8.2.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 травня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/2537/14
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Ірметової О.В.
за участю секретаря судового засідання: Козловської А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Красний Луч Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з додатковою відповідальністю "Автотранспортне підприємство 10911" про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, яке перебуває у податковій заставі, -
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Красний Луч Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з додатковою відповідальністю "Автотранспортне підприємство 10911" про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, яке перебуває у податковій заставі.
В обґрунтування позовних вимог податковий орган зазначив, що у зв'язку з несвоєчасною сплатою податкового зобов'язання відповідачем згідно довідки про стан розрахунку з бюджетом станом на 09.04.2014 утворився борг у розмірі 567 579,90 грн.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 03.04.2013 по справі №812/2748/13-а стягнуто кошти ТДВ «АТП 10911» на користь бюджету України. Відповідачу на розрахункові рахунки в банківські установи на виконання рішення суду неодноразово направлялися платіжні вимоги, але вони повернені без виконання з відміткою про накладення арешту на рахунки або про відсутність коштів. Проте в порядку застосування податкової застави ДПІ у м. Красному Луч прийнято рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу № 3 від 07.03.2008 року. Органами ДПС проведено опис майна, про що складено відповідний акт від 04.05.2012 №1/19, де визначено опис майна на суму 909 004,00 грн. та витягом про реєстрацію в державному реєстрі обтяжень рухомого майна. Виконати рішення суду про стягнення з рахунків боржника податкової заборгованості не можливо з причин відсутності коштів або їх недостатність. Таким чином, позивач просив суд надати дозвіл на погашення суми податкового боргу з відповідача, яке має податковий борг за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Представник позивача надав пояснення аналогічні викладеним у позові.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення адміністративного позову та зазначив, що суму податкового боргу визнає у повному обсязі. Вимоги адміністративного позову частково, а саме у сумі податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі 194 769,09 грн. у зв'язку з наявністю судових рішень про розстрочення погашення сум податкового боргу в розмірі 372 810,81 грн., якими встановлено новий порядок погашення податкового боргу.
Заслухваши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про необґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.
Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України передбачено, що кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.
У відповідності зі статтею 14 Податкового кодексу України:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться в банку, платника податків, який має податковий борг, у разі якщо у такого платника податків відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.
Відповідно до п. 38.1 ст. 38 Податкового кодексу України, виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Згідно п. 49.16 ст. 49 Податкового кодексу України, незалежно від наявності відмови у прийнятті податкової декларації платник податків зобов'язаний погасити податкове зобов'язання, самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених цим Кодексом.
Відповідно до підпункту 168.4.3. пункту 168.4 статті 168 Податкового кодексу України контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює орган державної податкової служби за місцезнаходженням юридичної особи або її відокремленого підрозділу.
Відповідно до ст.89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає у разі, зокрема несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.
З урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених п.89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом державної податкової служби.
Орган державної податкової служби зобов'язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Таким чином Податковим кодексом встановлено певний порядок примусового стягнення податкової заборгованості: спочатку шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а у разі недостатності коштів - продаж майна, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що Товариство з додатковою відповідальністю "Автотранспортне підприємство 10911" зареєстроване виконавчим комітетом Краснолуцької міської ради Луганської області (а.с.6-9). Згідно довідки про взяття на облік за №215 Товариство з додатковою відповідальністю "Автотранспортне підприємство 10911" 21.01.1994 взятий на облік ДПІ у м. Красному Луч (а. с. 30).
Відповідач має податковий борг у сумі 567 579,90 грн., який складається:
- з податку та збори не віднесені до інших категорій 53 897,60 грн.;
- з податку на доходи з фізичних осіб 156834,34 грн.;
- з податку на прибуток приватних підприємств 552,05 грн.
- з орендної плати з юридичних осіб 140023,88 грн.
- з податку на додану вартість 2079163,43 грн.
- штрафні санкції за порушення норм регулювання обігу готівки 6211,50 грн.
- надходження від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення 3 147,10 грн. (а. с. 44).
Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ в м. Красному Луч було прийнято рішення №3 від 07.03.2008 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу (а. с. 26).
Податковим органом було проведено опис майна, про що складено акт опису майна від 14.05.2012 на загальну суму 909004,00 грн. (а. с. 23).
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2013 року по справі №812/2748/13-а адміністративний позов ДПІ у м. Красний Луч до ТДВ "Автотранспортне підприємство №10911" був задоволений, стягнуто податковий борг у сумі 678637,93 грн., та встановлено спосіб виконання судового рішення шляхом розстрочення сплати податкового боргу з податку на додану вартість та з податку на доходи з фізичних осіб строком на 60 календарних місяців, починаючи з квітня 2013 року по березень 2018 року включно. (а.с.11-13).
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 28 серпня 2013 року по справі №812/7074/13-а адміністративний позов ДПІ у м. Красний Луч до ТДВ "Автотранспортне підприємство №10911" був задоволений, стягнуто податковий борг у сумі 980511,98 грн., та встановлено спосіб виконання судового рішення шляхом розстрочення сплати податкового боргу з податку на прибуток, орендної плати за земельні ділянки, збору за забруднення навколищнього серидовища, з податку на додану вартість на 60 календарних місяців, починаючи з вересня 2013 року по серпень 2018 року включно. (а.с.45-46).
Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкового боргу шляхом направлення інкасових доручень на розрахункові рахунки банку, які обслуговують платника (а. с. 14-22), які поверталися без виконання.
Згідно ст. 263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Відповідно до п. 100.1 ст. 100 ПК України розстроченням, відстроченням грошових зобов'язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов'язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеному пунктом 129.4 статті 129 цього Кодексу.
Як зазначено було вище, судовими рішеннями Товариству з додатковою відповідальністю "Автотранспортне підприємство 10911" встановлено строк і порядок виконання судових рішень шляхом розстрочення сплати податкового боргу (а. с. 11-13, 45-46).
З аналізу вищезазначеного вбачається, що розстроченням податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його податкового боргу.
Таким чином, за даними судовими рішеннями строк сплати податкового боргу не сплив та підстав для надання дозволу на погашення суми податкового боргу з Товариства з додатковою відповідальністю "Автотранспортне підприємство 10911" за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі не має.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у м. Красний Луч Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з додатковою відповідальністю "Автотранспортне підприємство 10911" про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, яке перебуває у податковій заставі відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено та підписано 16 травня 2014 року.
Суддя О.В. Ірметова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2014 |
Оприлюднено | 20.05.2014 |
Номер документу | 38711793 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ірметова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні