Ухвала
від 17.03.2015 по справі 820/5726/14
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 березня 2015 року м. Київ К/800/35354/14

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

головуючого Донця О.Є.,

суддів: Логвиненка А.О.,

Мороза В.Ф.,

розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Міністерства фінансів України на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 16.04.2014 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 03.06.2014 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю аудиторська фірма «Аудит-Плюс» до Міністерства фінансів України про скасування постанови,

в с т а н о в и л а:

У березні 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю аудиторська фірма «Аудит-Плюс» звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Міністерства фінансів України про скасування постанови.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 16.04.2014 року позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю аудиторська фірма «Аудит-Плюс» було задоволено. Скасовано постанову Міністерства фінансів України від 14.02.2014 року № 18 про накладення штрафу у розмірі 5100,00 грн.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 03.06.2014 року апеляційну скаргу Міністерства фінансів України було залишено без задоволення, а постанову Харківського окружного адміністративного суду від 16.04.2014 року - без змін.

У касаційній скарзі Міністерство фінансів України, не погоджуючись з даними рішеннями, посилаючись на допущені судами порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 16.04.2014 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 03.06.2014 року та ухвалити нову постанову, якою відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю аудиторська фірма «Аудит-Плюс» у задоволенні позовних вимог.

Товариством з обмеженою відповідальністю аудиторська фірма «Аудит-Плюс» подано заперечення на касаційну скаргу, в яких воно просить залишити касаційну скаргу Міністерства фінансів України без задоволення, а оскаржувані рішення - без змін.

Заслухавши доповідь судді - доповідача, колегія суддів вважає, що касаційна скарга Міністерства фінансів України задоволенню не підлягає, оскільки рішення судів першої та апеляційної інстанції постановлені з додержанням норм матеріального та процесуального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, а доводи касаційної скарги є необґрунтованими і не надають підстав, які передбачені статтями 225 - 229 Кодексу адміністративного судочинства України для зміни чи скасування судових рішень.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що Міністерством фінансів України було проведено перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Аудиторська фірма «Аудит-Плюс» щодо дотримання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії шляхом легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму. За результатами перевірки 22.11.2013 року було складено акт за № 34, в якому були зафіксовані порушення вимог законодавства, такі як: частини 1 статті 6, пункту 20 частини 2 статті 6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму»; пункту 2.3 Положення про здійснення фінансового моніторингу суб'єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Міністерство фінансів України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2011 року № 392.

14.02.2014 року Міністерством фінансів України була прийнята постанова № 18 про накладення на Товариство з обмеженою відповідальністю Аудиторська фірма «Аудит-Плюс» штрафу в розмірі 5100,00 грн.

Процедуру розгляду Міністерством фінансів України справ та застосування санкцій за порушення суб'єктами господарювання, які проводять лотереї та азартні ігри, у тому числі казино, електронним (віртуальним) казино, суб'єктами господарювання, які здійснюють торгівлю за готівку дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням та виробами з них, якщо сума фінансової операції дорівнює чи перевищує суму, визначену частиною першою статті 15 Закону, аудиторами, аудиторськими фірмами, фізичними особами - підприємцями, які надають послуги з бухгалтерського обліку, вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, врегульовано Порядком розгляду Міністерством фінансів України справ про порушення вимог законодавства, що регулює діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та застосування санкцій, затвердженим наказом, Міністерства фінансів України від 11.03.2011 року № 339.

Відповідно до пункту 8 Порядку розгляду Міністерством фінансів України справ про порушення вимог законодавства, що регулює діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та застосування санкцій, справа про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, розглядається за участю суб'єкта, що притягується до відповідальності, чи його керівника та/або представника. Повноваження представника суб'єкта засвідчуються довіреністю, оригінал або засвідчена копія якої долучається до матеріалів справи.

Міністерство повідомляє суб'єкта про дату та час розгляду справи про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, не пізніше ніж за 5 днів до дати її розгляду шляхом надсилання (вручення) повідомлення про розгляд справи.

Нез'явлення суб'єкта чи його керівника та/або представника у разі, якщо про дату розгляду справи про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, вони були повідомлені у встановленому порядку (що підтверджується відповідним документом про вручення повідомлення), не може бути підставою для відкладення розгляду справи.

У разі нез'явлення суб'єкта чи його керівника та/або представника з поважних причин, що підтверджується відповідними документами, та за відсутності письмового клопотання про розгляд справи за відсутності суб'єкта чи його керівника та/або представника Комісія Міністерства відкладає розгляд справи, про що повідомляє суб'єкта з урахуванням вимог абзацу другого пункту 8 цього Порядку. При цьому перебіг строків провадження у справі про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, призупиняється до дати наступного розгляду справи за участю суб'єкта чи його керівника та/або представника.

Як встановлено судом, листом Міністерства фінансів України від 30.01.2014 року № 31-08010-08-16/2100 керівника Товариства з обмеженою відповідальністю аудиторська фірма «Аудит-Плюс» було запрошено на засідання Комісії Міністерства фінансів України з питань застосування санкцій за порушення вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму» та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом на 14.02.2014 року на 11 годину.

Товариство з обмеженою відповідальністю аудиторська фірма «Аудит-Плюс» листом від 03.02.2014 року № 1 повідомило відповідача, що прибути на засідання комісії керівник Товариства з обмеженою відповідальністю аудиторська фірма «Аудит-Плюс» не має можливості у зв'язку з проходженням контрольного тестування (складання іспиту), а саме: 14.02.2014 року в Вищому навчальному закладі - «Київський міжгалузевий інститут підвищення кваліфікації» з удосконалення професійних знань аудиторів, що підтверджується листом Аудиторської Палати України від 13.03.2014 року № 01-01-25/131, довідкою про удосконалення професійних знань аудиторів за програмою «Ринки фінансових послуг в Україні та особливості аудиту фінансової звітності небанківських фінансових установ» з 11.02.2014 року по 14.02.2014 року за № 94 та свідоцтвом про удосконалення професійних знань аудиторів за програмою «Ринки фінансових послуг в Україні та особливості аудиту фінансової звітності небанківських фінансових установ» від 14.02.2014 року № АФУ- 98/14.

Однак, незважаючи на прохання позивача не проводити засідання комісії Міністерства фінансів України з питань застосування санкцій за порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, без його участі з поважних причин та повідомити про наступну дату проведення Комісії, за відсутності заяви про розгляд справи без його участі, відбулось засідання комісії, на якому було прийнято постанову від 14.02.2014 року № 19 про накладення на позивача штрафу розмірі 5100,00 грн.

Враховуючи, що директор Товариства з обмеженою відповідальністю аудиторська фірма «Аудит-Плюс» заздалегідь у встановленому порядку повідомив відповідача про неможливість прибути на засідання комісії у зв'язку із проходженням контрольного тестування (складання іспиту) та надав клопотання про непроведення засідання комісії без його участі, відповідачем було порушено процедуру розгляду та прийняття оскаржуваної постанови, встановлену Порядком розгляду Міністерством фінансів України справ про порушення вимог законодавства, що регулює діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та застосування санкцій.

Оскільки Міністерством фінансів України при прийнятті оскаржуваної постанови було порушено процедуру встановлену, Порядком розгляду Міністерством фінансів України справ про порушення вимог законодавства, що регулює діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та застосування санкцій, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, дійшов вірного висновку, скасувавши постанову Міністерства фінансів України від 14.02.2014 року № 18 про накладення на позивача штрафу у розмірі 5100,00 грн.

За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку про те, що рішення судів першої та апеляційної інстанцій є законними і не підлягають скасуванню, оскільки суди, всебічно перевіривши обставини справи, вирішили спір у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин; в них повно відображені обставини, що мають значення для справи, висновки судів щодо встановлених обставин і правові наслідки є правильними, а доводи касаційної скарги їх не спростовують.

Відповідно до частини 1 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.

Керуючись статтями 220, 220 1 , 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,

у х в а л и л а:

Касаційну скаргу Міністерства фінансів України - залишити без задоволення, а постанову Харківського окружного адміністративного суду від 16.04.2014 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 03.06.2014 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю аудиторська фірма «Аудит-Плюс» до Міністерства фінансів України про скасування постанови - без змін.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Судді: О.Є. Донець

А.О. Логвиненко

В.Ф. Мороз

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення17.03.2015
Оприлюднено03.04.2015
Номер документу43382032
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/5726/14

Ухвала від 31.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 31.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 13.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 17.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 04.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 03.06.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Постанова від 16.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні