Ухвала
від 02.06.2014 по справі 5015/4079/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

02.06.2014 р. Справа№ 5015/4079/12

Суддя господарського суду Львівської області Мазовіта А.Б., при секретарі Юрків М.Г., розглянувши матеріали

за заявою:Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради, м. Львів про:зміну способу виконання рішення господарського суду Львівської області від 17.12.2012 р. у справі:№ 5015/4079/12 за позовом:Прокурора Шевченківського району м. Львова в інтересах держави в особі уповноваженого органу: Комунальної міської клінічної лікарні швидкої медичної допомоги м. Львова, м. Львів та Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради, м. Львів; до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю «Клініка холістичної медицини «Холімед», м. Львів про:зобов'язання вчинити дії та стягнення 31 506,45 грн.

За участю представників:

прокурор: Леонтьєва Н.Т., прокурор прокуратури (посвідчення №005508 від 24.09.2012р.);

від заявника (позивача-2): Цебенко О.В., представник (довіреність №2302-вих-1380 від 30.04.2014 р.);

від позивача-1: Косих І.С., представник (довіреність № 01-06-вих-2699 від 09.10.2013 р );

від відповідача: Раманчук Ю.Р., представник (довіреність №38 від 18.09.2013 р.);

від ДВС: не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради, м. Львів звернулося до господарського суду з заявою про зміну способу виконання рішення господарського суду Львівської області від 17.12.2012 р. у справі №5015/4079/12 за позовом прокурора Шевченківського району м. Львова в інтересах держави в особі уповноваженого органу: Комунальної міської клінічної лікарні швидкої медичної допомоги м.Львова, м. Львів та Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради, м. Львів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Клініка холістичної медицини «Холімед», м.Львів про зобов'язання вчинити дії та стягнення 31 506,45 грн.

В судове засідання з'явився прокурор, представник заявника, заяву про зміну способу та порядку виконання рішення суду підтримали, просили задоволити.

Представник позивача-1 надав усні пояснення щодо заяви про зміну способу виконання рішення.

Представник боржника зазначив, що боржник вчинив дії на виконання рішення та звільнив займані приміщення, просив суд відмовити в задоволенні заяви.

Рішенням господарського суду Львівської області від 17.12.2012 р. у справі №5015/4079/12 позов задоволено частково - зобов'язано Товариство з обмеженою відповідальністю «Клініка холістичної медицини «Холімед» повернути Управлінню комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради по акту приймання-передачі приміщення загальною площею 56,2 кв.м., що знаходяться за адресою м. Львів, вул. І.Миколайчука, 9; стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Клініка холістичної медицини «Холімед» на користь Комунальної міської клінічної лікарні швидкої медичної допомоги м. Львова 8 892 грн. 06 коп. заборгованості з фактичного використання суміжних приміщень площею 9,4кв.м., 17 903 грн. 72 коп. неустойки згідно ч. 2 ст. 785 ЦК України, 6 756 грн. 92коп. вартості наданих послуг з теплопостачання, 1 021 грн. 60 коп. плати за землю, 53 грн. 92 плати за перетікання реактивної електроенергії; стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Клініка холістичної медицини «Холімед» в користь державного бюджету 2 469 грн. 72 коп. судового збору. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

03.01.2013 р. на виконання рішення господарського суду Львівської області від 17.12.2012 р. у справі №5015/4079/12 видано наказ.

Дослідивши доводи поданої заяви, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд вважає, що заява Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради про зміну способу виконання рішення підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Статтею 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» передбачено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов'язковими до виконання усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України.

Відповідно до ст. 4-5, ст. 115 ГПК України рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України.

Таким чином, відповідно до вимог Конституції України, рішення суду від 17.12.2012 р. у справі №5015/4079/12, яке набрало законної сили, є обов'язковим до виконання та має бути виконане.

Із пояснень сторін вбачається, що на час розгляду судом заяви боржником рішення суду від 17.12.2012 р. у справі №5015/4079/12 не виконано.

Відповідно до ч. 1 ст. 121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора чи його заступника або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора чи його заступника і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у строк або встановленим господарським судом способом.

При цьому, під зміною способу та порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Зміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми виконання.

Заява про зміну способу та порядку виконання рішення розглядається за правилами ГПК України, тому заявник повинен надати докази наявності обставин, що передбачені ст. 121 ГПК України.

Згідно із ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Відповідно до ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Статтею 43 ГПК України встановлено, що господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Згідно п. 7.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 р. №9 «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України», вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи.

Отже, в основу рішення про зміну способу та порядку виконання рішення суду має бути покладений обґрунтований висновок про наявність обставин, що ускладнюють або роблять неможливим його виконання встановленим способом.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на неможливість виконання судового рішення від 17.12.2012 р. у справі №5015/4079/12 у спосіб, що встановлено вказаним судовим актом.

Зокрема, позивач зазначив, що 17.06.2013 р. листом за вих. №2302-вих-1800 наказ Господарського суду Львівської області від 03.01.2013 р. у справі №5015/4079/12 було скеровано для виконання у Шевченківський відділ державної виконавчої служби ЛМУЮ.

03.07.2013 р. державним виконавцем було винесено постанову про відкриття виконавчого провадження та запропоновано боржнику у строк до 10.07.2013 р. самостійно виконати рішення суду.

19.11.2013 р. на адресу заявника надійшов лист державного виконавця за вих. №34695 з актами прийому-передачі вищезазначених приміщень, підписаних боржником з пропозицією їх підписання. Проте, відповідно до п. 9.3. договору оренди об'єкт оренди повинен бути переданий орендарем та прийнятий орендодавцем (чи за його дорученням - балансоутримувачем). Балансоутримувачем даного об'єкта є Комунальна міська клінічна лікарня швидкої медичної допомоги. До компетенції управління, визначеної положенням про управління комунальної власності Львівської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 07.12.2007 р., не віднесено утримувати нерухоме майно територіальної громади м. Львова на власному балансі. Окрім того, передача приміщень по акту прийому-передачі по своїй суті не може здійснюватися без фактичної передачі (шляхом надсилання актів прийому-передачі по пошті), адже в акті засвідчується технічний та санітарний стан приміщення, передаються ключі.

28.11.2013 р. державним виконавцем була винесена постанова про повернення виконавчого документа стягувачеві на підставі п. 4 ч. 1 ст. 47 Закону України «Про виконавче провадження»

23.12.2013 р. стягувач листом за вих. №2302-вих-4139 наказ Господарського суду Львівської області від 03.01.2013 р. у справі №5015/4079/12 повторно скерував для виконання у Шевченківський відділ державної виконавчої служби ЛМУЮ.

11.01.2014 р. державним виконавцем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження. Листом державний виконавець повідомив сторони виконавчого провадження, що примусове виконання рішення суду призначається на 20.03.2014 р., явка сторін виконавчого провадження визнана обов'язковою. Як вбачається з акту державного виконавця від 20.03.2014 р., 20.03.2014 р. при виході за адресою м. Львів, вул. Миколайчука, 9 боржник не забезпечив явки уповноваженого представника, що унеможливило передачу приміщення по акту приймання-передачі.

Таким чином, на дату розгляду заяви рішення господарського суду від 17.12.2012 р. у справі №5015/4079/12 не виконано, приміщення загальною площею 56,2 кв.м., що знаходиться за адресою м. Львів, вул. І.Миколайчука, 9, по акту приймання-передачі не передано.

Закон України «Про виконавче провадження» визначає умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку.

У статті 1 вказаного Закону зазначено, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до абз. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 ст. 11 Закону України «Про виконавче провадження» державний виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Державний виконавець здійснює заходи, необхідні для своєчасного і в повному обсязі виконання рішення, зазначеного в документі на примусове виконання рішення, у спосіб та в порядку, встановленому виконавчим документом і цим Законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону України «Про виконавче провадження» у разі ненадання боржником у строки, встановлені частиною другою статті 25 цього Закону для самостійного виконання рішення, документального підтвердження повного виконання рішення державний виконавець на наступний день після закінчення відповідних строків розпочинає примусове виконання рішення.

Заходами примусового виконання рішень згідно ст. 32 Закону України «Про виконавче провадження» є:

1) звернення стягнення на кошти та інше майно (майнові права) боржника, у тому числі якщо вони перебувають в інших осіб або належать боржникові від інших осіб;

2) звернення стягнення на заробітну плату (заробіток), доходи, пенсію, стипендію боржника;

3) вилучення в боржника і передача стягувачу певних предметів, зазначених у рішенні;

4) інші заходи, передбачені рішенням.

Згідно ст. 78 Закону України «Про виконавче провадження» державний виконавець перевіряє стан виконання рішення про виселення боржника на наступний день після закінчення строку, встановленого частиною другою статті 25 цього Закону для самостійного виконання рішення.

У разі невиконання боржником рішення самостійно державний виконавець виконує його примусово.

Державний виконавець зобов'язаний письмово повідомити боржника про день і час примусового виселення. Боржник вважається повідомленим про примусове виселення, якщо повідомлення надіслано йому за адресою, за якою має здійснюватися виселення, чи за іншою адресою, достовірно встановленою державним виконавцем. Відсутність боржника, повідомленого про день і час виселення, під час виконання рішення не є перешкодою для виконання рішення.

Виселення полягає у звільненні приміщення, зазначеного у виконавчому документі, від особи (осіб), яка виселяється, її майна, домашніх тварин та у забороні такій особі користуватися цим приміщенням. Примусовому виселенню підлягають виключно особи, зазначені у виконавчому документі.

Виселення здійснюється у присутності понятих за сприянням органів внутрішніх справ з обов'язковим описом майна державним виконавцем. Один примірник акта опису майна вручається під розписку боржнику. За необхідності державний виконавець в установленому законом порядку забезпечує зберігання майна боржника з покладенням пов'язаних з цим витрат на боржника.

У разі якщо виконання рішення здійснюється за відсутності осіб, які підлягають виселенню, державний виконавець зобов'язаний провести опис майна. Описане майно передається для відповідального зберігання особі, визначеній державним виконавцем.

Таким чином, оцінивши доводи та докази, долучені до матеріалах справи, господарський суд дійшов висновку про наявність обставин, що роблять неможливим виконання рішення від 17.12.2012 р. у справі №5015/4079/12 встановленим способом, а саме шляхом зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю «Клініка холістичної медицини «Холімед» повернути Управлінню комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради по акту приймання-передачі приміщення загальною площею 56,2 кв.м., що знаходяться за адресою м. Львів, вул. І.Миколайчука, 9. При цьому, виконання вказаного рішення суду можливе шляхом виселення боржника в порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження».

За таких обставин, враховуючи встановлення судом факту неможливості виконання рішення від 17.12.2012 р. у справі №5015/4079/12 в частині повернення майна по акту приймання-передачі у спосіб, який ним встановлений, заява Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради про зміну способу виконання рішення підлягає до задоволенню.

Керуючись ст.ст. 86, 121 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Заяву Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради про зміну способу виконання рішення господарського суду Львівської області від 17.12.2012 р. у справі №5015/4079/12 задоволити.

2. Змінити спосіб виконання рішення господарського суду Львівської області від 17.12.2012 р. у справі № 5015/4079/12 в частині повернення майна по акту приймання-передачі.

3. Виселити Товариство з обмеженою відповідальністю «Клініка холістичної медицини «Холімед», м. Львів, вул. Т.Шевченка, 8 (ідентифікаційний код 32327151) з нежитлового приміщення, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. І.Миколайчука, 9, загальною площею 56,2 кв.м., стягувач: Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради, м. Львів, площа Галицька, 15 (ідентифікаційний код 25558625).

Суддя Мазовіта А.Б.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення02.06.2014
Оприлюднено16.06.2014
Номер документу39142576
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5015/4079/12

Ухвала від 11.12.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мазовіта А.Б.

Ухвала від 01.11.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мазовіта А.Б.

Ухвала від 29.11.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мазовіта А.Б.

Ухвала від 19.11.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мазовіта А.Б.

Ухвала від 15.10.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мазовіта А.Б.

Ухвала від 26.05.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мазовіта А.Б.

Ухвала від 12.05.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мазовіта А.Б.

Ухвала від 02.06.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мазовіта А.Б.

Ухвала від 25.07.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Гольцова Л.A.

Постанова від 28.05.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Хабіб М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні