Постанова
від 16.05.2014 по справі 810/7136/13-а
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 травня 2014 року 810/7136/13-а

Київський окружний адміністративного суду Василенко Г.Ю., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Центральному регіоні" в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду до Відділу освіти Володарської районної державної адміністрації про стягнення штрафних (фінансових) санкцій,

в с т а н о в и в:

Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Центральному регіоні» в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання енергетичної і теплової енергії у Київській області (далі - позивач, або Інспекція) звернулось до суду з адміністративним позовом до відділу освіти Володарської районної державної адміністрації Київської області (далі - відповідач, або відділ освіти Володарської РДА), в якому просило стягнути з відповідача в дохід державного бюджету штраф у сумі 5100 грн., та понесені судові витрати у розмірі 172,05 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за наслідками проведеної перевірки електрогосподарства відповідача встановлено порушення Правил технічної експлуатації теплових установок та мереж, внаслідок чого винесено припис від 17 квітня 2013 року за №08/21-28-021. Проте, відповідач вимоги припису у встановлений термін не виконав, що підтверджується актом перевірки від 09 жовтня 2013 року за №08/21-28-100 та приписом за №08/21-28-045. У зв'язку з цим, 29 жовтня 2013 року позивачем було винесено постанову за №100 про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері постачання, якою до відповідача застосовано стягнення у виді штрафу у розмірі 5100 грн. Відповідач у добровільному порядку штраф не сплатив, що й стало підставою звернення до суду.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Надав суду письмове клопотання з проханням розглянути справу у порядку письмового провадження. Позовні вимоги підтримав. Просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання також не з'явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Надав письмове клопотання з проханням розглянути справу в порядку письмового провадження. Свою правову позицію виклав у письмових запереченнях, зі змісту яких вбачається, що позовні вимоги не визнає, вважає їх безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню, з тих підстав, що позивач своїм листом від 15 листопада 2013 року за №08/21-097 переніс строк виконання припису від 09 жовтня 2013 року за №08/21-28-045 до 27 лютого 2014 року. У зв'язку з цим, вважає, що у позивача не було законних підстав для прийняття постанови №100 від 29 жовтня 2013 року про накладення стягнення у виді штрафу у розмірі 5100 грн.

Відповідно до ч.4 ст.122 КАС України, особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані сторонами докази, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, за наслідком проведеної державним інспектором з енергетичного нагляду Головченком А.С. планової перевірки електрогосподарства відповідача щодо обстеження технічного стану та дотримання режимів споживання теплової енергії, експлуатації тепловикористовуючих установок і мереж, систем опалення, вентиляції, гарячого водопостачання та систем збору і повернення конденсату споживачів теплової енергії важливого соціального значення було складено акт №08/21-28-021 від 17 квітня 2013 року. За наслідком виявлення порушень Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж, позивачем внесено припис №08/21-28-021 від 17 квітня 2013 року, яким зобов'язано відповідача усунути недоліки у строк до 15 липня 2013 року, про що повідомити Інспекцію.

З метою перевірки виконання суб'єктом господарювання припису від 17 квітня 2013 року за №08/21-28-021, державним інспектором з енергетичного нагляду Головченком А.С. було проведено позапланову перевірку та складено акт №08/21-28-100 від 09 жовтня 2013 року. За наслідком проведення позапланової перевірки, Інспекцією було внесено припис за №08/21-28-045 від 09 жовтня 2013 року, яким зобов'язано відділ освіти усунути виявлені порушення, а саме виконати вимоги припису №08/21-28-021 у строк до 15 листопада 2013 року.

29 жовтня 2013 року, у зв'язку з невиконанням відповідачем припису №08/21-28-021 від 17 квітня 2013 року, державним інспектором з енергетичного нагляду Головченком А.С., винесено постанову за №100 про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, якою до відділу освіти Володарської РДА в особі начальника Мазуренко Н.К. застосовано штраф у розмірі 300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 5100 грн.

05 листопада 2013 року відповідач звернувся до Білоцерківського відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Київській області з листом за №1340, в якому просило перенести термін виконання вимог припису від 09 жовтня 2013 року за №08/21-28-045.

За наслідком розгляду вищевказаного листа, Білоцерківським відділенням було прийнято рішення про перенесення терміну виконання припису інспектора Держенергонагляду Головченка А.С. від 09 жовтня 2013 року за №08/21-28-045 до 27 лютого 2014 року, що підтверджується листом від 15 листопада 2013 року за №08/21-097.

Таким чином, відповідач вважає, що Інспекцією передчасно було винесено постанову №100 від 29 жовтня 2013 про застосування стягнення у виді штрафу, оскільки вимоги припису №08/21-28-045 від 09 жовтня 2013 року були виконанні відповідачем в повному обсязі, що підтверджується актом здійснення заходу з державного енергетичного нагляду за №08/21-28-019 від 25 квітня 2014 року.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії відповідно до ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" та п. 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 №929 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2006 №131 зі змінами та доповненнями), здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії, яка підпорядкована безпосередньо Мінпаливенерго в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд, та діє у складі державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго".

Метою державного енергетичного нагляду за режимами споживання енергії є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом здійснення контролю за дотриманням на суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії.

Відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" до доходів Державного бюджету України зараховуються надходження від штрафних санкцій. Отже, ненадходження коштів до Державного бюджету України спричиняє матеріальну шкоду інтересам Держави.

Енергетика є провідною, стратегічно важливою галуззю народного господарства країни, від сталого функціонування якої залежить національна безпека України, і правопорушення в електроенергетиці є порушенням загальнодержавних інтересів, тому що створює загрозу життю населення, обслуговуючого персоналу та навколишньому середовищу, що зобов'язує прокурора звернутися з відповідним позовом до суду.

Відповідно до статі 27 Закону України від 16.10.1997 № 575/97-ВР "Про електроенергетику" правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність.

Правопорушеннями в електроенергетиці є: порушення вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, виготовлення, монтажу, налагодження та випробування енергоустановок і мереж, виконання проектних робіт на енергоустановках і мережах; крадіжка електричної і теплової енергії, самовільне підключення до об'єктів електроенергетики і споживання енергії без приладів обліку; пошкодження приладів обліку; розкомплектування та пошкодження об'єктів електроенергетики, розкрадання майна цих об'єктів; створення перешкод у здійсненні державного енергетичного нагляду та у виконанні робіт, пов'язаних з обслуговуванням об'єктів електроенергетики; порушення правил охорони електричних мереж; порушення правил користування енергією; насильницькі дії, які перешкоджають оперативному персоналу та посадовим особам об'єктів електроенергетики виконувати свої службові обов'язки; незабезпечення енергією споживачів, що не допускають порушень своїх обов'язків перед енергопостачальниками.

Суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи України і споживання енергії, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови або розпорядження про накладення штрафів за встановленою формою.

Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку.

Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

Санкції, передбачені частиною восьмою статті 24, частинами третьою, четвертою і п'ятою статті 26 та частиною третьою цієї статті, застосовуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Громадяни, працівники та посадові особи несуть адміністративну відповідальність в установленому законом порядку за порушення вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, невиконання (ухилення від виконання) чи несвоєчасне виконання приписів посадових осіб центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду чи розпоряджень його органів щодо усунення порушень нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання та споживачів електричної енергії.

Законодавством України може бути встановлена відповідальність і за інші види правопорушень в електроенергетиці.

Використання об'єктів електроенергетики з метою, що суперечить інтересам безпеки людини і держави, порушує громадський порядок, забороняється. У разі порушення цих умов підприємства, установи та організації електроенергетики мають право в установленому порядку зупинити користування послугами об'єктів електроенергетики.

Методика розрахунку розміру шкоди, завданої енергопостачальнику внаслідок викрадення електроенергії, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 2 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 №1312, (далі - Положення) штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за: неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи, технічного стану та організації експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж і споживання енергії; ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.

Відповідно до пункту 7 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання (додаток 1), складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.

Згідно з пунктом 8 Положення рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.

Відповідно до пункту 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.

У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Матеріалами справи підтверджено, що за результатами проведеної перевірки, відповідачу видано обов'язковий до виконання припис від 17 квітня 2013 року за №08/21-28-021 про усунення виявлених порушень у строк до 15 липня 2013 року. Проте, відповідач у встановлений термін вимоги вказаного припису не виконав. Доказів оскарження або виконання вимог припису відповідачем не надано.

У той же час, суд вважає безпідставним посилання відповідача на лист від 15 листопада 2013 року за №08/21-097 про перенесення терміну виконання припису від 09 жовтня 2013 року за №08/21-28-045 до 27 лютого 2014 року. Оскільки, державним інспектором Держенергонагляду Головченком А.С. 09 жовтня 2013 року проводилась перевірка виконання відділом освіти Володарської РДА припису від 17 квітня 2013 року, за результатом якої складено акт №08/21-28-100 від 19 жовтня 2013 року, яким зафіксовано ухилення від виконання припису виданого 17 квітня 2013 року, а не припису від 09 жовтня 2013 року за №08/21-28-045. Саме за ухилення від виконання припису №08/21-28-021 від 17 квітня 2013 року відповідача притягнуто до відповідальності, та застосовано стягнення у виді штрафу розміром 300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Суд вважає, що докази, подані відповідачем, а саме лист від 15 листопада 2013 року за №08/21-097, та акт №08/21-28-019 жодним чином не підтверджують виконання ним вимог припису від 17 квітня 2013 року, так як вказані документи стосуються виконання припису №08/21-28-045 від 09 жовтня 2013 року.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог в частині стягнення з відповідача штрафу у розмірі 5100грн.

Що стосується позовних вимог в частині стягнення витрат по сплаті судового збору у розмірі 172,05 грн., то суд вважає, що вказані позовні вимоги не підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Частиною другою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у разі, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Відповідно до приписів частини четвертої вказаної статті, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Оскільки спір виник між позивачем - суб'єктом владних повноважень та відповідачем - юридичною особою, а також за відсутності витрат позивача, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з відділу освіти Володарської районної державної адміністрації Київської області (код ЄДРПОУ 02143887) в дохід Державного бюджету України штраф у сумі 5100 (п'ять тисяч сто) грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Василенко Г.Ю.

Дата ухвалення рішення16.05.2014
Оприлюднено28.05.2014
Номер документу38864091
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/7136/13-а

Ухвала від 28.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Горбань Н.І.

Ухвала від 07.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Горбань Н.І.

Постанова від 16.05.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 30.12.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні