Постанова
від 05.03.2014 по справі 804/2005/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2014 р. Справа № 804/2005/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді -Рищенко А. Ю., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «РВК «Арт Меридіан» про скасування реєстраційного запису від 11.06.2013 року за № 10701050004032008, -

ВСТАНОВИВ :

30.01.2014 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулась Державна податкова інспекція у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області з позовом до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «РВК «Арт Меридіан» про скасування реєстраційного запису від 11.06.2013 року за № 10701050004032008.

Ухвалою суду від 03.02.2014 року було відкрито провадження в даній адміністративній справі та призначено справу до судового розгляду.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що наявність даних у статуті про місцезнаходження юридичної особи є однією з необхідних умов для здійснення її реєстрації. Однак, як було встановлено позивачем, Товариство з обмеженою відповідальністю «РВК «Арт Меридіан» (далі - ТОВ «РВК «Арт Меридіан») за вказаною адресою свого місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, вул. Глинки, буд. 7, не перебуває та всупереч вимогам ч. 1 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» про зміну місцезнаходження податковий орган не повідомив. Інспекція при цьому звертає увагу суду на те, що формування та ведення Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб неможливо без наявності достовірних даних щодо такого. За твердженнями податкового органу, відсутність ТОВ «РВК «Арт Меридіан» за своїм місцезнаходженням свідчить про неправдивість внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей про зміни, що є порушенням чинного законодавства України.

Просить суд: скасувати реєстраційний запис Печерської районної в м. Києві державної адміністрації № 10701050004032008 від 11.06.2013 року, назва реєстраційної дії - державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи - зміна місцезнаходження стосовно ТОВ «РВК «Арт Меридіан».

У судове засідання сторони не з'явились, належним чином були повідомлені про час, дату та місце розгляду справи.

Від представника позивача та представника відповідача надійшли письмові заяви про розгляд справи без їх участі. З адреси третьої особи повертаються конверти із поштовим вкладенням.

За вимогами ч. 11 ст. 35 КАС України поштове відправлення вважається врученим належним чином.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Суд, вивчивши наявні у справі докази та оцінивши їх у сукупності вважає необхідним у задоволенні позову відмовити повністю з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року № 755-ІV (у відповідній чинній станом на момент виникнення спірних відносин редакції), місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).

Статтями 4, 5 вказаного Закону визначено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема:

перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці;

перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації;

внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру;

оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 вказаного Закону, у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною місцезнаходження та/або найменування юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення таких змін.

Якщо документи про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, залишені без розгляду, державний реєстратор видає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження заявнику відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення без розгляду та подані документи.

У разі якщо документи, що подавалися для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, залишилися без розгляду, заявник може повторно звернутися до державного реєстратора в загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення зазначених документів без розгляду.

Державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язаний внести не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження запис про внесення змін і в той самий день подати відповідним органам статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України інформацію з реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису.

Водночас із внесенням до Єдиного державного реєстру запису про зміну відомостей про юридичну особу, які відповідно до цього Закону зазначаються у виписці з Єдиного державного реєстру, державний реєстратор повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) заявнику виписку з Єдиного державного реєстру не пізніше наступного робочого дня після отримання від органів статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомостей про внесення відповідних відомостей до відомчих реєстрів.

Аналіз вищевказаних норм чинного законодавства показує, що державний реєстратор при відсутності підстав для залишення без розгляду реєстраційної картки про внесення змін, зобов'язаний не пізніше наступного робочого дня з дати її надходження внести до Єдиного державного реєстру запис про внесення змін до відомостей про юридичну особу (про зміну її місцезнаходження). Одночасно з внесенням такого запису повинне видаватися (направлятися рекомендованим листом з описом вкладення) виконавчому органу юридичної особи або уповноваженої ним особі нове свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.

Так, як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «РВК «Арт Меридіан» було зареєстровано 11.02.2008 року шляхом заснування новоутвореної юридичної особи Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією, реєстраційний запис № 10701020000032008.

11.06.2013 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією було внесено запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи за № 10701050004032008: зміна місцезнаходження, зміна складу або інформації про засновників.

Як зазначає позивач, працівниками податкової інспекції було здійснено виїзд за юридичною адресою: 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, вул. Глинки, буд. 7 з метою проведення заходів щодо встановлення місцезнаходження ТОВ «РВК «Арт Меридіан». В результаті проведених заходів позивачем було встановлено, що відомості за адресою: 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, вул. Глинки, буд. 7, ТОВ «РВК «Арт Меридіан» свою господарську діяльність не здійснює, а керівні органи - відсутні.

Про встановлення даного факту позивачем було складено довідку № 3476/7/07 від 23.08.2013 року, копія якої є наявною в матеріалах справи. Тобто, за твердженнями контролюючого органу, працівники податкової міліції встановили, що відомості зазначені у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з боку посадових осіб ТОВ «РВК «Арт Меридіан» - були вказані недостовірно.

27.08.2013 року позивачем було складено повідомлення № 18953/10/18-345 про відсутність юридичної особи за своїм місцезнаходженням за формою № 18-ОПП. З урахуванням чого 25.10.2013 року державним реєстратором було проведено реєстраційну дію № 1224143005057912 про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.

Як пояснює позивач, фактично за адресою: 49000, Дніпропетровська область, м.Дніпропетровськ, вул. Глинки, буд. 7, відсутні керівні органи управління ТОВ «РВК «Арт Меридіан», особи, уповноважені діяти від імені підприємства, а також засновники товариства.

Згідно ст. 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (у відповідній чинній на момент виникнення спірних правовідносин редакції), передача реєстраційних справ здійснюється в разі:

зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці;

утворення, зміни меж або ліквідації адміністративно-територіальної одиниці.

Передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом другим частини першої цієї статті, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи - підприємця.

Передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом третім частини першої цієї статті, здійснюється лише на підставі відповідного рішення органу, який наділений відповідними повноваженнями.

За наявності підстави, що передбачена абзацом другим частини першої цієї статті, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця зобов'язаний надіслати поштовим відправленням за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи - підприємця.

Передача реєстраційних справ у випадку, передбаченому абзацом третім частини першої цієї статті, здійснюється протягом десяти робочих днів з дати прийняття відповідного рішення органу, який наділений відповідними повноваженнями, за актом прийому-передачі, який складається в трьох примірниках, по одному для державних реєстраторів та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити поштовим відправленням юридичну особу або фізичну особу - підприємця про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.

Позивач зазначає, що ним було направлено на адресу Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва повідомлення від 24.12.2010 року № 173 про відсутність юридичної особи за вказаною адресою місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, вул. Глинки, буд. 7.

З даних копії Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців вбачається, що 21.06.2013 року державним реєстратором було зафіксовано у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис від 21.06.2013 року про взяття на облік ТОВ «РВК «Арт Меридіан» як платника єдиного податку. Також 25.10.2013 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис про відсутність юридичної особи за вказаною адресою: 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, вул. Глинки, буд. 7.

Суд зазначає, що у відповідності до положень ст. 19-1, ст. 20 Податкового кодексу України визначені функції та права контролюючого органу, серед яких у тому числі: функція формування та ведуть Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи.

Та право звернення до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

У своєму позові податковий орган також посилається на норму п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, відповідно до якої контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо:

припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;

відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;

скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Однак, згідно положень ст.ст. 87, 57 Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України установчим документом товариства є затверджений учасниками статут або засновницький договір між учасниками, якщо інше не встановлено законом. Товариство, створене однією особою, діє на підставі статуту, затвердженого цією особою.

Установчими документами суб'єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання.

Установчими документами суб'єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання.

В установчих документах повинні бути зазначені найменування суб'єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом.

При цьому у ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (у відповідній чинній на момент виникнення спірних правовідносин редакції), виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - документ, що містить відомості про юридичну особу або її відокремлені підрозділи, або фізичну особу - підприємця, визначені цим Законом, і використовується для їх ідентифікації під час провадження господарської діяльності та відкриття рахунку в банку;

Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

реєстраційна картка - документ встановленого зразка, який підтверджує волевиявлення особи щодо внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру;

реєстраційна справа - папка організаційно-облікового типу з документами або електронними документами, що подаються державному реєстратору відповідно до закону.

Проте, нормами діючого законодавства України не передбачено випадків, відповідно до яких органи державної податкової служби мають право звертатися до суду з вимогами про скасування реєстраційного запису, яким було змінено відомості про місцезнаходження юридичної особи, що не пов'язано зі змінами до установчих документів.

Відповідно до ст.ст. 11, 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Отже, суд приходить до висновку про відсутність у позивача правових підстав для звернення до суду з позовом про скасування реєстраційного запису, яким було змінено відомості про місцезнаходження юридичної особи.

З огляду на вищевикладене, суд зазначає, що державна податкова служба не має встановленого законом права звертатись до суду з позовом про скасування державної реєстрації запису, що не пов'язано зі змінами до установчих документів. Державним реєстратором були виконані всі передбачені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» вимоги щодо здійснення покладених на останнього обов'язків, в межах своїх повноважень, встановлених чинним законодавством України.

Та позовна вимогам податкового органу щодо скасування реєстраційний запис Печерської районної в м. Києві державної адміністрації № 10701050004032008 від 11.06.2013 року, назва реєстраційної дії - державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи - зміна місцезнаходження стосовно ТОВ «РВК «Арт Меридіан» - є такою, що задоволенню не підлягає.

Тому, у задоволенні даного адміністративного позову необхідно відмовити повністю.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 10, 12, 60, 86, 160, 161, 163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «РВК «Арт Меридіан» про скасування реєстраційного запису від 11.06.2013 року за № 10701050004032008 - відмовити повністю.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення виготовлення постанови в повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкт владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови.

Суддя А.Ю. Рищенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2014
Оприлюднено02.06.2014
Номер документу38962945
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2005/14

Ухвала від 23.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 14.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 23.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Постанова від 05.03.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 03.02.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні