей Саратської РДЛВМ відповідно до наказу № 10 від 14.05.2013 року, проведено інвентаризацію наявності транспортних засобів, за результатами якої встановлено нестачу 3-х транспортних засобів. Згідно висновку незалежної оцінки, яку проведено виконавцем ПП «БВКФ «Кулекспобут», сертифікат суб'єкта оціночної діяльності № 13049/12 від 01.03.2012 року. Виданий Фондом державного майна України, вартість транспортних засобів складає 1 254 грн. 00 коп., внаслідок чого підприємство має поновити в обліку активи; в разі відсутності майна, відобразити як нестачу; стягнути вартість нестачі з винних осіб: завідуючої Новоселівської дільниці ОСОБА_6 та водія ОСОБА_7 (за весь ревізує мий період).

Відповідно до п. 5 вимоги, внаслідок безпідставного списання за період 2010-2012 роки бензину у кількості 10 369 л. на автомобілі DAEWOO LANOS, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 та CHERI AMULET, державний реєстраційний номер НОМЕР_2, на суму на загальну суму 77 583 грн. 66 коп., підприємство має стягнути (шляхом проведення претензійно-позовної роботи) з винної особи колишнього начальника Саратської РДЛВМ ОСОБА_4 (за період з 01.01.2010 року по 12.10.2010 року) кошти у сумі 29 339 грн. 13 коп.; відрахувати (за наявності заяви працівника) кошти безпідставно списаного бензину з начальника ОСОБА_8 (за період з 14.11.2010 року по 31.12.2010 року) на суму 49 244 грн. 53 коп.

Як зазначено у позові, відповідно до наданих під час ревізії документів та письмових пояснень було встановлено порушення відповідачем норм чинного законодавства, які викладені у акті ревізії, допущення у своїй діяльності яких призвело до завдання Саратській РДЛВМ збитків (матеріальної шкоди), які відповідно мають бути усунуті та відшкодовані. Виявлені у ході проведення ревізії порушення підтверджені належними письмовими доказами. Надані відповідачем пояснення щодо виявлених порушень їх жодним чином не спростовують. Оскаржувана вимога була винесена на підставі та відповідно до приписів чинного законодавства, у межах наданих повноважень, для усунення виявлених порушень у зв'язку із чим, викладені у ній законні вимоги ДФІ підлягають обов'язковому виконанню.

Щодо правомірності п. 2, п. 3 вимоги, винесених внаслідок встановлення ревізією порушень Наказу Державного комітету ветеринарної медицини України, що виразилось у незабезпеченні тотожності ведення записів в корінцях свідоцтв за Ф 2 та призвело до недоотримання доходів на загальну суму 462,06 тис. грн., а також у не підтвердженості видачі свідоцтв Ф2 у загальній кількості 1 120 штук на загальну суму 2 136 грн. 00 коп. з податком на додану вартість, що призвело до їх безпідставного списання.

В судовому засідання встановлено, що згідно акту, ревізією правильності та достовірності заповнення та використання ветеринарних свідоцтв Ф1, Ф2 за період 2010-2012 роки, проведеною вибірково по Новоселівській дільниці ветеринарної медицини встановлено, що в порушення вимог п. 4. 2, 4. 3 Наказу № 85 від 13.04.2009 року «Про затвердження Порядку видачі ветеринарних документів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 519/635 від 16.06.2009 року, записи про кількість голів вказаних в корінцях ветеринарних свідоцтв Ф2, які зберігаються в Саратській РДЛВМ та ветеринарних довідок, не відповідає даним першого примірника ветеринарного свідоцтва Ф2, який зареєстровано в журналах ветеринарної-санітарної експертизи м'яса на ринка «Одеса-Привоз», «Одеса-Новий Привоз», тобто в журналах ветеринарної-санітарної експертизи м'яса «Одеса-Привоз», «Одеса-Новий Привоз», відповідні свідоцтва зареєстровані на видачу більшої кількості голів баранини та яловичини, а саме на 1 282 голови (в тому числі у 2010 році - на 406 голів, у 2011 році - на 710,0 голів, у 2012 році - на 166,0 голів).

Згідно даних бухгалтерського обліку Саратської РДЛВМ, кошти від надання послуг на різницю голів на рахунок ветеринарної лікарні не надходили.

Згідно даних журналу видачі ветеринарних свідоцтв Ф1, Ф2 та корінців свідоцтв Ф2, Новоселівською дільницею ветеринарної медицини: фізичній особі ОСОБА_9 30.08.2010 року видане ветеринарне свідоцтво Ф2 серії АК-15 за номером 690145 на 8 голів баранини; фізичній особі ОСОБА_10 30.08.2010 року видане ветеринарне свідоцтво Ф2 серії АК-15 за номером 922519 на 20 голів баранини; фізичні особі ОСОБА_9 03.01.2011 року видано ветеринарне свідоцтво Ф2 серії АК-15 за номером 979492 на 16 голів баранини, тощо.

Відповідно до журналу ветеринарної - санітарної експертизи м'яса на ринках «Одеса - Привоз», «Одеса-Новий Привоз»: 16.01.2010 року свідоцтво Ф2 серії АК-15 за номером 690145 зареєстровано на 11 голів баранини, тобто різниця складає 3 голови баранини; свідоцтво серії АК-15 за номером 922519, 31.08.2013 року зареєстровано на 30 голів баранини, тобто різниця складає 10 голів баранини; та свідоцтво серії АК-15 за номером 979492, 01.01.2010 року зареєстровано на 32 голови баранини, тобто різниця складає 16 голів.

Вказані порушення були встановлені й щодо інших осіб у ревізуємому періоді, та згідно даних ревізії, за період з 2010 року по 2012 рік встановлено різницю між даними журналу видачі ветеринарних свідоцтв Ф1,Ф2 Новоселівською дільницею ветеринарної медицини та журналом ветеринарної-санітарної експертизи м'яса на ринках «Одеса-Привоз» та «Одеса-Новий Привоз» усього на 406 голів у 2010 році, 710 голів у 2011 році та 166 голів у 2012 році.

Крім того, згідно журналів ветеринарної-санітарної експертизи м'яса на ринках «Одеса-Привоз», «Одеса-Новий Привоз», зареєстровані свідоцтва Ф1,Ф2 у кількості 502 штук, з яких: у 2011 році - 261 шт. та у 2012 році - 241 шт.; на 6 909 голів м'яса баранини та яловичини, з яких: у 2011 році - на 3 544 голів, у 2012 році - 3 365 голів, які згідно накладних надійшли до Саратської РДЛВМ, але у журналі видачі свідоцтв Ф1,Ф2. свідоцтва відповідної серії та номеру не зареєстровані на видачу та видаткові накладні на відпуск даних свідоцтв відсутні.

За даними бухгалтерського обліку Саратської РДЛВМ відповідні свідоцтва в залишку не рахуються, ветеринарні довідки не складено, кошти за надані послуги на рахунок Саратської РДЛВМ не надходили.

Вказані порушення підтверджуються наявними в матеріалах справи реєстрами виданих ветеринарних свідоцтв форми №№ 1, 2 Новоселівською дільницею ветеринарної медицини відповідно журналу видачі ветеринарних накладних за 2010-2012 роки, реєстром отриманих ветеринарних свідоцтв форми №№ 1, 2 відповідно до журналів ветеринарно-санітарної експертизи м'яса на ринках «Одеса-Привоз», «Одеса-Новий Привоз» та реєстром недоотриманих доходів від надання послуг за заниженням голів м'яса баранини та яловичини (том І аркуші справи 45-120).

Вказані порушення призвели до недоотримання доходів установою на загальну суму 35 552,8 грн., в тому числі у 2010 році - 8 059,10 грн., у 2011 році - 23 843,5 грн., у 2012 році - 3 650,2 грн., що є порушеннями п. 15 ст. 6 Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік», п. 14 ст. 4 Закону України «Про державний бюджет України на 2011 рік» та п. 12 ст. 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік».

Відповідні операції призвели до заниження Форми 1 «Баланс» по коду рядка 461 «Доходи за коштами, отриманих, як плата за послуги» за 2010 рік на загальну суму 8059,1 гривень, до заниження Форми 1 «Баланс» по коду рядка «Доходи за коштами, отриманих, як плата за послуги» за 2011 рік на загальну суму 23843,5 гривень, до заниження Форми 1 «Баланс» по коду рядка «Доходи за коштами, отриманих як плата за послуги» за 2012 рік на загальну суму 3650,2 грн.

Відповідні порушення допущено відповідальними особами колишніми завідувачами Новоселівською дільницею ветеринарної медицини ОСОБА_1 за період з 01.01.2010 року по 01.03.2012 року та ОСОБА_2 за період з 11.05.2012 року по 31.12.2012 року, що підтверджується відповідними наказами про призначення та звільнення завідувачів Новоселівської дільниці (том І аркуші справи 121-124).

Згідно пояснень колишнього завідувача Новоселівською дільницею ветеринарної медицини ОСОБА_1, при отриманні Ф2 від Саратської РДЛВМ частина свідоцтв залишалася в розпорядженні ветеринарної лікарні, тому не можливо вказати причину розбіжності голів (том І аркуші справи 125-126).

З наданих пояснень колишнім завідувачем Новоселівською дільницею ветеринарної медицини ОСОБА_2 вбачається, що у ході усної розмови з начальником управління ветеринарної медицини в Саратському району ОСОБА_12, він натякнув звідки брати кошти на виплату бланків Ф2, які виписувались Новоселівською дільницею ветеринарної медицини, а фактично не надавались. Тобто, у першому примірнику відображалось більше голів ніж у корінці (том І аркуші справи 127-129).

Також, з матеріалів справи вбачається, що у ході проведення ревізії правильності та достовірності виданих ветеринарних свідоцтв Ф1, Ф2 встановлено, що в журналах ветеринарної-санітарної експертизи м'яса на ринках «Одеса - Привоз», «Одеса-Новий Привоз» зареєстровані ветеринарні свідоцтва Ф2 в кількості 502 штук, з яких у 2011 році - 261 штук та у 2012 році - 241 штук, на 6909 голів м'яса баранини та яловичини (у 2011 році - на 3 544 голів, у 2012 році - 3 365 голів), які відповідно до накладних надійшли до Саратської РДЛВМ , але в журналі видачі свідоцтв Ф1, Ф2 свідоцтва відповідної серії та номеру не зареєстровані на видачу та видаткові накладні на відпуск даних свідоцтв відсутні.

Згідно даних бухгалтерського обліку Саратської РДЛВМ відповідні свідоцтва у залишку не рахуються, ветеринарні довідки не складено, кошти за надані послуги на рахунок відповідача не надходили, що є порушенням вимог п. 4.1, 7.2 Наказу № 85.

В результаті вказаних порушень, недоотриманий дохід складає 237 711,48 грн., з яких: бюджетною установою - 229 866,93 грн. та Державним бюджетом, як адміністративна послуга за 2012 рік - 7 844,55 грн., що є порушенням вимог пп. 46 п. 2 ст. 29 Бюджетного кодексу України, п. 14 ст. 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік», п. 12 ст. 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік»

Так, відповідно до журналу ветеринарної-санітарної експертизи м'яса на ринках «Одеса-Привоз», «Одеса-Новий Привоз» зареєстровано ветеринарні свідоцтва Ф2 19.05.2012 року серії БК 15 № 503837 на ОСОБА_9 на м'ясо баранини в кількості 10 голів. Відповідне ветеринарне свідоцтво отримано Саратською РДЛВМ, але в журналі видачі ветеринарних свідоцтв не зареєстровано та накладна на видачу свідоцтва матеріально-відповідальним особам відсутня, що підтверджується наявними в матеріалах справи реєстром отриманих ветеринарних свідоцтв форми №№ 1, 2 відповідно до журналу ветеринарно-санітарної експертизи м'яса на ринках «Одеса-Привоз», «Одеса-Новий Привоз» (том І аркуші справи 45-120).

Аналогічно, згідно журналу ветеринарної - санітарної експертизи на ринках «Одеса-Привоз», «Одеса-Новий Привоз» зареєстровано ветеринарні свідоцтва Ф2 07.12.2011 року серії БК 15 № 325830 на ОСОБА_13 на м'ясо и в кількості 10 голів. Відповідне ветеринарне свідоцтво отримано відповідачем, проте в журналі видачі ветеринарних свідоцтв не зареєстровано та накладна на видачу свідоцтва матеріально-відповідальним відсутня (том І аркуші справи 132-138).

Вказані порушення призвели до матеріальної шкоди (збитків) на суму 237 711,48 грн., що підтверджується реєстром недоотриманих доходів від надання послуг (том І аркуші справи 130-131).

Відповідні операції призвели до заниження Форми 1 «Баланс» по коду рядка 461 «Доходи за коштами, отриманих, як плата за послуги» за 2011 рік на загальну суму 144 956,43 грн., до заниження Форми 1 «Баланс» по коду рядка 461 «Доходи за коштами, отриманих як плата за послуги» за 2012 рік на загальну суму 84 910,5 грн.

Вказане порушення допущено матеріально-відповідальною особою колишньою завідуючою аптекою ОСОБА_3, згідно договору про повну матеріальну відповідальність (том І аркуш справи 141).

У ході проведення ревізії вказаній особі було надіслано запрошення для надання пояснень, проте, до ДФІ ОСОБА_3 не з'явилась та пояснення не надала (том І аркуші справи 139-140, 142-143).

Крім цього, згідно журналу видачі ветеринарних свідоцтв та накладних на видачу свідоцтв Саратської РДЛВМ видано ветеринарні свідоцтва Ф2 Новоселівській дільниці ветеринарної медицини матеріально-відповідальним особам ОСОБА_1 та ОСОБА_2 в кількості 384 штук, в тому числі в 2010 році - 268 штук, в 2011 році - 86 штук, в 2012 році -50 штук на 4863 голови м'яса баранини та яловичини, в тому числі в 2010 році - 3296 голів, в 2011 році - 1047 голів, в 2012 році - 520 голів, які за даними журналу видачі ветеринарних свідоцтв Новоселівської дільниці ветеринарної медицини не зареєстровані та не видані фізичним особам чи підприємствам, ветеринарні довідки також не складено.

Однак, згідно журналу видачі ветеринарної - санітарної експертизи м'яса на ринках «Одеса - Привоз», «Одеса-Новий Привоз» відповідні ветеринарні свідоцтва Ф2 зареєстровані, як такі, що надійшли від Саратського району.

Кошти від виданих свідоцтв на відповідну кількість голів м'яса баранини та яловичини на рахунок Саратської РДЛВМ не надходили, що є порушенням вимог п. 7.1, 7.2 Наказу № 85, в результаті чого недоотримано доходів на загальну суму 111 399,12 гривень, в тому числі бюджетною установою на загальну суму 110 423,07 грн. (у 2010 році - 74 438,44 грн., у 2011 році - 23 675,13 грн., та 2012 році - 12 309,5 грн. та Державним бюджетом у 2012 році на загальну суму 976,05 грн., як адміністративна послуга, що є порушеннями пп. 46 п. 2 ст. 29 Бюджетного Кодексу України та п. 15 ст. 6 Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік», п. 14 ст. 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік», п. 12 ст. 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік».

Відповідне порушення призвело до матеріальної шкоди (збитків) на суму 111 399,12 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи вищезазначеними реєстрами та реєстром недоотриманих доходів від надання послуг (том І аркуші справи 144-146).

Таким чином, вищезазначені операції призвели до заниження Форми 1 «Баланс» по коду рядка 461 «Доходи за коштами, отриманих, як плата за послуги» за 2010 рік на загальну суму 74 438, 44 грн., за 2011 рік на загальну суму 23675,13 грн., до заниження Форми 1 «Баланс» по коду рядка 461 «Доходи за коштами, отриманих як плата за послуги» за 2012 рік на загальну суму 12 309,5 грн.

Вказані порушення допущено відповідальними особами колишніми завідувачами Новоселівською дільницею ветеринарної медицини ОСОБА_1 за період з 01.01.2010 року по 01.03.2012 року та ОСОБА_2 за період 11 .05.2012 року по 31.12.2012 року.

В своєму поясненні ОСОБА_1 зазначив що, при отриманні Ф2 від Саратської РДЛВМ частина свідоцтв залишалася в розпорядженні ветеринарної лікарні, тому не можливо вказати причину розбіжності голів (том І аркуші справи 125-126).

Згідно наданих пояснень ОСОБА_2 пояснив, що колишньою завідуючий центральною аптекою ветеринарної медицини ОСОБА_3 виписано ветеринарні свідоцтва Ф2 на Новоселіваську дільницю ветеринарної медицини загальною кількістю 260 штук, які фактично не були отримані (том І аркуші справи 127-129).

Таким чином, проведеною ревізії використання бланків звітності ветеринарних свідоцтв Ф1, Ф2 ветеринарних довідок за період з 2010 року по 2012 рік встановлено фінансових порушень, що призвели до матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 384 663,4 грн.

З наявних в матеріалах справи накладних, за період 2010-2012 років Саратською РДЛВМ від Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕТІФОРМ» (надалі - TOB «ВЕТІНФОРМ») та від Татарбунарської РДЛВМ отримано ветеринарних свідоцтв Ф1 в кількості 400 штук на суму 672,0 грн. додану вартість та ветеринарних свідоцтв Ф2 у кількості 22 400 штук (в 2010 році - 4 200 штук, 2011 році - 14 400,0 штук, 2012 році - 3 800 штук на загальну суму 40 578 грн. з податком на додану вартість з яких: в 2010 році на суму - 8 118 грн., 2011 році - 29 180,0 грн. та 2011 року - 3 280,0 грн. (том І аркуші справи 147-183).

Згідно даних бухгалтерського обліку Саратської РДЛВМ, Журнал-Головна та журналу оборотних відомостей, ветеринарні свідоцтва оприбутковано за Дебетом рахунку 221 «Малоцінні та швидкозношувані предмети» та Кредитом рахунку 411 «Фонд у малоцінних та швидкозношуваних за їх видами», кредиторська та дебіторська заборгованість перед ТОВ «ВЕТІНФОРМ» та Татарбунарською РДЛВМ станом на 01.01.2013 року не рахується.

Вказана операція відображено в меморіальному ордері № 6 «Накопичувальна відомість за розрахунками з іншими кредиторами» за відповідні роки.

Позивач в обґрунтування правомірності вимог ДФІ посилається на те, що суцільною ревізією списання ветеринарних свідоцтв Ф1, Ф2 ветеринарних довідок, за період 2010-2012 роки встановлено, що в порушення вимог пп. 7.1, 7.2 Наказу Державного комітету ветеринарної медицини України № 85 від 13.04.2009 року при видачі ветеринарних документів, які реєструються в журналі реєстрації видачі ветеринарних свідоцтв в декількох випадках не зазначено дати видачі документів, відсутні підписи спеціалістів ветеринарної медицини, які отримували свідоцтва та встановлена велика кількість виправлень кількості свідоцтв.

Крім того, суцільною ревізією видачі ветеринарних свідоцтв Ф1, Ф2 ветеринарних довідок згідно журналу реєстрації видачі ветеринарних свідоцтв та накладних на видачу коштів від надання послуг за період з 2010 року по 2012 рік виявлено не підтвердження в журналі видачі ветеринарних свідоцтв, видачі ветеринарних свідоцтв Ф2 у загальні кількості 1 120 штук на загальну суму 2 136,0 грн. з податком на додану вартість, які за даними бухгалтерського обліку Саратської РДЛВМ на 14.05.2013 року списано за Дебетом та Кредитом рахунку 411 «Фонд у малоцінних та швидкозношуваних предметах за їх видами», що є порушенням п.7.1 Наказу № 85 від 13.04.2009 року та вимог п. 1, 2, 3 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

Вказане підтверджується наявними в матеріалах справи письмовими доказами, а саме, з матеріалів справи вбачається, що отримані свідоцтва Ф2 Серії БК-15 за номерами 20900-1-213000 в 2010 році не підтверджені в журналі отримання та видачі свідоцтв у кількості 200 штук за номерами 210401-210600 на суму 444,0 грн. (том І аркуші справи 184-202), згідно яких:

- Отримані свідоцтва Ф2 Серії БК-15 за номерами 267001-269000 в 2010 році не підтверджено в журналі отримання та видачі свідоцтв у кількості 200 штук за номерами 267601-260800 на суму 600,0 грн.

- Отримані свідоцтва Ф2 Серії БК-15 за номерами 322001-326000 в 2011 році не підтверджено в журналі отримання та видачі свідоцтв у кількості 300 штук за номерами 32601-323800, 325801-325900 на суму 504,0 грн.

- Отримані свідоцтва Ф2 Серії БК-15 за номерами 500001-504000 в 2011 році не підтверджено в журналі отримання та видачі свідоцтв у кількості 400 штук за номерами 500801- 501001, 503801-504000 на суму 560,0 грн.

- Отримані свідоцтва Ф2 Серії БК-15 за номерами 542001-542400 в 2012 році не підтверджено в журналі отримання та видачі свідоцтв у кількості 20 штук за номерами 542201-542220 на суму 28,0 грн.

Відповідно до наказу № 10 від 14.05.2013 року Саратською РДЛВМ було проведено інвентаризацію, якою встановлено відсутність ветеринарних свідоцтв за вказаними номерами та серіями (том І аркуші справи 203-207).

Крім того, при передачі ветеринарних свідоцтв Ф 2 від матеріально-відповідальної особи Центральної аптеки ветеринарної медицини завідуючою ОСОБА_3 до виконуючої обов'язки завідуючої Центральної аптеки ветеринарної медицини Голодниковій A.B. відповідні свідоцтва за вищезазначеними номерами не давались.

Операції по списанню ветеринарних свідоцтв в бухгалтерському обліку відображені в журналі ордері № 10 «Накопичувальна відомість про вибуття та переміщення малоцінних та швидкозношуваних предметів» за дебетом 411 «Фонд у малоцінних та швидкозношуваних предметах за їх видами» та кредитом рахунку 221 «Малоцінні та швидкозношувані предмети».

Таким чином, протягом 2010-2012 років відповідачем безпідставно списано ветеринарних свідоцтв Ф2 в кількості 1 120 штук на загальну суму 2136,0 грн., що призвело до матеріальної шкоди (збитків) на суму 2 136, 0 грн.

Згідно договору, індивідуальну матеріальну відповідальність допущено з вини колишньої завідуючої Саратською районною ветеринарною аптекою ОСОБА_3, яка надавала матеріальний звіт на списання ветеринарних свідоцтв, бухгалтера ОСОБА_5, яка отримувала звіти на списання відповідних свідоцтв без звірки та склала інвентаризаційний опис про передачу від одної матеріального відповідальної особи до другої без звірки, головного бухгалтера ОСОБА_15. яким не здійснювався контроль за веденням належним чином бухгалтерського обліку в Саратської РДЛВМ відповідно до посадових обов'язків (том І аркуші справи 208-212).

У ході ревізії, головний бухгалтер ОСОБА_15 та бухгалтер ОСОБА_5 надали пояснення, у яких зазначили, що порушення сталися помилково та з причин великої завантаженістю введення бухгалтерського обліку (том І аркуші справи 213-216).

Колишній завідувач Саратською районною ветеринарною аптекою ОСОБА_3 на надіслане запрошення для надання пояснень не з'явилась та відповідно пояснення щодо виявлених порушень не надала.

Таким чином, ревізії правильності оприбуткування та списання ветеринарних свідоцтв Ф2 ветеринарних довідок, підтвердження видачі вказаних бланків фізичним та юридичним особам за період з 2010 по 2012 рік встановлено фінансових порушень, що призвели до пальної шкоди на загальну суму 2 136,0 грн.

З матеріалів справи також вбачається, що у ході проведення ревізії, вибірковим способом було проведено ревізію надходження грошових коштів від надання послуг при видачі ветеринарних свідоцтв Ф1, Ф2 ветеринарних довідок за період часу з 01.01.2010 року по 31.12.2012 року та встановлено, що протягом 2010-2012 роках від Новоселівської дільниці ветеринарної медицини на розрахунковий рахунок та в касу Саратської РДЛВМ фактично надійшло коштів від наданих послуг при видачі ветеринарних свідоцтв Ф1 ,Ф2 на загальну суму 123 364,10 грн. (в 2010 році - 36918,5 грн., в 2011 році - 42321,1 грн., в 2012 році - 44124,5 грн.), при наявності зареєстрованих та наданих послуг при видачі ветеринарних свідоцтв Ф1,Ф2 в журналі видачі ветеринарних свідоцтв Новоселівською дільницею на загальну суму 200 764,40 грн. (у 2010 році - 63 362,02 грн., у 2011 році - 96 717,1 грн., в 2012 році - 40 658,29 грн.), що призвело до недоотримання доходів на загальну суму 77 400,30 грн., з яких недоотримано бюджетною установою на загальну суму 76 637,9 грн. та Державним бюджетом у 2012 році на загальну суму 762,4 грн., як адміністративна послуга, що є порушенням пп. 46 п. 2 ст. 29 Бюджетного Кодексу України та п. 15 ст. 6 Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік», п. 14 ст. 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік», п. 12 ст. 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік».

Вказані порушення підтверджуються наявними в матеріалах справи та використаними у ході проведення перевірки реєстром фактичного надходження коштів в касу від надання послуг Новоселівською дільницею ветеринарної медицини за 2010-2012 роки (реєстром отриманих доходів) (том І аркуші справи 217-250, том ІІ аркуші справи 1-14).

Вказані порушення призвели до матеріальної шкоди (збитків) на суму 4 003 гривень та операції - до заниження Форми 1 «Баланс» по коду рядка 461 «Доходи за коштами, отриманих, як плата за послуги» за 2010 рік на загальну суму 26443,52 гривень, заниження Форми 1 «Баланс» по коду рядка «Доходи за коштами, отриманих, як плата за послуги» за 2011 рік на загальну суму 48447,38 гривень та заниження Форми 1 «Баланс» по коду рядка 461 «Доходи за коштами, отриманих, як плата за послуги» за 2012 рік на загальну суму 1717,0 гривень.

У ході проведення ревізії колишньому завідуючому Новоселівської дільниці ветеринарної медицини було надано питання, на які було надано пояснення з неможливістю дати відповідь на поставлені питання (том І аркуші справи 125-126).

Таким чином, ревізією надходження грошових коштів від надання послуг при видачі ветеринарних свідоцтв Ф1, Ф2 ветеринарних довідок за період часу з 01.01.2010 року по 31.12.2012 року було правомірно встановлено фінансових порушень, що призвели до матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 77 400,3 гривень.

Вирішуючи питання щодо правомірності винесення п. 4 вимоги ДФІ, суд виходив з того, що згідно наявних в матеріалах справи письмових доказів, ревізією утримання транспортних засобів, проведеною вибірковим способом за період липень-грудень 2010 року, квітень-листопад 2011 року та березень-серпень 2012 року встановлено недостачу транспортних засобів, безпідставне списання бензину на транспортні засоби лікарні, порушення при використанні шляхових листів службового легкового автомобіля та оплати транспортних послуг.

Так, згідно даних бухгалтерського обліку Саратської районної державної лікарні ветеринарної медицини, на рахунку 105 «Машини та обладнання» рахується 17 одиниць транспорту, а саме: - легкові автомобілі - 8 одиниць, - вантажні - 6 одиниць, - мотоцикли - 2 одиниць, - дезавтомобіль - 1 одиниць (том ІІ аркуш справи 15).

В ході ревізії організації фактичного контролю за збереженням товарно-матеріальних цінностей Саратської районної державної лікарні ветеринарної медицини, відповідно наказу № 10 від 14.05.2013, проведено інвентаризацію наявності транспортних засобів за результатами якої встановлено фактичну наявність 14 одиниць транспортних засобів, з яких: - легкові автомобілі - 8 одиниць, вантажні - 5 одиниць, мотоцикли - 1 одиниця (том ІІ аркуш 16).

Таким чином, за результатами проведення інвентаризації встановлено недостачу 3-х транспортних засобів, а саме: ДУК-1 - 1 одиниця, державний номерний знак НОМЕР_7, балансовою вартістю 4 124 грн. 00 коп.; дезавтомобіль - 1 одиниця, балансовою вартістю 3 224 грн. 00 коп., без державного номерного знаку; мотоцикл ММП-3112 - 1 одиниця, балансовою вартістю 1 486 грн. 00 коп. (том ІІ аркуші справи 17-19).

У ході ревізії Саратською районною державною лікарнею ветеринарної медицини надано договори про матеріальну відповідальність водія та автослюсаря за сумісництвом ОСОБА_7, водія ОСОБА_17, водія ОСОБА_12, водія ОСОБА_19 (том ІІ аркуші справи 22-29 ).

Наказом № 3 від 11.01.2013 року «Про закріплення водіїв та використання автотранспорту», автомобілі, що належать районній державній лікарні ветеринарної медицини, закріплені за наступними водіями:

легковий універсальний ВАЗ 21043, державний реєстраційний номер НОМЕР_3 - за водієм ОСОБА_12;

легковий седан DAEWOO LANOS, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, CHERI AMULET, державний реєстраційний номер НОМЕР_2 - за водієм ОСОБА_17;

спеціальна «Ветдопомога» УАЗ 3912, державний реєстраційний номер НОМЕР_6, спеціальна дезустановка ДУК-1 ГАЗ 5204, державний реєстраційний номер НОМЕР_7 - за водієм ОСОБА_7;

вантажний ГАЗ-САЗ, державний реєстраційнийномер НОМЕР_8, легковий седан DAEWOO LANOS державний реєстраційний номер НОМЕР_4 - за водієм ОСОБА_19;

легковий седан ВАЗ 21053, державний реєстраційний номер НОМЕР_9 - за водієм ОСОБА_20 (том ІІ аркуші справи 20-21).

Проте, у зазначеному наказі не вказано матеріально-відповідальну особу за транспортні засоби, які виявлені в недостачі, а саме автомобіль ДУК-1 НОМЕР_11, дезмашина без номеру, мотоцикл ММП-3112, № 47-39 ОДМ.

У ході ревізії було надано запит з приводу матеріально-відповідальної особи по автомобілям, по яким виявлено недостачу, згідно відповіді на який, головний бухгалтер ОСОБА_15 пояснила, що матеріально-відповідальними особами по транспортному засобу Мотоцикл ММП-3112 - є ОСОБА_6, по автомобілю ДУК-1, НОМЕР_11 та Дезмашині, б/н - є ОСОБА_7 (том ІІ аркуші справи 32, 33).

Вказані пояснення підтверджуються також попередніми інвентаризаційними описами, які підписані водіями ОСОБА_6 та ОСОБА_7 як матеріально-відповідальними особами (том ІІ аркуші справи 34-37).

З приводу відсутності автомобілів ДУК-1, державний реєстраційний номер НОМЕР_7 у кількості 1шт. та дезмашина без номеру у кількості 1 шт., ОСОБА_7 пояснив, що виконував обов'язки завгоспа до 2000 року. В цей час автомобіль ДУК-1, державний реєстраційний номер НОМЕР_7 знаходився на Світлодолинській ветеринарній дільниці. Дезмашину при виконанні обов'язків завгоспа, ОСОБА_7 не бачив. До бухгалтерії були надані документи на списання вказаних транспортних засобів, а з приводу причин їх несписання пояснення у нього відсутні (том ІІ аркуші справи 42-43).

Відповідальною за збереження мотоцикла ММП-3112 у кількості 1 шт., згідно інвентаризаційного опису є завідуюча Новоселівською дільницею ветеринарної медицини ОСОБА_6, яка пояснила що за період її роботи актом приймання-передачі мотоцикл не приймала, а в інвентарному описі підпис поставила по неуважності (том ІІ аркуші справи 45-46).

Відповідно до довідки відповідача про балансову вартість транспортних засобів, які не були в експлуатації та ремонті їх не проводився на протязі п'яти років: мотоцикл ММВЗ - 3112 НОМЕР_10 486 грн. 00 коп.; ДУК НОМЕР_11 - 4 124 грн. 00 коп. та Дезмашина - 3 324 грн. 00 коп. (том ІІ аркуш справи 53).

В ході ревізії для визначення вартості недостачі транспортних засобів начальнику Саратської районної державної лікарні ветеринарної медицини ОСОБА_8 було надано вимогу про проведення незалежної оціночної вартості автомобілів, які відсутні у фактичній наявності (том ІІ аркуш справи 46).

Згідно висновку незалежної оцінки, яку проведено виконавцем ПП «БВКФ «Кулекспобут», сертифікат суб'єкта оціночної діяльності № 13049/12 від 01.03.2012 року, виданий Фондом державного майна України. вартість транспортних засобів складає 1 254,0 гривень (том ІІ аркуші справи 47-52).

Відповідні порушення призвели до матеріальної шкоди (збитків) установі на загальну суму 1254,0 гривень, що є порушенням п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

В ході ревізії організації фактичного контролю за використанням автомобілів станом на 14.05.2013 року проведено контрольні зняття показників спідометрів на 6-ти одиницях автотранспорту та залишків пального в баках, за результатами яких розбіжностей не встановлено.

Вирішуючи питання щодо правомірності п. 5 вимоги ДФІ, суд виходив з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що у ході ревізії з питань дотримання норм списання палива і мастильних матеріалів встановлено, що списання бензину та дизельного пального проводилося згідно Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Міністерства транспорту України № 43 від 10.02.1998 року.

Ревізією наявності подорожніх листів та співставленням їх з реєстрацією в книзі виїзду та складеними актами туберкулізації та профілактичних заходів за період 2010-2012 роки встановлено, що в порушення п. 2.1 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995 та п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», на автомобілі DAEWOO LANOS, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 та CHERI AMULET державний реєстраційний номер НОМЕР_2, згідно подорожних листів списувався бензин без підтвердження про використання зазначених автомобілів, а саме в книзі виїздів відсутні записи та відсутні складені акти туберкулізації та проведених профілактичних заходів.

В результаті зазначеного порушення за період 2010-2012 роки на автомобілі DAEWOO LANOS, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 та CHERI AMULET державний реєстраційний номер НОМЕР_2 безпідставно списано бензину в кількості 10 369 л на загальну суму 77 583,66 гривень (у 2010 році 4542 л на суму 28339,33 грн., у 2011- 3159л на суму 25707,75 грн., 2012 році - 2668 л на суму 23536,58 грн.), що підтверджується наявними в матеріалах справи реєстром подорожніх листів, писання бензину та виїзду автомобіля ДЕО Ланос НОМЕР_1 начальником Саратської РДЛВМ за ревізує мий період та реєстром подорожніх листів. Списання бензину та виїзду автомобіля чери амулет ВН 36-60 ВХ за ревізує мий період (том ІІ аркуші справи 58-108).

Вказані порушення допущено з вини начальника Саратської районної державної лікарні ветеринарної медицини ОСОБА_21 та колишнього начальника ОСОБА_4, якими підписувалися подорожні листи.

З цього приводу начальник Саратської районної державної лікарні ОСОБА_8 пояснив, що за період роботи на посаді начальника ним не використовувалися автомобілі DAEWOO LANOS, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 та CHЙRI -АMULET державний реєстраційний номер НОМЕР_2. Зазначеними автомобілями користувався начальник управління ветеринарної медицини ОСОБА_12 (том ІІ аркуші справи 111-112).

Водій ОСОБА_22, який закріплений за автомобілями DAEWOO LANOS, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 та CHERI AMULET державний реєстраційний номер НОМЕР_2 зазначив, що спеціалісти ветеринарної лікарні інколи виїжджали, але в більшості випадків автомобілем користувався начальник управління Саратської районної державної ветеринарної лікарні ОСОБА_12

Колишній начальник Саратської районної державної лікарні ОСОБА_4 пояснив, що автомобілем CHERI AMULET виїздив начальник управління ветеринарної медицини ОСОБА_12 У випадках користування автомобілями проведено записи в книзі виїздів та складались акти профілактичних заходів (том ІІ аркуші справи 109-110).

Начальник управління ветеринарної медицини в Саратському районі ОСОБА_12 пояснив, що вищезазначені автомобілі використовував з метою організації заходів з профілактики тварин району та здачі звітності в управління м. Одеси (том ІІ аркуші справи 113-114).

З матеріалів справи вбачається, що операції по списанню палива в бухгалтерському обліку відображені в журналі ордері № 13 «Накопичувальна відомість по витрачанню матеріалів» за дебетом рахунку 802 «Видатки з місцевого бюджету на утримання установи та інші доходи» та кредитом рахунку 235 «Паливо та мастильні матеріали».

Внаслідок допущених порушень, у формі «Звіт про виконання спеціального фонду кошторису установи» за 2010-2012 роки за КТКВ 2802030 «Організація і регулювання діяльності установ в системі ветеринарної медицини» касові та фактичні видатки за КЕКВ 1135 «Оплата транспортних послуг та утримання транспортних засобів», КЕКВ « 1131 предмети, матеріали, обладнання та інвентар», завищено на 77 583,66 гривень, що є порушенням п. 1.2 наказу Державного казначейства України № 164 від 25.05.2010 «Про затвердження Порядку складання фінансової звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних кошті», п. 1.2 наказу Державного казначейства України № 2 від 05.01.2011 року «Про затвердження Порядку складання фінансової та бюджетній звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів», п. 1.2 Порядку складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 44 від 24.01.2012 року та п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

В результаті зазначених порушень установі завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 77 583,66 гривень.

Ревізією дотримання порядку оформлення подорожніх листів встановлено, що в порушення п. 2.1, п. 2.4 абзацу 2 вимог «Інструкції про порядок використання шляхового листа службового легкового автомобіля та обліку транспортної роботи», затвердженої наказом Державного комітету статистики України № 74 від 17.02.1998 року, водіями невчасно здавалися до бухгалтерії подорожні листи за попередній день та після виконання завдання відповідальною особою, в чиє розпорядження було надано автомобіль, у відповідному рядку на зворотному боці подорожнього листа підписом і штампом не стверджується виконання обслуговування (том ІІ аркуші справи 54-57).

Відповідні порушення встановлені з вини головного бухгалтера ОСОБА_15, яка пояснила що в зв'язку з завантаженістю в роботі не проконтролювала вчасність виписки та здачі подорожніх листів (том ІІ аркуші справи 115-116).

З урахуванням встановлених обставин, суд дійшов висновку, що ревізією оплати транспортних послуг, використання коштів на ремонт транспортних засобів, використання та утримання транспортних засобів начальником управління ветеринарної медицини в Саратському районі, правомірно встановлено порушення, що призвели до матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 78 837,66 гривень та підтверджується наявними в матеріалах справи письмовими доказами.

Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначає Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII від 26.01.1993 року (надалі - Закон України № 2939-XII від 26.01.1993 року), відповідно до ст. 15 якого, законні вимоги службових осіб державної фінансової інспекції України є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України № 1673 від 29.11.2006 року передбачена відповідальність керівника органу за невиконання вказаних вимог.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-XIV від 16.07.1999 року, метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства. Бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій, згідно з п. 1 ст. 9 вказаного Закону є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи, згідно з п. 2 ст. 9 Закону України № 996-XIV від 16.07.1999 року можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

У відповідності до п. 3 ст. 9 вказаного Закону, інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окремо. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на перше число кожного місяця.

Наказом державного комітету ветеринарної медицини України № 85 від 13.04.2009 року затверджено Порядок видачі ветеринарних свідоцтв, який регулює регулює питання видачі міжнародних ветеринарних сертифікатів, ветеринарних свідоцтв, ветеринарних довідок (надалі - Порядок).

Згідно з п.п. 4.1-4.3 Порядку, при відправленні тварин у кількості до 5 голів їх перелік із зазначенням статі, віку, ідентифікаційного номера, серії і номера паспорта, номера ветеринарної картки вноситься в графу «Особливі відмітки» ветеринарного документа. При відправленні більше 5 голів тварин до ветеринарного документа додається опис тварин із зазначенням статі, віку, ідентифікаційного номера, серії і номера паспорта, номера ветеринарної картки, який завіряється печаткою установи, що видала ветеринарний документ. При перевезенні тварин обов'язково зазначається кількість голів словами. Кількість пред'явлених до відправлення тварин або продукції тваринного походження повинна відповідати кількості, зазначеній у ветеринарному документі. Ветеринарні довідки, які видані на передзабійний огляд птиці, дійсні протягом 1 доби.

Видачу ветеринарних документів, відповідно до вимог п. 7.1 Порядку, реєструють у журналах, пронумерованих, прошнурованих, скріплених печаткою та завірених підписом керівника установи, що відповідає за їх видачу і зберігання, із зазначенням дати видачі, кому і на який вантаж видано, кількості вантажу, суми утриманих коштів та підписом лікаря, що видав ветеринарний документ.

Пунктом 7.2 Порядку передбачено, що спеціалісти ветеринарної медицини бланки ветеринарних документів отримують у державних установах ветеринарної медицини під підпис.

Порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами, їх об'єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (надалі - підприємства), установ та організацій, основна діяльність яких фінансується за рахунок коштів бюджету (надалі - установи) встановлено Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995 року, у п. 2.1 якого визначено, що первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

На підставі встановлених в судом обставин з урахуванням наведених норм законодавства, суд дійшов висновку щодо доведеності виявлених у ході проведення ревізії порушень Саратською РДЛВМ п. 4.2, 4.3, 7.1, 7.2 Наказу № 85 від 13.04.2009 року, п.п. 1-3 ст. 9 Закону України № 996-XIV від 16.07.1999 року та п. 2.1 Положення № 88, що призвело:

- до недоотримання доходів внаслідок незабезпечення тотожності ведення записів в первинних документах лікарні, на загальну суму 462,06 тис. грн., з яких відповідачем недоотримано - 452,48 тис. грн., державним бюджетом - 9,58 тис. грн.;

- до безпідставного списання внаслідок не підтвердження видачі, ветеринарних свідоцтв Ф2 у кількості 1 120 штук на загальну суму 2 136,0 грн.;

- до нестачі транспортних засобів у кількості 3-х транспортних засобів, , а також;

- до безпідставного списання бензину згідно подорожніх листів без підтвердження про використання зазначених автомобілів.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Права та обов'язки сторін, які беруть участь у справі визначено ст. 49 та ст. 51 Кодексу адміністративного судочинства.

Відповідно до ч. 2 ст. 51 Кодексу адміністративного судочинства України, крім прав та обов'язків, визначених у ст. 49 цього Кодексу, відповідач зокрема має право визнати адміністративний позов повністю або частково.

На підставі зазначеного та з урахуванням заяви представника відповідача, яка надійшла через канцелярію суду за вхід. № 10552/14 від 24.04.2014 року про визнання позовних вимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Державної фінансової інспекції в Одеській області до Саратської районної державної лікарні ветеринарної медицини про зобов'язання виконати законні вимоги позивача, з урахуванням уточнень до позову є обґрунтованими та такими, що підтверджені належними письмовими доказами, у зв'язку з чим підлягають задоволенню повністю.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 69-71, 86, 128, 159-164, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Одеській області до Саратської районної державної лікарні ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ 00703090, адреса: 68200, Одеська область, смт. Сарата, вул. Халікова, 39) про зобов'язання вчинити дії по виконанню законних вимог Білгород-Дністровської об'єднаної державної фінансової інспекції № 840-61/724 від 13.06.2013 року, а саме: п. 2 в частині стягнення з винних осіб за допущені порушення, шляхом проведення претензійно-позовної роботи, з колишніх завідувачів Новоселівської дільниці ветеринарної медицини ОСОБА_1 (за період з 01.01.2010 року по 01.03.2012 року) та ОСОБА_2 (за період з 11.05.2012 року по 31.12.2012 року), колишньої завідуючої аптекою ОСОБА_3 (за ревізуємий період) коштів за надані послуги у сумі 462 000 грн. 06 коп.; відобразити в обліку дебіторську заборгованість перед Державним бюджетом; зобов'язання виконати п.п. 3, 4, 5 вимоги Білгород-Дністровської об'єднаної державної фінансової інспекції № 840-61/724 від 13.06.2013 року та стягнути з Саратської районної лікарні ветеринарної медицини кошти у сумі 9 000 грн. 58 коп. до Державного бюджету України - задовольнити у повному обсязі.

Зобов'язати Саратську районну державну лікарню ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ 00703090, адреса: 68200, Одеська область, смт. Сарата, вул. Халікова, 39) вчинити дії по виконанню законних вимог Білгород-Дністровської об'єднаної державної фінансової інспекції № 840-61/724 від 13.06.2013 року, а саме: п. 2 в частині стягнення з винних осіб за допущені порушення, шляхом проведення претензійно-позовної роботи, з колишніх завідувачів Новоселівської дільниці ветеринарної медицини ОСОБА_1 (за період з 01.01.2010 року по 01.03.2012 року) та ОСОБА_2 (за період з 11.05.2012 року по 31.12.2012 року), колишньої завідуючої аптекою ОСОБА_3 (за ревізуємий період) коштів за надані послуги у сумі 462 000 (чотириста шістдесят дві тисячі) грн. 06 (шість) коп.

Зобов'язати Саратську районну державну лікарню ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ 00703090, адреса: 68200, Одеська область, смт. Сарата, вул. Халікова, 39) відобразити в обліку дебіторську заборгованість перед Державним бюджетом.

Зобов'язати Саратську районну державну лікарню ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ 00703090, адреса: 68200, Одеська область, смт. Сарата, вул. Халікова, 39) виконати п.п. 3, 4, 5 вимоги Білгород-Дністровської об'єднаної державної фінансової інспекції № 840-61/724 від 13.06.2013 року.

Стягнути з Саратської районної лікарні ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ 00703090, адреса: 68200, Одеська область, смт. Сарата, вул. Халікова, 39) до Державного бюджету України кошти у сумі 9 000 (дев'ять тисяч) грн. 58 (п'ятдесят вісім) коп.

Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Я.В. Балан

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2014
Оприлюднено19.05.2014
Номер документу38672529
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1464/14

Постанова від 02.12.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 01.04.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 01.04.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 01.08.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Постанова від 02.12.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 01.08.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Постанова від 24.04.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні