Ухвала
від 15.05.2014 по справі 2а-13428/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 травня 2014 року Справа № 168956/12

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Макарика В.Я.

суддів - Гуляка В.В. Большакової О.О.

за участю секретаря судового засідання - Ливак М.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 08.05.2012р. у справі №2а-13428/11/1370 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Анджей Готфрид і Партнери (Україна)» до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова про скасування податкового повідомлення - рішення, -

В С Т А Н О В И В:

25 листопада 2011 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Анджей Готфрид і Партнери (Україна)» звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова у якому просило скасувати податкове повідомлення-рішення ДПІ у Галицькому районі м. Львова № 0002831521 від 06.07.2011 року, яким застосовано штрафну санкцію в сумі 1485,66 грн. за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 08.05.2012 року у позов задоволено. Визнано протиправним і скасовано податкове повідомлення - рішення ДПІ у Галицькому районі міста Львова від 06 липня 2011 року № 0002831521.

Зобов'язано Головне управління Державного казначейства у Львівській області стягнути з Державного бюджету України шляхом безспірного списання з рахунку Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби в користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Анджей Готфрид і Партнери (Україна)»107 (сто сім) грн. 30 коп. судових витрат.

Не погодившись із постановою суду першої інстанції, відповідач Державна податкова інспекція у Галицькому районі м. Львова оскаржила її в апеляційному порядку та просить скасувати постанову Львівського окружного адміністративного суду від 08 травня 2012 року по справі №2а-13428/11/1370 та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

Апелянт свої вимоги мотивує тим, що платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Статтею 41 Податкового кодексу України визначено, що контролюючими органами є, окрема, органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Статтею 61 Податкового кодексу України передбачено визначення податкового контролю та повноваження органів державної влади щодо його здійснення.

Так, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також отримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 62.1.3 п. 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апелянта у їх сукупності, апеляційний суд приходить до переконання, що подана апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких мотивів.

ДПІ у Галицькому районі м. Львова проведено перевірку дотримання ТзОВ «Юридична компанія «Анджей Готфрид і Партнери (Україна)»вимог п.203.2 ст. 203 Податкового кодексу України за період з 30.08.2010 року по 31.08.2010 року та з 30.01.2011 року по 15.02.2011 року.

За результатами перевірки оформлено акт № 1557/266/15-2/36609689 від 17.06.2011 року, у якому зазначено несвоєчасну сплату ТзОВ «ЮК «Анджей Готфрид і Партнери (Україна)»узгодженої суми податкового зобов'язання за платежем ПДВ, що є порушенням пункту 203.2 статті 203, підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 та пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI.

Відповідно до вищенаведеного акту ДПІ у Галицькому районі м. Львова прийнято податкове повідомлення - рішення від 06 липня 2011 року № 0002831521, яким позивача зобов'язано сплатити штраф у розмірі 1485 грн. 66 коп. за платежем податок на додану вартість.

Рішеннями ДПА у Львівській області від 19.09.2011 року №24933/10/25-005/2039 та ДПС України №3374/6/10-2215 податкове повідомлення-рішення від 06 липня 2011 року № 0002831521 залишено без змін.

Підставою для прийняття спірного податкового повідомлення-рішення став висновок податкового органу про порушення ТзОВ «Юридична компанія «Анджей Готфрид і Партнери (Україна)»граничного терміну сплати узгодженого податкового зобов'язання за платежем ПДВ до 30 календарних днів, а саме:

- за Декларацією від 19.08.2010 року №68491 до сплати належало 6345,00 грн. ПДВ в строк до 30.08.2010 року, дата сплати -31.08.2010 року, кількість протермінованих днів -1;

- за Декларацією від 19.01.2011 року №113423 до сплати належало 8512,00 грн. ПДВ в строк до 30.01.2011 року, дата сплати -15.02.2011 року, кількість протермінованих днів -16.

На підставі пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України ДПІ у Галицькому районі м. Львова застосувала штрафну санкцію у розмірі 10% від суми 14856,62 грн., яка склала 1485 грн. 66 коп.

Згідно пункту 75.1. статті 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

У відповідності до підпункту 75.1.1. пункту 75.1. цієї ж статті камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.

Оскільки в акті ДПІ у Галицькому районі м. Львова № 1557/266/15-2/36609689 від 17.06.2011 року вказано, що здійснювалася перевірка вимог пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України, яка регулює порядок надання податкової декларації та строки розрахунків з бюджетом, суд дійшов висновку, що фактично податковим органом була проведена камеральна перевірка, передбачена підпунктом 75.1.1. пункту 75.1. статті 75 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 203.1. статті 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Пунктом 203.2. статті визначено обов'язок платника податку та строки самостійної сплати протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації, суми податкового зобов'язання, зазначеної у поданій ним податковій декларації.

Судом першої інстанції було встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Анджей Готфрид і Партнери (Україна)» перебувало на податковому обліку в ДПІ Шевченківському районі м. Львова, а з 20.01.2011 року взято на податковий облік в ДПІ у Галицькому районі м. Львова у зв'язку із зміною місцезнаходження юридичної особи.

Як вбачається з матеріалів справи (рішення ДПА у Львівській області від 19.09.2011 року №24933/10/25-005/2039 про результати розгляду первинної скарги та копії податкових декларацій за відповідні періоди), ТзОВ «Юридична компанія «Анджей Готфрид і Партнери (Україна)»подало до ДПІ Шевченківському районі м. Львова 19.08.2010 року податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2010 року та 19.01.2011 року податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2010 року.

Відповідно до підпункту 9.1.3 пункту 9.1 статті 9 Податкового кодексу України, податок на додану вартість відноситься до загальнодержавного податку, зарахування якого до державного бюджету здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України (пункт 9.3 статті 9 ПК України).

Згідно частини п'ятої статті 45 Бюджетного кодексу України податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.

При цьому, частиною четвертою цієї ж статті передбачено, що податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету зараховуються безпосередньо на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (за винятком установ України, які функціонують за кордоном).

Органи, що контролюють справляння надходжень бюджету, забезпечують своєчасне та в повному обсязі надходження до державного бюджету податків і зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів відповідно до законодавства.

Позивач представив суду копію банківської виписки від 27 січня 2011 року з відміткою Центральної філії ПАТ «Кредобанк»про сплату цього ж числа податку на додану вартість за грудень 2010 року в сумі 8512,00 грн.

Як вбачається з банківської виписки, сплата відбулася на рахунок державного бюджету ДПІ у Шевченківському районі м. Львова.

Згідно даних картки особового рахунку платника податку на додану вартість станом на 31.12.2011 року, наданої ДПІ у Галицькому районі м. Львова (а.с.67), 15.02.2011 року відбулося перерахування коштів в сумі 8512,00 грн. з одного бюджетного рахунку на інший та того ж числа було зараховано в рахунок погашення недоїмки, яка рахувалася станом на 30.01.2011 року.

Системний аналіз положень статті 9 Податкового кодексу України та статті 45 Бюджетного кодексу України свідчить, що ТзОВ «Юридична компанія «Анджей Готфрид і Партнери (Україна)» виконало обов'язок платника загальнодержавного податку, яким є податок на додану вартість, своєчасно сплативши такий до державного бюджету.

Доводи відповідача про те, що позивач 15.02.2011 року сплатив податок на додану вартість за грудень 2010 року з порушенням граничних строків сплати, не відповідають фактичним обставинам справи, оскільки 15.02.2011 року мало місце перерахування коштів в сумі 8512,00 грн. з бюджетного рахунку ДПІ у Шевченківському районі м. Львова на бюджетний рахунок ДПІ у Галицькому районі м. Львова.

Таким чином, у податкового органу не було підстав для притягнення позивача до відповідальності у вигляді штрафу, передбаченої пунктом 126.1 статті 126 Податкового кодексу України, оскільки ТзОВ «Юридична компанія «Анджей Готфрид і Партнери (Україна)» своєчасно та в повному обсязі сплатило суму податку на додану вартість за грудень 2010 року.

Стосовно застосування ДПІ у Галицькому районі м. Львова до ТзОВ «Юридична компанія «Анджей Готфрид і Партнери (Україна)» штрафної санкції, передбаченої пунктом 126.1 статті 126 Податкового кодексу України, за порушення граничних строків сплати суми податку на додану вартість за липень 2010 року, суд вважає таке незаконним з наступних підстав.

Згідно даних акту перевірки № 1557/266/15-2/36609689 від 17.06.2011 року, сплата позивачем податку на додану вартість за липень 2010 року в сумі 6345,00 грн. відбулася 31.08.2010 року, тобто з порушенням 1 дня граничної сплати узгодженої суми податкового зобов'язання.

Отже, порушення позивачем строків сплати самостійно визначеного податкового зобов'язання по податку на додану вартість мало місце в серпні 2010 року.

На той час визначення платників податку на додану вартість, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету регулювалися Законом України «Про податок на додану вартість»№ 168/97-ВР від 03 квітня 1997 року з наступними змінами та доповненнями (далі -Закон № 168/97-ВР), а питання оподаткування, порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовувалися до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, процедура оскарження дій органів стягнення визначалися спеціальним законом - Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та іншими цільовими фондами»№ 2181-ІІІ від 21 грудня 20002000 року (далі -Закон № 2181-ІІІ).

Відповідно пункту 1 Розділу ХІХ «Прикінцеві положення»Податкового кодексу України, цей Кодекс набирає чинності з 1 січня 2011 року.

Беручи до уваги викладене, податковий орган, виявивши порушення платником податку граничних строків сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, яке відбулося в серпні 2010 року, повинен був притягнути його до відповідальності, передбаченої не Податковим кодексом України, а Законом № 2181-ІІІ, чинним на момент виникнення спірних правовідносин.

В зв'язку з вищевикладеним, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний спір, на підставі правильно встановлених обставин справи та визначених їм правовідносин, прийшов до обґрунтованих і законних висновків. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції і не свідчать про порушення судом норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи і відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України не можуть бути підставою для скасування рішення суду першої інстанції.

Керуючись ст. ст. 160, 195, ст. 198, ст. 200, ст. 205, ст. 206, 254 КАС України, Львівський апеляційний адміністративний суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 08.05.2012р. у справі №2а-13428/11/1370 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя: В.Я. Макарик

Судді: В.В.Гуляк

О.О. Большакова

Повний текст ухвали складений 20 травня 2014 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2014
Оприлюднено26.05.2014
Номер документу38801420
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13428/11/1370

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик В.Я.

Постанова від 08.05.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 25.02.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 28.11.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 25.11.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні