ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 червня 2014 р. Справа № 909/476/14
Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Шіляк М. А., при секретарі судового засідання Феденько Н. М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі
Івано-Франківської області
вул. Шевченка, 10, м. Галич, 77100
до відповідача: Територіального управління Держгірпромнагляду
в Івано-Франківській області
вул. Незалежності, 67, м. Івано-Франківськ, 76018
про стягнення заборгованості в сумі 13 379,53 грн.
За участю представників сторін:
від позивача: Мельничук В. В. - головний спеціаліст - юрисконсульт, (довіреність № 152/06 від 09.01.2014 р.);
від відповідача: Тютюнник Р. Я. - головний спеціаліст - юрисконсульт, (довіреність № 05-10/26 від 08.01.2014 р.).
ВСТАНОВИВ:
До господарського суду Івано-Франківської області подано позов Управлінням Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області до Управління Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Івано-Франківській області про стягнення заборгованості в сумі 13 379,53 грн.
Ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 07.05.2014 р. прийнято позовну заяву до розгляду, порушено провадження у справі та призначено розгляд справи в судовому засіданні на 27.05.2014 р.
Ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 27.05.2014 р. замінено первісного відповідача Управління Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Івано-Франківській області належним відповідачем Територіальним управлінням Держгірпромнагляду в Івано-Франківській області та відкладено розгляд справи на 03.06.2014 р.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги викладені в позовній заяві із врахуванням доповнення до позовної заяви підтримав в повному обсязі та просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав викладених у відзиві на позовну заяву та просив суд у позові відмовити.
Розглянувши матеріали справи із врахуванням вимог ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази у відповідності до ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, суд встановив наступне.
Згідно довідки № 04-17/792 від 02.08.2005 р. виданої Територіальним управлінням Держнаглядохоронпраці України по Івано-Франківській області ОСОБА_5 призначена пенсія як державному службовцю, загальний трудовий стаж станом на 02.08.2005 р. складає 39 років 10 місяців 22 дні, в тому числі стаж державної служби складає 28 років 01 місяць 09 днів.
Спеціалістами Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області встановлено, що Територіальним управлінням Держнаглядохоронпраці в Івано-Франківській області 02.08.2005 р. для призначення пенсії ОСОБА_5 не правильно видана довідка про стаж роботи на державній службі. Період роботи ОСОБА_5 з 16.01.1980 р. по 31.12.1993 р. не зараховується в стаж державної служби, оскільки лист Головдержслужби від 16.02.1994 р. № 1950 яким керувалися при видачі довідки, що давав можливість зарахувати ОСОБА_5 стаж роботи на державній службі Головдержслужбою 16.05.2002 р. № 31/2597 відкликаний.
Період роботи ОСОБА_5 з 16.01.1980 р. по 31.12.1993 р. не зараховується в стаж державної служби, з урахуванням цього стаж державної служби ОСОБА_5 станом на 04.08.2005 р. становить 14 років 01 місяць 28 днів.
В довідках для перерахунку пенсії Територіальним управлінням Держпромгірнагляду по Івано-Франківській області від 06.05.2008 р. № 29 та від 16.05.2006 р. № 45 в яких вказано розмір надбавки за вислугу років 40%, а необхідно було вказати 20%.
Позивач двічі листами від 06.04.2009 р. № 5524/03 та від 21.07.2009 р. № 9803/03 пропонував відповідачу терміново переглянути всі довідки про стаж ОСОБА_5 та привести їх до норм чинного законодавства і надати управлінню для перерахунку пенсії нові довідки.
Для усунення виявленої невідповідності відомостей відображених у довідках відповідачем видано нову довідку № 03.03.-11/2898 від 11.08.2009 р. з урахуванням вимог вищевказаних листів.
Позивачем здійснено перерахунок пенсії ОСОБА_5 на підставі виданої на заміну довідки. В результаті перерахунку виникла переплата пенсії ОСОБА_5 за період з 04.08.2005 р. по 31.08.2009 р. в розмірі 13 379,53 грн.
Листами від 06.04.2009 р. № 5524/03, від 21.07.2009 р. № 9803/03, від 29.10.2009 р. № 11912/03 та від 13.11.2009 р. № 12251/03 позивач звертався до відповідача з вимогою повернення виплаченої пенсії в сумі 13 379,53 грн.
Листом від 23.11.2009 р. № 01-11/3577 відповідач відмовився відшкодувати переплату пенсії, мотивуючи тим, управлінням Пенсійного фонду України м. Івано-Франківську 27.07.2006 р. було проведено перевірку достовірності видачі довідки.
Наведені факти досліджені та встановлені під час вирішення іншої справи. Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.05.2010 р. позов Управління пенсійного фонду України в Галицькому районі до Управління Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Івано-Франківській області про стягнення заборгованості в сумі 13 379,53 грн.
Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 22.05.2013 р. рішення суду першої інстанції скасовано та закрито провадження у справі. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 18.06.2013 р. відмовлено у відкритті касаційного провадження.
Відповідно до ч. 3 ст. 35 Господарського процесуального кодексу України, встановлено, що обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, крім встановлених рішенням третейського суду, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Суд вважає позовні вимоги обґрунтованими виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 33 Закону України "Про державну службу" заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок. Надбавка за вислугу років виплачується державним службовцям щомісячно у відсотках до посадового окладу з урахуванням доплати за ранг і залежно від стажу державної служби.
Статтею 101 Закону України "Про пенсійне забезпечення" передбачено, що підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.
В статті 50 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" зазначено, що суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.
Відповідно до ст. 11 Цивільного кодексу України визначено, що підставою виникнення цивільних прав та обов'язків є завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі.
Статтею 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: зокрема, відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди.
Частиною 1 статті 1166 Цивільного кодексу України визначено, що майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Отже, беручи до уваги матеріали справи, суд приходить до висновку про обґрунтованість вимог позивача щодо стягнення з відповідача заборгованості в сумі 13 379,53 грн.
Стосовно судового збору, то суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 статті 3 Закону України "Про судовий збір", який відповідно до статті 10 набрав чинності з 01.11.2011 р. (із змінами та доповненнями) за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством справляється судовий збір.
Відповідно до частини 1 статті 4 вищевказаного закону судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до ч. 2 ст. 44 Господарського процесуального кодексу України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Згідно з частиною 2 статті 4 Закону ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру 2 відсотки ціни позову, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 60 розмірів мінімальних заробітних плати та позовної заяви немайнового характеру 1 розмір мінімальної заробітної плати.
У відповідності до Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" розмір мінімальної заробітної плати з 01.01.2014 р. становить 1218,00 грн.
В спірному випадку позовні вимоги, заявлені Управлінням Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області, яке відповідно до чинного законодавства (п. 18 ст. 5 Закону України "Про судовий збір" (із змінами та доповненнями) звільнене від сплати судового збору, являються майнового характеру, отже сплаті підлягав судовий збір в сумі 1827,00 грн.
Відповідно до ч. 3 ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.
Відповідно до чинного законодавства відповідач Територіальне управління Держгірпромнагляду в Івано-Франківській області не звільнене від сплати судового збору, отже, за правилами, встановленими ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір по справі слід стягнути з відповідача в дохід Державного бюджету України.
На підставі вищевикладеного у відповідності до ст. 124 Конституції України, ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Законами України "Про державну службу", "Про пенсійне забезпечення", "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", "Про судовий збір", ст. ст. 11, 16, 1166 Цивільного кодексу України та керуючись 35, 43, 44, 49, 82 -85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
позов Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області до Територіального управління Держгірпромнагляду в Івано-Франківській області про стягнення заборгованості в сумі 13 379,53 грн. задовольнити.
Стягнути з відповідача Територіального управління Держгірпромнагляду в Івано-Франківській області (вул. Незалежності, 67, м. Івано-Франківськ, 76018; ідент. код 37952113) на користь позивача Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області (вул. Шевченка, 10, м. Галич, 77100; р/р 25605300437 МФО 336514 код 20551050 Ощадбанк 6581) 13 379,53 грн. (тринадцять тисяч триста сімдесят дев'ять грн. 53 коп.) - заборгованості.
Наказ видати позивачу після набрання рішенням законної сили.
Стягнути з відповідача Територіального управління Держгірпромнагляду в Івано-Франківській області (вул. Незалежності, 67, м. Івано-Франківськ, 76018; ідент. код 37952113) 1827,00 грн. (одна тисяча вісімсот двадцять сім грн. 00 коп.) - судового збору.
Судовий збір зарахувати в доход Державного бюджету України за наступними платіжними реквізитами: рахунок 31219206783002 - Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) за кодом класифікації доходів бюджету 22030001, отримувач - УДКСУ у м. Івано-Франківську Івано-Франківської області, код ЄДРПОУ отримувача - 37952250, банк - ГУДКСУ в Івано-Франківській області, МФО банку - 836014.
Наказ видати Державній податковій інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів (76018, м. Івано-Франківськ, вул. Незалежності, 20) після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 06.06.2014 р.
Суддя М. А. Шіляк
Виготовлено в КП "Діловодство спеціалізованого суду"
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2014 |
Оприлюднено | 12.06.2014 |
Номер документу | 39093301 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Шіляк М. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні