cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/15650/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Аблов Є.В.
Суддя-доповідач: Грибан І.О.
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 травня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючий-суддя Грибан І.О.
судді Беспалов О.О., Парінов А.Б.
за участі :
секретар с/з Печенюк Р.В.
пр-к апелянта Красовська М.І., Золотнікова Н.С.
пр-к відповідача Ткачук Т.О.
розглянув в судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрзерногруп» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 жовтня 2013 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрзерногруп» до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрзерногруп», звернувся в суд з позовом до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві в якому просив:
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Солом'янському Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві з проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрзерногруп», за наслідками яких був складений Акт від 30.01.2013 року №171/22.3-17/36854165 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Укрзерногруп» (код ЄДРПОУ 36854165) з питань правильності визначення розміру податкових зобов'язань та правомірності формування податкового кредиту з податку на додану вартість за період з 01.05.2012 року 31.05.2012 року»;
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Солом'янському і м. Києва по включенню до Акту від 30.01.2013 року №171/22.3-17/36854165 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Укрзерногруп» (код ЄДРПОУ 36854165) з правильності визначення розміру податкових зобов'язань та правомірності формування податкового кредиту з податку на додану вартість за період з 01.05.2012 року по 31.05.2012 року» інформації у вигляді висновків про відсутність у ТОВ «Укрзерногруп» трудових ресурсів, виробничого обладнання, транспортне та торгівельне обладнання, сировина, матеріали для здійснення основного виду діяльності, про відсутність об'єктів оподаткування при визначенні доходів та витрат (послуг) за період з 01.05.2012 року по 31.05.12 року, які підпадають під визначення ст.134 Податкового кодексу України, та про відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (послуг) за період з 01.05.2012 року по 31.05.2012 року, які підпадають під визначення ст.185 Податкового кодексу України;
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Солом'янському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві скасувати облікові операції з коригування даних з податку на додану вартість у картці особового рахунку ТОВ «Укрзерногруп» (код ЄДРПОУ 36854165), а також в усіх електронних інформаційних системах, проведені на підставі Акту від 30.01.2013 року №171\22.3-17/36854165 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Укрзерногруп» (код ЄДРПОУ 36854165) з питань правильності визначення розміру податкових зобов'язань та правомірності формування податкового кредиту з податку на додану вартість за період з 01.05.2012 року по 31.05.2012 року».
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 жовтня 2013 року в задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції позивач подав апеляційну скаргу, в якій зазначає про порушення судом першої інстанції матеріального та процесуального права, неповне з'ясування матеріалів справи просить оскаржуване рішення скасувати та ухвалити нове про задоволення позовних вимог.
Заслухавши суддю - доповідача, пояснення осіб, що з'явилися, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги та заперечення на неї, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню частково.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, відповідачем направлено на адресу позивача запит № 27482/10/22-310 від 19.12.12 року про надання пояснень та їх документального підтвердження з питань взаємовідносин з контрагентами покупцями, постачальниками за травень 2012 року. Відповіді на зазначений запит позивачем не надано.
ДПІ у Солом'янському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві проведено зустрічну звірку ТОВ «Укрзерногруп» з питань правильності визначення розміру податкових зобов'язань та правомірності формування податкового кредиту з податку на додану вартість за період з 01.05.12 року по 31.05.12 року.
За результатами проведених заходів складено акт від 30.01.13 року № 171/22.3-17/36854165 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Укрзерногруп» з питань правильності визначення розміру податкових зобов'язань та правомірності формування податкового кредиту з податку на додану вартість за період з 01.05.12 року по 31.05.12 року».
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не було допущено порушення вимог чинного законодавства, які визначають процедуру проведення зустрічної звірки.
Колегія суддів даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, зважає на наступне.
Відповідно до пп. 62.1.3 п. 6.2.1 ст. 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Згідно норми пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Пункт 73.5 статті 73 Податкового кодексу України зазначає, що з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначений Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1232 (далі -Порядок).
Відповідно до п. п. 2-4 Порядку - зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.
Пунктом 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби;
2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок;
3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;
4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;
5) у разі проведення зустрічної звірки;
6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Отже з викладеного вбачається, що єдиною підставою для проведення зустрічної звірки платника податків є встановлення, під час перевірки іншого платника податків сумнівів стосовно факту здійснення операцій між цими суб'єктами господарювання або ж розбіжностей задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
З системного аналізу наведених вище правових норм також вбачається, що проведення звірки - це дії по співставленню даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, за результатами здійснення яких складається довідка. Зустрічна звірка є заходом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби, відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України та, відповідно її віднесенням законодавцем до глави 7 Податкового кодексу України «Інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності органів державної податкової служби». В той час, як функція податкового органу щодо контролю за дотриманням податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, реалізується останніми шляхом проведення перевірок у випадках та в порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Відповідно до п. 86.1 ст. 86 Податкового кодексу України визначено, що результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Згідно із п. 58.1 ст. 58 та п. 86.8 ст. 86 Податкового кодексу України на підставі акта перевірки податковим органом приймається податкове повідомлення-рішення.
Як встановлено судом першої інстанції, за результатами перевірки будь-які рішення, окрім складання акту про неможливість її проведення, відповідачем не приймалися.
Колегія суддів звертає увагу, що акт перевірки (зустрічної звірки) органу державної податкової служби не є рішенням (актом індивідуальної дії) в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України, він не є обов'язковим до виконання та сам по собі не тягне для позивача ніяких правових наслідків.
Будь-які висновки, викладені в Акті про неможливість проведення зустрічної звірки, зокрема щодо відсутності факту реального здійснення господарських операцій, самі по собі не можуть порушувати права, свободи чи інтереси позивача.
Дії податкового органу по проведенню перевірки та складанню акта перевірки є способом реалізації наданої суб'єкту владних повноважень компетенції, а сам акт перевірки є лише носієм інформації, встановленої під час проведення перевірки, та не порушують права платника.
Отже, позовні вимоги про визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Солом'янському Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві з проведення зустрічної звірки та по включенню до Акту від 30.01.2013 року №171/22.3-17/36854165 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Укрзерногруп» з правильності визначення розміру податкових зобов'язань та правомірності формування податкового кредиту з податку на додану вартість за період з 01.05.2012 року по 31.05.2012 року» інформації у вигляді певних висновків, задоволенню не підлягають.
Щодо іншої частини позовних вимог, то колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до ст. 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
Відповідачем в порушення ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України не спростовано обставин внесення коригування даних з податку на додану вартість у картці особового рахунку ТОВ «Укрзерногруп», а також в усіх електронних інформаційних системах, проведених на підставі інформації, що міститься в спірному акта, а тому колегія суддів вважає, що позовна вимога про її вилучення з електронних інформаційних систем підлягає задоволенню.
Таким чином, колегія суддів апеляційної інстанції приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає до задоволення частково.
Згідно з п. 3 ч. 1.ст. 198, 202 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції скасовує її та ухвалює нове рішення, якщо є невідповідність висновків суду першої інстанції обставинам справи або, якщо визнає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрзерногруп» задовольнити частково.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 жовтня 2013 року-скасувати в частині відмови зобов'язати Державну податкову інспекцію у Солом'янському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві скасувати облікові операції з коригування даних з податку на додану вартість у картці особового рахунку ТОВ «Укрзерногруп» (код ЄДРПОУ 36854165), а також в усіх електронних інформаційних системах, проведені на підставі Акту від 30.01.2013 року №171\22.3-17/36854165 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Укрзерногруп» (код ЄДРПОУ 36854165) з питань правильності визначення розміру податкових зобов'язань та правомірності формування податкового кредиту з податку на додану вартість за період з 01.05.2012 року по 31.05.2012 року».
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Солом'янському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві скасувати облікові операції з коригування даних з податку на додану вартість у картці особового рахунку ТОВ «Укрзерногруп» (код ЄДРПОУ 36854165), а також в усіх електронних інформаційних системах, проведені на підставі Акту від 30.01.2013 року №171\22.3-17/36854165 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Укрзерногруп» (код ЄДРПОУ 36854165) з питань правильності визначення розміру податкових зобов'язань та правомірності формування податкового кредиту з податку на додану вартість за період з 01.05.2012 року по 31.05.2012 року».
В іншій частині постанову залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий-суддя І.О.Грибан
Суддя О.О.Беспалов
Суддя А.Б.Парінов
Повний текст виготовлено - 23.05.2014 р.
Головуючий суддя Грибан І.О.
Судді: Беспалов О.О.
Парінов А.Б.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2014 |
Оприлюднено | 29.05.2014 |
Номер документу | 38917240 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Грибан І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні