Постанова
від 30.04.2014 по справі 820/6214/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

30 квітня 2014 р. № 820/6214/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Панченко О.В.

при секретарі судового засідання - Маренич Т.О.

за участю:

представника позивача - Лещенко Н. О.

представника відповідача - Костенко В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківські геоінформаційні системи" про стягнення санкцій та пені,- В С Т А Н О В И В:

Позивач - Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківські геоінформаційні системи" (юридична адреса: м.Харків, вул.Мироносицька, 99, корп.А-3, код ЄДРПОУ 31061655, МФО 300175, р/р 26006000156872 у ПУАТ "Фідобанк") на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м.Харків, Держпром, 1 під., 1 пов., к.16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: р/р 31219230700003, МФО 851011, код одержувача: 37999654, УДКСУ у Дзержинському районі м.Харкова) адміністративно господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів, в сумі 25510,09грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що зі звіту відповідача про зайнятість населення та працевлаштування інвалідів за 2012 рік (форма № 10-ПІ), середньооблікова кількість штатних працівників у 2012 році становила 45 осіб, з них: середньооблікова чисельність фактично працюючих інвалідів - 1 особа, а також кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" - 2 особи. Норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2012 році для відповідача становив 2 особи, що складає 4 % середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік. Однак, відповідачем не виконано вказаний норматив, що є підставою для нарахування до сплати адміністративно - господарських санкцій. Розмір середньорічної заробітної плати штатного працівника на підприємстві за 2012 рік становив 23864,44грн., і тому відповідно до ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" сума адміністративно - господарських санкцій становить 23864, 44 грн. Останнім днем сплати санкцій було 15.04.2013 року, однак, станом на 01.04.2014 року санкції відповідачем не сплачені, у зв'язку з чим за прострочення строків сплати санкцій відповідачу була нарахована пеня у розмірі 1645,65грн. Враховуючи, що відповідачем добровільно не сплачено до Фонду адміністративно - господарські санкції та пеня за 2012 рік, позивач скористався наданим йому законом правом на звернення з даним позовом до суду.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав доводи, викладені в позовній заяві, просив суд ухвалити рішення про задоволення позову.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Харківські геоінформаційні системи", позов не визнав.

У письмових запереченнях на позов (а.с.17-20) відповідач вказав, що підприємство є роботодавцем, в якого за основним місцем роботи, працює 8 і більше осіб, складав і подавав до Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіти про зайнятість населення та працевлаштування інвалідів, у тому числі за 2012 рік. Середньооблікова кількість штатних працівників у ТОВ "ХГІС" у 2012 році становила 45 осіб, з них середньооблікова чисельність фактично працюючих інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні"- 2 особи. Протягом 2012 року на підприємстві працювало 2 особи, яким відповідно до довідки МСЕК встановлено 2 групу інвалідності: ОСОБА_3 та ОСОБА_4 Окрім того, товариство подавало звіти за формою 3-ПН про наявність вільних робочих місць для інвалідів до територіального органу Державної служби зайнятості України за 2012 рік та розміщувало оголошення з запрошенням на постійну роботу, з урахуванням рекомендацій МСЕК, осіб з обмеженими фізичними даними (інвалідів) на вакантні робочі місця.

Відповідач стверджує, законом встановлено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. На підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю покладено обов'язок виділити та створити робочі місця для працевлаштування інвалідів, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

За таких обставин, відповідач вважає, що ним були виконані вимоги Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", і тому просить суд відмовити у задоволенні позову.

Представник відповідача у судовому засіданні підтримав доводи, викладені у письмових запереченнях на позов, просив суд ухвалити рішення про відмову у задоволенні позову.

Суд, вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів:

Законом України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" визначені основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантовано їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 згаданого Закону, підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення (ч.ч. 1, 2 ст. 19 Закону).

Отже, Законом передбачені гарантії соціального захисту інвалідів шляхом встановлення особливих вимог щодо організації робочого місця інваліда та покладення на підприємства обов'язку забезпечувати для інвалідів належні та безпечні умови праці з урахуванням медичних показань.

Згідно зі ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, яка обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Судом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що згідно поданій державній звітності "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" (форма № 10-ПІ) за 2012 рік середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківські геоінформаційні системи" складає 45 осіб. Кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до встановленого нормативу повинна складати у 2012 році - 2 робочих місця для працевлаштування інваліда. У 2012 році у товаристві працювало 2 інваліда. (а.с. 5).

Протягом 2012 року відповідач - ТОВ "Харківські геоінформаційні системи", щомісячно надавав до територіального органу державної служби зайнятості звіти за Формою 3-ПН про наявність вільних робочих місць для інвалідів (а.с.38-46).

Окрім того, ТОВ "Харківські геоінформаційні системи" розміщувало оголошення з запрошенням на постійну роботу, з урахуванням рекомендацій МСЕК, осіб з обмеженими фізичними даними (інвалідів) на вакантні робочі місця в офіційному виданні Харківської обласної Ради та Харківської обласної державної адміністрації «Слобідській край» за 19.04.2012р., № 47, сторінка 6 (а.с.47).

У 2012 році на підприємстві були працевлаштовані 2 особи, які за довідкою МСЕК є інвалідами 2 групи:

- ОСОБА_3, працює за основним місцем роботи з 03.09.2012р. (до 01.09.2012р. - за сумісництвом). відповідно до довідки МСЕК № 615900 з 22.06.2011р. встановлена 2 груепа інвалідності, дата повторного огляду - 01.07.2015р.;

- ОСОБА_4, працює з 01.10.2012., відповідно до довідки МСЕК №632768 з 07.12.2011р. встановлена 2 група інвалідності, дата повторного огляду - 18.12.2015р.

Вказані обставини підтверджуються копіями трудових книжок, довідками МСЕК, наказами про прийняття на роботу (а.с. 32-37).

Оскільки відповідач виконав встановлений законом норматив щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, інформував щомісяця центр зайнятості по формі № 3-ПН "Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках", працевлаштував на підприємстві 2 особи, які мають інвалідність, відповідно до встановленого законом нормативу, доказів відмови відповідачем працевлаштувати інвалідів суду не надано, підстав для накладення на нього адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів у 2012 році та стягнення пені, не вбачається.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 8-14, 71, 94, 160-164, 167, 186, 254, Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківські геоінформаційні системи" про стягнення санкцій та пені - відмовити.

Постанова набирає законної сили згідно з ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. 3, ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлений 05 травня 2014 року.

Суддя Панченко О.В

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2014
Оприлюднено19.05.2014
Номер документу38688910
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/6214/14

Ухвала від 15.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Постанова від 30.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 04.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні