Постанова
від 15.05.2014 по справі 824/9/14-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

Іменем України

15 травня 2014 р. м. Чернівці Справа № 824/9/14-а

13:23

Чернівецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Брезіної Т.М.;

секретаря судового засідання - Хміля С.Р.;

за участю:

представників позивача - Назаренка Р.В., Тимирівського О.І.;

представника відповідача - Медведюк Н.В.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Хотинському районі до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мрія» про стягнення заборгованості ,-

СУТЬ СПОРУ:

В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд стягнути з відповідача капіталізовані платежі у сумі 489503,60 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.

Суми платежів капіталізованих відповідно до зазначених вимог у процесі ліквідації підприємства - банкрута, перераховуються ліквідатором (арбітражним керуючим) робочому органу виконавчої дирекції Фонду, у якому підприємство перебуває на обліку.

За весь час знаходження ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 та ОСОБА_8 на обліку у відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Хотинському районі, їм виплачуються щомісячні виплати та інші соціальні послуги згідно з чинним законодавством України.

Згідно розрахунку потреб в капіталізації платежів по ТзОВ «Мрія» для розрахунку з потерпілими на виробництві та для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства, що ліквідується відшкодувати шкоду, заподіяну життю і здоров'ю громадян, грошові вимоги відділення виконавчої дирекції Фонду у Хотинському районі до ТзОВ «Мрія» складають 489503,60 грн.

Представник відповідач надав заперечення на адміністративний позов в яких зазначив, що рішенням зборів уповноважених колгоспу ім. Івана Франка від 17.03.1998 р. колгосп було реорганізовано у спілку селян ім. Івана Франка. В зв'язку з тим, що колишні члени спілки селян ім. Івана Франка с. Малинці добровільно вийшли з цього колективного сільськогосподарського підприємства і стали власниками майнових паїв. Відповідачі вказують, що використовуючи надане законодавством України право, колишні члени спілки селян ім. Івана Франка, жителі с. Малинці ОСОБА_9, ОСОБА_13, ОСОБА_10 та ОСОБА_11 вирішили об'єднати свої майнові, земельні паї і кошти та створити (як засновники) ТзОВ «Мрія».

Представники позивача в судовому засіданні позов підтримали посилаючись на обставини викладені в позові.

Представник відповідача позов не визнав з підстав, викладених у запереченнях на позов.

В судовому засіданні в якості свідка було допитано ОСОБА_12, якого попереджено судом про кримінальну відповідальність за надання неправдивих свідчень. Свідок ОСОБА_12 на запитання суду, "Що Ви можете повідомити про діяльність підприємства «Мрія», чи є воно правонаступником селянської спілки ім. Івана Франка?",- пояснив, що був свідком того, що у 2000 році було прийнято рішення про реформацію селянської спілки ім. Івана Франка та проведено розпаювання колективного майна між членами спілки. Колишні члени спілки селян ім. Івана Франка, ОСОБА_9, ОСОБА_13, ОСОБА_10 та ОСОБА_11 вирішили об'єднати свої майнові, земельні паї і кошти та на підставі цього створили Товариство з обмеженою відповідальність «Мрія», яке не є правонаступником селянської спілки ім. Івана Франка.

Судом встановлені наступні обставини по справі.

Відповідач відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зареєстрований як юридична особа за адресою: 60020, Чернівецька область, Хотинський район, с. Малинці, ідентифікаційний код 30834976. ТОВ «Мрія» згідно довідки ЄДР перебуває в стані припинення за рішенням засновників (а.с.40-43).

Судом досліджено розрахунок потреби в капіталізації платежів по ТзОВ «Мрія» для розрахунку з потерпілими на виробництві станом на 31.12.2013 р. на суму 489503,60 грн. (5).

Судом досліджені матеріали, які підтверджують призначення потерпілим ОСОБА_5, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_6 страхових виплат, документи які підтверджують настання нещасного випадку на виробництві та виписок з актів МСЕК (а.с.13-30).

В матеріалах справи знаходиться ряд документів, а саме: копія витягу з протоколу №1 від 17.03.1998 р. про реорганізацію колгоспу Імені Івана Франка в спілку селян Імені Івана Франка; копія витягу з протоколу №1 від 16.02.2000 р. про створення господарства ТзОВ «Мрія». Спілку селян ім. Івана Франка вважати реформованою; копії актів прийняття передачі особових справ потерпілих на виробництві №15 від 14.08.2001 р. та №17 від 16.08.2002 р. з яких чітко вбачається, що відповідач прийняв особові справи потерпілих ОСОБА_5, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_6, які працювали в селянській спілці ім. Івана Франка, таким чином відповідач взяв на себе зобов'язання виплачувати даним особам пенсію по інвалідності (а.с.31,32,33,34).

Згідно п. 3.1 статуту ТОВ «Мрія» воно створено в результаті реформування Спілки селян ім. Івана Франка згідно Указу Президента України від 03.12.1999 р. «Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки» (а.с.52-62).

Ухвалою суду від 03.04.2014 р. витребовувались з архівного відділу Хотинської районної державної адміністрації, Управління сільського господарства Хотинської РДА, Управління Пенсійного фонду України в Хотинському районі всі документи реєстраційної справи селянської спілки "ім. Івана Франка", а саме: протокол зборів уповноважених колгоспників колгоспу "ім. Івана Франка" Хотинського району від 17.03.1998 р.; протокол загальних зборів спілки селянської "ім. Івана Франка" від 16.02.2000 р. в повному обсязі; всі документи по реорганізації та/або ліквідації Селянської спілки "ім. Івана Франка", дані про ліквідацію спілки "ім. Івана Франка" (коли та на підставі чого знята з обліку; акт перевірки, складений при ліквідації тощо); відомості про можливих правонаступників селянської спілки ім. Івана Франка; розподільчий баланс селянської спілки "ім. Івана Франка".

Управлінням агропромислового розвитку Хотинської РДА листом від 23.04.2014 р. №01-53-05-02 повідомлено, що документів, зазначених в ухвалі від 03.04.2014 р., в установі немає. Документи по колгоспу ім. Івана Франка, СС ім. Івана Франка, ТОВ «Мрія» передані керівництвом цих підприємств до архівного відділу райдержадміністрації (а.с.89-90).

Архівним відділом Хотинської РДА на запит №824/9/14-а/4746/2014 від 04.04.2014 р. повідомлено, що архівні документи колгоспу та спілки селян ім. Івана Франка за 1998-2000 р.р. на зберігання не надходили, тому неможливо видати копії протоколів зборів уповноважених колгоспників та спілки селян за 1998-2000 р.р. (а.с.92-93).

УПФУ в Хотинському районі листом від 25.04.2014 р. №2613/09, на виконання ухвали суду, повідомила, що в управлінні відсутні реєстраційні документи селянської спілки ім. Івана Франка (а.с.94-95).

Позивачем 16.08.2013 р. було направлено відповідачу заяву №01-94 про визнання грошових вимог на суму 496208,19 грн. Відповідачем листом від 21.08.2013 р. №3 повідомлено, що основних засобів на балансі ТзОВ «Мрія» не має (а.с.35-37,38).

До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення законодавства.

Статтею 46 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» від 23.09.1999 р. №1105-ХІV (далі - Закон №1105-ХІV) передбачено, що фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється за рахунок: капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

На обліку у позивача знаходиться 4 особи, які потерпіли від нещасного випадку на виробництві, втрата працездатності яких пов'язана з підприємством, що ліквідується. На даний час цим особам позивач у встановленому законодавством порядку відшкодовує шкоду, заподіяну їм життю і здоров'ю шляхом здійснення страхових виплат. Для продовження страхових виплат зазначеним особам протягом їх життя, повинні бути проведена капіталізація платежів.

Відповідно до Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 р. №765 «Про реалізацію статей 45 і 92 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»», встановлено, що відповідно до цього Порядку здійснюється капіталізація платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута відшкодувати шкоду, заподіяну життю і здоров'ю громадян, у тому числі застрахованих у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.

Капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.

Суми платежів, капіталізованих відповідно до зазначених вимог у процесі ліквідації суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута, перераховуються ліквідатором (арбітражним керуючим) робочому органу виконавчої дирекції Фонду, у якому суб'єкт підприємницької діяльності перебуває на обліку.

Відповідно до ч. 8 ст. 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

За весь час знаходження ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 та ОСОБА_8 на обліку у відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Хотинському районі, їм виплачуються щомісячні виплати та інші соціальні послуги згідно з чинним законодавством України.

Згідно розрахунку потреб в капіталізації платежів по ТзОВ «Мрія» для розрахунку з потерпілими на виробництві та для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства, що ліквідується відшкодувати шкоду, заподіяну життю і здоров'ю громадян, грошові вимоги відділення виконавчої дирекції Фонду у Хотинському районі до ТзОВ «Мрія» складають 489503,60 грн. (а.с.5).

Не проведення капіталізації платежів відповідача призводить до порушення конституційних прав громадян, до несвоєчасної виплати страхових виплат та завдає шкоду інтересам держави.

Посилання відповідача на те, що ТОВ "Мрія" не є правонаступником спілки селян ім. Івана Франка та будь-яких зобов'язань по виплаті працівниками інших підприємств, в тому числі ліквідованих, відповідно до законодавства ТОВ "Мрія" на себе не приймало і в силу закону не зобов'язане відшкодовувати шкоду заподіяну життю і здоров'ю громадян у судом не приймається, з огляду на таке.

Як встановлено судом, рішенням зборів уповноважених колгоспу ім. Івана Франка від 17.03.1998 р. колгосп було реорганізовано у спілку селян ім. Івана Франка. В зв'язку з тим, що колишні члени спілки селян ім. Івана Франка с. Малинці добровільно вийшли з цього колективного сільськогосподарського підприємства і стали власниками майнових паїв вони створили юридичну особу ТОВ "Мрія". Однак згідно копії актів прийняття передачі особових справ потерпілих на виробництві №15 від 14.08.2001 р. та №17 від 16.08.2002 р. вбачається, що відповідач прийняв особові справи потерпілих ОСОБА_5, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_6, які працювали в селянській спілці ім. Івана Франка, таким чином відповідач взяв на себе зобов'язання виплачувати даним особам пенсію по інвалідності.

Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Позивачем доведено суду обґрунтованість заявлених вимог. На день розгляду справи заборгованість відповідачем не погашена, а тому підлягає стягненню у судовому порядку.

Відповідно із вимогами ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного керуючись ст.ст. 11, 71, 76, 79, 86, 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Мрія» (60024, вул. Головна, 5, с. Малинці, Хотинський район, Чернівецька область) на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Хотинському районі капіталізовані платежі у сумі 489 503,60 грн. (чотириста вісімдесят дев'ять тисяч п'ятсот три гривні шістдесят копійок).

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Відповідно до частини першої статті 185, частин першої-другої статті 186 КАС України сторони, які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку дану постанову шляхом подання апеляційної скарги до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. Скарга про апеляційне оскарження даної постанови подається протягом десяти днів з дня її проголошення або в разі відсутності сторони в судовому засіданні з дня одержання її копії. У разі проголошення судом вступної та резолютивної частини рішення апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанову у повному обсязі сторони можуть отримати після 20 травня 2014 р.

Суддя Т.М. Брезіна

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2014
Оприлюднено27.05.2014
Номер документу38839455
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/9/14-а

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 15.05.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 10.05.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 02.05.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Постанова від 15.05.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 03.04.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 10.01.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні