22/331-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
13.09.07р.
Справа № 22/331-07
за позовом Відкритого акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг", м. Кривий Ріг
до -1: Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
-2: Приватного підприємства "УкрТЕК", м. Антрацит
про стягнення 6 750 грн. 24 коп.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники :
Від позивача: Федько В.С. - дов. № 85-162юр
Від відповідача-1: Шляєв І.В. - дов. № 74 від 01.01.07.
Селяков О.В., дов. № 785 від 20.07.07.
Від відповідача-2: не з"явився
СУТЬ СПРАВИ
Позивач просить стягнути з відповідачів 6750 грн. 24 коп. шкоди від недостачі антрациту за залізничними накладними №№ 49318470,49318471.
Перший відповідач позов не визнав, посилаючись на справне перевезення.
Другий відповідач відзив на позов на день розгляду справи не надав.
ВСТАНОВЛЕНО
Згідно з рішенням загальних зборів акціонерів від 14.06.07 назва Відкритого акціонерного товариства „Міттал Стіл Кривий Ріг” змінена на Відкрите акціонерне товариство „Арселор Міттал Кривий Ріг”, яке є правонаступником всій майнових і немайнових прав і обов'язків ВАТ „Міттал Стіл Кривий Ріг”.
23.02.07 за вказаними вище накладними на адресу позивача від другого відповідача у вагонах №№ 64406069, 67849000 прибув антрацит за вагою і навантаженням останнього, в накладних відправником вказана його маса по 69000 кг в кожному.
За положеннями статей 2, 3, 6, 37 Статуту залізниць України (далі-Статут) Статут визначає обов'язки, права і відповідальність залізниць, підприємств..., які користуються залізничним транспортом. Статутом регламентуються організація та основні умови перевезення вантажів. Дія Статуту поширюється на перевезення залізничним транспортом, в тому числі і вантажів. Під час здавання вантажів для перевезення відправником має бути зазначена у накладній їх маса, яка визначається останнім.
Накладна –основний перевізний документ, який надається залізниці відправником разом з вантажем, вона є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони –одержувача.
Уклавши з залізницею договір перевезення вантажу, відправник визнав тим самим обмеження та особливості, що встановлені Статутом залізниць України, щодо меж відповідальності перевізника і вантажовідправника та погодився з ними.
За положеннями статті 129 Статуту обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача ... під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами..., які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
По заявці вантажоодержувача на перевірку маси вантажу в кількості 10%, який прибув одним складом вагонів, у згідності зі статтею 52 Статуту здійснено комісійне зважування вантажу, в результаті якого виявилося, що у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній, вантажу у вагоні 64406069 менше на 8050кг, у вагоні 67849000 менше на 7050кг. Ознак втрати та розкраданні не виявлено. Навантаження рівномірне, нижче бортів на 600мм. Вантаж маркований вапняним розчином, маркування не порушено. Люки, двері у вагонах щільно зачинені.
Зазначені дані зафіксовані в комерційному акті АЭ 022669*/129 від 26.02.07. Акт складено згідно з Правилами складання актів.
Загальні підстави для відповідальності за завдану майнову шкоду встановлені статтею 1166 Цивільного кодексу України. Відповідно до зазначеної норми, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовуються в повному обсязі особою, яка її завдала. При цьому особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Так, внаслідок невірного визначення другим відповідачем маси вантажу у накладній, позивачу заподіяно шкоду, яка підлягає відшкодуванню. Розмір шкоди складається із вартості вантажу, який оплачений позивачем, але фактично не надійшов до нього.
В позові до перевізника на підставі пункту „а” статті 111 Статуту слід відмовити, оскільки вантаж до одержувача прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, при відсутності ознак втрати вантажу під час перевезення.
Керуючись статтями 2, 3, 6, 37, 111, 115, 129 Статуту залізниць України, статтями 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В
Стягнути з Приватного підприємства "УкрТЕК", м. Антрацит на користь Відкритого акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг", м. Кривий Ріг 6750 грн. 24 коп. основної суми, 102 грн. державного мита і 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
В позові до першого відповідача відмовити.
Суддя Л.Д.Пуппо
Рішення підписано 17.06.09 р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2007 |
Оприлюднено | 22.06.2009 |
Номер документу | 3874771 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні