Ухвала
від 10.06.2014 по справі 820/6214/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2014 р.Справа № 820/6214/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Калитки О. М.

Суддів: Бондара В.О. , Кононенко З.О.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 30.04.2014р. по справі № 820/6214/14

за позовом Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківські геоінформаційні системи"

про стягнення санкцій та пені,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просив суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківські геоінформаційні системи" (юридична адреса: м. Харків, вул. Мироносицька, 99, корп.А-3, код ЄДРПОУ 31061655, МФО 300175, р/р 26006000156872 у ПУАТ "Фідобанк") на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, Держпром, 1 під., 1 пов., к.16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: р/р 31219230700003, МФО 851011, код одержувача: 37999654, УДКСУ у Дзержинському районі м. Харкова) адміністративно господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів, в сумі 25510,09грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що зі звіту відповідача про зайнятість населення та працевлаштування інвалідів за 2012 рік (форма № 10-ПІ), середньооблікова кількість штатних працівників у 2012 році становила 45 осіб, з них: середньооблікова чисельність фактично працюючих інвалідів - 1 особа, а також кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" - 2 особи. Норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2012 році для відповідача становив 2 особи, що складає 4 % середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік. Однак, відповідачем не виконано вказаний норматив, що є підставою для нарахування до сплати адміністративно - господарських санкцій. Розмір середньорічної заробітної плати штатного працівника на підприємстві за 2012 рік становив 23864,44грн., і тому відповідно до ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" сума адміністративно - господарських санкцій становить 23864, 44 грн. Останнім днем сплати санкцій було 15.04.2013 року, однак, станом на 01.04.2014 року санкції відповідачем не сплачені, у зв'язку з чим за прострочення строків сплати санкцій відповідачу була нарахована пеня у розмірі 1645,65грн. Враховуючи, що відповідачем добровільно не сплачено до Фонду адміністративно - господарські санкції та пеня за 2012 рік, позивач скористався наданим йому законом правом на звернення з даним позовом до суду.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 30.04.2014 р. по справі № 820/6214/14 відмовлено в задоволенні адміністративного позову.

Позивач, не погодився з рішенням суду першої інстанції та подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 30.04.2014 р. по справі № 820/6214/14 та прийняти нову постанову, якою задовольнити адміністративний позов.

Відповідач подав письмові заперечення на апеляційну скаргу, в яких просив залишити без задоволення апеляційну скаргу позивача, а рішення суду першої інстанції без змін.

Сторони по справі в судове засідання суду апеляційної інстанції не з'явилися, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, причину неявки не повідомили.

Колегія суддів на підставі п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши постанову суду, дослідивши доводи апеляційної скарги та заперечення на неї, колегія суддів дійшла висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем були виконані вимоги Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів Україні».

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що згідно поданій державній звітності "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" (форма № 10-ПІ) за 2012 рік середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківські геоінформаційні системи" складає 45 осіб. Кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до встановленого нормативу повинна складати у 2012 році - 2 робочих місця для працевлаштування інваліда. У 2012 році у товаристві працювало 2 інваліда. (а.с. 5).

Протягом 2012 року відповідач - ТОВ "Харківські геоінформаційні системи", щомісячно надавав до територіального органу державної служби зайнятості звіти за Формою 3-ПН про наявність вільних робочих місць для інвалідів (а.с.38-46).

Окрім того, ТОВ "Харківські геоінформаційні системи" розміщувало оголошення з запрошенням на постійну роботу, з урахуванням рекомендацій МСЕК, осіб з обмеженими фізичними даними (інвалідів) на вакантні робочі місця в офіційному виданні Харківської обласної Ради та Харківської обласної державної адміністрації "Слобідській край" за 19.04.2012р., № 47, сторінка 6 (а.с.47).

У 2012 році на підприємстві були працевлаштовані 2 особи, які за довідкою МСЕК є інвалідами 2 групи:

- ОСОБА_1, працює за основним місцем роботи з 03.09.2012р. (до 01.09.2012р. - за сумісництвом). відповідно до довідки МСЕК № 615900 з 22.06.2011р. встановлена 2 група інвалідності, дата повторного огляду - 01.07.2015р.;

- ОСОБА_2, працює з 01.10.2012., відповідно до довідки МСЕК №632768 з 07.12.2011р. встановлена 2 група інвалідності, дата повторного огляду - 18.12.2015р.

Вказані обставини підтверджуються копіями трудових книжок, довідками МСЕК, наказами про прийняття на роботу (а.с. 32-37).

Відповідно до Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" визначені основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантовано їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 згаданого Закону, підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення (ч.ч. 1, 2 ст. 19 Закону).

Отже, Законом передбачені гарантії соціального захисту інвалідів шляхом встановлення особливих вимог щодо організації робочого місця інваліда та покладення на підприємства обов'язку забезпечувати для інвалідів належні та безпечні умови праці з урахуванням медичних показань.

Згідно зі ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, яка обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку, з яким також погоджується колегія суддів, що відповідач виконав встановлений законом норматив щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, інформував щомісяця центр зайнятості по формі № 3-ПН "Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках", працевлаштував на підприємстві 2 особи, які мають інвалідність, відповідно до встановленого законом нормативу, доказів відмови відповідачем працевлаштувати інвалідів не надано, підстав для накладення на нього адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів у 2012 році та стягнення пені, не вбачається.

У відповідності до ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотримання норм процесуального права.

Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла до висновку, що постанова Харківського окружного адміністративного суду від 30.04.2014 р. по справі № 820/6214/14 прийнята у відповідності до норм чинного права, а тому підстави для її скасування відсутні.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 30.04.2014р. по справі № 820/6214/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя (підпис)Калитка О.М. Судді (підпис) (підпис) Бондар В.О. Кононенко З.О.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2014
Оприлюднено24.06.2014
Номер документу39315003
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/6214/14

Ухвала від 15.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Постанова від 30.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 04.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні