Постанова
від 14.05.2014 по справі 812/165/14
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Ушаков Т.С.

Суддя-доповідач - Бишов М. В.

УКРАЇНА

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 травня 2014 року справа №812/165/14

приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Бишова М.В.,

суддів Шальєвої В.А., Компанієць І.Д.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної реєстраційної служби України, до якої приєднався Державний реєстратор прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України ОСОБА_2, на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 12 березня 2014 року по адміністративній справі №812/165/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Вуглепромуніверсал» до Державної реєстраційної служби України треті особи - Державний реєстратор прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України ОСОБА_2, Реєстраційна служба Ровеньківського міського управління юстиції про визнання незаконним та скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Вуглепромуніверсал» (далі ТОВ «Вуглепромуніверсал») звернулося до суду із позовом до Державна реєстраційна служба України про визнання незаконним та скасування рішення від 11 липня 2013 року №3865530 та зобов'язання вчинити певні дії.

В обґрунтування заявлених вимог позивачем зазначено, що 19 червня 2013 року ТОВ «Вуглепромуніверсал» звернулось до відповідача із заявою за реєстраційним номером 1664953 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо реєстрації за ТОВ «Вуглепромуніверсал» права власності на 67/1000 майнового комплексу, котрий складається з мийки загальною площею 768,6 м. кв. у технічному паспорті позначеного як літ. Ж і знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.

Державний реєстратор прав на нерухоме майно ОСОБА_2 прийняв рішення від 11 липня 2013 року №3865530 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Позивач вважає зазначене рішення таким, що прийняте в порушення вимог законодавства.

Згідно рішення Ровеньківського міського суду Луганської області від 22 квітня 2013 року у справі №424/2552/13-ц за TOB «Вуглепромуніверсал» було визнано право власності на 122/1000 майнового комплексу, котрий складається з матеріального складу загальною площею 1413 м.кв. у технічному паспорті позначеного як літ. Р і знаходиться за адресою: АДРЕСА_1. Дане судове рішення набрало законної сили.

На підставі цього судового рішення позивач звернувся із заявою до реєстраційної служби управління юстиції у Ровеньки Луганської області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

Заява разом із супровідними документами була подана в Реєстраційну службу Ровеньківського міського управління юстиції в Луганській області для проведення державної реєстрації права приватної власності на майно за адресою АДРЕСА_1.

Зазначена заява була передана в Державну реєстраційну службу України для реєстрації і зареєстрована у базі даних про реєстрацію заяв і запитів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 19.06.2013р. за реєстраційним номером 1664953.

Розглянувши вищезазначену заяву, 11.07.2013 Державний реєстратор прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України ОСОБА_2 прийняв рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень №3865530.

В рішенні від 11.07.2013р. відповідач зазначив наступне: «подані документи не відповідають вимогам, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують».

На підставі викладеного позивач, з урахування уточнених позовних вимог, просив суд визнати незаконним та скасувати рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень від 11 липня 2013 року №3865530, прийняте державним реєстратором, прав на нерухоме майно Держаної реєстраційної служби України ОСОБА_2; зобов'язати Державну реєстраційну службу України зареєструвати за ТОВ «Вуглепромуніверсал» право власності на 67/1000 майнового комплексу, котрий складається з мийки загальною площею 768,5 м.кв. у технічному паспорті позначеному літ. Ж-2 і знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 12 березня 2014 року позов ТОВ «Вуглепромуніверсал» задоволений повністю, внаслідок чого визнане незаконним та скасоване рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень від 11 липня 2013 року № 3865530, яке прийнято державним реєстратором прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України ОСОБА_2, зобов'язане Державну реєстраційну службу України зареєструвати за ТОВ «Вуглепромуніверсал» право власності на 67/1000 майнового комплексу, який складається з мийки загальною площею 768,5 м.кв., у технічному паспорті позначеній літ. Ж-2, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь ТОВ «Вуглепромуніверсал» витрати по сплаті судового збору у розмірі 73,08 грн.

Відповідачем - Державною реєстраційною службою України, подана апеляційна скарга, до якої приєднався державний реєстратор ОСОБА_2, в якій апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Апеляційна скарга мотивована тим, що постанова суду першої інстанції прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права. Подані заявником для проведення державної реєстрації права власності документи містять суперечності, що унеможливлює ідентифікацію чітких характеристик об'єкта нерухомого майна державна реєстрація права власності на який заявлена. Рішенням Ровенківського міського суду Луганської області від 22 квітня 2013 року у справі №424\2552\13-ц визнано право власності за ТОВ «Вуглепромуніверсал» на 67/1000 майнового комплексу, котрий складається з мийки загальною площею 768,6 кв.м. Разом із тим, відповідно до поданого для проведення державної реєстрації прав технічного паспорту, площа зазначеного об'єкта нерухомого майна складає 768,5 кв.м. При цьому, заявником не було подано документів, що дозволяють встановити причини такої невідповідності. Відповідно до довідки про наявність та технічний опис об'єкта нерухомого майна, виданої КП «Ровенківське бюро технічної інвентаризації» Ровенківської міської ради, площа мийки складає 644,9 кв.м. Крім того, в рішенні суду визнано прав власності на 67/1000 майнового комплексу, котрий складається з мийки позначеного у технічному паспорті за літ. Ж. Відповідно до вищезазначеної довідки та технічного паспорту на об'єкт нерухомого майна до складу майнового комплексу входять ще вісім об'єктів нерухомого майна, зокрема адміністративна будівля, котельня, матеріальний склад тощо у зв'язку з чим неможливо встановити, чи було судом вирішено виділити відповідний об'єкт нерухомого майна (мийку) в окремий майновий комплекс зі складу існуючого комплексу, або ж визнано право власності на 67/1000 власне мийки. Разом із тим, якщо про такий виділ не постановлялося, то відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, зокрема на підприємство як єдиний майнові комплекс. У зв'язку з цим необхідно визначити, на яку саме частку цілісного майнового комплексу за заявником було визнано право власності, адже рішення суду містить відомості лише щодо частки у праві власності на складову частину складної нерухомої речі - майнового комплексу, а реєстрація права власності проводиться на всю складну річ в цілому.

Літ. Ж, яка відповідно до рішення Ровенківського міського суду Луганської області від 22 квітня 2013 року у справі № 424\2552\13-ц зазначена в технічному паспорті як комплекс - мийка, відповідно до поданого технічного паспорту є котельнею (Ж, 0-1). Мийка ж, у відповідному документі позначена літерою Ж-2, що також не дає змогу встановити ідентифікуючу інформацію про об'єкт нерухомого майна.

Копії документів, поданих для проведення державної реєстрації прав, не завірені згідно з вимогами пункту 5.27 ДСТУ 4163-2003 «Вимоги до оформлення документів», не містять відмітки про засвідчення копії документа, яка складають зі слів «Згідно з оригіналом», назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії.

Поданий для проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно технічний паспорт складений без урахування вимог, встановлених положеннями абзацу 2 пункту 1.4. Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24 травня 2001 року №127, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 липня 2001 року за № 582/5773 (не містить відомостей про номер та серію кваліфікаційного сертифікату виконавця робіт з технічної інвентаризації).

Відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень зокрема з підстави, зазначеної у пункті 4 частини першої статті 24 Закону, не позбавляє заявника права повторно звернутися із заявою за умови усунення перешкод для державної реєстрації прав та їх обтяжень (частина третя статті 24 Закону).

Задоволена судом першої інстанції вимога позивача зобов'язати Урдержреєстр зареєструвати за ТОВ «Вуглепромуніверсал» право власності на 67/1000 майнового комплексу, який складається з мийки загальною площею 768,5 кв.м, у технічному паспорті позначений літ. Ж- 2, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, не відповідає діючому законодавству України та суперечать нормам матеріального трава, якими унормовано порядок розгляду заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

Всі особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з'явилися, хоча належним чином були повідомлені про час та місце розгляду справи, що дає суду право розглянути справу у відсутність сторін та третіх осіб в порядку письмового провадження відповідно до ст.197 ч.1 п.2 КАС України.

Колегія суддів, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, приходить до висновку про часткове задоволення апеляційної скарги.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що ТОВ «Вуглепромуніверсал» зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради як юридична особа, ідентифікаційний код 31138848.

Рішенням Ровеньківського міського суду Луганської області від 22 квітня 2013 року у справі №424/2552/13-ц за TOB «Вуглепромуніверсал» було визнано право власності на 67/1000 майнового комплексу, який складається з мийки загальною площею 768,6 м.кв., у технічному паспорті позначений лит. Ж, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1. Дане судове рішення набрало законної сили.

На підставі зазначеного судового рішення позивач звернувся до Реєстраційної служби управління юстиції у Ровеньки Луганської області із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень разом з необхідним пакетом документів для проведення державної реєстрації права приватної власності на майно, що розташоване за адресою: АДРЕСА_1.

Вищевказану заяву було передано в Державну реєстраційну службу України для реєстрації і зареєстрована у базі даних про реєстрацію заяв і запитів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 19.06.2013 року за реєстраційним, номером 1664953.

11 липня 2013 року державним реєстратором прав на нерухоме майно ОСОБА_2 Державної реєстраційної служби України прийнято рішення №3865530 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, яким відмовлено у державній реєстрації прав власності форма власності: правна, спільна часткова на майновий комплекс, що розташований за адресою: АДРЕСА_1, за суб'єктом: Товариство з обмеженою відповідальністю «Вуглепромуніверсал», податковий номер 31138848.

Підставою для відмови у державній реєстрації зазначено, що документи, подані для проведення державної реєстрації прав відповідають вимогам, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують.

Умови та порядок здійснення реєстрації прав на нерухоме майно встановлені Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на майно та їх обмежень» від 01.07.2004р. №1952-IV (далі - Закон №1952) та Постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011р. №703 «Про затвердження Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно» (який діяв до 11.02.2014) (далі - Порядок).

Пунктом 2 Порядку передбачено, що Державну реєстрацію прав шляхом внесення записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) проводять орган державної реєстрації прав та нотаріус як спеціальний суб'єкт, на якого покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно (далі - нотаріус).

Орган державної реєстрації прав проводити: державну реєстрацію права власності та інших речових прав на нерухоме майно за місцем розташування такого майна; державну реєстрацію обтяжень речових прав на нерухоме майно незалежно від місця розташування такого майна; облік безхазяйного нерухомого майна.

Якщо нерухоме майно розміщене в межах території, на якій діє два і більше органів державної реєстрації прав, державна реєстрація права власності та інших речових прав, облік безхазяйного нерухомого майна проводяться одним з таких органів, обраним, заінтересованою особою або уповноваженою нею особою (далі - заявник).

Нотаріус проводить державну реєстрацію прав: реєстрація яких проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва (нотаріус, яким, вчиняється така дія); у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим, майном, об'єктом незавершеного будівництва (нотаріус, яким вчинено таку дію).

У відповідності до ст. 4 Закону №1952, обов'язковій державній реєстрації підлягають речові, права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним, та юридичним, особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним, майном, іноземцям, та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним, організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам, в особі органів місцевого самоврядування, а саме:

1) право власності на нерухоме майно;

2) право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном;

3) інші речові права відповідно до закону;

4) податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження. Речові права на нерухоме майно, зазначені в пунктах 2 і 3 частини першої цієї статті, є похідними і реєструються після державної реєстрації права власності на таке майно.

Право власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду (їх окремі частини) може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано право власності на земельну ділянку, на якій вони розташовані.

Право власності на квартиру, житлове та нежитлове приміщення може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано право власності на житловий будинок, будівлю, споруду (їх окремі частини), в яких вони розташовані.

Відповідно до ст. 19 Закону №1952 державна реєстрація прав проводиться на підставі:

1) договорів, укладених у порядку, встановленому законом;

2) свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до вимог цього Закону;

3) свідоцтв про право власності, виданих органами приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді;

4) державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом;

5) рішень судів, що набрали законної сили;

6)інших документів, що підтверджують виникнення, перехід,припинення прав на нерухоме майно, поданих органудержавної реєстрації прав разом із заявою.

Державна реєстрація обтяжень здійснюється на підставі:

1) встановленої законом заборони користування та/або розпорядження нерухомим

майном;

2) рішень судів, що набрали законної сили;

3) ухвали слідчого судді, суду, постанови державного виконавця про накладення арешту на нерухоме майно;

4) накладення заборони на відчуження нерухомого майна нотаріусом;

5) рішення органу місцевого самоврядування про віднесення об'єктів нерухомого майна до застарілого житлового фонду;

6) інших актів відповідних державних органів та посадових осіб згідно із законом;

7) договорів, укладених у порядку, встановленому законом.

Пунктом 7 Порядку визначено, що для проведення державної реєстрації прав заявник подає органові державної реєстрації прав, нотаріусові, заяву про державну реєстрацію, форму та вимоги до заповнення якої встановлює Мін'юст. Заява, про державну реєстрацію подається щодо кожного об'єкта нерухомого майна окремо. У разі коли виникнення, перехід або припинення права власності на житловий будинок, будівлю або споруду відбувається одночасно з виникненням, переходом або припиненням у відповідної заінтересованої особи речових прав на земельну ділянку, на якій вони розташовані, подається одна заява про державну реєстрацію щодо таких об'єктів.

Відповідно до пункту 10 Порядку заявник разом із заявою про державну реєстрацію подає органові державної реєстрації прав, нотаріусові необхідні для такої реєстрації документи, визначені цим Порядком, їх копії, документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав, та документ про сплату державного мита. У разі коли заінтересована особа відповідно дозакону звільнена від сплати державного мита, плати за надання витягу з Державного реєстру прав, документ про сплату державного мита та документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав, не подаються. Документи, необхідні для проведення державної реєстрації, що подані з порушенням вимог, установлених законом, цим Порядком та іншими нормативно-правовими актами, є підставою для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію або відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, а не для відмови в прийнятті заяви про державну реєстрацію. Орган державної реєстрації прав, нотаріус не приймає заяву про державну реєстрацію у разі відсутності документа, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав, та документа про сплату державного мита, крім випадку, передбаченого абзацом другим цього пункту.

Згідно пункту 27 Порядку документами, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, є:

1) укладений в установленому законом, порядку договір, предметом, якого є нерухоме майно, права щодо якого підлягають державній реєстрації, або речове право на нерухоме майно, чи його дублікат;

2) свідоцтво про право власності на частку в спільному майні подружзіся в разі смерті одного з подружжя, видане нотаріусом, або консульською установою України, чи його дублікат;

3) свідоцтво про право на спадщину, видане нотаріусом або консульською установою України, чи його дублікат;

4) свідоцтво про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтво про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, видані нотаріусом, чи їх дублікати;

5) свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане державним реєстратором, відповідно до цього Порядку;

6) свідоцтво про право власності, видане органом, приватизації наймачам, житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді;

7) свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане органом місцевого самоврядування або місцевою держадміністрацією до набрання чинності цим Порядком;

8) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняте власником, нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном;

9) державний акт на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою;

10) рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно;

11) ухвала суду про затвердження (визнання) мирової угоди;

12) заповіт, яким встановлено сервітут на нерухоме майно;

13) закон, яким встановлено сервітут на нерухоме майно;

14) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об'єкта нерухомого майна релігійній організації;

15) рішення власника мийна, уповноваженого ним органу про передачу об'єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність;

16) інші документи, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно відповідно до закону.

Відповідно до ч. 7 ст. 16 Закону №1952 державна реєстрація прав проводиться на підставі заяви власника, іншого правонабувача, сторони правочину, за яким виникло право, уповноваженої ними особи або державного кадастрового реєстратора у випадках, передбачених цим Законом.

Частиною 4 статті 9 Закону №1952 визначено, що державний реєстратор самостійно приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмову в такий реєстрації.

Пунктом 23 Порядку визначено, що державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень виключно за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, що визначені у Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Частиною 1 статті 24 Закону №1952 визначено вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації прав та їх обтяжень. Так, у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо:

1) заявлене право, обтяження не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону;

2) об'єкт нерухомого майна, розміщений на території іншого органу державної реєстрації прав;

3) із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа;

4) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують;

5) заяву про державну реєстрацію прав, пов'язаних з відчуженням нерухомого майна, подано після державної реєстрації обтяжень, встановлених щодо цього майна, крім випадків, встановлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону;

5-1) заяву про державну реєстрацію обтяжень речових прав на нерухоме майно щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем;

5-2) заяву про державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, подано за відсутності державної реєстрації права власності, крім випадків, установлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону;

5-3) під час подання заяви про державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду (їх окремі частини), що виникло на підставі документа, за яким правонабувач набуває також право власності на земельну ділянку, не подано заяву про державну

реєстрацію права власності на земельну ділянку;

5-4) після завершення п'ятиденного строку з дня отримання заявником письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав не усунено обставин, що були підставою для прийняття такого рішення;

5-5) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію;

5-6) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка не є державним кадастровим реєстратором або державним виконавцем;

6) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене право та обтяження такого права вже зареєстровано у Державному реєстрі прав.

Відповідно до частини 4 статті 24 Закону №1952 відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, не передбачених цим Законом, заборонена.

Карткою прийому заяви №3311310 підтверджується, що позивачем при поданні заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) було подано рішення Ровеньківського міського суду Луганської області у справі № 424/2552/13-ц від 22.04.2014, що відповідає вимогам ст. 19 Закону № 1952 та п. 27 Порядку.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що викладене вище свідчить про незаконність рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень від 11 липня 2013 року №3865530, яке прийнято державним реєстратором прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України ОСОБА_2

Згідно довідки Комунального підприємства «Ровеньківське бюро технічної інвентаризації» Ровеньківської міської ради про наявність та технічний опис об'єкта нерухомого майна від 20.02.2014 № 86, двоповерхова будівля «мийка» у технічному паспорті, на плані земельної ділянки, позначена літерою «Ж», цифра « 2» вказує на кількість поверхів, тобто будівля «мийка», позначена в рішенні Ровеньківського міського суду Луганської області від 22 квітня 2013 року, справа № 424/2552/13-ц, «літ. Ж» та будівля «мийка», позначена у технічному паспорті «Ж-2» є одна і та будівля; загальна площа змінилася внаслідок раніше припущеної помилки при підрахуванні площ, правильна загальна площа літер Ж-2 є 768,5 кв.м.

Колегія суддів вважає, що спірні рішення прийняті державними реєстраторами на підставі, у межах повноважень, проте не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, необґрунтовано, тобто без врахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення. Зазначення в спірних рішеннях формальної підстави, передбаченої законом, без конкретизування, в чому саме полягає таке порушення, свідчить про необґрунтованість таких рішень, а тому висновок суду першої інстанції про правомірність рішень є неправильним.

Таким чином, колегія суддів вважає, що позовні вимоги в частині визнання недійсними та скасування рішень про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Що стосується позовних вимог в частині зобов'язання Державної реєстраційної служби зареєструвати право власності на мийку, колегія суддів вважає, що такі вимоги підлягають частковому задоволенню.

Пунктом 1 частини 1 статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визначено, що саме орган державної реєстрації прав проводить державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмовляє у їх реєстрації.

Відтак, питання здійснення державної реєстрації прав та їх обтяжень відноситься до виключної компетенції Державної реєстраційної служби, у зв'язку з чим суд позбавлений повноважень із зобов'язання цього органу здійснити таку реєстрацію. В даному випадку належним способом захисту порушеного права позивача є зобов'язання відповідача розглянути питання державної реєстрації права власності позивача на об'єкт незавершеного будівництва.

З урахуванням викладеного колегія суддів вважає, що висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, постанова прийнята з порушенням норм матеріального права, що є підставою для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення про часткове задоволення позову.

Відповідно до ст. 94 КАС України на користь позивача підлягають стягненню судові витрати зі сплати судового збору з місцевого бюджету пропорційно задоволеним позовним вимогам.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 159, 160, 195, 198, 202, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної реєстраційної служби України, до якої приєднався Державний реєстратор прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України ОСОБА_2, на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 12 березня 2014 року по адміністративній справі №812/165/14 - задовольнити частково.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 12 березня 2014 року по адміністративній справі №812/165/14 - скасувати.

Прийняти нову постанову.

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Вуглепромуніверсал» до Державної реєстраційної служби України треті особи - Державний реєстратор прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України ОСОБА_2, Реєстраційна служба Ровеньківського міського управління юстиції про визнання незаконним та скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати незаконним та скасувати рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень від 11 липня 2013 року №3865530, яке прийнято державним реєстратором прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України ОСОБА_2.

Зобов'язати Державну реєстраційну службу України розглянути заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Вуглепромуніверсал» щодо реєстрації права власності на 67/1000 майнового комплексу, який складається з мийки загальною площею 768,5 м.кв., у технічному паспорті позначеній літ. Ж-2, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Вуглепромуніверсал» витрати по сплаті судового збору у розмірі 36,54 грн.

Постанова суду за наслідками розгляду у письмовому провадженні набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, і може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили.

Колегія суддів: Бишов М.В.

Шальєва В.А.

Компанієць І.Д.

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2014
Оприлюднено21.05.2014
Номер документу38725287
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/165/14

Ухвала від 12.03.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.С. Ушаков

Ухвала від 15.04.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бишов М. В.

Ухвала від 30.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Ухвала від 05.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Ухвала від 16.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Постанова від 14.05.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бишов М. В.

Ухвала від 15.04.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бишов М. В.

Постанова від 12.03.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.С. Ушаков

Ухвала від 27.02.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.С. Ушаков

Ухвала від 31.01.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.С. Ушаков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні