cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 травня 2014 року Справа № 13523/13
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого суддіЗатолочного В.С., суддівМатковської З.М., Ліщинського А.М., за участі секретаря судового засідання представника позивача Гелецького П.В., ОСОБА_1, ОСОБА_2, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Миколаївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 16.10.2013 року у справі за позовом Громадської організації «Моє місто» до Миколаївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання протиправними податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Громадська організація «Моє місто» звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Миколаївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області. З урахуванням уточнених позовних вимог, позивач просить суд визнати нечинними:
- податкове повідомлення-рішення форми «Р» прийняте Жидачівським відділенням Миколаївської міжрайонної державної податкової інспекції Державної податкової служби у Львівській області від 08.04.2013 року № 132220;
- податкове повідомлення-рішення форми «Р» прийняте Жидачівським відділенням Миколаївської міжрайонної державної податкової інспекції Державної податкової служби у Львівській області від 11.06.2013 року № 0000012290.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 16.10.2013 року позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення форми «Р», прийняте Жидачівським відділенням Миколаївської міжрайонної державної податкової інспекції Державної податкової служби у Львівській області від 08.04.2013 року № 132220. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення форми «Р», прийняте Жидачівським відділенням Миколаївської міжрайонної державної податкової інспекції Державної податкової служби у Львівській області від 11.06.2013 року № 0000012290.
Відповідач оскаржив рішення суду першої інстанції в апеляційному порядку.
В скарзі зазначив, що отримана громадською організацією «Моє місто» гуманітарна допомога підлягає оподаткуванням податком на прибуток. Всупереч ст. 11 Закону України «Про гуманітарну допомогу» немає доказів використання її за цільовим призначенням у зв'язку з наявністю фактів передачі гуманітарної допомоги не ідентифікованим фізичним особам. Тому відсутні докази, які дозволяють встановити, що дійсно гуманітарна допомога була передана кінцевим набувачам-фізичним особам.
Апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову в позові.
Вислухавши суддю-доповідача, представників позивача, які просили залишити апеляційну скаргу без задоволення, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Громадська організація «Моє місто» зареєстрована як юридична особа 06.10.2006 року Жидачівською районною державною адміністрацією Львівської області, їй присвоєно ідентифікаційний код 34587125. Основний вид діяльності такої організації є благодійна діяльність, що підтверджується довідкою № 223 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.
Громадською організацією «Моє місто» отримано вантаж (меблі, матраци, велосипеди, одяг, взуття, принтер, стерилізатор медичний, шини гумові, посуд, паперові салфетки одноразові) на підставі ВМД (№ 209040000/2012/003044 від 28.05.12 року на суму 28578,06 грн., № 209040000/2012/003045 від 29.05.2012 року на суму 3013,01 грн.), на яких проставлено печатку «Гуманітарна допомога. Продаж заборонено». Товар завірено печаткою митниці на загальну суму 31591,07 грн.
Документами на підставі яких отримано товар були договір дарування, дозвільні документи відповідних служб санітарного, економічного та інших видів контролю, протокольні рішення Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України та інші товарно-супровідні документи.
Отриманий вантаж визнано гуманітарною допомогою, що підтверджується додатком № 3 до протоколу засідання Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України від 16.02.12 року № 4 Відправником даного вантажу була організація «Допомога Україні» м. Ноймюнстер Німеччина.
Позивач склав план розподілу отриманої гуманітарної допомоги та направив його Комісії з питань гуманітарної допомоги при Львівській обласній державній адміністрації. Так, згідно з цим розподілом гуманітарну допомогу отримали: Жидачівський територіальний центр соціального обслуговування, Ходорівська районна лікарня, малозабезпечені, багатодітні сім'ї міста Ходорова, інваліди, престарілі, одинокі жителі міста Ходорова.
Передача гуманітарної допомоги юридичним особам підтверджується відповідними видатковими накладними, а фізичним особам предмети гуманітарної допомоги видавались за накладними та списками у яких вказано назву і вартість предметів, адресу громадян, які отримують допомогу, є підписи набувачів допомоги про отримання.
Миколаївською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Львівській області проведено позапланову документальну перевірку громадської організації «Моє місто» з питань отримання та використання гуманітарної допомоги за цільовим призначенням, яка надійшла за період з 01.01.2012 року по 30.11.2012 року.
За наслідками перевірки посадовими особами податкової служби 29.03.2013 року складено акт перевірки № 42/22-9038142431.
Перевіркою встановлено порушення ст. 11 Закону України «Про гуманітарну допомогу» щодо використання гуманітарної допомоги не за цільовим призначенням; пп.1.1, п.1 Наказу Міністерства фінансів України від 14.12.99 року № 298 «Про порядок бухгалтерського обліку гуманітарної допомоги»; п.157.14 ст. 157 ПК України, в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 6634,13 грн. в тому числі за ІІ кв. 2012 року - 6634,13 грн.
В основу виявлених порушень, покладено обставини, які стосуються отримання громадської організації «Моє місто» гуманітарної допомоги та її видачу, юридичним особам та фізичним особам-набувачам без документів, що засвідчують їхню особу. Відповідно, перевіркою виявлено нецільове використання гуманітарної допомоги, а тому така є доходом і підлягає оподаткуванню податком на прибуток.
Відповідачем 08.04.2013 року прийнято податкове повідомлення - рішення форми «Р» № 132220 у зв'язку з чим збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток в сумі 8 027 грн., в т.ч. основний платіж - 6634 грн., штрафні санкції - 1393 грн.
11.06.2013 року за № 0000012290 прийнято податкове повідомлення рішення форми «Р» за платежем податок на прибуток в розмірі 262,50 грн.
Дане рішення оскаржувалось позивачем в адміністративному порядку. За наслідками розгляду скарги Державна податкова служба у Львівській області, Міністерство доходів і зборів України оскаржуване податкове повідомлення рішення залишили без змін, а скарги без задоволення.
Суд першої інстанції правильно та повно встановив обставини спарви, дав їм належну оцінку та вірно застосував положення матеріального права.
Відповідно до ст. 1, 6 Закону України 22.10.1999 № 1192-XIV «Про гуманітарну допомогу» (далі - Закон № 1192-XIV) гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об'єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог ст. 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Визнання товарів (робіт, послуг) гуманітарною допомогою здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, у кожному конкретному випадку з урахуванням таких особливостей.
Відповідно до ст. 11 Закону № 1192-XIV бухгалтерський облік гуманітарної допомоги та відповідна звітність здійснюються отримувачами гуманітарної допомоги та набувачами гуманітарної допомоги (юридичними особами) у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
У разі відсутності обліку щодо отримання та цільового використання гуманітарної допомоги вона вважається використаною не за цільовим призначенням.
Отримувач гуманітарної допомоги і набувач гуманітарної допомоги (юридична особа) щомісячно в установленому порядку подають до відповідного спеціальної уповноваженого державного органу з питань гуманітарної допомоги звіти про наявність та розподіл гуманітарної допомоги до повного використання всього обсягу отриманої гуманітарної допомоги.
Відповідно до п.157.3 ст. 157 Податкового кодексу України (далі - ПК України) від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, визначених у підпункті «б» пункту 157.1 цієї статті, отримані у вигляді: коштів або майна, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань; пасивних доходів; коштів або майна, які надходять таким неприбутковим організаціям від ведення їх основної діяльності, з урахуванням положень пункту 157.13 цієї статті; дотацій або субсидій, отриманих із державного або місцевого бюджетів, державних цільових фондів або в межах технічної чи благодійної, у тому числі гуманітарної, допомоги, крім дотацій на регулювання цін на платні послуги, які надаються таким неприбутковим організаціям або через них їх одержувачам згідно із законодавством з метою зниження рівня таких цін.
Відповідно до п. 157.14 ст. 157 ПК України, кошти та майно, використані не за цільовим призначенням, вважаються доходом і підлягають оподаткуванню за ставкою, встановленою пунктом 151.1 статті 151 цього Кодексу.
На виконання статті 11 Закону № 1192-XIV видано наказ Міністерства фінансів України від 14.12.1999 року № 298 «Про порядок бухгалтерського обліку гуманітарної допомоги», що поширюється на юридичних осіб незалежно від видів діяльності та форм власності (крім бюджетних установ), які одержали гуманітарну допомогу (отримувачі), які її потребують і яким вона безпосередньо надається (набувачі).
Згідно з п.1.1 Порядку передача отримувачами коштів і предметів гуманітарної допомоги здійснюється за довіреністю набувачів або документами, що засвідчують фізичну особу набувача, і оформлюється відповідними видатковими документами (ордерами, накладними, дорученнями та тощо).
Як вбачається, зазначений Порядок поширюється тільки на юридичних осіб. Такий поширюється і на позивача. Матеріалами справи підтверджуються, що одержувачем гуманітарної допомоги була громадська організація «Моє місто». Факт отримання підтверджено документально. В подальшому одержувач розподілив гуманітарну допомогу між іншими юридичними особами - Жидачівському територіальному центру соціального обслуговування, Ходовівській районній лікарні, що було документально оформлено видатковими накладними.
Матеріалами справи встановлено, що одержувачем гуманітарної допомоги слід вважати ОСОБА_1 - член товариства громадської організації «Моє місто», що підтверджується виписаним дорученням № 38 від 17.03.2008 року, яким надається право на одержання, розмитнення та розподілу гуманітарного вантажу.
Далі позивач як одержувач розподіленої за ним гуманітарної допомоги передав ОСОБА_1 цей товар для роздавання безпритульним, неповносправним особам, адже саме це і є метою діяльності громадської організації.
Фізичним особам предмети гуманітарної допомоги видавались за накладними та списками у яких вказано назву і вартість предметів, адресу громадян, які отримують допомогу, є підписи набувачів допомоги про отримання. Крім того, видача гуманітарної допомоги відображена у журналі, який прошитий, скріплений печаткою і підписом голови організації. У журналі вказані реквізити: ім'я і прізвище набувач допомоги - фізичної особи, його адреса, особистий підпис.
Суд першої інстанції дав належну критичну оцінку посиланням відповідача на те, що неможливо ідентифікувати фізичних осіб, яким роздавався товар, оскільки безпритульні, неповносправні особи не завжди мають документи, які посвідчують їх особу. Тим більше, і законодавство не передбачає таких вимог щодо ідентифікації кінцевого набувача, не передбачає і вичерпного переліку видаткових документів.
Крім того, податковий орган в акті перевірки від 29.03.2013 року зазначив, що отримувач гуманітарної допомоги щомісячно подає до відповідної комісії з питань гуманітарної допомоги звіти про наявність та розподіл гуманітарної допомоги до повного використання всього обсягу. У громадської організації «Моє місто» бухгалтерський облік гуманітарної допомоги ведеться, щомісячні звіти про наявність та розподіл останньої надавалися.
Таким чином, в позивача наявні документи, які підтверджують ведення обліку отриманої та переданої допомоги. Відсутні також і підстави стверджувати, що ця допомога не була використана за цільовим призначенням. Відтак, позивач з дотриманням правових та фактичних підстав не відніс до доходу отриману гуманітарну допомогу та не оподатковував її податком на прибуток.
Тому суд попередньої інстанції прийшов обґрунтованого висновку, що оспорювані податкові повідомлення-рішення відповідача не відповідають критеріям, визначеним ч. 3 ст. 2 КАС України, оскільки прийняті необґрунтовано, без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Таким чином, доводи апеляційної скарги не спростовують законності висновків суду першої інстанції та не можуть бути підставою для її задоволення.
З огляду на викладене, постанова суду першої інстанції відповідає обставинам справи, наявним в ній доказам, правильно застосованим нормам матеріального та процесуального права і підстав для її скасування колегія суддів не знаходить.
Керуючись ст.ст. 160 ч. 3, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Миколаївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 16.10.2013 року у справі № 813/6291/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий:В.С. Затолочний Судді: А.М. Ліщинський З.М. Матковська
Повний текст ухвали складено 29.05.2014
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2014 |
Оприлюднено | 05.06.2014 |
Номер документу | 39015036 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Затолочний В.С.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні