Ухвала
від 08.05.2014 по справі 2а-3556/10/0370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 травня 2014 р. Справа № 7801/11/9104

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Носа С. П.,

суддів - Сапіги В.П., Яворського І. О.;

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Вільна Україна-Агро" на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 28 січня 2011 року в справі за позовом Контрольно-ревізійного управління у Волинській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Вільна Україна-Агро" про стягнення коштів, -

ВСТАНОВИВ:

27 грудня 2010 року Волинським окружним адміністративним судом зареєстровано позовну заяву Контрольно-ревізійного управління у Волинській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Вільна Україна-Агро" про стягнення з ТзОВ "Вільна Україна-Агро" до державного бюджету Іваничівського району на реєстраційний рахунок № 31117090700070, ЄДРПОУ 21740348, банк - ГУ ДКУ в Волинській області, МФО 803014, код 21080500 "Інші надходження" кошти в сумі 142300,00 грн.

В обґрунтування вимог позовної заяви вказано, що відповідач зобов'язаний був перерахувати кошти незаконно отриманої дотації в сумі 142300,00 грн. до державного бюджету.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 28 січня 2011 року позов задоволено. Постановлено стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Вільна Україна-Агро" на користь державного бюджету кошти спеціальної бюджетної дотації в розмірі 142300,00 грн.

Зазначену постанову мотивовано тим, що відповідач допустив зменшення поголів'я корів та добровільно не повернув до державного бюджету одержані кошти тваринницької дотації.

Не погоджуючись з прийнятою постановою, відповідачем - товариством з обмеженою відповідальністю "Вільна Україна-Агро", подано апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій висловлено прохання скасувати оскаржувану постанову, а позовну заяву залишити без розгляду у зв'язку із пропущенням строків звернення до адміністративного суду.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначено, що ніяких листів, вимог чи інших документів щодо повернення бюджетної дотації відповідач не отримував. Також вказано, що враховуючи відсутність будь-яких вимог про повернення коштів, строк повернення коштів не може вважатись таким, що настав, а тому звернення до суду з позовом є передчасним.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з'явились, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомлені належним чином, а тому, колегія суддів, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України, вважає можливим проведення розгляду справи за їхньої відсутності, в порядку письмового провадження, за наявними у справі матеріалами та на основі наявних у ній доказів.

Заслухавши суддю-доповідача, проаналізувавши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не вбачає підстав для її задоволення.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Встановлено, що працівниками КРУ в Волинській області було проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Управління АПР Іваничівської РДА та використання коштів, виділених на виконання бюджетних програм в агропромисловому комплексі за 2009 рік та завершальний звітний період 2010 року.

За результатами перевірки був складений акт ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Управління АПР Іваничівської РДА та використання коштів, виділених на виконання бюджетних програм в агропромисловому комплексі за 2009 рік та завершальний звітний період 2010 року від 23 червня 2010 року № 070-22/14, в якому зафіксовано порушення, яке полягало у неповерненні коштів спеціальної дотації за наявне поголів'я корів м'ясного напряму продуктивності.

В ході ревізії було також проведено зустрічну звірку з ТзОВ "Вільна Україна-Агро" з метою документального підтвердження виду, обсягу і якості господарських операцій та достовірності даних, поданих до управління АПР Іваничівської РДА для одержання фінансової підтримки за рахунок коштів державного бюджету за період з 01 січня 2009 року по завершальний звітний період 2010 року, про що складено довідку зустрічної звірки від 14 травня 2010 року № 070-22/34.

При проведенні ревізії та зустрічної звірки встановлено, що в 2009 році ТзОВ "Вільна Україна-Агро" подало до Управління АПР Іваничівської РДА документи для отримання бюджетної тваринницької дотації. Згідно протоколу засідання районної комісії для визначення переліку сільськогосподарських підприємств, яким надається фінансова підтримка на поголів'я корів м'ясного напрямку продуктивності від 27 травня 2009 року затверджено розподіл спеціальної дотації на поголів'я корів м'ясного напряму продуктивності для ТзОВ "Вільна Україна-Агро" на суму 142300,00 грн. (із розрахунку 1294,00 грн. на одну голову).

Згідно платіжного дорученням № 9 від 27 травня 2009 року відповідачу перераховані кошти спеціальної бюджетної дотації за поголів'я корів м'ясного напряму продуктивності в розмірі 142300,00 грн.

Відповідно до пункту 22 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 березня 2009 року № 282, спеціальна бюджетна дотація за поголів'я корів м'ясного напряму продуктивності надається сільськогосподарським підприємствам, які утримують на 1 січня поточного року корів м'ясних порід і типів, за умови ідентифікації та реєстрації всього поголів'я великої рогатої худоби, а пунктом 25 цього ж Порядку передбачено, що у разі зменшення поголів'я на 1 січня наступного року порівняно з 1 січня поточного року бюджетні кошти повертаються до державного бюджету.

В матеріалах справи міститься письмове зобов'язання, підписане генеральним директором та головним бухгалтером ТзОВ "Вільна Україна-Агро", згідно якого ТзОВ "Вільна Україна-Агро" зобов'язується повернути у місячний термін до бюджету кошти дотації за поголів'я корів м'ясного напрямку продуктивності у разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного отримання та/або нецільового використання.

Відповідачем допущено зменшення поголів'я корів м'ясного напряму продуктивності станом на 01 січня 2010 року в порівнянні з 01 січня 2009 року на 48 голів. Вказані обставини встановлені судом на підставі акту ревізії від 23 червня 2010 року № 070-22/14 (а. с. 8-11), довідки зустрічної звірки від 14 травня 2010 року № 070-22/34 (а. с. 12-14), копій документів, поданих ТзОВ "Вільна Україна-Агро" до Управління АПР Іваничівської РДА для отримання бюджетної тваринницької дотації (а.с. 16-24, 40-51), протоколу засідання районної комісії для визначення переліку сільськогосподарських підприємств, яким надається фінансова підтримка на поголів'я корів м'ясного напрямку продуктивності від 27 травня 2009 року (а. с. 52), платіжного доручення № 9 від 27 травня 2009 року (а. с. 54 зворот).

Щодо зазначених у апеляційній скарзі доводів про невизначеність термінів повернення дотації, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Встановлено, що КРУ у Волинській області листом від 08 липня 2010 року № 03-070-14-14/3734 "Про усунення порушень, виявлених ревізією окремих питань фінансово-господарської діяльності Управління АПР Іваничівської РДА" направило Управлінню АПР Іваничівської РДА вимогу про усунення порушень шляхом стягнення в дохід державного бюджету з відповідача коштів в сумі 142300,00 грн. (а. с. 26-27).

Листом від 04 серпня 2010 року № 324/01-05 управління АПР Іваничівської РДА повідомило КРУ в Волинській області про те, що відповідачу було направлено лист-вимогу № 270/01-01 від 28 липня 2010 року про повернення коштів спеціальної бюджетної дотації, проте цей лист відповідачем залишено без реагування (а. с. 53) і станом на 20 січня 2011 року бюджетні кошти в сумі 142300,00 грн. відповідачем до державного бюджету не повернуті, що підтверджується листом Управління АПР Іваничівської РДА від 20 січня 2011 року № 34/01-05 (а. с. 39).

Відповідно до п. 10 статті 10 закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" контрольно-ревізійним управлінням в областях надано право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Оскільки законні вимоги КРУ в Волинській області від 08 липня 2010 року № 03-070-14-14/3734 не були виконані, позивач у межах наданих законом повноважень та з дотриманням строку звернення до суду подав адміністративний позов про стягнення з відповідача на користь державного бюджету коштів спеціальної бюджетної дотації за поголів'я корів м'ясного напрямку продуктивності в розмірі 142300,00 грн.

Таким чином, суд приходить до висновку, що ТзОВ "Вільна Україна-Агро", отримавши у 2009 році кошти спеціальної бюджетної дотації за поголів'я корів м'ясного напряму продуктивності в загальному розмірі 142300,00 грн., станом на 01 січня 2010 року допустило зменшення поголів'я корів порівняно з 01 січня 2009 року, а тому згідно пункту 25 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 березня 2009 року № 282, зобов'язане одержані бюджетні кошти в сумі 142300,00 грн. повернути до державного бюджету.

Узагальнюючи викладене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв'язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав для задоволення позову.

Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції визнає, що судом першої інстанції, при вирішенні даного публічно-правового спору, правильно встановлено обставини справи та ухвалено законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає.

Керуючись ст. ст. 158-160, 195, 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. ст. 200, 205, 206, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Вільна Україна-Агро" залишити без задоволення, а постанову Волинського окружного адміністративного суду від 28 січня 2011 року в справі № 2а-3556/10/0370 - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України, протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.

Головуючий суддя: С. П. Нос

Судді: І. О. Яворський

В. П. Сапіга

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.05.2014
Оприлюднено23.05.2014
Номер документу38777412
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3556/10/0370

Постанова від 28.01.2011

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 08.05.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос С.П.

Ухвала від 29.12.2010

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 28.12.2010

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні