номер провадження справи 5/18/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28.04.2014 Справа № 908/627/14
За позовом: Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (69107, Запорізька область, м. Запоріжжя, пр. Леніна, буд. 164)
про стягнення 136 000,00 грн.
Суддя Проскуряков К.В.
Представники сторін:
Від позивача: Чечель К.І., довіреність №52 від 09.01.2014 р.
Голубова І.О., довіреність №54 від 24.02.2014 р.
Від відповідача: не з'явився
СУТНІСТЬ СПОРУ:
28.02.2014 р. до господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України до Комунального підприємства "Ритуальна служба "Ритуал" Мелітопольської міської ради про стягнення 136 000,00 грн.
Ухвалою суду від 28.02.2014 р. позовну заяву прийнято до розгляду та порушено провадження у справі №908/627/14, справі присвоєно номер провадження - 5/18/14, розгляд якої призначено на 26.03.2014 р.
Ухвалою від 14.03.2014 р. у зв'язку з виробничою необхідністю розгляд справи №908/627/14 перенесено на 28.04.2014 р. У судовому засіданні від 28.04.2014 р. судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
За письмовим клопотанням представників позивача, розгляд справи відбувався без фіксації судового процесу за допомогою технічних засобів.
Представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги пояснивши, що 08.05.2013р. адміністративною колегією Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийнято рішення № 22-рш по справі №03/51-12 "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції", яким дії Комунального підприємства "Ритуальна служба "Ритуал" Мелітопольської міської ради визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Відповідно до ч. 2 ст. 52 Закону України "Про захист економічної конкуренції" на Комунальне підприємство "Ритуальна служба "Ритуал" Мелітопольської міської ради накладено штраф у розмірі 68 000,00 грн. За прострочення терміну сплати штрафу позивачем нараховано пеню за період з 12.12.2013 р. по 25.02.2014 р. у розмірі 77 520,00 грн., однак оскільки відповідно до ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного рішенням органу АМК, то розмір пені позивачем заявляється у сумі 68 000,00 грн.
В обґрунтування позову посилаються на ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", ст. 25 Закону України "Про Антимонопольний комітет України". Просять суд позов задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання 28.04.2014 р. не з'явився, про причини неявки суду не повідомив. Про дату, час та місце призначених судових засідань (з урахуванням ухвали від 14.03.2014 р. про перенесення судового засідання на 28.04.2014 р.) був повідомлений належним чином шляхом направлення на його адресу відповідних ухвал. Клопотань про розгляд справи без уповноваженого представника відповідача або про відкладення розгляду справи на адресу суду не надходило. Відзив на позовну заяву та документи витребувані ухвалою суду від 01.08.2013 р. та 29.08.2013 р. не надіслав.
Згідно з ч. 1 ст. 64 ГПК України ухвала про порушення провадження у справі надсилається сторонам, прокурору, якщо він є заявником, за повідомленою ними господарському суду поштовою адресою. У разі ненадання сторонами інформації щодо їх поштової адреси, ухвала про відкриття провадження у справі надсилається за адресою місцезнаходження (місця проживання) сторін, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності сторін за такою адресою, вважається, що ухвала про порушення провадження у справі вручена їм належним чином.
Відповідно до підпункту 3.1. пункту 3 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 р. №18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця визначається на підставі відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (стаття 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців").
Згідно з наявним в матеріалах справи Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 06.03.2014 р. місцезнаходженням Комунального підприємства "Ритуальна служба "Ритуал" Мелітопольської міської ради Запорізької області є 72312, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Дзержинського, 72/1. (а.с. 36-37)
Така ж адреса зазначена і в ухвалах господарського суду.
В матеріалах справи містяться копії ухвали від 28.02.2014 р. про порушення провадження у справі №908/2623/13 та ухвали від 14.03.2014 р. про перенесення судового засідання, які повернулись на адресу суду з відміткою Укрпошти причини повернення - за закінченням терміну зберігання. (а.с. 16-17, 18-19)
Відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, якщо відзив на позовну заяву і витребувані господарським судом документи не подано, справу може бути розглянуто за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши та дослідивши матеріали справи, заслухавши представників позивача, суд,
ВСТАНОВИВ:
З матеріалів справи вбачається, що рішенням адміністративної колегії Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 08.05.2013 р. № 22-рш у справі № 03/51-12 "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції" вирішено:
1. Визнати, що КП "Ритуальна служба "Ритуал" Мелітопольської міської ради за підсумками 2011 та 2012 років та I кварталу 2013 р. займало монопольне (домінуюче) становище на ринку послуг з реєстрації намогильних споруд у межах м. Мелітополя, як таке, що не має жодного конкурента.
2. Визнати дії виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області, які полягають у встановленні рішеннями від 20.11.2011 р. №191/3 та від 26.03.2012 р. №47/2 для КП "Ритуальна служба "Ритуал" тарифів на послугу з реєстрації намогильних споруд, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції передбаченим п. 7 ст. 50 та ст. 17 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді дій органів місцевого самоврядування, що полягають у створенні умов для вчинення КП «Ритуальна служба «Ритуал» порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
3. Визнати дії КП "Ритуальна служба "Ритуал" Мелітопольської міської ради, які полягають у здійснення розрахунку, поданні на затвердження та застосуванні тарифів за реєстрацію намогильних споруд, що не передбачено нормативно-правовими актами, які регулюють діяльність у сфері ритуальних послуг порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим ч. 1 ст. 13, п. 2 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з реєстрації намогильної споруди, що призвело до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.
4. Відповідно до ч. 2 ст. 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за вчинення порушення, зазначеного у п. 3 цього рішення, накласти на КП "Ритуальна служба "Ритуал" (місцезнаходження: м. Мелітополь, вул. Дзержинського, 72/1, код за ЄДРПОУ 36618081) штраф у розмірі 68 000,00 грн.
5. Зобов'язати припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції:
- виконавчому комітету Мелітопольської міської ради - шляхом внесення змін у рішення від 26.03.2012 р. №47/2, яким виключити з переліку ритуальних послуг «реєстрації намогильних споруд». Термін виконання - два місяця з дня отримання цього рішення;
- КП "Ритуальна служба "Ритуал" Мелітопольської міської ради - шляхом припинення стягнення зі споживачів плати за реєстрацію намогильних споруд. Термін виконання - з моменту внесення змін до рішення в 26.03.2012 р. №47/2.
Відповідно до п. 33 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19.04.1994 р. № 5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 06.05.1994 р. за № 90/299, на адресу КП "Ритуальна служба "Ритуал" Мелітопольської міської ради листом від 08.05.2013 р. № 01-29.3/09-2049 направлено копію рішення адміністративної колегії Запорізького обласного територіального відділення від 08.05.2013 р. №22-рш.
Також, у даному листі відповідачу було роз'яснено, що штраф у розмірі 68 000,00 грн. сплачується у двомісячний строк з дня одержання рішення територіального відділення, у разі несплати зазначеної суми на підставі ч.5 ст.56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" буде нараховуватися пеня за кожний день прострочення сплати штрафу у розмірі 1,5% від суми штрафу. (а.с. 10)
Зазначену кореспонденцію 15.05.2013 р. отримав уповноважений представник за довіреністю КП "Ритуальна служба "Ритуал" Мелітопольської міської ради, що підтверджується рекомендованим повідомлення про вручення поштового відправлення від 14.05.2013 р. №6910701413421. (а.с. 10)
Відповідач суму штрафу у розмірі 68 000,00 грн., який накладений рішенням адміністративної колегії Запорізького обласного територіального відділення від 08.05.2013 р. №22-рш не сплатив.
Позивачем нараховано пеню за період з 12.12.2013 р. по 25.02.2014 р. у розмірі 68 000,00 грн., яка заявляється до стягнення з відповідача.
Оцінивши представлені докази у їх сукупності, вважаю, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Пунктом 1 ст. 3 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" від 26.11.1993 р. № 3659-ХП (далі Закон) передбачено, що одним з основних завдань Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах різності суб'єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції.
Пунктами 1, 4, 15 ч. 1 ст. 7 зазначеного Закону визначено, що у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет України має повноваження розглядати заяви і справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та проводити розслідування за цими заявами і справами; перевіряти суб'єкти господарювання, об'єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції; звертатися до суду з позовами, заявами і скаргами у зв'язку із застосуванням законодавства про захист економічної конкуренції, а також із запитами щодо надання інформації про судові справи, що розглядаються цими судами відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції.
Запорізьким обласним тервідділенням Антимонопольного комітету України розглянута справа № 03/51-12 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку КП "Ритуальна служба "Ритуал" Мелітопольської міської ради.
Адміністративною колегією Запорізького обласного тервідділення Антимонопольного комітету України прийнято рішення від 08.05.2013 р. № 22-рш.
Зазначеним рішенням (п. 3) дії КП "Ритуальна служба "Ритуал" Мелітопольської міської ради, які полягали у здійснення розрахунку, поданні на затвердження та застосуванні тарифів за реєстрацію намогильних споруд, що не передбачено нормативно-правовими актами, які регулюють діяльність у сфері ритуальних послуг визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим ч. 1 ст. 13, п. 2 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з реєстрації намогильної споруди, що призвело до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.
За вчинення зазначеного порушення відповідно до ч.2 ст. 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» на КП "Ритуальна служба "Ритуал" Мелітопольська міська рада Запорізької області накладено штраф у розмірі 68 000,00 грн. (п. 4)
Частиною 2 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання.
Супровідним листом тервідділення від 08.05.2013 р. № 01-29.3/09-2049 на адресу відповідача надіслано копію рішення АМК № 22-рш від 08.05.2013 р., який отримано за довіреністю уповноваженим представником відповідача 15.05.2013 р., що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №6910701413421 від 14.05.2013 р. (а.с. 14)
Статтею 24 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" від 26.11.1993р. №3659-XII визначено, що рішення та розпорядження, що приймаються органами Антимонопольного комітету України, головами його територіальних відділень відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції, надаються особам, які беруть участь у справі, у вигляді їх копій, посвідчених у порядку, встановленому законодавством. Особливості порядку надання та оприлюднення рішень, розпоряджень встановлюються законодавством про захист економічної конкуренції.
Згідно ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.
Відповідно до ч. 3 ст. 56 Закону України „Про захист економічної конкуренції" особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.
Відповідно до ст. 60 Закону України "Про захист економічної конкуренції" заявник, відповідач, третя особа (у розумінні конкурентного законодавства) мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.
27.05.2013 р. господарським судом Запорізької області порушено провадження у справі № 908/1824/13 за позовом КП «Ритуальна служба «Ритуал» Мелітопольської міської ради Запорізької області до Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про визнання недійсним рішення адміністративної колегії територіального відділення від 08.05.2013 № 22-рш.
29.07.2013 р. рішенням господарського суду Запорізької області у справі №908/1824/13 позов задоволено частково, визнано недійсними пункти 3 та 4 рішення адміністративної колегії від 08.05.2013 № 22- рш. (а.с. 21-26)
Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 11.12.2013 р. у справі № 908/1824/13 апеляційну скаргу Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України задоволено частково. Рішення господарського суду Запорізької області від 29.07.2013 у справі №908/1824/13 скасовано в частині визнання недійсними пунктів 3 та 4 рішення адміністративної колегії Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 22-рш від 08.05.2013 р. «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції» у справі №03/51-12. Прийнято в цій частині нове рішення про відмову в задоволенні позову КП «Ритуальна служба «Ритуал». (а.с. 27-32)
Ухвалою Вищого господарського суду України від 07.02.2014 р. у справі №908/1824/13 касаційна скарга КП «Ритуальна служба «Ритуал» на постанову Донецького апеляційного господарського суду від 11.12.2013 р. по справі № 908/1824/13 до розгляду не прийнята та повернута заявнику. (а.с. 33)
Станом на 28.02.2014 р. штраф у розмірі 68 000,00 грн. відповідачем не сплачено.
Відповідно до ч. 7 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням органи Антимонопольного комітету України стягують штраф у судовому порядку.
Частиною 5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.
Нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу.
Нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу.
Відповідно до підпункту 20.2 пункту 20 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 р. №15 «Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства» абзацами третім - п'ятим частини п'ятої зазначеної статті Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено зупинення нарахування пені на час розгляду чи перегляду господарським судом: справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу; відповідного рішення (постанови) господарського суду. Отже, тривалість такого зупинення визначається виключно періодом часу, протягом якого фактично здійснювався зазначений розгляд чи перегляд (наприклад, у суді першої інстанції - від дня порушення провадження у справі до дня прийняття рішення в ній; у судах апеляційної та касаційної інстанцій - від дня прийняття апеляційної чи касаційної скарги до дня прийняття постанови), і в цей період не включається час знаходження матеріалів справи у суді, коли згадані розгляд чи перегляд не здійснювалися.
Таким чином, період прострочення сплати штрафу починається з 12.12.2013 р., тобто на наступний день після прийняття постанови Донецьким апеляційним господарським судом від 11.12.2013 р. та по 25.02.2014 р. включно, оскільки на день подачі позову до суду штраф відповідачем не сплачено.
Прострочення сплати штрафу складає 76 днів (з 12.12.2013 р. по 25.02.2014 р. включно). За прострочення терміну сплати штрафу тервідділенням нараховано пеню на загальну суму 77 520,00 грн.
Разом з тим, оскільки відповідно до ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного рішенням органу Антимонопольного комітету України, то позивачем заявлено до стягнення розмір пені у сумі 68 000,00 грн., які КП «Ритуальна служба «Ритуал» Мелітопольської міської ради Запорізької області не сплачено.
Таким чином, вимоги про стягнення з відповідача штрафу у розмірі 68 000,00 грн. та 68 000,00 грн. пені нормативно обґрунтовані, документально підтверджені і підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 3 ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.
Керуючись ст. ст. 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Комунального підприємства "Ритуальна служба "Ритуал" Мелітопольської міської ради Запорізької області (72312, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Дзержинського, 72/1, код ЄДРПОУ 36618081) за позовом Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (69107, м. Запоріжжя, пр. Леніна, 164, ЄДРПОУ 20497824) штраф за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, накладений рішенням адміністративної колегії Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 08.05.2013 р. №22-рш у розмірі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) грн. 00 коп. та 68 000 (шістдесят вісім тисяч) грн. 00 коп. пені за прострочення терміну сплати штрафу з зарахуванням до загального фонду Державного бюджету України на рахунки відкриті в управлінні Державної казначейської служби України за місцем реєстрації платника податків, за кодом бюджетної класифікації доходів - 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності - 106. Видати наказ.
3. Стягнути з Комунального підприємства "Ритуальна служба "Ритуал" Мелітопольської міської ради Запорізької області (72312, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Дзержинського, 72/1, код ЄДРПОУ 36618081) на користь Державного бюджету Орджонікідзевського району (одержувач: УДКСУ у м. Запоріжжі (Орджонікідзевський район), 22030001, банк одержувача: ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 38025409, р/р №31215206783007) 2 720 (дві тисячі сімсот двадцять) грн. 00 коп. судового збору. Видати наказ.
Суддя К.В. Проскуряков
Рішення господарського суду набирає чинності протягом 10 днів із дня його підписання.
Рішення оформлено у повному обсязі та підписано 05.05.2014.
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2014 |
Оприлюднено | 22.05.2014 |
Номер документу | 38752266 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
К.В. Проскуряков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні