КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 травня 2014 року 810/2780/14
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Головенко О.Д., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу за позовом Броварського міжрайонного прокурора Київської області в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Магістр - реєстр» про стягнення заборгованості -
в с т а н о в и в:
Броварський міжрайонний прокурор Київської області (надалі - прокурор) звернувся в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі - позивач) з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Магістр - реєстр» (надалі - відповідач) про стягнення заборгованості в розмірі 85 000,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не сплачено штрафні санкції, застосовані до нього постановою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 208 - ЦА - УП - Р від 28.02.2013 про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у встановлені Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» строки.
Позивачем було вжито всіх заходів щодо добровільного погашення відповідачем заборгованості перед бюджетом, але заборгованість до цього часу відповідачем не погашена, тому Броварський міжрайонний прокурор Київської області в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду.
Сторони в судове засідання не з'явилися. Про час місце розгляду справи повідомлялись у порядку, встановленому законом.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідків чи експертів.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов слід задовольнити з огляду на наступне.
Судом встановлено, що у відношенні відповідача 25.10.2012 було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів, а саме п. 8 ч. 1 ст. 11 Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» 30.10.1996 № 448/96-ВР (надалі - Закон № 448).
Як вбачається з акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 175 - ЦА - УП - Р від 06.11.2012 встановлено факт порушення відповідачем вимог п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону № 448.
За результатами перевірки уповноваженою особою комісії з цінних паперів було винесено розпорядження про усунення порушення законодавства про цінні папери від 23.08.2012 № 259 - ЦА - УП - Р щодо подання комісії довідки про зміни в складі керівництва посадових осіб та фахівців лацінзіата, що безпосередньо здійснюють діяльність з ведення реєстру власників іменних цінних паперів, за встановленою комісією формою, а також довідки у довільній формі про попередню діяльність на фондовому ринку керівника, з терміном виконання до 25.09.2012 та терміном повідомлення до 01.10.2012, однак даної інформації надано не було та розпорядження у визначені терміни не виконано.
Провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів постановою від 28.11.2012 зупинялось. Поновлено провадження було 13.02.2013.
28.02.2013 відбулось засідання щодо розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів за результатами якої винесено постанову № 208 - ЦА - УП - Р за повторне правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якої до відповідача застосовано штраф у розмірі 5 000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 85 000,00 грн.
Закон № 448 визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Частиною 1 ст. 5 Закону № 448 встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до вимог ст. 6 Закону № 448 Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.
Відповідно до положень ст. 8 Закону № 448 Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; проводити самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності емітентів, осіб, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондових бірж та саморегулівних організацій; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; надсилати матеріали в правоохоронні органи стосовно фактів правопорушень, за які передбачена адміністративна та кримінальна відповідальність, якщо до компетенції комісії не входить накладення адміністративних стягнень за відповідні правопорушення; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Пункт 7 ч. 1 ст. 11 Закону № 448 передбачає застосування фінансових санкцій до юридичних осіб за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно п. 14 ст. 8 Закону № 448 Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Отже, судом встановлено, що відповідач ТОВ «Магістр - реєстр» порушив п.п. 9.4 п. 9 глави 3 Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності, а саме діяльності з ведення реєстру власників іменних цінних паперів, затверджених рішенням комісії від 26.05.2006 № 348, в частині неподання до комісії протягом двадцяти робочих днів довідки про зміни в складі керівництва посадових осіб та фахівців лацінзіата, що безпосередньо здійснюють діяльність з ведення реєстру власників іменних цінних паперів, за встановленою комісією формою, а також довідки у довільній формі про попередню діяльність на фондовому ринку керівника.
Статтею 12 Закону № 448 передбачено порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів: штрафи, передбачені ст. 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії, начальником відповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Аналізуючи матеріали справи, суд дійшов висновку, що постанова Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № № 208 - ЦА - УП - Р від 28.02.2013 про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якими до відповідача застосовано штраф у загальній сумі 85 000,00 грн. прийнята в порядку та спосіб, визначений законодавством України, в тому числі Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», в судовому порядку не оскаржена, є обов'язковою для виконання.
Беручи до уваги те, що штраф до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі 85 000,00 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, рішення про його застосування не оскаржив, доказів погашення відповідачем зазначеної суми станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України державні органи та їх посадові особи діють у спосіб, в межах повноважень та на підставах, передбачених Конституцією та Законами України.
Статтею 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідач жодних заперечень проти позову суду не надав.
За таких обставин, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 11-14, 69-71, 79, 86, 94, 122, 159-163, 167, 185, 186, 254 КАС країни, суд -
п о с т а н о в и в:
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Магістр - реєстр» (07400, Київська область, м. Бровари, бульвар Незалежності, 16, код ЄДРПОУ 31113645) штраф у розмірі 85 000 (вісімдесят п'ять тисяч) грн. 00 коп. до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок відкритий в управлінні Державної казначейської служби за місцезнаходженням платника, за балансовим рахунком № 3111 «надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 31081100 «адміністративні штрафи та інші санкції», символ банку № 106.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, шляхом подання апеляційної скарги через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Головенко О.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2014 |
Оприлюднено | 12.06.2014 |
Номер документу | 39114960 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Головенко О.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні