КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 травня 2014 року місто Київ № 810/2848/14
16.35
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Шевченко А.В., за участю секретаря судового засідання Гузіка М.І., представників
позивача: - Гейко І.М., відповідача: - не з'явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомВідділу освіти Васильківської районної державної адміністрації Київської області доВасильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області провизнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Відділ освіти Васильківської районної державної адміністрації Київської області, звернувся до суду з адміністративним позовом до Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішення Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області від 25.03.2014 № 0001671701 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування єдиного внеску) прийняте з порушенням норм матеріального права, є таким, що суперечить чинному законодавству України та підлягає скасуванню.
В призначений день та час у судове засідання з'явився представник позивача, представник відповідача в судове засідання не з'явився, про причини неприбуття суд не повідомив.
Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив суд позов задовольнити.
Від відповідача заперечення на адміністративний позов, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надходило.
Заслухавши пояснення представника позивача, всебічно та об'єктивно дослідивши матеріали справи, та оцінивши їх у сукупності, судом встановлено наступне.
Відділ освіти Васильківської районної державної адміністрації Київської області є юридичною особою (код за ЄДРПОУ: 02143637).
Управлінням фінансів Васильківської райдержадміністрації 30.09.2013 було профінансовано кошти для перерахування єдиного соціального внеску, що підтверджується платіжним дорученням № 2331 від 26.09.2013 в сумі 325 152, 48 гривень, яке було подано для оплати до Васильківського УДКСУ у Київській області. Проте, у зв'язку з особливостями бюджетного процесу, кошти для перерахування єдиного соціального внеску 30.09.2013 не були перераховані 01.10.2013, а автоматично були зараховані на старий рахунок - рахунок Управління Пенсійного фонду України. З 01.10.2013 в органах Держказначейства було відкрито нові рахунки для зарахування коштів єдиного соціального внеску в органах Міністерства доходів і зборів України.
До Відділу освіти Васильківської районної державної адміністрації було направлено рішення Васильківської ОДПІ від 25.03.2014 № 0001671701, в якому зазначається, що на Відділ освіти на підставі пункту 2 частини одинадцятої статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, накладено штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум у розмірі 32 236, 18 гривень та зобов'язано позивача сплатити пеню в розмірі 3 545, 99 гривень (0, 1% від суми недоїмки).
Не погодившись з вищевказаним рішенням, позивач звернувся до суд з даним позовом, в якому просив суд визнати його протиправним та скасувати, що і є предметом даного спору.
Надаючи правової оцінки відносинам, що виникли між сторонами, слід зазначити наступне.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», платниками єдиного внеску є роботодавці підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Згідно з пунктом 1 частини другої статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Єдиний внесок, відповідно до статті 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» нараховується на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Згідно із пунктом 3 розділу VІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.
Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи в Україні» від 04.07.2013 № 406-VII з 01.10.2013 органами Міндоходів і зборів розпочато адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Позивач відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і знаходиться на обліку в Васильківській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області.
Відповідно до частини восьмої статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Згідно з частиною десятою статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Пунктом 2 частини одинадцятої статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
З матеріалів справи вбачається, що відповідно до платіжного доручення № 2331 від 26.09.2013, позивачем за вересень 2013 року нараховано та сплачено єдиний внесок у сумі 325 152, 48 гривень.
Проте, у зв'язку з особливостями бюджетного процесу кошти для перерахування єдиного соціального внеску не були перераховані вчасно, тобто до 20.10.2013 на рахунки органу Міністерства доходів і зборів.
З 01.10.2013 в органах Держказначейства було відкрито нові рахунки для зарахування коштів єдиного соціального внеску в органах Міністерства доходів і зборів України.
Встановлено, що ГУ ДКС України у Київській області надало лист Васильківському управлінню ДКС № 11-06/191-6246 від 07.10.2013 щодо зарахування коштів єдиного соціального внеску, а саме, що кошти єдиного соціального внеску, спрямовані на рахунки УПФУ, в автоматичному режимі перераховуються на відповідні рахунки Міністерства доходів і зборів України.
Листом від 28.10.2013 № 1055 позивач звернувся до Васильківської ОДПІ з проханням перераховані кошти на єдиний соціальний внесок в сумі 325 152, 48 гривень, сплачених відповідно до платіжного доручення № 2331 на р/р № 37199101001037 (відкритий на ім'я УПФУ у місті Василикові та Васильківському районі) зарахувати на р/р № 37193201001030 (відкритий на ім'я Васильківської ОДПІ).
04.04.2014 позивач листом № 266 звернувся до Головного управління Міндоходів і зборів України щодо надання роз'яснень з приводу прийнятого 25.03.2014 рішення Васильківської ОДПІ № 000167101.
З відповіді від 30.04.2014 № 775/9/10-36-17-02-13 Головного управління Міндоходів і зборів України вбачається, що згідно даних ІС «Податковий блок» в картці особового рахунку по сплаті єдиного соціального внеску з 21.10.2014 по 01.11.2014 обліковувалась недоїмка в сумі 322361, 83 гривні.
У зв'язку з цим, відповідачем і було прийнято оскаржуване рішення про нарахування штрафних санкцій та пені.
Згідно пункту 4.2 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 455 сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України, та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь.
Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.
При цьому днем сплати єдиного внеску вважається у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органів доходів і зборів - день списання банком або органами Державної казначейської служби України суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органів доходів і зборів.
Відповідно до пункту 2.1 Положення про рух коштів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого спільним наказом Міністерства фінансів України та Міністерства доходів і зборів України від 19.09.2013 № 493/815, Міністерство доходів і зборів України (далі - Міндоходів) та територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, Міжрегіональне головне управління Міндоходів - Центральний офіс з обслуговування великих платників, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, об'єднані та спеціалізовані державні податкові інспекції Міндоходів (далі - територіальні органи Міндоходів) відкривають в органах Казначейства небюджетні рахунки за балансовим рахунком 3719 «Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування» (далі - рахунок 3719) для зарахування та розподілу коштів єдиного внеску та фінансових санкцій (далі - страхові кошти).
Пунктом 3.1 цього Положення визначено, що страхові кошти, що сплачуються страхувальниками, зараховуються на рахунки 3719, відкриті на ім'я територіальних органів Міндоходів в управліннях (відділеннях) Казначейства.
Пунктом 5 Перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи в Україні» від 04.07.2013 № 406-VII встановлено, що суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах.
З платіжного доручення від 26.09.2013 № 2331 на суму 325 152, 48 гривень вбачається факт сплати позивачем єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період: вересень 2013 року на рахунок: № 37199101001037, отримувач УПФУ у місті Василькові та Васильківському районі (код ЄДРПОУ: 37885812).
З виписки з рахунку з урахуванням КЕВК (рахунок № 35417045001059) за 01.10.2013 вбачається проведення банківської операції за 30.09.2013 на суму 325 152, 48 гривень.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позивачем своєчасно та в повному обсязі сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період: вересень 2013 року, який зарахований до бюджету, у зв'язку з чим відсутні правові підстави для застосування відповідачем штрафних санкцій та пені.
З наданих суду доказів не вбачається вина позивача, яка могла б бути наслідком застосування до нього штрафних санкцій та пені. Позивач вчинив всі дії по вчасному перерахуванню єдиного соціального внеску. Будь-яких доказів чи пояснень чому перераховані 26.09.2013 кошти (зараховані 30.09.2013) були зараховані тільки 01.11.2013 на рахунок Васильківської ОДПІ матеріали справи не містять.
Тобто, судом встановлено, що кошти за сплату єдиного соціального внеску були перераховані позивачем вчасно, а неперерахування цих коштів у період зміни адміністратора таких коштів і введення в дію нових рахунків сталося не з вини позивача.
Виходячи з вищевикладеного суд дійшов висновку, що відповідачем всупереч нормам чинного законодавства прийняте оскаржуване позивачем рішення, а, отже, доводи відповідача про несвоєчасне перерахування єдиного внеску і нарахування за такі порушення штрафних санкції та пені є необґрунтованими.
У зв'язку з наведеним, суд вважає, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що відповідають нормам чинного законодавства України та є підставами для скасування рішення Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області від 25.03.2014 № 0001671701 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування єдиного внеску) та визнання його протиправним, а тому адміністративний позов підлягає задоволенню.
В силу пункту 1 частини другої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.
Згідно зі статтею 71 цього Кодексу, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім розгляду справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкту владних повноважень.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суб'єкт владних повноважень повинен надати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
На виконання цих вимог відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду жодних доказів, які спростовували б твердження позивача, а відтак, не довів правомірності винесення оскаржуваного рішення.
Суд, всебічно та об'єктивно дослідивши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно з частиною першою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159 - 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області від 25.03.2014 № 0001671701.
3. Стягнути на користь Відділу освіти Васильківської районної державної адміністрації Київської області понесені судові витрати в сумі 182 (сто вісімдесят дві) гривні 70 копійки.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд.
Згідно з частиною другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Шевченко А.В.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 27 травня 2014 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2014 |
Оприлюднено | 30.05.2014 |
Номер документу | 38906287 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Шевченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні