Постанова
від 15.05.2014 по справі 821/1346/14
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 травня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/1346/14 10 год. 30 хв.

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Кисильової О.Й.,

при секретарі: Дудар Е.І.,

за участю: представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - Пугача Є.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 до Управління Держземагенства у м. Херсоні Херсонської області, за участю третьої особи - Херсонської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Фізична особа-підприємець ОСОБА_3 (далі - позивач) звернувся до суду із позовом до Управління Держземагенства у м. Херсоні Херсонської області (далі - відповідач), за участю третьої особи - Херсонської міської ради (далі - третя особа), в якому просить: - визнати протиправною бездіяльність Управління Держземагенства у м. Херсоні Херсонської області щодо невидачі фізичній особі-підприємцю ОСОБА_3 витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1353 га за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 6510136900:20:006:0007, затвердженої рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000 р. № 186;

- зобов'язати Управління Держземагенства у м. Херсоні Херсонської області видати фізичній особі-підприємцю ОСОБА_3 витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1353 га за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 6510136900:20:006:0007, затвердженої рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000 р. № 186.

У судовому засіданні представник позивача, підтримавши позовні вимоги, суду пояснив, що 10.04.2014 р. звернувся до відповідача із заявою про видачу витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1353 га за адресою: АДРЕСА_1, право на користування якою належить позивачу на підставі договору оренди від 31.05.2006 р., укладеного між ФОП ОСОБА_3 та Херсонською міською радою. Посилаючись на статтю 23 Закону України "Про оцінку земель" представник позивача відмітив, що вказаною нормою передбачено обов'язок органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, видавати витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земель. Оскільки відповідач до цього часу без належних на те підстав не видає ФОП ОСОБА_3 вказаний витяг, позивач просить визнати протиправною таку бездіяльність Держземагенства у м. Херсоні та зобов'язати видати такий документ.

Представник відповідача у судовому засіданні, заперечуючи проти позову, зазначив, що вперше технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона була розроблена у 1999 році та затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000 р. № 186. Відповідно до статті 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земель, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше, ніж один раз на 5-7 років, у зв'язку з чим у 2010 році було розроблено нову технічну документацію з грошової оцінки земель міста Херсона, яка отримала позитивний висновок державної експертизи та була затверджена рішенням Херсонської міської ради від 31.03.2011 р. № 178. Підставою для невидачі позивачу витягу із з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що перебуває у користуванні ФОП ОСОБА_3 є скасування у судовому порядку рішення Херсонської міської ради від 31.03.2011 р. № 178. Тобто на сьогодні склалася ситуація, коли є недійсною як технічна документація з грошової оцінки земель, затверджена міською радою у 2000 р., так і та, що затверджена у 2011 р. Представник відповідача зауважив, що 22.11.2013 р. Херсонською міською радою прийнято рішення № 1238, яким затверджено технічну документацію з грошової оцінки земель міста Херсона, проте відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України це рішення набирає чинності тільки з 01.01.2015 р.

Третя особа - Херсонська міська рада не забезпечила явку свого представника у судове засідання, надіславши клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку із перебуванням уповноваженого представника міської ради у щорічній відпустці, не надавши при цьому документів, підтверджуючих причину неявки.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Фізична особа-підприємець ОСОБА_3 є користувачем земельної ділянки несільськогосподарського призначення площею 0,1353 га, що розміщена за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 6510136900:20:006:0007 на підставі договору оренди земельної ділянки від 31.05.2006 р., укладеного між позивачем та третьою особою.

31.03.2011 р. рішенням Херсонської міської ради № 178 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона, та встановлено, що базова вартість 1 кв.м земель становить 213,32 грн./кв.м; визнано таким, що втратило чинність рішення Херсонської міської ради від 27.04.2000 р. № 186 "Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель міста Херсона".

Постановою Суворовського районного суду міста Херсона від 24.01.2012 р. у справі № 2-а-6907/11, залишеною в силі ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 16.04.2013 р., визнано нечинним рішення Херсонської міської ради від 31.03.2011 р. № 178 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона".

Отже, рішення Херсонської міської ради від 31.03.2011 р. № 178 визнано нечинним у судовому порядку.

10.04.2014 р. фізична особа-підприємець ОСОБА_3 звернувся до відповідача із заявою про видачу йому витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1353 га за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 6510136900:20:006:0007, затвердженої рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000 р. № 186.

Станом на 15.05.2014 р. відповідач не видав позивачу вказаного витягу. Зазначені обставини відповідачем не заперечуються.

Законом України від 11 грудня 2003 року № 1378-IV "Про оцінку земель" (далі - Закон № 1378-IV) встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами (ст. 1 Закону № 1378-IV).

Відповідно ст. 13 Закону № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, зокрема, у разі визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (ст. 15 Закону № 1378-IV).

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (ст. 20 Закону № 1378-IV).

Відповідно до ст. 23 Закону № 1378-IV технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Отже, чинним законодавством передбачено право користувача земельної ділянки отримати у відповідача витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку його земельної ділянки. Слід відмітити, що Законом № 1378-IV не встановлено підстав для невидачі такого витягу.

Беручи до уваги нечинність рішення Херсонської міської ради від 31.03.2011 р. № 178 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона", суд вважає, що відповідач, безпідставно не надаючи позивачу витяг, допустив протиправну бездіяльність, а тому зобов'язаний видати ФОП ОСОБА_3 витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, затвердженої рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000 р. № 186, оскільки на даний час є чинним саме рішення третьої особи № 186.

За таких обставин суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 158-163, 167 КАС України, суд, -

постановив :

Позов фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 до Управління Держземагенства у м. Херсоні Херсонської області, за участю третьої особи - Херсонської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Управління Держземагенства у м. Херсоні Херсонської області щодо невидачі фізичній особі-підприємцю ОСОБА_3 витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1353 га за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 6510136900:20:006:0007, затвердженої рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000 р. № 186.

Зобов'язати Управління Держземагенства у м. Херсоні Херсонської області видати фізичній особі-підприємцю ОСОБА_3 витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1353 га за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 6510136900:20:006:0007, затвердженої рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000 р. № 186.

Зобов'язати Управління Держземагенства у м. Херсоні Херсонської області протягом місяця з дня набрання постановою законної сили надати суду звіт про її виконання.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 20 травня 2014 р.

Суддя Кисильова О.Й.

кат. 6.2

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2014
Оприлюднено27.05.2014
Номер документу38830774
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1346/14

Ухвала від 23.10.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 15.07.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 15.07.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Постанова від 15.05.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

Ухвала від 24.04.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні