ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 травня 2014 року м. ПолтаваСправа № 816/917/14
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бойка С.С.,
за участю:
секретаря судового засідання - Шевченко І.В.,
представника позивача - ОСОБА_1 - ОСОБА_2,
представника відповідача - Пономаренко В.М.,
представників третьої особи - Мотрич М.О., Чубатого С.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1, ОСОБА_6 до Лохвицької районної державної адміністрації Полтавської області, третя особа: Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Богданівське" про визнання протиправним та скасування розпорядження, -
В С Т А Н О В И В:
07 березня 2014 року ОСОБА_1, ОСОБА_6 звернулися до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Лохвицької районної державної адміністрації Полтавської області, третя особа: Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Богданівське" про визнання протиправним та скасування розпорядження.
В обґрунтування позовних вимог позивачі посилались на те, що розпорядженням Лохвицької РДА № 590 від 19.12.2013 "Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі для користування земельними ділянками на умовах оренди СТОВ "Богданівське" передано в оренду СТОВ "Богданівське" земельні ділянки загальною площею 705,2125 га із земель не переоформленої спадщини земельних часток (паїв) на території адміністративного підпорядкування сільських рад Лохвицького району. Разом з тим, вказаним розпорядженням було передано в оренду СТОВ "Богданівське" й земельні ділянки належні позивачам, право власності на які посвідчено державними актами на право приватної власності на землю, у зв'язку з чим вказане розпорядження підлягає скасуванню.
Представник позивача - ОСОБА_7 в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити.
Позивач - ОСОБА_6 в судове засідання не з'явилась хоча про час та місце розгляду справи повідомлялась належним чином.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав. У наданих до суду письмових запереченнях просив в задоволенні адміністративного позову відмовити посилаючись на те, що при наданні в оренду земель категорії не переоформленої спадщини, Лхвицька РДА керувалась пунктом 7 частини першої статті 13, пунктом 3 частини першої статті 16, статтями 21, 39, 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", Законами України "Оренду землі", "Про землеустрій" статтею 13 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)", пунктом 12 Порядку організації робіт та методики розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.02.2004 № 122 та статтями 17, 22, 23, 93, 96, 125, 126 Земельного кодексу України, отже спірне розпорядження є правомірним.
Представник третьої особи в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що спірне розпорядження видане на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України.
Заслухавши представників позивача, відповідача та третьої особи, вивчивши та дослідивши матеріали справи, повно та всебічно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, що СТОВ "Богданівське" звернулося до Лохвицької РДА з клопотанням про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Земельні частки (паї), власники яких померли, їх спадкоємці не прийняли/не переоформили спадщини, а термін дії договору оренди закінчився чи договір не був укладений набувають статусу невитребуваних.
Відповідно до статті 13 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" та пункту 12 Постанови Кабінету Міністрів України від 04.02.2004 № 122 "Про організацію робіт та методику розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв)" нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки передаються в розпорядження сільських, селищних, міських рад чи райдержадміністрацій та можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням .
Згідно вказаної статті Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку , про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не взяли участь у розподілі земельних ділянок, повідомляються про результати проведеного розподілу земельних ділянок у письмовій формі, у разі якщо відоме їх місцезнаходження.
Враховуючи те, що укладення договору оренди невитребуваних земельних часток (паїв) (земель не переоформленої спадщини) здійснюється між особою, яка згідно із законом вправі набувати право оренди на таку земельну ділянку та відповідним органом виконавчої влади або місцевого самоврядування, то укладення такого договору має здійснюватися на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або місцевого самоврядування, в порядку встановленому Земельним кодексом України.
Частиною першою статті 123 Земельного кодексу України встановлено, що надання у користування, в тому числі на праві оренди, сформованої земельної ділянки не зареєстрованої в Державному земельному кадастрі та право власності на яку не зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
Відповідно до статті 55 Закону України "Про землеустрій" встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) проводиться відповідно до топографо-геодезичних і картографічних матеріалів, і здійснюється на основі технічної документації із землеустрою, якою визначається місцеположення поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Власники землі та землекористувачі, у тому числі орендарі, зобов'язані дотримуватися меж земельної ділянки, закріпленої в натурі (на місцевості) межовими знаками встановленого зразка.
Представник відповідача в судовому засіданні пояснив, що з метою вирішення питання про надання СТОВ "Богданівське" дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), які знаходяться на території Білогорівської сільської ради, Гирявоісковецької сільської ради, Лучанської сільської ради, Пісківської сільської ради та Свиридівської сільської ради відповідач керувався інформацією наданою відділом Держземагенства у Лохвицькому районі.
Згідно інформації наданої відділом Держземагенства у Лохвицькому районі земельні ділянки розташовані на території Білогорівської сільської ради, Гирявоісковецької сільської ради, Лучанської сільської ради, Пісківської сільської ради та Свиридівської сільської ради належать до земель не переоформленої спадщини, про що свідчить пояснювальна записка до проекту розпорядження.
Розпорядженням голови Лохвицької РДА від 19.12.2013 № 590 надано дозвіл СТОВ "Богданівське" на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі для користування на умовах оренди земельними ділянками сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею 705,2125 га та вирішено укласти попередні договори оренди землі на період виготовлення технічної документації.
В ході судового розгляду справи встановлено, що позивачі не повідомляли Лохвицьку РДА про отримання ними державних актів на право власності на земельні ділянки.
Разом з тим, 09.04.2014 СТОВ "Богданівське" звернулося до Лохвицької РДА з клопотанням про внесення змін до розпорядження № 590 від 19.12.2013 у зв'язку з тим, що земельні ділянки за номерами 195 (кадастровий № 5322680700:00:003:0277) площею 3.5100 га та № 439 (кадастровий № 5322682400:00:006:0291) площею 6,5395 га, перебувають у приватній власності та не є не переоформленою спадщиною.
11.04.2014 Лохвицькою РДА з урахуванням клопотання СТОВ "Богданівське" від 09.04.2014 винесено розпорядження № 160 про внесення змін до розпорядження голови районної державної адміністрації від 19.12.2013 № 590, яким зменшено розмір змеленої ділянки на яку СТОВ "Богданівське" надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо відновлення меж земельної ділянки в натурі для використання на умовах оренди з 705,2125 га на 662,7570 га та виключено земельні ділянки належні позивачам.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови буде складено 26 травня 2014 року.
Суддя С.С. Бойко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2014 |
Оприлюднено | 29.05.2014 |
Номер документу | 38880363 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.С. Бойко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні