ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 червня 2014 року 11 год. 35 хв. м. Одеса Справа № 815/2982/14
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Іванова Е.А.
секретар Чиженко А.О.
за участю представників: позивача Цимбал С.Ю.
відповідачів Корнишина Ю.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м.Одесі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КУА «Афіна-інвест» до Начальника Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Ровинського Юрія Олександровича, Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ
28.10.2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю «КУА «Афіна-інвест» звернулося до Приморського районного суду м. Одеси з позовом до Начальника Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Ровинського Юрія Олександровича, Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якому позивач просив визнати протиправною та скасувати постанову уповноваженої особи Комісії Ровинського Юрія Олександровича, начальника Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №05-ОД-1-КУА-л від 07.10.2013 року.
Ухвалою Приморського районного суду м. Одеси від 18.03.2014 року вищевказана справа передана до Одеського окружного адміністративного суду за предметною підсудністю.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 18.10.2013 року ТОВ «КУА «Афіна-інвест» отримало від Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку постанову №05-ОД-1-КУА-л від 07.10.2013 року щодо застосування до позивача штрафних санкцій в сумі 3400 грн., за порушення вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансування тероризму». Проте позивач вважає зазначену постанову незаконною та такою, що підлягає скасуванню та зазначає, що під час здійснення позапланової перевірки було перевірено зміну працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу у позивача, які виникла у позивача 26.02.2013 року та 11 березня 2013 року та інформування про це Державний комітет фінансового моніторингу України. Згідно з. п. 10 Постанови Кабінету Міністрів України №747 «Деякі питання організації фінансового моніторингу» від 25.08.2010 року у разі зміни інформації, яка стала підставою для взяття суб'єкта на облік, суб'єкт протягом трьох робочих днів з дати настання таких змін подає до Держфінмоніторингу відповідну інформацію. Така інформація може подаватися на паперових носіях або в електронному вигляді. Та зазначає, що станом на 12 березня 2013 року інформація, що була опублікована у Єдиній інформаційній системі Держфінмоніторингу відповідала дійсності, та не потребувала надання від позивача будь-яких змін. В зв'язку з чим просить задовольнити його позов в повному обсязі.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просив його задовольнити з підстав, викладених в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, просив відмовити в його задоволенні та надав на адресу суду заперечення у письмовому вигляді, які мотивовані тим, що відповідачем була проведена позапланова перевірка позивача з питань дотримання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, за результатами якої складений акт перевірки від 14.08.2013 року. В акті перевірки зафіксовані порушення позивачем ч. 2, ст.. 6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансування тероризму» та п. 8 Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2010 року №747 «Деякі питання організації фінансового моніторингу» та порушення вимог пункту 1 частини 2 статті 6 Закону, пункту 10 постанови №747 та пункту 7 розділу 1 Положення про здійснення фінансового моніторингу професійними учасниками ринку цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 19.07.2012 року №995. На підставі чого відповідачем була винесена постанова про накладення санкції за правопорушення від 07.10.2013 року №05-ОД-1-КУА-л.
Вислухавши пояснення сторін, з'ясувавши обставини справи та дослідивши наявні у справі докази, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що ТОВ «КУА «Афіна-Інвест» має ліцензію на здійснення професійної діяльності на фондовому ринку -діяльність з управління активами інституційних інвесторів від 17.05.2012р.
На виконання доручення НКЦПФР від 18.07.2013р. №13/02/13865/НК з 22 липня 2013р. по 14 серпня 2013р. працівниками Одеського територіального управління НКЦПФР була проведена позапланова невиїзна перевірка дотримання ТОВ «КУА «Афіна-Інвест» вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму у період з 27.02.2013р. по 11.03.2013р. та складений акт від 14.08.2013р.(а.с.37-40).
Вказаним актом встановлено, що ТОВ «КУА «Афіна-Інвест» в порушення ч. 2 ст. 6 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом та фінансуванню тероризму" № 249-VI від 28.11.2002 року, п.п. 8, 10 Постанови Кабінету Міністрів України № 747 від 25.08.2010 року "Деякі питання організації фінансового моніторингу" та п. 7 розділу І Положення про здійснення фінансового моніторингу професійними учасниками ринку цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР № 995 від 19.07.2012 року, в результаті чого, ТОВ «Афіна-інвест» протягом трьох робочих днів, після отримання повідомлення про результати обробки форми обліку суб'єкта первинного фінансового моніторингу (відокремленого підрозділу) Держфінмоніторингу № 1895/0530-07-2 від 05.03.2013 року про відмову у внесення в Єдину інформаційну систему, не було направлено виправлену інформацію до Держфінмоніторингу.
Вказаний акт був отриманий представником позивача, про що свідчить його підпис на останньому аркуші вказаного акту (а.с.40).
11 вересня 2013р. т.в.о. начальника Одеського територіального управління НКЦПФР склав постанову №05-ОД-1-Т-л про порушення справи про правопорушення стосовно ТОВ «КУА «Афіна-Інвест» у якій запропонував представнику відповідача з'явитися до відповідача для надання пояснень 24.09.2013р. (а.с.45-46) та спрямував її поштою до позивача.
Вказану постанову позивач отримав 24.09.2013р., про що свідчить поштове повідомлення про вручення поштового відправлення наявне в матеріалах справи (а.с.47).
24 вересня 2013р. Одеським територіальним управлінням НКЦПФР був складений акт №05-ОД-1-КУА-л про правопорушення ТОВ «КУА «Афіна-Інвест» ч.2, ст.6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації(відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансування тероризму», в частині п.8 та п.10 Постанови КМУ від 25.08.2010р. №747 «Деякі питання організації фінансового моніторингу» (а.с. 48).
24.09.2013р. постановою Одеського територіального управління НКЦПФР №488-ОД-1-КУА-л призначений розгляд справи про правопорушення у відношенні ТОВ «КУА «Афіна-Інвест» на 07.10.2013р. (а.с.49).
Вказана постанова була спрямована рекомендованою поштою на адресу позивача, але доказів її отримання суду не надано.
В свою чергу 25.09.2013р. позивач надав відповідачу письмові пояснення щодо постанови №05-ОД-1-Т-л від 11.09.2013 року про порушення справи про правопорушення (а.с.51-54).
Та 07.10.2013р. начальник Одеського територіального управління НКЦПФР склав постанову №05-ОД-1-КУА-л якою за порушення вимог ч. 2 ст.6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансування тероризму» застосував до позивача штрафну санкцію у вигляді 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 грн. (а.с. 55-56).
Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про запобігання та протидію легалізації(відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансування тероризму», Постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2010р. №747 «Деякі питання організації фінансового моніторингу».
Судом встановлено, що за Наказом директора позивача №1-ФМ від 26.02.2013р. був звільнений працівник відповідальний за проведення фінансового моніторингу ОСОБА_4, який з 29.03.2012р. був відповідальний за вказану ділянку роботу, покладену на нього наказом №4 від 29.03.2012 року та замість нього наказом №1-ФМ від 26.02.2013р. був призначений Дерменжи С.П.(а.с. 41, 43).
Та в п.3 наказу №1-ФМ від 26.02.2013р. зобов'язано відповідального працівника підготовувати та направити до Державного комітету з питань фінансового моніторингу облікову картку за формою №1-ФМ в установлений законодавством термін.
Наказом №1103/1 від 11.03.2013р. директор позивача скасував наказ №1-ФМ від 26.02.2013р.
В постанові №05-ОД-1-КУА-л від 07.10.2014р. про накладення санкцій зазначено про порушення п.1 ч.2 ст.6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації(відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансування тероризму» №249, в частині п.10 Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2010р. №747 «Деякі питання організації фінансового моніторингу».
Пункт 1, ч. 2, ст. 6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації(відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансування тероризму» зобов'язує суб'єкта первинного фінансового моніторингу стати на облік у Спеціально уповноваженому органі як суб'єкт первинного фінансового моніторингу та у разі припинення своєї діяльності повідомити про це Спеціально уповноважений орган у визначеному Національним банком України для банків та Кабінетом Міністрів України для інших суб'єктів первинного фінансового моніторингу порядку.
Згідно п.10 Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2010р. №747 у разі зміни інформації, яка стала підставою для взяття суб'єкта на облік, суб'єкт протягом трьох робочих днів з дати настання таких змін подає Держфінмоніторингу відповідну інформацію. Така інформація може подаватися на паперових носіях або в електронному вигляді.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 03.03.2014 року по справі №815/7431/13-а за позовом ТОВ "КУА "АФІНА-ІНВЕСТ" до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку позовні вимоги задоволено в повному обсязі, та скасована вимога від 07.10.2013 року №04-ОД-1-КУА-л, в якій було зазначено порушення ТОВ "КУА "АФІНА-ІНВЕСТ" п. 10 Постанови КМУ № 747 від 25.08.2010 року та зобов'язано позивача у термін до 11.11.2013 року усунути вказане порушення та письмово повідомити про це уповноважену особу Комісії.
Вказаною постановою встановлено, що: «оскільки станом на 12.03.2013 року змін до зареєстрованих даних по обліку СПФМ в Держфінмоніторингу не було; інформація, яка була зареєстрована в Держфінмоніторингу в Єдиній інформаційній системі обліку відповідала дійсності, а відтак посилання відповідача на порушення ТОВ "КУА "АФІНА-ІНВЕСТ" п. 10 Постанови КМУ № 747 від 25.08.2010 року є неправомірними та такими, що не підтверджені документально».
Зазначена постанова набрала законної сили 04.04.2014 року, та до цього часу не скасована, зокрема доказів зворотного суду не надано.
В зв'язку з чим, суд доходить висновку щодо відсутності порушень п. 10 Постанови КМУ № 747 від 25.08.2010 року з боку позивача.
Крім того в постанові №05-ОД-1-КУА-л від 07.10.2014р. про накладення санкцій зазначено про порушення ч. 2, ст.6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації(відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансування тероризму», в частині п. 8 Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2010р. №747 «Деякі питання організації фінансового моніторингу».
Відповідно до п.1, ч. 2 ст.. 6. Закону України «Про запобігання та протидію легалізації(відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансування тероризму» суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний: стати на облік у Спеціально уповноваженому органі як суб'єкт первинного фінансового моніторингу та у разі припинення своєї діяльності повідомити про це Спеціально уповноважений орган у визначеному Національним банком України для банків та Кабінетом Міністрів України для інших суб'єктів первинного фінансового моніторингу порядку.
Згідно п.8 Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2010р. №747 у разі подання суб'єктом інформації, необхідної для взяття його на облік, у неповному обсязі або з помилками Держфінмониторинг повідомляє про це суб'єкта. У такому разі суб'єкт протягом трьох робочих днів з дати отримання відповідного повідомлення зобов'язаний подати інформацію в повному обсязі та/або без помилок.
Вказаний пункт знаходиться в Розділі Постанови №747 «Взяття суб'єктів на облік».
Разом з тим, в перевіряємому періоді позивач на облік не ставав, документів з цього приводу в паперовому або електронному вигляді не подавав, так як був поставлений на облік раніше, доказів що спростовують вказані обставини суду не надані, а тому суд вважає недоведеним відповідачем наявність порушення вказаних норм позивачем в перевіряємому періоді.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 ст.71 Кодексу передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаються на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку, що постанова Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №05-ОД-1-КУА-л від 07.10.2013 року підлягає скасуванню, а позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 2, 7-9, 11, 69, 71, 86, 159-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «КУА «Афіна-інвест» до Начальника Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Ровинського Юрія Олександровича, Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №05-ОД-1-КУА-л від 07.10.2013р.
Стягнути з державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КУА «Афіна-інвест» (код ЄДРПОУ 34931038 місцезнаходження: м.Одеса вул..Успенська б.32) витрати по сплаті судового збору у розмірі 57грн.36коп.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст..254КАС України.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом десяти днів після проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Повний текст постанови виготовлений 11 червня 2014 року.
Суддя Е.А.Іванов
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «КУА «Афіна-інвест» до Начальника Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Ровинського Юрія Олександровича, Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №05-ОД-1-КУА-л від 07.10.2013р.
Стягнути з державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КУА «Афіна-інвест» (код ЄДРПОУ 34931038 місцезнаходження: м.Одеса вул..Успенська б.32) витрати по сплаті судового збору у розмірі 57грн.36коп.
11 червня 2014 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2014 |
Оприлюднено | 17.06.2014 |
Номер документу | 39188775 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Іванов Е. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні