ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
======================================================================
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 травня 2014 року Справа № 915/311/14
Господарський суд Миколаївської області у складі судді Олейняш Е.М. при секретарі судового засідання Атаманюк В.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Миколаєві справу
за позовом Релігійної громади Української Православної Церкви, село Чорноморка, Очаківський район, Миколаївська область, 57515
до відповідача Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області, вул. Суворова, 126, село Чорноморка, Очаківський район, Миколаївська область, 57515
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Фізична особа ОСОБА_4, АДРЕСА_1
АДРЕСА_2,
про визнання незаконними та скасування рішень органу місцевого самоврядування
за участю представників сторін:
від позивача Загороднюк Андрій Дмитрович, довіреність б/н від 10.02.2014 року;
від позивача Горобченко Дмитро Миколайович, довіреність б/н від 08.04.2014 року;
від відповідача Лушников Василь Петрович, довіреність б/н від 25.03.2014 року;
від третьої особи представник не з'явився.
Релігійна громада Української Православної Церкви звернулась до господарського суду Миколаївської області з позовними вимогами до відповідача Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області про:
1) визнання незаконним та скасування рішення Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області № 14 від 08.11.11 року ХVІ сесії 6 скликання в частині внесення змін до рішення сільської ради № 19 від 06.07.02 року "Про надання земельної ділянки під застройку каплиці" та установчої частини і пунктів 1, 2 щодо:
- надання Ієрею ОСОБА_4 дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років для будівництва каплиці загальною площею 0, 10 га в АДРЕСА_3 та
- рекомендування Ієрею ОСОБА_4 замовити землевпорядній організації виготовлення проекту відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та обслуговування каплиці та після погодження її у встановленому законодавством порядку, надати на розгляд чергової сесії сільської ради;
2) визнання незаконним та скасування рішення Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області № 9 від 31.01.14 року 39 сесії 6 скликання в частині внесення змін в установчу частину рішення сільської ради № 14 від 08.11.11 року "Про внесення змін до деяких рішень сільської ради" та викладення її у наступній редакції:
- "Відповідно до пункту 34 частини 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статей 12, 93, пункту 2 ст. 123, ст. 134 Земельного кодексу України, розглянувши заяви громадян" і далі по тексту.
Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 13.03.2014 року прийнято позовну заяву до розгляду та порушено провадження у справі. Розгляд справи призначено на 27.03.2014 року.
Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 27.03.2014 року до участі у справі залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Фізичну особу ОСОБА_4, розгляд справи відкладено на 10.04.2014 року.
Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 10.04.2014 року в судовому засіданні оголошено перерву до 07.05.2014 року.
Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 07.05.2014 року продовжено строк вирішення спору на 8 днів та відкладено розгляд справи на 19.05.2014 року.
В судовому засіданні 19.05.2014 року представники позивача позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили суд позов задовольнити. Позивачем також було подано письмові заперечення щодо доводів відповідача, викладених у відзиві на позовну заяву (арк. справи 84-85). В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначили наступне.
06 липня 2002 року рішенням Чорноморської сільської ради № 19 Свято-Покровській церкві села Чорноморка Очаківського району Миколаївської області було надано земельну ділянку площею 0,20 га під забудову каплиці по провулку Приморському в с. Чорноморка.
Свято-Покровська Церква с. Чорноморка є релігійним об'єднанням (релігійною спілкою), первинним структурним підрозділом Української Православної Церкви, що безпосередньо входить до складу Миколаївської єпархії (далі - релігійна громада, позивач).
В грудні 2013 року, за результатами проведеної перевірки Державною інспекцією сільського господарства в Миколаївській області з питань дотримання вимог земельного законодавства при користуванні земельною ділянкою під культовою спорудою - капличкою по пров. Приморському в с. Чорноморка Очаківського району Миколаївської області, стало відомо про наявність оскаржуваного рішення Чорноморської сільської ради № 14 від 08.11.2011 року, згідно з яким незаконно внесено зміни до рішення сільської ради № 19 від 06.07.2002 року в частині зміни особи, якій надається земельна ділянка, та зменшення площі земельної ділянки, що відводиться. Також стало відомо про наявність іншого оскаржуваного рішення, прийнятого Чорноморською сільською радою № 9 від 31.01.2014 року, згідно з яким незаконно внесено зміни в установчу частину рішення № 14 від 08.11.2011 року, яким фактично змінено норми чинного законодавства, що начебто давали право відповідачу виносити вказане рішення.
Із посиланням на норми ст. 19, 142-144 Конституції України, ст. 12, 116, 124 Земельного кодексу України релігійна громада не погоджується з винесеними рішеннями сільської ради № 14 від 08.11.2011 року та № 9 від 31.01.2014 року та просить суд їх скасувати, оскільки вони обмежують право релігійної громади на отримання в користування раніше наданої земельної ділянки для будівництва культової споруди.
Як на підставу для скасування вищевказаних рішень ради позивач посилається на наступне:
- в порушення приписів ст.ст. 22, 38, 40 ЗК України сільською радою не було вірно визначено категорію земель та можливість її використання для зазначених в рішенні цілей;
- оскаржуваним рішенням № 14 від 08.11.2011 року відведено земельну ділянку за адресою, що була надана рішенням виконкому № 107 від 26.12.2013 року, тобто раніше, ніж присвоєно поштову адресу. Таким чином, оскаржуване рішення № 14 від 08.11.2011 року є передчасним;
- оскаржуваним рішенням земельна ділянка фактично надавалася громадянину Ієрею ОСОБА_4, хоча чинним законодавством не передбачено відведення земельної ділянки громадянину без зазначення повного його імені;
- із посиланням на п. 2 ст. 123 ЗК України позивач також зазначає, що чинним законодавством не передбачено внесення змін в рішення органів місцевого самоврядування відносно умов надання земельної ділянки та зміни їх землекористувачів без письмової нотаріально засвідченої згоди попередніх землекористувачів, яким земельна ділянка надавалася;
- посилання в оскаржуваному рішенні № 14 від 08.11.2011 року на ст. 116, 118, 121 Земельного кодексу України та на постанову КМУ № 844 від 05.08.2009 року "Про деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України", що регулюють відносини безоплатної передачі земельної ділянки (приватизації) є порушенням порядку надання земельної ділянки та відповідних норм чинного законодавства;
- в порушення п. 2 ст. 124, ст. 134 ЗК України сільська рада під час винесення вказаного оскаржуваного рішення вийшла за межі своїх повноважень, оскільки надала земельну ділянку без проведення відповідних земельних торгів.
Позивачем зазначено, що оскаржуване рішення № 9 від 31.01.2014 року також є незаконним, оскільки останнім вносилися зміни в незаконне рішення, а, отже, його правомірність залежить від правомірності рішення № 14 від 08.11.2011 року.
Враховуючи викладене, позивач Релігійна громада Української Православної Церкви просить суд визнати незаконними та скасувати вищевказані рішення Чорноморської сільської ради.
Представник відповідача в судовому засіданні 19.05.2014 року проти позову заперечив, просив суд відмовити у його задоволенні. Відповідачем подано суду письмовий відзив по суті спору (арк. справи 64-69). В обґрунтування заперечень представник відповідача зазначив наступне:
- позивач самоусунувся від отримання земельної ділянки в користування для забудови, з власної волі протягом 11 років не реалізував своє право на отримання земельної ділянки в користування і виготовлення та отримання відповідних документів, які посвідчують право на земельну ділянку;
- рішення Чорноморської сільської ради № 19 від 06.07.2002 року не містить посилань на те, кому надається земельна ділянка під забудову, на який строк та місце розташування;
- із посиланням на ст. 125 ЗК України, ст. 24 Закону України "Про планування і забудову територій", ст. 20, 22 Закону України "Про основи містобудування" відповідачем зазначено, що оскільки позивач не отримав права на користування земельною ділянкою та не розпочав будівельні роботи протягом 2 років, то дозвіл на будівництво, яким фактично є рішення ради, втратив свою чинність. Тобто, з 06.07.04 року у позивача відсутні будь-які підстави на оформлення та набуття права на будівництво каплиці та право на отримання земельної ділянки в користування з цією ціллю;
- безпідставними є твердження позивача щодо протиправного вилучення у нього земельної ділянки, оскільки вилучення земельної ділянки здійснюється лише у випадку, коли ця земельна ділянка передана комусь в користування. Виходячи зі змісту статей 123, 149 ЗК України, вилучення земельної ділянки проводиться тоді, коли у неї є титульний землекористувач. Рішення про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою не є документом, що посвідчує право особи на користування земельною ділянкою відповідно до статей 123, 125, 126 Земельного Кодексу України;
- із посиланням на рішення Конституційного Суду України N 7-рп/2009 від 16.04.2009 (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) відповідач зазначає, що орган місцевого самоврядування має право за власною ініціативою або ініціативою інших заінтересованих осіб змінити чи скасувати прийнятий ним правовий акт;
- із посиланням на приписи ст. 1 ГПК України, ст. 15, 16 ЦК України відповідачем зазначено, що позивачем не доведено порушення його прав оскаржуваними рішеннями Чорноморської сільської ради, оскільки у позивача ніколи не виникало права на користування земельною ділянкою.
Враховуючи вищевикладене, представник відповідача просив суд в позові відмовити.
Третя особа не скористалась наданим їй ст. 22, 27 ГПК України правами та в судове засідання 19.05.14 року не з'явилась, повноважного представника не направила, хоча про дату, час та місце розгляду справи була повідомлена належним чином. Письмових пояснень по суті спору від третьої особи суду не подано.
Явка третьої особи та/чи її повноважного представника не визнавалась судом обов'язковою.
Відповідно до п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 року кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.
Відповідно до п. 3.9.2 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" від 26.12.2011 року з останніми змінами від 17.12.13 року № 18 особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 ГПК.
У разі присутності сторони або іншого учасника судового процесу в судовому засіданні протокол судового засідання, в якому відображені відомості про явку сторін (пункт 4 частини другої статті 81-1 ГПК), є належним підтвердженням повідомлення такої сторони (іншого учасника судового процесу) про час і місце наступного судового засідання.
За змістом цієї норми, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що
адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.
Ухвала господарського суду Миколаївської області від 27.03.2014 року про залучення до участі у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Фізичної особи ОСОБА_4 направлена на адресу, вказану представником позивача в заяві від 26.03.14 року (арк. справи 18), а саме: АДРЕСА_1.
Ухвала господарського суду Миколаївської області від 27.03.2014 року повернута до суду поштовою установою із відміткою "за закінченням терміну зберігання" (арк. справи 32-35).
В судовому засіданні 10.04.14 року третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Фізична особа ОСОБА_4 був присутній, про що зазначено в протоколі судового засідання від 10.04.14 року (арк. справи 41). Крім того, в судовому засіданні 10.04.14 року третя особа повідомила суд та просила надсилати кореспонденцію за адресою: АДРЕСА_2, про що зазначено в протоколі судового засідання та ухвалі від 10.04.14 року.
Ухвала господарського суду Миколаївської області від 10.04.2014 року направлена на дві адреси третьої особи, а саме: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2.
Ухвала господарського суду Миколаївської області від 10.04.2014 року, направлена на АДРЕСА_1, повернута до суду поштовою установою із відміткою "за закінченням терміну зберігання" (арк. справи 56-61).
Ухвала господарського суду Миколаївської області від 10.04.2014 року, направлена на АДРЕСА_2, отримана третьою особою, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (арк. справи 71).
В судовому засіданні 19.05.14 року представником відповідача подано суду Довідку Чорноморської сільської лікарської амбулаторії № 27 від 19.05.14 року, про те, що третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Фізична особа ОСОБА_4 перебуває на лікарняному (арк. справи 87).
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про вчинення усіх необхідних дій щодо повідомлення третьої особи про дату, час та місце судового розгляду справи.
При цьому, судом враховано, що відповідно до п. 3.9.2 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" від 26.12.2011 року № 18 з останніми змінами від 17.12.2013 року у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
Суд дійшов висновку про достатність у матеріалах справи документальних доказів для вирішення спору по суті за відсутності третьої особи та/або її повноважного представника.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши усі подані у справу докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд встановив наступне.
Розглянувши клопотання Свято-Покровської Церкви села Чорноморка Очаківського району Миколаївської області Чорноморська сільська рада прийняла рішення № 19 від 06.07.2002 року "Про надання земельної ділянки під застройку каплиці", яким вирішила надати земельну ділянку площею 0,20 га під застройку каплиці по провулку Приморський. Місце розташування каплиці погодити з відділом архітектури райдержадміністрації, районним відділом земельних ресурсів, райдержадміністрацією, екологічною інспекцією, відділами протипожежного нагляду, енергонагляду. Замовити у встановленому порядку проект відведення земельної ділянки та погодити його на черговій сесії сільської ради (арк. справи 10).
Свято-Покровська Церква с. Чорноморка є релігійним об'єднанням (релігійною спілкою), первинним структурним підрозділом Української Православної Церкви, що безпосередньо входить до складу Миколаївської єпархії (арк. справи 13, 16).
Указом керуючого Миколаївською єпархією Української православної церкви № 06 від 23.04.2010 року за порушення священичої дисципліни, відмову від виконання послуху Правлячому Архієрею Ієрею ОСОБА_4 заборонено в священнослужінні (арк. справи 19).
Указом керуючого Миколаївською єпархією Української православної церкви № 09 від 27.04.2010 року Ієрея ОСОБА_4 звільнено від послуху настоятеля парафії с. Чорноморка Очаківського району Миколаївської області згідно рішення Єпархіальної ради від 27 квітня 2010 року (протокол №2) за невиконання розпоряджень єпархіального Архієрея, а також зобов'язано передати уставні, фінансові документи, майно, документи на нерухоме майно, печатку і штамп новопризначеному настоятелю (арк. справи 20).
Рішенням Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області № 14 від 08.11.2011 року "Про внесення змін до деяких рішень сільської ради" відповідно до пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статей 12, 22, 38, 40, 116, 118, 121, пункту 12 розділу Х Земельного кодексу України, Постанови Кабінету міністрів України від 05.08.2009 року № 844 "Про деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України у 2009 році", розглянувши заяви громадян, враховуючи висновок постійної комісії з питань агропромислового комплексу, земельних ресурсів, соціального розвитку села, сільська рада вирішила:
Внести зміни до рішення сільської ради № 19 від 06 липня 2002 року "Про надання земельної ділянки під застройку каплиці" та установчу частину і пункти 1, 2 рішення викласти в такій редакції: "Розглянувши заяву Ієрея ОСОБА_4 про надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки для будівництва каплиці, сільська рада вирішила:
1. Надати Ієрею ОСОБА_4 дозвіл на виготовлення проекту відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років для будівництва каплиці загальною площею 0,10 га в АДРЕСА_3.
2. Рекомендувати Ієрею ОСОБА_4 замовити землевпорядній організації виготовлення проекту відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та обслуговування каплиці та після погодження її у встановленому законодавством порядку, подати на розгляд чергової сесії сільської ради" (арк. справи 11).
16.12.2013 року заступник Головного державного інспектора сільського господарства в Миколаївській області звернувся до голови Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області та прокурора Очаківської міжрайонної прокуратури Миколаївської області з клопотанням (реєстраційний № 116) про приведення у відповідність до вимог чинного законодавства рішення Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області № 14 від 08.11.2011 року про надання дозволу Ієрею ОСОБА_4 на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду терміном 49 років для будівництва каплиці загальною площею 0,10 га в с. Чорноморка по пров. Приморський.
В поданому клопотанні зазначено, що рішення Чорноморської сільської ради № 14 від 08.11.2011 року прийнято з порушенням діючого законодавства, а саме:
- у рішенні не зазначено, Ієрею якої релігійної громади надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду терміном 49 років для будівництва каплиці загальною площею 0,10 га в с. Чорноморка по пров. Приморський;
- рішення сесії про надання адреси по пров. Приморський в с. Чорноморка не приймалося;
- в рішенні не зазначено, із якої категорії земель надано в оренду вищезазначену земельну ділянку;
- в порушення статті 135 Земельного кодексу України земельні торги при передачі в оренду даної земельної ділянки не проводилися (арк. справи 14).
Рішенням Чорноморської сільської ради № 9 від 31.01.2014 року "Про внесення змін до рішення Чорноморської сільської ради № 14 від 08.11.2011 року" відповідно до ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", сільська рада, розглянувши заяву Ієрея ОСОБА_4 про внесення змін до рішення сільської ради № 14 від 08.11.2011 року в установчу частину, вирішила:
Внести зміни в установчу частину рішення сільської ради № 14 від 08.11.2011 року "Про внесення змін до деяких рішень сільської ради" та викласти її у слідуючій редакції:
"Відповідно до пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статей 12, 93, пункту 2 статті 123, статті 134 Земельного кодексу України, розглянувши заяви громадян" і далі по тексту (арк. справи 12).
Викладені обставини свідчать про те, що рішенням Чорноморської сільської ради № 19 від 06.07.2002 року позивачу надано земельну ділянку площею 0,20 га під застройку каплиці по провулку Приморський.
В подальшому, Чорноморська сільська рада прийняла рішення № 14 від 08.11.2011 року, яким внесла зміни до рішення № 19 від 16.07.02 року, надавши іншій особі (фізичній особі) дозвіл на виготовлення проекту відведення земельної ділянки для будівництва каплиці, а рішенням № 9 від 31.01.2014 року внесла виправлення до установчої частини вищевказаного рішення № 14 від 08.11.2011 року (в частині застосування норм права).
Питання законності та правомірності прийняття вищевказаних рішень ради і є предметом спору у даній справі.
При цьому, судом враховано наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами.
Відповідно до ст. 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання .
Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин. Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі.
Відповідно до п. 15 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема, скасування актів виконавчих органів ради , які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень.
Відповідно до ч. 10 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку .
Відповідно до ч. 1 ст. 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
В рішенні Конституційного суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009 року (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) зазначено, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До нормативних належать акти , які встановлюють, змінюють чи припиняють норми права, мають локальний характер, розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово, а ненормативні акти передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб'єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію (п. 4 Рішення № 7-рп/2009 від 16.04.2009 року).
Рішення виконавчого комітету ради з питань, які належать до компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасовані відповідною радою , і що раді належить право скасовувати акти виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень (п. 4.1 Рішення № 7-рп/2009 від 16.04.2009 року).
У Конституції України зазначено, що рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду (частина друга статті 144). Цьому конституційному положенню відповідають Закон, у частині десятій статті 59 якого визначено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року N 1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата.
Юрисдикційна діяльність місцевих рад стосовно власних індивідуальних правових актів є неможливою, а тому вона реалізується лише судовими органами. Місцеві ради мають право здійснювати юрисдикційну діяльність щодо скарг фізичних осіб та юридичних осіб приватного права на акти лише підконтрольних їм органів місцевого самоврядування. Наприклад, місцеві ради скасовують акти їх виконавчих органів, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень (пункт 15 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"). Отже, скасування органом місцевого самоврядування свого раніше прийнятого акта індивідуального характеру в односторонньому порядку суперечить положенням статей 3, 8, 19, 144 Конституції України.
Враховуючи вищевикладене, відповідач Чорноморська сільська рада перевищила надані їй законом повноваження та прийняла рішення № 14 від 08.11.11 року, а в подальшому і рішення № 9 від 31.01.14 року, якими фактично змінила своє попереднє рішення, що порушує вимоги законодавства, зокрема, Конституції України та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", оскільки акти органів місцевого самоврядування можуть бути скасовані в судовому порядку.
Судом також враховано, що при прийнятті оскаржуваних рішень № 14 від 08.11.11 року та № 9 від 31.01.14 року відповідач Чорноморська сільська рада порушила вимоги земельного законодавства.
Як вбачається зі змісту самого рішення № 14 від 08.11.2011 року Чорноморська сільська рада керувалась наступними нормами законодавства: "п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 12, 22, 38, 40, 116, 118, 121, пункту 12 розділу Х Земельного кодексу України, Постанови Кабінету міністрів України від 05.08.2009 року № 844 "Про деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України у 2009 році".
В подальшому оскаржуваним рішенням Чорноморської сільської ради № 9 від 31.01.14 року внесено зміни (виправлення норм права) в рішення № 14 від 08.11.2011 року, зокрема, зазначено, що підставою для надання земельної ділянки в оренду є приписи ст. 12, 93, 123, 134 ЗК України.
При вирішенні спору судом застосовано законодавство в редакції, яка діяла на час виникнення відповідних правовідносин.
Відповідно до ч. 1 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Відповідно до ч. 1-3 ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1 ст. 134 ЗК України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об'єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах) , крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Відповідно до ст. 135 ЗК України земельні торги проводяться у формі аукціону. У земельних торгах можуть брати участь громадяни і юридичні особи, які сплатили реєстраційний та гарантійний внески і можуть бути покупцями відповідно до законодавства України.
В оскаржуваному рішенні № 14 від 08.11.2011 року рада, надаючи земельну ділянку в оренду, керується приписами ст. 118 ЗК України "Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами" та ст. 121 ЗК України "Норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам", що є порушенням порядку надання земельних ділянок.
Посилаючись в оскаржуваному рішенні № 14 від 08.11.2011 року на приписи ст. 22 ЗК України "Визначення земель сільськогосподарського призначення та порядок їх використання", ст. 38 ЗК України "Визначення земель житлової та громадської забудови", ст. 40 ЗК України "Земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва" Чорноморська сільська рада не зазначила якої категорії (сільськогосподарського призначення чи землі житлової та громадської забудови) надається земельна ділянка, що має суттєве значення, адже правовий режим вказаних земель є різним.
Безпідставним є і посилання в оскаржуваному рішенні на постанову КМ України "Деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України" № 844 від 05.08.09 року, якою затверджено Порядок безоплатних оформлення та видачі громадянам України державних актів на право власності на земельні ділянки, який визначає спрощену процедуру безоплатних оформлення та видачі громадянам України у 2009 та наступних роках державних актів на право власності на земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку і господарських будівель, ведення особистого селянського господарства в межах населених пунктів та ведення садівництва у розмірах, визначених статтею 121 Земельного кодексу України, після прийняття рішення про передачу громадянам безоплатно у приватну власність земельних ділянок.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про невідповідність оскаржуваних рішень № 14 від 08.11.2011 року та № 9 від 31.01.14 року вимогам земельного законодавства, оскільки радою прийнято рішення про надання в оренду земельної ділянки фізичній особі без проведення земельних торгів, що є порушенням ст. 124, 134, 135 ЗК України. Крім того, як вказано вище, приймаючи рішення про надання земельної ділянки в оренду, рада всупереч положенням земельного законодавства, не зазначила категорію земельної ділянки, яка надається.
За таких обставин, рішення Чорноморської сільської ради № 14 від 08.11.2011 року та № 9 від 31.01.14 року не відповідають вимогам земельного законодавства, визначеній законом компетенції сільської ради (прийняті з перевищенням повноважень), а також порушують права позивача на отримання земельної ділянки. Отже, рішення Чорноморської сільської ради № 14 від 08.11.2011 року в частині внесення змін до рішення сільської ради № 19 від 06.07.2002 року, а також рішення Чорноморської сільської ради № 9 від 31.01.14 року, яким внесено зміни (виправлення норм права) в рішення № 14 від 08.11.2011 року, є незаконними та підлягають скасуванню.
Щодо заперечень представника відповідача, то слід зазначити, що предметом спору у даній справі не є вимоги щодо законності рішення Чорноморської сільської ради № 19 від 06.07.2002 року, вказане рішення не скасоване, не визнано нечинним, жодних строків його виконання не встановлено, а відтак, в силу приписів ст. 144 Конституції України, ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є обов'язковим до виконання на відповідній території.
При вирішенні спору судом також враховано наступне.
19.05.2014 року до канцелярії господарського суду Миколаївської області від позивача надійшло клопотання, у якому позивач просить суд в порядку п. 2 ч. 1 ст. 83 ГПК України вийти за межі позовних вимог та додатково до позовних вимог визнати незаконним та скасувати:
- рішення Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області № 5 від 04.03.2014 року 40 сесії 6 скликання "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років Ієрею ОСОБА_4 для будівництва і обслуговування каплиці в селі Чорноморка в межах території Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області";
- рішення Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області № 7 від 03.04.2014 року 42 сесії 6 скликання "Про внесення змін до деяких рішень сільської ради".
Подане клопотання мотивоване тим, що про вказані рішення № 5 від 04.03.2014 року та № 7 від 03.04.2014 року позивач дізнався після порушення провадження у справі з відзиву відповідача, крім того, рішення № 7 від 03.04.2014 року прийнято відповідачем після порушення провадження у справі, а тому не могло бути предметом первісного позову.
Представники позивача в судовому засіданні 19.05.2014 року клопотання підтримали та просили суд його задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні 19.05.2014 року заперечив проти задоволення клопотання, просив суд відмовити в його задоволенні.
Розглянувши подане клопотання, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.
11.03.2014 року Релігійна громада Української Православної Церкви звернулась до господарського суду Миколаївської області з позовною заявою вих. № 11/1 від 11.03.2014 року до відповідача Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області про:
1) визнання незаконним та скасування рішення Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області № 14 від 08.11.11 року ХVІ сесії 6 скликання в частині внесення змін до рішення сільської ради № 19 від 06.07.02 року "Про надання земельної ділянки під застройку каплиці" та установчої частини і пунктів 1, 2 щодо:
- надання Ієрею ОСОБА_4 дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років для будівництва каплиці загальною площею 0, 10 га в АДРЕСА_3 та
- рекомендування Ієрею ОСОБА_4 замовити землевпорядній організації виготовлення проекту відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та обслуговування каплиці та після погодження її у встановленому законодавством порядку, надати на розгляд чергової сесії сільської ради;
2) визнання незаконним та скасування рішення Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області № 9 від 31.01.14 року 39 сесії 6 скликання в частині внесення змін в установчу частину рішення сільської ради № 14 від 08.11.11 року "Про внесення змін до деяких рішень сільської ради" та викладення її у наступній редакції:
- "Відповідно до пункту 34 частини 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статей 12, 93, пункту 2 ст. 123, ст. 134 Земельного кодексу України, розглянувши заяви громадян" і далі по тексту.
07.05.2014 року до канцелярії господарського суду Миколаївської області надійшов відзив відповідача вих. № 18/с від 06.05.2014 року (арк. справи 64-69), до якого долучено копію рішення Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області № 7 від 03.04.2014 року "Про внесення змін до деяких рішень сільської ради" (арк. справи 70).
Вказаним рішенням ради № 7 від 03.04.2014 року внесено зміни до пункту 4 рішення сільської ради № 14 від 08.11.2011 року "Про внесення змін до деяких рішень сільської ради та пункт 4 рішення викладено в такій редакції:
"Розглянувши заяву ОСОБА_4 про надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування каплиці, сільська рада вирішила:
1. Надати ОСОБА_4 дозвіл на виготовлення проекту відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років для будівництва та обслуговування каплиці загальною площею 0,10 га в АДРЕСА_3.
2. Рекомендувати ОСОБА_4 замовити землевпорядній організації виготовлення проекту відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та обслуговування каплиці та після погодження її у встановленому законодавством порядку, подати на розгляд чергової сесії сільської ради" (пункт 1);
Внесено зміни в установчу частину рішення № 9 від 31.01.2014 року 39 сесії 6 скликання "Про внесення змін до рішення Чорноморської сільської ради № 14 від 08.11.2011 року", а саме: словосполучення "Ієрею ОСОБА_4" в даному рішенні замінити на словосполучення "ОСОБА_4" (пункт 2).
Внесено зміни в назву, установчу частину, пункт 1 та пункт 4 рішення № 5 від 04.03.2014 року 40 сесії 6 скликання "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років Ієрею ОСОБА_4 для будівництва і обслуговування каплиці в селі Чорноморка в межах території Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області", а саме: словосполучення "Ієрею ОСОБА_4" в даному рішенні замінити на словосполучення "ОСОБА_4" (пункт 3).
Рішенням Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області № 5 від 04.03.2014 року 40 сесії 6 скликання "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років Ієрею ОСОБА_4 для будівництва і обслуговування каплиці в селі Чорноморка в межах території Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області", відповідно до п. 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статей 12, 93, 95, 116, 122, 123, 124 Земельного кодексу України, статей 2, 20. 25 Закону України "Про землеустрій", Закону України "Про оренду землі", сільська рада, розглянувши заяву Ієрея ОСОБА_4, проект землеустрою, розроблений державним підприємством "Центр державного земельного кадастру", враховуючи висновок постійної комісії з питань агропромислового комплексу, земельних ресурсів, соціального розвитку села, вирішила:
Затвердити проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Ієрею ОСОБА_4 для будівництва і обслуговування каплиці із земель громадської та житлової забудови не наданих у власність або користування по АДРЕСА_3 в межах території Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області, розроблений державним підприємством "Центр державного земельного кадастру", загальна площа земельної ділянки 0,0331 га, з них 0,0331 га для будівництва та обслуговування каплиці (пункт 1);
Встановити річну орендну плату у розмірі 1% від нормативної грошової оцінки землі із розрахунку: 102,09 х 331 кв.м. = 33 791, 79 грн. х 1 % - 337, 92 грн. на рік (пункт 2);
Передати земельну ділянку площею 0,0331 га в оренду терміном на 49 років (пункт 3);
Запропонувати Ієрею ОСОБА_4 надати проект договору оренди на розгляд та затвердження на чергову сесію сільської ради (пункт 4) (арк. справи 83).
Відповідно до ч. 1 ст. 4-7 ГПК України судове рішення приймається суддею за результатами обговорення усіх обставин справи, а якщо спір вирішується колегіально - більшістю голосів суддів. У такому ж порядку вирішуються питання, що виникають у процесі розгляду справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 83 ГПК України господарський суд, приймаючи рішення, має право , в тому числі виходити за межі позовних вимог, якщо це необхідно для захисту прав і законних інтересів позивачів або третіх осіб з самостійними вимогами на предмет спору і про це є клопотання заінтересованої сторони.
Предметом спору у даній справі є вимоги про визнання незаконним та скасування:
- рішення Чорноморської сільської ради № 14 від 08.11.2011 року , яким фактично внесено зміни до рішення № 19 від 06.07.02 року, та надано земельну ділянку фізичній особі;
- рішення Чорноморської сільської ради № 9 від 31.01.14 року , яким внесено зміни (виправлення в частині норм права) до рішення ради № 14 від 08.11.2011 року.
Як встановлено судом вище, вищевказані рішення ради не відповідають вимогам закону та підлягають скасуванню.
Як вбачається з матеріалів справи, після порушення провадження у даній справі (ухвала про порушення провадження у справі від 13.03.14 року), відповідачем Чорноморською сільською радою прийнято рішення № 7 від 03.04.2014 року , яким внесено зміни до рішень сільської ради, які є предметом розгляду у даній справі, в частині правильного зазначення прізвища, і'мя та по-батькові фізичної особи, якій надано земельну ділянку ("Ієрей ОСОБА_4" змінено на "ОСОБА_4"). Вказані дії розцінюється судом як зловживання відповідачем своїми процесуальними правами.
Приписи п. 2 ч. 1 ст. 83 ГПК України можуть бути застосовані господарським судом за одночасної наявності таких умов:
- вихід суду за межі позовних вимог необхідний для захисту прав і законних інтересів позивача;
- наявність клопотання заінтересованої сторони.
Як вказано вище, позивач звернувся з відповідним письмовим клопотанням про вихід суду за межі позовних вимог (арк. справи 80-82).
В спірному випадку вихід суду за межі позовних вимог шляхом визнання незаконним та скасування рішення Чорноморської сільської ради № 7 від 03.04.14 року в частині внесення змін до рішень ради, які є предметом спору у даній справі , є необхідним для захисту прав позивача, оскільки скасування в судовому порядку лише рішень № 14 від 08.11.2011 року та № 9 від 31.01.14 року, залишивши при цьому чинним рішення № 7 від 03.04.14 року, позбавить позивача судового захисту та нівелює основні принципи та засади судочинства. Суд дійшов висновку про необідність виходу за межі позовних вимог шляхом визнання незаконним та скасування пунктів 1), 2) рішення Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області № 7 від 03.04.2014 року, адже залишення вказаного рішення чинним фактично створює ситуацію, за якої права та обов'язки, які випливають з даного рішення, можуть бути реалізовані, що позбавить позивача судового захисту та унеможливить виконання рішення суду, яке виноситься іменем України та є обов'язковим до виконання.
Отже, клопотання позивача в частині визнання незаконним та скасування рішення ради № 7 від 03.04.14 року підлягає задоволенню в частині внесення змін до рішень ради, які є предметом спору у даній справі, тобто пункти 1), 2).
Що ж до клопотання позивача про визнання незаконними та скасування рішення Чорноморської сільської ради № 5 від 04.03.2014 року, а також пункту 3) рішення Чорноморської сільської ради № 7 від 03.04.2014 року, яким внесено зміни до рішення Чорноморської сільської ради № 5 від 04.03.2014 року, то слід зазначити наступне.
Рішення Чорноморської сільської ради № 5 від 04.03.2014 року, яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду Ієрею ОСОБА_4, існувало до подання позову до суду, не є предметом розгляду у даній справі, розцінюється судом як подання іншого (нового) позову в межах розгляду даної справи, що не допускається ГПК України, крім того, є передчасним. При цьому, позивач не позбавлений права на оскарження вказаного рішення, звернувшись до суду в загальному порядку шляхом пред'явлення нового позову.
За таких обставин, в задоволенні клопотання про визнання незаконним та скасування рішення Чорноморської сільської ради № 5 від 04.03.2014 року, а також пункту 3) рішення Чорноморської сільської ради № 7 від 03.04.2014 року слід відмовити.
Частина 1 ст. 15 ЦК України встановлює, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Вказаною нормою обов'язок доказування покладений на сторони процесу. Доказування полягає у поданні доказів сторонами та доведенні їх переконливості суду.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Судовий збір в сумі 2 436, 00 грн. відповідно до ст. 49 ГПК України слід відшкодувати позивачу з відповідача.
Керуючись ст. 124, 144 Конституції України, ст. 15, 21 ЦК України, ст. 116, 124, 134, 135 ЗК України, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 22, 33, 43, 49, ст. 82, 82-1, п. 2 ч. 1 ст. 83, 84 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В:
задовольнити позов Релігійної громади Української Православної Церкви (код ЄДРПОУ 25381960) до Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області (код ЄДРПОУ 04377184) за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Фізичної особи ОСОБА_4 про визнання незаконними та скасування рішень органу місцевого самоврядування.
Визнати незаконним та скасувати рішення Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області № 14 від 08.11.2011 року 16 сесії 6 скликання в частині внесення змін до рішення сільської ради № 19 від 06.07.2002 року "Про надання земельної ділянки під застройку каплиці" та установчої частини і пунктів 1, 2 щодо:
- надання Ієрею ОСОБА_4 дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років для будівництва каплиці загальною площею 0,10 га в АДРЕСА_3 та
- рекомендування Ієрею ОСОБА_4 замовити землевпорядній організації виготовлення проекту відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та обслуговування каплиці та після погодження її у встановленому законодавством порядку подати на розгляд чергової сесії сільської ради.
Визнати незаконним та скасувати рішення Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області № 9 від 31.01.2014 року 39 сесії 6 скликання в частині внесення змін в установчу частину рішення сільської ради № 14 від 08.11.2011 року "Про внесення змін до деяких рішень сільської ради" та викладення її у наступній редакції: "Відповідно до пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статей 12, 93, пункту 2 статті 123, статті 134 Земельного кодексу України, розглянувши заяви громадян" і далі по тексту.
Визнати незаконним та скасувати пункти 1), 2) рішення Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області № 7 від 03.04.2014 року "Про внесення змін до деяких рішень сільської ради" наступного змісту:
"1) Внести зміни до пункту 4 рішення сільської ради № 14 від 08.11.2011 року "Про внесення змін до деяких рішень сільської ради та пункт 4 рішення викласти в такій редакції: "Розглянувши заяву ОСОБА_4 про надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування каплиці, сільська рада вирішила:
1. Надати ОСОБА_4 дозвіл на виготовлення проекту відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років для будівництва та обслуговування каплиці загальною площею 0,10 га в АДРЕСА_3.
2. Рекомендувати ОСОБА_4 замовити землевпорядній організації виготовлення проекту відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та обслуговування каплиці та після погодження її у встановленому законодавством порядку, подати на розгляд чергової сесії сільської ради".
2) Внести зміни в установчу частину рішення № 9 від 31.01.2014 року 39 сесії 6 скликання "Про внесення змін до рішення Чорноморської сільської ради № 14 від 08.11.2011 року", а саме: словосполучення "Ієрею ОСОБА_4" в даному рішенні замінити на словосполучення "ОСОБА_4".
Стягнути з відповідача Чорноморської сільської ради Очаківського району Миколаївської області, вул. Суворова, 126, село Чорноморка, Очаківський район, Миколаївська область, 57515 (код ЄДРПОУ 04377184) на користь позивача Релігійної громади Української Православної Церкви, село Чорноморка, Очаківський район, Миколаївська область, 57515 (код ЄДРПОУ 25381960):
- 2 436, 00 грн. (дві тисячі чотириста тридцять шість грн. 00 коп.) - витрат по сплаті судового збору.
Наказ видати позивачу після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 26.05.2014 року.
Суддя Е.М. Олейняш
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2014 |
Оприлюднено | 29.05.2014 |
Номер документу | 38888591 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Олейняш Е.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні