Постанова
від 29.04.2014 по справі 820/3838/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

29 квітня 2014 р. № 820/3838/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді - Горшкової О.О.,

при секретарі судового засідання - Сальніковій А.А.,

за участю представників сторін: позивач - Лаврик В. О., відповідач - Цопух О. В., 3-тя особа 1- не прибув, 3-тя особа 2 - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області до Реєстраційної служби Дергачівського районного управління юстиції Харківської області, 3-тя особа Реєстраційна служба Зміївського районного управління юстиції Харківської області, Товариство з обмеженою відповідальністю «Мегатрансавто» про визнання дій незаконними,-

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у Зміївському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області звернулась до суду із позовом до Реєстраційної служби Дергачівського районного управління юстиції Харківської області, 3-ті особи Реєстраційна служба Зміївського районного управління юстиції Харківської області та Товариство з обмеженою відповідальністю "Мегатрансавто", в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд визнати неправомірними дії відповідача щодо проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Мегатрансавто" шляхом вчинення реєстраційного запису від 04.12.2013року № 14561070004021562-внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані із змінами в установчих документах; визнати реєстраційний запис від 04.12.2013року № 14561070004021562 таким, що засвідчує внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про проведення державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Мегатрансавто", які стосуються його місцезнаходження; скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Мегатрансавто" за реєстраційним записом від 04.12.2013року № 14561070004021562. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 04.12.2013 року до Єдиного державного реєстру внесено зміни до відомостей про місцезнаходження ТОВ "Мегатрансавто" та зазначено адресу: АДРЕСА_3. За результатами проведеної контролюючим органом перевірки місцезнаходження ТОВ "Мегатрансавто" встановлено, що за даною адресою Товариство не значиться.

Відповідач, заперечуючи проти позову, зазначив, що документи підприємства подані за належним місцем проведення державної реєстрації, а оскільки у новій редакції Статуту ТОВ "Мегатрансавто" не визначено його конкретне місцезнаходження, то дії державного реєстратора Дергачівського районного управління юстиції Харківської області проведені на підставі та у спосіб визначений Законом та Конституцією України.

Представник позивача та представник відповідача у судовому засіданні 29.04.2014року підтримали свої правові позиції по справі

Представники третьої особи 1 та третьої особи 2, належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, у зазначене судове засідання не прибули.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на повному, всебічному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню виходячи з наступного.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Мегатрансавто" пройшло передбачену чинним законодавством процедуру державної реєстрації, набуло правового статусу суб'єкта господарювання - юридичної особи, включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з ідентифікаційним кодом - 37514264.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Частиною 1 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців", державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно з ч. 2 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; формлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру. (ст. 16 Закону).

Відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України. (ст.17 Закону).

Таким чином, повноваження державного реєстратора полягають у засвідченні певних фактів, передбачених чинним законодавством, при надходженні до нього певного пакету документів (від заявника чи поштою). Усі реєстраційні дії проводяться державним реєстратором на підставі поданого уповноваженою особою пакету документів передбаченого відповідною статтею Закону №755.

Згідно зі ст. 29 Закону, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.

Відповідно до ч. 3 ст. 29 Закону, У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів: рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників); заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства; рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.

Запис про проведення державної реєстрації юридичної особи може бути визнаний недійсним у випадках наступного з'ясування обставин, що згідно зі ст.27 Закону були підставою для відмови у державній реєстрації, тобто підстави, які унеможливлюють засвідчення факту створення юридичної особи.

Також суд зазначає, що ст. 18 Закону передбачено, що якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.

Водночас, відповідно до ч. 7 статті 29 Закону, державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Суд зауважує, що позивач у тексті позовної заяви не зазначає, що державним реєстратором Дергачівського районного управління юстиції Харківської області були допущені порушення порядку проведення державної реєстрації змін до установчих документів, зняття та постановки ТОВ «Мегатрансавто» на облік, передбаченого вищезазначеними вимогами Закону, та будь-яких доказів на підтвердження цього до суду не надано.

На підставі вищевикладеного, з урахуванням того, що в судовому засіданні при дослідженні реєстраційної справи ТОВ "Мегатрансавто", судом встановлено, що відповідач при вчиненні державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Мегатрансавто" на підставі поданого останнім відповідного пакету документів, діяв відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", то суд приходить до висновку, що державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ « Мегатрансавто» шляхом внесення реєстраційного запису від 04.12.2013року № 145610700040 21562 проведена державним реєстратором Дергачівського районного управління юстиції Харківської області у межах повноважень та у спосіб, передбачених чинним законодавством.

Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про визнання неправомірними дій відповідача щодо проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Мегатрансавто" шляхом вчинення реєстраційного запису від 04.12.2013року № 14561070004021562-внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані із змінами в установчих документах та визнання реєстраційного запису від 04.12.2013року № 14561070004021562 таким, що засвідчує внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про проведення державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Мегатрансавто", які стосуються його місцезнаходження, задоволенню не підлягають.

Щодо заявлених позовних вимог про скасування державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Мегатрансавто" за реєстраційним записом від 04.12.2013року № 14561070004021562, суд зазначає наступне.

Як вбачається з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, ТОВ "Мегатрансавто", знаходиться на обліку як платник податків з 08.0.2011 року у ДПІ у Зміївському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області.

04.12.2013 року реєстраційною службою Дергачівського районного управління юстиції Харківської області проведена державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ "Мегатрансавто", щодо внесення, зокрема, даних про зміну місцезнаходження ТОВ ""Мегатрансавто", про що у Державному реєстрі вчинений запис №14561070004021562.

Згідно п. 45.2. ст. 45 Податкового кодексу України - податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі.

Як вбачається з довідки про встановлення місцезнаходження платника податків ТОВ "Мегатрансавто", за підписом начальника ГОВ ХОДПІ Батрак О.І. місцезнаходження платника податків не встановлено.

З пояснень ОСОБА_5 від 12.12.2013 року та ОСОБА_6 від 12.12.2013 року, що мешкають за адресою АДРЕСА_2, які надані на ім'я начальника ВПМ Харківської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області, встановлено, що у будинку за АДРЕСА_3 раніше мешкала фізична особа, наразі ніхто не проживає.

З листа Бірківської сільської ради Зміївського району Харківської області від 12.12.2013 року №1218/02-15, встановлено, що інформація щодо ТОВ "Мегатрансавто", відсутня та за адресою: АДРЕСА_3, знаходиться домоволодіння, яке належить ОСОБА_7 та в якому тривалий час ніхто не зареєстрований.

З листа КП "Зміївське бюро технічної інвентаризації" від 10.01.2014 року №13, встановлено, що власником будинку АДРЕСА_3 була ОСОБА_7.

З пояснень ОСОБА_7, що мешкає: АДРЕСА_1 та є власницею будинку АДРЕСА_3, які надані на ім'я начальника ВПМ Харківської ОДПІ ГУ Міндоходів в Харківській області, встановлено, що ТОВ "Мегатрансавто", ніколи не знаходилось по вказаній адресі (а.с.9-10).

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що ТОВ "Мегатрансавто", за новою адресою АДРЕСА_3 ніколи не перебувало.

Згідно ч. 1 ст. 16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до частини 3 статті 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Статтею 18 Закону визначено, що якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не віднесено відповідних змін.

Позивачем Державною податковою інспекцією у Зміївському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області було направлено повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходження ТОВ "Мегатрансавто", від 12.12.2013 року №10 державному реєстраторові реєстраційної служби Зміївського районного управління юстиції Харківської області.

Відповідно до п.14 ст.19 ЗУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Відповідно до ст.14 та п.10 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців " запис про зміну місце знаходження юридичної особи здійснюється державним реєстратором.

Судом встановлено, що 20.12.2013 року за № 14581430006005128 державним реєстратором Реєстраційної служби Зміївського районного управління юстиції Харківської області внесено інформацію щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою - АДРЕСА_3.

Отже, дані обставини вказують на те, що ТОВ "Мегатрансавто", при зміні місцезнаходження на: АДРЕСА_3, подало державному реєстратору реєстраційної служби Дергачівського районного управління юстиції Харківської області недостовірні дані, оскільки за новою адресою ніколи не знаходилося, внаслідок чого до Державного реєстру внесено запис від 04.12.2013 року №14561050005021562, який не відповідає дійсності, а тому в порушення статті 16 того ж Закону, відомості, що містяться в державному реєстрі, є недостовірними. Вище вказані обставини свідчать про те, що ТОВ "Мегатрансавто", фактично не змінило юридичної адреси.

Суд зазначає, що реєстраційні записи ТОВ "Мегатрансавто", мають відповідати дійсним обставинам, зокрема фактичному місцезнаходженню суб'єкта підприємницької діяльності.

Пунктом 67.2. ст. 67 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Суд зазначає, що контролюючим органом виступає орган державної податкової служби України наділений повноваженням на звернення до суду з позовом саме стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідно до ст.14 та п.10 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців " запис про зміну місце знаходження юридичної особи здійснюється державним реєстратором.

Виходячи з заявлених позовних вимог, аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що дані про зміну місцезнаходження ТОВ "Мегатрансавто", є недостовірними, через що є підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Мегатрансавто", про внесення даних про зміну місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Мегатрансавто".

Таким чином, викладені в позовній заяві вимоги в цій частині є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 94 КАС України судові витрати належить віднести за рахунок Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 9, 11, 94, 128, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області до Реєстраційної служби Дергачівського районного управління юстиції Харківської області, 3-тя особа Реєстраційна служба Зміївського районного управління юстиції Харківської області, Товариство з обмеженою відповідальністю «Мегатрансавто» про визнання дій незаконними - задовольнити частково.

Скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю «Мегатрансавто» (код ЄДРПОУ 37514264) за реєстраційним записом від 04.12.2013року № 14561070004021562.

В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у десятиденний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України -з дня отримання копії постанови. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Постанова набирає законної сили у порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 05.05.2014року.

Суддя Горшкова О.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.04.2014
Оприлюднено23.05.2014
Номер документу38790632
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/3838/14

Ухвала від 02.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

Ухвала від 10.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

Ухвала від 07.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

Ухвала від 28.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Постанова від 08.07.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 13.06.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Постанова від 29.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

Ухвала від 02.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

Ухвала від 10.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні