УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 червня 2014 р.Справа № 820/5726/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Калитки О. М.
Суддів: Бондара В.О. , Кононенко З.О.
за участю секретаря судового засідання Запара Е.В.
за участю представника позивача: ОСОБА_1
за участю представника відповідача: Клименко Г.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Міністерства фінансів України на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 16.04.2014р. по справі № 820/5726/14
за позовом Товариства з обмеженою відповідальнісю аудиторська фірма "АУДИТ-ПЛЮС"
до Міністерства фінансів України
про скасування постанови,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю аудиторська фірма "АУДИТ-ПЛЮС", звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просило суд скасувати постанову Міністерства фінансів України від 14.02.2014 року №18 про накладення штрафу у розмірі 5100,00 грн.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 16.04.2014 р. по справі № 820/5726/14 задоволено адміністративний позов.
Скасовано постанову Міністерства фінансів України від 14.02.2014 року №18 про накладення штрафу у розмірі 5100,00 грн.
Стягнуто з Державного бюджету України (р/р 31217206784011, платник - УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова, МФО 851011, код ЄДР 37999628, юридична адреса: м. Харків, вул. Плеханівська 29) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю аудиторська фірма "АУДИТ-ПЛЮС" (61010, м. Харків вул. Георгіївська, б.10, код 30035315) витрати зі сплати судового збору у розмірі 182,70 грн. ( сто вісімдесят дві грн. 70 коп.).
Відповідач не погодився з рішенням суду першої інстанції та подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 16.04.2014 р. по справі № 820/5726/14 та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Позивач подав письмові заперечення на апеляційну скаргу, в яких просив залишити без задоволення апеляційну скаргу відповідача, а рішення суду першої інстанції без змін.
Представники позивача заперечували проти задоволення апеляційної скарги відповідача, посилаючись на законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, яке просили суд апеляційної інстанції залишити без змін.
Представник відповідача до суду апеляційної інстанції не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Заслухавши суддю-доповідача, представників позивача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги та заперечення на неї, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач у спірних правовідносинах діяв без дотримання вимог ч.3 ст.2 КАС України, адже виніс спірну постанову за відсутності на це підстав та не мотивувавши належним чином розміру застосованої відповідальності.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що фахівцями Міністерства фінансів України була проведена перевірка ТОВ Аудиторська фірма "АУДИТ-ПЛЮС" щодо дотримання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії шляхом легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, за результатами якої 22.11.2013 р. був складений акт за № 34, де були зафіксовані порушення вимог законодавства, такі як: ч. 1 ст. 6, п. 20 ч. 2 ст. 6 Закон України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму", п. 2.3 Положення про здійснення фінансового моніторингу суб'єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Міністерство фінансів України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2011 р. № 392, а саме: ОСОБА_1, яка була працівником відповідальною за проведення фінансового моніторингу у ТОВ АФ "АУДИТ-ПЛЮС" з 01.12.2010 р. по 13.11.2013 р. не пройшла навчання та не підвищувала кваліфікацію відповідно до вимог законодавства та нормативно правових актів.
За наслідками вказаного акту перевірки 14.02.2014 року відповідачем стосовно позивача була прийнята постанова № 18 про накладення на нього штрафу в розмірі 5100 грн.
Відповідно до п. 2 ст. 6 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" (далі-Закон) суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний стати на облік у Спеціально уповноваженому органі як суб'єкт первинного фінансового моніторингу; у разі припинення своєї діяльності повідомити про це Спеціально уповноважений орган у визначеному Національним банком України для банків та Кабінетом Міністрів України для інших суб'єктів первинного фінансового моніторингу; забезпечувати підвищення кваліфікації працівників, відповідальних за проведення фінансового моніторингу, шляхом проходження навчання не рідше одного разу на три роки.
Положення про здійснення фінансового моніторингу суб'єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Міністерство фінансів України, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2011 р. №3 92 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 11.04.2011 р. за №470/19208 (далі - Положення №3 92, вступило в дію після офіційного опублікування 15.04.2011 року), передбачено додаткові умови для призначення працівників, відповідальних за проведення фінансового моніторингу, які не встановлено законом а саме: п. 2.2. працювати в суб'єкті за основним місцем роботи; п. 2.3. особа, вперше призначена на посаду відповідального працівника, повинна протягом трьох місяців з дня призначення пройти навчання у порядку, встановленому Міністерством.
Умови для призначення працівників, відповідальних за проведення фінансового моніторингу, також передбачає й Положення про організацію навчання та підвищення кваліфікації працівників, відповідальних за проведення фінансового моніторингу суб'єктів первинного фінансового моніторингу України, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 21.03.2011 р. №384 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 05.04.2011 р. за №454/19192 (далі - Положення № 384), а саме: п. 4. Суб'єкти первинного фінансового моніторингу та їх відокремлені підрозділи забезпечують підвищення кваліфікації відповідальних працівників за типовою програмою підвищення кваліфікації працівників, відповідальних за проведення фінансового моніторингу суб'єктів первинного фінансового моніторингу, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Міністерство (далі - Типова програма), шляхом направлення: а) осіб, вперше призначених на посаду відповідального працівника, - на навчання на довгострокових курсах підвищення кваліфікації (не менше 72 годин) згідно з обсягом Типової програми не пізніше трьох місяців з дня призначення на посаду; б) відповідальних працівників - на короткострокові курси підвищення кваліфікації (не більше 72 годин) згідно з обсягом Типової програми не рідше одного разу на три роки.
Відповідно до абз. 4 п. 8 Порядку розгляду Державною службою фінансового моніторингу України справ про порушення вимог законодавства, що регулює діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та застосування санкцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 17.01.2012 року № 23 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.02.2012 р. за № 166/20479 у разі нез'явлення суб'єкта первинного фінансового моніторингу чи його керівника з поважних причин, що підтверджується відповідними документами, та за відсутності письмового клопотання про розгляд справи за відсутності суб'єкта первинного фінансового моніторингу чи його керівника та/або представника Комісія Держфінмоніторингу України відкладає розгляд справи, про що повідомляє суб'єкта первинного фінансового моніторингу з урахуванням вимог абзацу другого пункту 8 цього Порядку. При цьому перебіг строків провадження у справі про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, призупиняється до дати наступного розгляду справи за участю суб'єкта первинного фінансового моніторингу чи його керівника та/або представника.
Листом від 30.01.2014 р. № 31-08010-08-16/2100 від імені першого заступника відповідача - Мярковського А.І. керівника позивача було запрошено на засідання Комісії Міністерства фінансів України з питань застосування санкцій за порушення вимог Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом на 14.02.2014 р. об 11 годині (а.с.24).
Листом від 03.02.2014 року за № 1 позивач повідомив відповідача, що прибути на засідання Комісії керівник позивача не має можливості у зв'язку з проходженням контрольного тестування (складання іспиту), а саме: 14.02.2014 р. в Вищому навчальному закладі "Київський міжгалузевий інститут підвищення кваліфікації" з удосконалення професійних знань аудиторів за програмою "Ринки фінансових послуг в Україні та особливості аудиту фінансової звітності небанківських фінансових установ" (а.с.25), що підтверджується листом Аудиторської Палати України від 13.03.2014 р. № 01-01-25/131 (а.с.34), довідкою про удосконалення професійних знань аудиторів за програмою "Ринки фінансових послуг в Україні та особливості аудиту фінансової звітності небанківських фінансових установ" з 11.02.2014 р. по 14.02.2014 р. за №94 (а.с.37) та свідоцтвом про удосконалення професійних знань аудиторів за програмою "Ринки фінансових послуг в Україні та особливості аудиту фінансової звітності небанківських фінансових установ" від 14.02.2014 р. № АФУ- 98/14 (а.с.33).
Незважаючи на прохання позивача не проводити засідання комісії Міністерства фінансів України з питань застосування санкцій за порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, без його участі з поважних причин та повідомити про наступну дату проведення Комісії, за відсутності заяви про розгляд справи без його участі, засідання останньої відбулось та було прийнято постанову від 14.02.2014 року № 19 про накладення на позивача штрафу розмірі 5100,00 грн.
Відповідно до абз. 6 ч. 3 ст. 23 Закону у разі невиконання (неналежного виконання) суб'єктом первинного фінансового моніторингу вимог цього Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, на нього в установленому законом порядку може бути накладено штраф за порушення обов'язків, визначених статтями 6, 8 - 12, 17, 22 цього Закону та не зазначених у абзацах першому - п'ятому частини третьої цієї статті, - у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (для суб'єктів первинного фінансового моніторингу, які не є юридичними особами, - у розмірі до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).
Згідно з п. 13 Наказу Міністерства Фінансів України від 11.03.2011 р. № 339 визначено Порядок розгляду Міністерством фінансів України справ про порушення вимог законодавства, що регулює діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та застосування санкцій, а саме: справа про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону (249-15) та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, розглядається за участю суб'єкта, що притягується до відповідальності, чи його керівника та/або представника. Повноваження представника суб'єкта засвідчуються довіреністю, оригінал або засвідчена копія якої долучається до матеріалів справи.
Міністерство повідомляє суб'єкта про дату та час розгляду справи про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону (249-15) та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, не пізніше ніж за 5 днів до дати її розгляду шляхом надсилання (вручення) повідомлення про розгляд справи.
Нез'явлення суб'єкта чи його керівника та/або представника у разі, якщо про дату розгляду справи про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону (249-15) та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, вони були повідомлені у встановленому порядку (що підтверджується відповідним документом про вручення повідомлення), не може бути підставою для відкладення розгляду справи.
У разі нез'явлення суб'єкта чи його керівника та/або представника з поважних причин, що підтверджується відповідними документами, та за відсутності письмового клопотання про розгляд справи за відсутності суб'єкта чи його керівника та/або представника Комісія Міністерства відкладає розгляд справи, про що повідомляє суб'єкта з урахуванням вимог абзацу другого пункту 8 цього Порядку. При цьому перебіг строків провадження у справі про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону (249-15) та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, призупиняється до дати наступного розгляду справи за участю суб'єкта чи його керівника та/або представника.
Згідно п. 13 зазначеного Порядку при визначенні розміру штрафу враховуються обставини вчинення порушення та його наслідки.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що відповідач порушив процедуру розгляду та прийняття оскаржуваної постанови №18, встановлену Порядком та виніс спірну постанову не мотивувавши розмір застосованого штрафу.
За таких обставин, колегія суддів підтверджує, що при прийнятті судового рішення у справі суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Міністерства фінансів України залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 16.04.2014р. по справі № 820/5726/14 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Калитка О.М. Судді (підпис) (підпис) Бондар В.О. Кононенко З.О. Повний текст ухвали виготовлений 10.06.2014 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2014 |
Оприлюднено | 13.06.2014 |
Номер документу | 39147102 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Калитка О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні