ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"07" квітня 2014 р. Справа № 2а-3016/12/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Боброва Ю.О.,
за участю секретаря судового засідання Дмитрашко О.М.,
розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду заяву Калуського міжрайонного прокурора Івано-Франківській області про роз'яснення судового рішення від 25.10.2012 року в адміністративній справі №2а-3016/12/0970
за позовом прокурора Калуського району Івано-Франківській області в інтересах держави в особі Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Івано-Франківської області Державної податкової служби
до приватного підприємства «Монтаж-Спецбуд»
про стягнення податкового боргу в сумі 1700,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
27.03.2014 року Калуський міжрайонний прокурор Івано-Франківської області звернувся до суду із заявою про роз'яснення постанови від 25.10.2012 року в адміністративній справі №2а-3016/12/0970 за позовом прокурора Калуського району Івано-Франківській області в інтересах держави в особі Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Івано-Франківської області Державної податкової служби до приватного підприємства «Монтаж-Спецбуд» про стягнення податкового боргу в сумі 1700,00 грн.
Заява мотивована тим, що відповідно до зазначеної вище постанови, яка набрала законної сили 19.11.2012 року, прийнято рішення стягнути з приватного підприємства «Монтаж-Спецбуд» на користь бюджету податковий борг в сумі 1700,00 грн. На виконання цієї постанови Івано-Франківським окружним адміністративним судом 06.12.2012 року виданий виконавчий лист №2а-3016/12/0970. Разом з тим, відділом Державної виконавчої служби Калуського міськрайонного управління юстиції відмовлено у відкритті виконавчого провадження за вказаним виконавчим листом з тих підстав, що Податковим кодексом України встановлений особливий порядок виконання судових рішень про стягнення коштів з платників податків у рахунок погашення податкового боргу. Зокрема, таке стягнення здійснюється органами державної податкової служби у відповідності до норм Податкового кодексу України, а не Закону України «Про виконавче провадження». Тому, прокурор просить роз'яснити у якому порядку необхідно виконувати рішення суду - відповідно до норм Податкового кодексу України, чи згідно законодавства про виконавче провадження.
Відповідно до норм частини 6 статті 128 та частини 3 статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) суд розглянув заяву про роз'яснення судового рішення в даній справі в порядку письмового провадження.
Розглянувши заяву прокурора про роз'яснення судового рішення в адміністративній справі №2а-3016/12/0970, дослідивши матеріали справи, судом установлено наступне.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25.10.2012 року задоволено повністю позов прокурора Калуського району Івано-Франківській області в інтересах держави в особі Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Івано-Франківської області Державної податкової служби (надалі - позивач, Калуська ОДПІ) до приватного підприємства «Монтаж-Спецбуд» (надалі - відповідач) та вирішено стягнути з відповідача на користь бюджету податковий борг у сумі 1700,00 грн. Рішення суду набрало законної сили 19.11.2012 року.
В мотивувальній частині зазначеного судового рішення судом наведено обґрунтування прийняття саме такого рішення з посиланням на законодавство України.
Порядок виконання судових рішень в адміністративних справах регламентований нормами статті 257 КАС України.
Так, відповідно до частини 1 статті 257 КАС України, у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб'єктів владних повноважень можуть бути покладені обов'язки щодо забезпечення виконання рішення.
Частиною 2 цієї ж статті встановлено, що судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.
Згідно частини 4 статті 257 КАС України примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження» від 21.04.1999 року за №606-XIV в редакції Закону від 04.11.2010 року за №2677-VI (надалі - Закон №606-XIV).
Частиною 1 статті 258 КАС України визначено, що за кожним судовим рішенням, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено, видається один виконавчий лист.
Виконавчий лист видається судом першої інстанції. Якщо за результатами перегляду справи суд апеляційної чи касаційної інстанції залишить прийняте по суті позовних вимог рішення без змін, ухвалить нове судове рішення по суті позовних вимог чи змінить судове рішення, то виконавчий лист видається судом апеляційної чи касаційної інстанції, за умови, що заява особи про видачу виконавчого листа надійшла до моменту повернення адміністративної справи до суду першої інстанції (частина 2 статті 258 КАС України).
Загальні умови та порядок здійснення виконавчого провадження встановлений нормами Глави 3 Закону №606-XIV.
Податковий кодекс України (надалі - Кодекс) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, з 01.01.2011 року, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно пункту 95.3 вказаної статті Кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (пункт 95.4 статті 95 Кодексу).
Виконавчий лист №2а-3016/12/0970 в даній адміністративній справі виданий судом 06.12.2012 року відповідно до заяви начальника Калуської ОДПІ від 03.12.2012 року за вих. №5854/10/100.
Відповідно до частини 1 статті 170 КАС України, якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, або державного виконавця ухвалою роз'яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту.
Частиною 2 цієї ж статті встановлено, що подання заяви про роз'яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.
Судом установлено, що рішення суду про стягнення з ПП «Монтаж-Спецбуд» на користь бюджету податкового боргу в сумі 1700,00 грн., викладене в постанові від 25.10.2012 року, є зрозумілим. Порядок його виконання регламентований зазначеними вище нормами Податкового кодексу України. Заява про видачу виконавчого листа була подана до суду Калуською ОДПІ, тобто органом, на який законом покладено виконання судових рішень в даній категорії справ. Виконавчий лист за №2а-3016/12/0970 виданий 06.12.2012 року теж Калуській ОДПІ.
При цьому, також слід також зазначити, що звернення до суду із заявою про видачу виконавчого листа в справах, де судом прийняті рішення зобов'язального характеру, є правом особи, яка є стороною в справі. Тому, суд не може відмовити такій особі у видачі виконавчого листа. Звернення ж виконавчого листа до виконання здійснюється в порядку, установленому законом та є окремою стадією судочинства.
Таким чином, враховуючи викладене, суд дійшов висновку про те, що у задоволенні заяви прокурора про роз'яснення рішення суду в даній адміністративній справі, слід відмовити.
На підставі викладеного, керуючись статтями 128, 158-160, 165, 170, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Калуського міжрайонного прокурора Івано-Франківської області про роз'яснення постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25.10.2012 року в справі №2а-3016/12/0970 за позовом прокурора Калуського району Івано-Франківській області в інтересах держави в особі Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Івано-Франківської області Державної податкової служби до приватного підприємства «Монтаж-Спецбуд» про стягнення податкового боргу в сумі 1700,00 грн., - відмовити.
Ухвала може бути оскарженою в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, установлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя /підпис/ Ю.О. Бобров
Повний текст ухвали виготовлений о 16:15 год. 07.04.2014 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2014 |
Оприлюднено | 20.05.2014 |
Номер документу | 38720163 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Бобров Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні