Постанова
від 20.05.2014 по справі 804/4226/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 травня 2014 р. Справа № 804/4226/14

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Горбалінського В.В.

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до непідприємницького товариства «Відкритий пенсійний фонд «Нове Відродження» про ліквідацію пенсійного фонду, -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до непідприємницького товариства «Відкритий пенсійний фонд «Нове Відродження», в якому позивач просить ліквідувати непідприємницьке товариство «Відкритий пенсійний фонд «Нове Відродження» з Державного реєстру фінансових установ.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що тим, що позивачем прийнято розпорядження від 07.11.2013 № 4025 про виключення інформації з Державного реєстру фінансових установ та анулювання свідоцтва про реєстрацію фінансової установи у зв'язку з ненадходженням пенсійних внесків до недержавного пенсійного фонду протягом вісімнадцяти місяців. Таким чином наявні підстави для ліквідації пенсійного фонду.

Представник позивача надав клопотання про розгляд справи без його участі.

Відповідач у судове засідання не з'явився, був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, що підтверджується матеріалами справи. Заперечень проти позову не надав.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Отже, враховуючи зазначені вище підстави, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.

Вивчивши матеріали справи та письмові докази в ній суд встановив.

Непідприємницьке товариство «Відкритий пенсійний фонд «Нове Відродження» зареєстроване як юридична особа 29.01.2005. Основний вид діяльності згідно коду КВЕД 66.02.0 Недержавне пенсійне забезпечення. Свідоцтво про реєстрацію фінансової установи від 13.07.2005 року серія ПФ № 45.

07.11.2013 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, прийнято розпорядження № 4025, яким постановлено:

- виключити інформацію про непідприємницьке товариство «Відкритий пенсійний фонд «Нове Відродження» з Державного реєстру фінансових установ;

- анулювати свідоцтво про реєстрацію фінансової установи від 13.07.2005 року серії ПФ № 45.

Вказане розпорядження мотивовано невиконанням вимог ч. 2 ст. 12 Закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення», а саме - не укладання радою фонду договорів про надання фінансових послуг недержавному пенсійному фонду та ненадходження пенсійних внесків до недержавного пенсійного фонду протягом вісімнадцяти місяців.

Правові, економічні та організаційні засади недержавного пенсійного забезпечення в Україні визначаються Законом України «Про недержавне пенсійне забезпечення», який регулює правовідносини, пов'язані з цим видом діяльності.

Відповідно до ст. 1 вказаного Закону недержавний пенсійний фонд - це юридична особа, створена відповідно до цього Закону, яка має статус неприбуткової організації (непідприємницького товариства), функціонує та провадить діяльність виключно з метою накопичення пенсійних внесків на користь учасників пенсійного фонду з подальшим управлінням пенсійними активами, а також здійснює пенсійні виплати учасникам зазначеного фонду у визначеному цим Законом порядку.

Згідно ч. 1 ст. 11 цього Закону передбачено, що реєстрація пенсійного фонду як юридичної особи та фінансової установи проводиться у такому порядку:

1) погодження статуту пенсійного фонду Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у встановленому законодавством порядку;

2) державна реєстрація пенсійного фонду як юридичної особи відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»;

3) погодження складу ради фонду Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у встановленому нею порядку;

4) включення пенсійного фонду до Державного реєстру фінансових установ та реєстрація пенсійних схем Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у встановленому нею порядку.

Пенсійний фонд набуває право на провадження діяльності з недержавного пенсійного забезпечення з моменту включення його до Державного реєстру фінансових установ.

Водночас ч. 5 ст. 12 Закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення» встановлено, що у разі невиконання вимог частин першої і другої цієї статті протягом вісімнадцяти місяців з дня реєстрації пенсійного фонду як фінансової установи та/або у разі ненадходження пенсійних внесків до пенсійного фонду протягом цього строку Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, приймає рішення про скасування реєстрації зазначеного пенсійного фонду як фінансової установи та подає позов до суду про ліквідацію такого пенсійного фонду.

Вимоги до недержавного пенсійного фонду для набуття ним статусу фінансової установи та порядок унесення Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, відповідної інформації про пенсійний фонд до Державного реєстру фінансових установ визначаються Положенням про внесення інформації про недержавні пенсійні фонди до Державного реєстру фінансових установ, затверджене розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 12.10.2004 року № 2534.

Відповідно до розділу VIII «Порядок виключення пенсійного фонду з Реєстру та анулювання Свідоцтва» вказаного Положення передбачено, що виключення пенсійного фонду з Реєстру та анулювання Свідоцтва здійснюються у разі:

1) припинення пенсійного фонду в порядку, визначеному Нацкомфінпослуг;

2) невиконання вимог частин першої і другої статті 12 Закону та/або ненадходження пенсійних внесків до пенсійного фонду протягом вісімнадцяти місяців.

Виключення інформації про пенсійний фонд з Реєстру та анулювання Свідоцтва здійснюються відповідно до розділу VIII Положення про Реєстр.

Положення про Державний реєстр фінансових установ затверджено розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 28.08.2003 року № 41.

Відповідно до Розділу І «Загальні положення» вказаного Положення встановлено, що державний реєстр фінансових установ - це система одержання, накопичення, зберігання, захисту, використання та поширення адміністративної інформації (даних) про фінансову установу.

Юридична особа набуває статусу фінансової установи з дати внесення відповідного запису про неї до Реєстру. Датою внесення відповідного запису до Реєстру для набуття юридичною особою статусу фінансової установи є дата прийняття Нацкомфінпослуг рішення про внесення інформації до Реєстру.

Згідно розділу ІІ «Вимоги до Державного реєстру фінансових установ» цього Положення передбачено, що одержання, накопичення, зберігання, захист, використання та поширення інформації про фінансову установу забезпечує Нацкомфінпослуг, яка відповідно до цього Положення вирішує питання внесення інформації про фінансову установу до Реєстру.

Реєстр ведеться Нацкомфінпослуг, яка є його розпорядником та адміністратором.

Процедура виключення інформації про фінансову установу з Реєстру та анулювання Свідоцтва передбачена Розділом VIII Положення про Державний реєстр фінансових установ.

Так, підставами для виключення інформації про фінансову установу з Реєстру та анулювання Свідоцтва є:

заява про виключення інформації про фінансову установу з Державного реєстру фінансових установ у зв'язку з припиненням надання фінансових послуг;

припинення юридичної особи, крім перетворення;

виявлення недостовірної інформації в поданих заявником документах, що передбачені пунктом 1 розділу IV цього Положення;

інші підстави, передбачені нормативно-правовими актами для окремих видів фінансових установ.

У разі отримання в установленому порядку заяви фінансової установи (з доданням відповідних документів) про виключення інформації про фінансову установу з Реєстру або документів, що підтверджують припинення фінансової установи, Нацкомфінпослуг повинна протягом тридцяти календарних днів з дати надходження вказаних документів прийняти рішення про виключення інформації про фінансову установу з Реєстру та анулювання Свідоцтва за умови дотримання фінансовою установою вимог нормативно-правових актів.

Отже, виходячи з викладеного, суд зазначає, що законодавством України прямо передбачено, що повноваження щодо реєстрації пенсійного фонду в Державному реєстрі фінансових установ, прийняття рішення про скасування такої реєстрації, а також вчинення дій на виключення інформації про фінансову установу з Реєстру покладені на Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

При цьому вказаними нормативними документами не встановлено необхідності додаткового підтвердження застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, вказаних повноважень рішенням суду.

Таким чином, враховуючи той факт, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, вчинені необхідні дії та прийнято рішення для виключення інформації про фінансову установу - непідприємницьке товариство «Відкритий пенсійний фонд «Нове Відродження» - з Державного реєстру фінансових установ, а також той факт, що законодавством не передбачено таке виключення за умови отримання судового рішення, суд вважає адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, щодо ліквідації непідприємницького товариства «Відкритий пенсійний фонд «Нове Відродження» з Державного реєстру фінансових установ не обґрунтованим та таким, що задоволенню не підлягає.

Щодо посилання позивача на положення ч. 5 ст. 12 Закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення» щодо подання позову до суду про ліквідацію пенсійного фонду, суд зазначає, що вказані положення стосуються ліквідації пенсійного фонду у зв'язку із його реєстрацією як юридичної особи відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

За змістом частин 4, 5 ст. 11 КАС України суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів. Суд дійшов висновку, що поданих позивачем доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.

Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст. 7 КАС України, є принцип законності, який відповідно до ст. 9 КАС України, полягає в наступному: суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст. 7 1 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З урахуванням викладеного, позовні вимоги позивача є обґрунтованими, а тому позовна заява підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до непідприємницького товариства «Відкритий пенсійний фонд «Нове Відродження» про ліквідацію пенсійного фонду - відмовити.

Копію постанови направити сторонам по справі.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 20.05.2014 року Суддя З оригіналом згідно Помічник судді В.В. Горбалінський В.В. Горбалінський А.О. Кошля

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.05.2014
Оприлюднено06.06.2014
Номер документу39054966
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4226/14

Постанова від 01.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Ухвала від 17.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 26.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 19.08.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Постанова від 20.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Горбалінський Володимир Володимирович

Ухвала від 28.03.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Горбалінський Володимир Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні