Ухвала
від 23.10.2014 по справі 821/1346/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 жовтня 2014 р.м.ОдесаСправа № 821/1346/14

Категорія: 6.2 Головуючий в 1 інстанції: Кисильова О.Й.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Вербицької Н.В.,

судді - Яковлева Ю.В.,

судді - Жука С.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу управління Держземагенства у м. Херсоні Херсонської області на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 15 травня 2014 року по справі за адміністративним позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до управління Держземагенства у м. Херсоні Херсонської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

22.04.2014р. ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до управління Держземагенства у м. Херсоні Херсонської області про визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо невидачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, площею 0,1353 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1, затвердженої рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000р. № 186, та зобов'язання управління видати позивачу вказаний витяг. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач орендує зазначену земельну ділянку до 24.03.2016р., розмір орендної плати визначається відповідно до нормативно-грошової оцінки земельної ділянки. З Єдиного державного реєстру судових рішень йому стало відомо, що постановою Суворовського районного суду м.Херсона від 24.01.2012р., яка залишена без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 16.04.2013р., визнано нечинним рішення Херсонської міської ради від 31.03.2011р. №178, яким затверджена нова технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона. На звернення позивача про видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, затвердженої у 2000р., відповідач направив відповідь про неможливість надати витяг з технічної документації, оскільки вона є застарілою. Дану відповідь позивач вважає протиправною та такою, що порушує його права.

Відповідач проти позову заперечував та просив в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 15 травня 2014 року позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено. Визнано протиправною бездіяльність управління Держземагенства у м. Херсоні Херсонської області щодо невидачі фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1353 га за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 6510136900:20:006:0007, затвердженої рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000 р. № 186. Зобов'язано управління Держземагенства у м. Херсоні Херсонської області видати фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1353 га за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер 6510136900:20:006:0007, затвердженої рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000 р. № 186. Зобов'язано управління Держземагенства у м. Херсоні Херсонської області протягом місяця з дня набрання постановою законної сили надати суду звіт про її виконання.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить зазначену постанову скасувати та ухвалити нову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

В зв'язку із відсутністю клопотань від усіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до п.1 ч. 1 ст. 197 КАС України, справа розглядається в порядку письмового провадження.

Заслухавши доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, враховуючи наступне.

Судом першої інстанції встановлено та з матеріалів справи вбачаються наступні обставини.

31.05.2006р. Херсонська міська рада уклала договір про оренду земельної ділянки № 040671300168 з ФОП ОСОБА_1, яким виділила земельну ділянку загальною площею 0,1353 га під майстерню зі збирання металопластикових вікон. Земельна ділянка знаходиться у АДРЕСА_1, кадастровий номер земельної ділянки: 6510136900:20:006:0007.

23.07.2012р. відповідно до додаткової угоди поновлено дію вищезазначеного договору, позивачем прийнято в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, строком дії до 24.03.2016р.

31.03.2011р. рішенням Херсонської міської ради № 178 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона, встановлено базову вартість1 кв.м. Визнано таким, що втратило чинність рішення Херсонської міської ради від 27.04.2000р. № 186 «Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель міста Херсона».

Постановою Суворовського районного суду м. Херсона від 24.01.2012р., залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 31.03.2013р., визнано нечинним рішення Херсонської міської ради від 31.03.2011р. № 178 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона».

В зв'язку з визнанням вищезазначеного рішення нечинним, 10.04.2014р. позивач звернувся до відповідача з заявою про видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, затвердженої рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000р. № 186 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона».

Листом від 14.04.2014р.№ 01-12-1047 управління відмовило позивачу у наданні витягу, посилаючись на нараду щодо вирішення питання про надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, за результатами якої було вирішено, що управлінням у 2014 році витяги видаватись не будуть до вступу в дію рішення № 1238 від 22.11.2013р. , згідно якого технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона вступає в дію 01.01.2015р.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що законодавством передбачено право користувача земельної ділянки отримати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку його земельної ділянки. Відповідно до Закону України «Про оцінку земель» не встановлено підстав для невидачі такого витягу.

Судова колегія погоджується із зазначеними висновками суду першої інстанції на підставі наступного.

Статтею 201 Земельного кодексу України передбачено, що грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 № 1378-ІV, нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Випадки обов'язкового проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок визначені статтею 13 Закону України «Про оцінку земель», згідно якої нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно з ч.1,2 ст. 20 Закону України «Про оцінку земель» за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Частина 1 статті 23 Закону України «Про оцінку земель» передбачає, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Рішення про затвердження цієї документації в силу положень статей 59 та 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР є нормативно-правовим актом, обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами і організаціями.

Разом з тим, ч. 3 ст. 23 Закону України «Про оцінку земель» встановлено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Таким чином, у органів Держземагенства існує обов'язок щодо видачі зазначених витягів. Нормами діючого законодавства не встановлено будь-якого обмеження щодо здійснення зазначеного обов'язку.

Судова колегія вважає, що відповідач повинен видавати зазначені витяги на вимогу. В свою чергу, однією з підстав для відмови позивачу у видачі витягу стало проведення наради з питання надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, при цьому будь-яких обмежень стосовно отримання витягів, а також заборони управлінню видавати зазначені витяги не передбачено чинним законодавством.

Колегія суддів зазначає те, що при видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, управління Держкомзему зобов'язане використовувати відомості нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженої відповідною сільською, селищною, міською радою, оскільки таке рішення є обов'язковим до виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади. Витяг є технічним розрахунком, який заповнюється виключно на підставі відповідного рішення органу місцевого самоврядування та наявної технічної документації на земельну ділянку, тому територіальний орган Держкомзему не наділений повноваженнями відмови у наданні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.

Таким чином, висновки суду першої інстанції про задоволення позовних вимог ґрунтуються на правильному застосуванні норм матеріального і процесуального права.

Підстав для скасування чи зміни постанови суду першої інстанції колегія суддів не вбачає, а доводи апеляційної скарги вважає такими, що висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 195,196,198,200,205,206,254 КАС України, судова колегія, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу управління Держземагенства у м. Херсоні Херсонської області - залишити без задоволення.

Постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 15 травня 2014 року - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів з моменту направлення її копії сторонам, однак може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням апеляційної інстанції.

Головуючий Н.В.Вербицька

Суддя Ю.В. Яковлев

Суддя С.І. Жук

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2014
Оприлюднено07.11.2014
Номер документу41216951
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1346/14

Ухвала від 23.10.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 15.07.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 15.07.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Постанова від 15.05.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

Ухвала від 24.04.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні